quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:12 schreef marcb1974 het volgende:Gok toch dat het in je niet sporten zit een deel. Heb er ook alleen last van als ik een tijd niet gesport heb (en ja, fietsen doe ik wel).
Helaas heb ik weinig tijd om te sporten, en omdat mijn knie verneukt is vallen een heleboel leuke sporten bij voorbaat al af

quote:
quote:
Als men in bed last krijgt van kramp in de benen, leg deze dan iets hoger door er een kussen onder teleggen.
- John Vonk
Tja, dan is het te laat, en als ik 's nachts kramp krijg sta ik binnen 0.2 sec recht langs mn bed

quote:
Kramp in benen ??? Twee stukjes zeep in je bed leggen, een links en een rechts naast je voeten. En ja de kramp is weg.
- Riny
quote:
Een goed middel tegen nachtelijke kramp in voeten en/of kuiten is: een stuk zeep onder het onderlaken aan het voeteneinde te leggen. Het helpt prima!
- Nel Lubken
Waarom? Wat doet die zeep? 'k heb dr een hard hoofd in
quote:
's Nachts last van kuitkrampen ? Maak een hoes en steek er varens in. Leg deze onder je hoeslaken aan het voeteinde. Gagarandeerd geen kuitkrampen meer. Tip van mijn vriendin Katja. Succes, Pascale.
- Bals-Daelman Pascale
Moet ik ook de regendans doen
quote:
Een nagelvijl onder je hoeslaken of laken leggen helpt ook goed en het helpt ook gelijk voor energien die je die dag hebt opgelopen weg halen en ook vemoeiheid van die dag trekt weg wel ieder keer omdraaien want je nagelvijl gaat bol staan en dan komen de punten om hoog en die moeten omgedaaid horen anders prik je je er aan en dat is niet de bedoeling.
- Corina
Ja, vast.
quote:
Als je last hebt van kramp, zuig op een suikerklontje en de kramp wordt al minder na één minuut. Na een kwartier is de kramp helemaal verdwenen.
- Koffiegait
Ik hoop 't toch liever te voorkomen, en ik vind een kwartier nogal lang eigenlijk.. 7 minuten continu kramp was al niet tof.
quote:
Heeft u kramp in de benen? ik heb het vaak zovaak dat er een harde schijf ontstaat ziet er raar uit maar het beste wat je er tegen kan doen is uw voet 90 graden strekken en op de koude vloer gaan staan met 1 been helpt het beste en ik heb geen opgezwolle kuit meer!
- ashj
Ja, spier strekken dus.