naast mijn OP heb ik wat jij zegt ook wel eens, maar dat komt bij lange na niet in de buurt van de kramp die ik heb tijdens het sporten..quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:19 schreef remlof het volgende:
Ik krijg wel eens kramp in een kuit 's nachts als ik slaap![]()
Het enige dat helpt dan is de kuitspier spannen door op je tenen van dat been te gaan staan of heel hard tegen de muur te duwen
Een stuk zeep onder je overtrek aan het voeteneind leggenquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:19 schreef remlof het volgende:
Het enige dat helpt dan is de kuitspier spannen door op je tenen van dat been te gaan staan of heel hard tegen de muur te duwen
quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Een stuk zeep onder je overtrek aan het voeteneind leggen.
Call me crazy, maar mijn moeder heeft er ook vaak last van en die zweert erbij!
De spier passief aanspannen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:09 schreef dennisw het volgende:
Het schiet er ineens in, een hevige pijnscheut. Spijt heb je dat je niet of nauwelijks een goede warming-up heb gedaan.
Maar wat moet je eigenlijk doen als het er meteen inschiet, al mijn teamgenoten van basketbal beweerden meteen dat ik moest blijven staan en dat de pijn niet in een neerwaartse spiraal steeds heviger word als je op de grond blijft liggen. Dit laatste deed ik net op de training, wat ik veeul vaker heb.
iemand tips?![]()
http://www.vsn.nl/spierziekten/teksten.php?article_id=14quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:19 schreef remlof het volgende:
Hmmm, toch eens proberen, staat ook op die VSN site:quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij dat laatste sluit ik mij aanquote:Heeft u veel last van krampen? Door een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is namelijk een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen. En... baat het niet dan schaadt het niet.'
Kramp is helemaal niet een verzuring in de spieren, maar een pijnlijke onwilleurige samentrekking. Verzuring ontstaat door anaerobe verbranding van glucose waarbij lactaat wordt gevormd, dit voelt aan als 'verzuring'. Iedereen voelt het verschil tussen 'verzuring' en kramp mag ik aannemen.quote:Heeft u veel last van krampen? Door een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is namelijk een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen. En... baat het niet dan schaadt het niet.'
Placeboquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn moeder heeft er écht baat bij. Anders zou ik het niet posten.
Groot blok Sunlight zeep
Wij hebben dat wel eens gedaan bij een client van ons, die zweerde er ook bij..quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Prima, zolang het werkt!quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:55 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Wij hebben dat wel eens gedaan bij een client van ons, die zweerde er ook bij..
but call it a placebo effect
Placebo effect tijdens je slaap? Dus dat je gaat slapen met de gedachte "ik heb nu een stuk zeep in de buurt van m'n kuiten liggen dus nu krijg ik geen kramp"? Dacht het niet... Maar goed, als het werkt, werkt het, placebo effect of niet.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:55 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Wij hebben dat wel eens gedaan bij een client van ons, die zweerde er ook bij..
but call it a placebo effect
Wat zijn de agonisten en antagonisten bij kramp in je kanis?quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:01 schreef ZXRon het volgende:
Het meest effectief is om de antagonist van de spier met kramp aan te spannen. De antagonist is de spier die ontspant (langer wordt) als je een bepaalde spier spant (verkort). De spier die zicht spant is dan de agonist.
Als je bijvoorbeeld je biceps spant (agonist) dan zullen de triceps zich vanzelf ontspannen (antagonist). Als je je triceps spant is dat de agonist en de biceps de antagonist.
Stel je hebt kramp in je kuit, dan kun je dus door de spieren in voorkant van het onderbeen te spannen de kuitspier ontspannen. Dit kan door je voet naar je toe te bewegen terwijl je hem van de bovenkant tegenhoudt. Wel langzaam meebewegen. Bij kramp in je hamstrings moet je langzaam je been strekken terwijl iemand weerstand geeft aan die beweging.
Heb ik ook wel eensquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:19 schreef remlof het volgende:
die paar keer dat ik het heb gehad, heb ik toch echt wel het hele huis bij elkaar gegodverd!quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:20 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. Is kut hè, vooral omdat je 's nachts niet kan schreeuwen
Inderdaad, PekingDuck mag blij zijn dat ie niet naast me woontquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
die paar keer dat ik het heb gehad, heb ik toch echt wel het hele huis bij elkaar gegodverd!
Een zweepslag loop je echt niet op als je slaapt.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:52 schreef dennisw het volgende:
goede site gevonden:
http://www.blessure-aanwijzer.nl/DaviWB/Pagina103.html
6. Wat kan ik er aan doen?
Eerst controleren of het wel kramp is. Soms kan een zweepslag in de kuit lijken op
kramp. Als je dan de spier gaat rekken maak je de schade alleen maar groter.
omg, volgens mij deed ik dat net dus.. maar controleren wtf? je krijgt een zweepslag hmm blijven staan dus. meestal is het de schrik die mij naar de grond brengt, dat moet ik dus onder controle zien te hebben denk ik
Hierbij valt mijn zeepverhaal in 't nietquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:30 schreef nuffniet het volgende:
Bij mij schiet de kramp wel eens in m'n dij tijdens het neuken .. erg ongeakkelijk .. ik vraag m'n vriendin dan altijd erop te gaan staan ( mijn dij ) en dat help voortreffelijk !!
Ik liep die op bij het uitrekken tijdens het wakker worden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:36 schreef VoreG het volgende:
Een zweepslag loop je echt niet op als je slaapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |