abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55882154

Aah, Helmond een mooie stad waar volgens sommige mensen alleen maar gabbers en schorem woont. (laat die quotes met is dat niet zo dan maar achterwege)

Helmond ligt in Noord Brabant, het ligt 15 km van Eindhoven af.
Op 1 augustus 2006 telde de gemeente Helmond 85.837 inwoners.
en heeft een oppervlakte van 54,57 vierkante kilometer. Helmond ligt aan de zuid willemsvaart
Kenmerkend voor Helmond is de vroegere textielindustrie.

Wat is dat voor een rare stadsnaam?

Helmond bestaat eigenlijk uit 2 delen: Hel en Mond
Hel betekend hier laaggelegen en mond betekend een veilige plaats. De naam van de stad is bedacht door de Hertog van Brabant in 1225. Rond 1350 werd in helmond een vierkant waterburcht gebouwd dat nu nog steeds te bewonderen is in de binnenstad. De helm is het logo van de stad, dat ook weer kracht uitstraalt.

Geschiedenis van Helmond

Helmond wordt in 1179 voor het eerst genoemd in een bulle van Paus Alexander III. Het is wel duidelijk dat Helmond al reeds voor die tijd bestaan heeft, maar dan in de vorm van de nederzetting die Haghe, ten zuidwesten van de latere vestingstad. Het gebied was eigendom van Willem van Horne. Hertog Hendrik I kocht de heerlijkheid in 1220 en stichtte een nieuwe stad, buiten die Haghe als onderdeel van zijn stedenstichtingspolitiek. Zijn dochter, Maria van Brabant, woont enige tijd in de oude burcht, \\\\\\\'t Oude Huys en sticht de Abdij van Binderen. Hierdoor werd het landbouwarsenaal van het stadje vergroot. Rond 1232 krijgt Helmond stadsrechten en in 1376 marktrechten. Rond 1350 start Jan van Berlaer met de bouw van het huidige kasteel. Behalve het kasteel worden ook de stadwallen en een bescheiden gracht aangelegd.

In de eerste helft van de 15de eeuw kent Helmond een grote economische groei en krijgt de titel Hoofdstad van Peelland. De 80-jarige oorlog laat diepe sporen achter in Helmond. De textielindustrie loopt zware klappen op, maar dankzij de contacten met Haarlem blijft de linnennijverheid bestaan.

In 1648 loopt de 80-jarige oorlog ten einde en wordt de stad onderdeel van de Republiek der Verenigde Nederlanden. Helmond vervalt in een diep economisch dal, er groeit zelfs gras op de markt. In 1781 koopt muntmeester en koopman Carel Frederik Wesselman de heerlijkheid Helmond met het kasteel Helmond van de familie Van Arberg. Wesselman (waarvan de zoon in 1841 in de adelstand werd verheven) gaat ook daadwerkelijk, in tegenstelling tot zijn voorgangers, het kasteel bewonen en maakt werk van zijn heerlijkheid. Het verlies van een groot deel van zijn heerlijke rechten, in 1798, probeert hij te compenseren door een actieve landbouwpolitiek en door de nijverheid te stimuleren. De textiel maakt in die periode juist een geslaagde ontwikkeling naar een gediversificeerde, zelfstandige nijverheid door, compleet met ververijen, drukkerijen en de omschakeling naar gemengd linnen/katoenen stoffen. Deze ontwikkeling wordt verder gestimuleerd door de aanleg van de Zuid-Willemsvaart (1823-1826), die voor een opbloei van de stad staat.

Naast de weverij en de bijbehorende garenververijen en -blekerijen komen ook andere takken van de textielnijverheid tot ontwikkeling. Vooral de deelname van de Amsterdamse familie Van Vlissingen in de plaatselijke katoendrukkerij van Sutorius is van belang. Het bedrijf van P.F. van Vlissingen & Co. groeit in de tweede helft van de 19de eeuw uit tot de grootste katoendrukkerij in Nederland. Daarnaast ontstaan er drie belangrijke turksroodververijen (waaronder Carp). Vanaf 1866 mechaniseren de weverijen in vrij snel tempo: in 1900 is er geen thuiswever meer in de stad. Deze mechanisering staat voor een deel ook in verband met de komst van een nieuwe infrastructuur: in 1866 krijgt Helmond een eigen station aan de spoorlijn Eindhoven-Helmond-Venlo. Naast de textielindustrie ontstaat vanaf circa 1860 een metaalnijverheid (kleinmetaal, vooral bevestigingsartikelen en machinefabricage) als tweede belangrijke industriële pijler. Ook de voedingsmiddelenproduktie(margarine en cacao)krijgt een behoorlijke omvang, terwijl vanaf circa 1900 ook de houtverwerkende en grafische nijverheid belangrijk worden. De groei van industrie en nijverheid leidt ook tot een forse bevolkingstoename. Deze groei zet zich door tot de jaren 30 van de 20ste eeuw. Bedrijven zoals de Edah, Begemann, Groep Van Kimmenade en Van Thiel vestigen zich in en rondom de stad. De wereldwijde recessie zorgt voor een diepe malaise in Helmond.

Na de bevrijding gaat het al snel weer opwaarts met de industrie en de stad en ontstaat een relatieve welvaart die echter gebaseerd is op een eenzijdige industriële structuur. Annexaties van omliggende gebieden volgen in 1968. In deze periode krijgt de conjuctuurgevoelige industrie van Helmond zware klappen. Mede hierdoor wordt Helmond in 1976 toegewezen als groeistad. Helmond grijpt deze kans met beide handen aan en ontgroeit uiteindelijk de slechte naam van stad en presenteert zich als een frisse en dynamische stad. Nieuwe bedrijven en nieuwe spraakmakende bouwprojecten zorgen hiervoor. Zo bouwde een Helmonds bedrijf vanaf 1989 aan een eigen automerk Max (automerk). Van blijvender belang was het enigszins gelijknamige autokinderzitje Maxi Cosi dat ook uit Helmond komt en symbool staat voor de gediversificeerde nieuwe industrie die na 1970 opkwam. Eind 1999 verwelkomde Helmond haar 80.000e inwoner. Helmond is op Almere na de snelst groeiende stad van Nederland en zal volgens de planning rond het jaar 2012 haar 100.000e inwoner mogen verwelkomen.

Stadsdelen van Helmond

Helmond heeft verschillende wijken hieronder een overzichtje:

* Brandevoort
* Brouwhuis
* Dierdonk
* De Groene Loper (in aanbouw)
* Helmond Centrum (officieel: Binnenstad)
* Helmond Noord
* Helmond Oost
* Helmond West
* Rijpelberg
* Stiphout
* Suytkade
* t Hout
* Warande

Verkeer en openbaar vervoer in Helmond

Bus

Met de bus is Helmond erg slecht te bereiken, er rijden maar weinig bussen en de bussen rijden maar op beperkte tijdstippen. Dit komt waarschijnlijk omdat de treinverbindingen goed zijn en niemand met de bus naar het station hoeft en omdat veel mensen of in helmond werken of in Eindhoven (en je gaat niet met de bus als je met de trein kan)

Trein

Per trein is Helmond uitzonderlijk goed te bereiken. Vanaf December 2006 heeft Helmond voortaan 4 stations! Namelijk: Helmond brouwhuis-Helmond-Helmond \\\\\\\'t Hout-Helmond Brandevoort. De spoorlijn maakt deel uit van de lijn Eindhoven-Venlo.

Bezienswaardigheden

Jaja, zelfs Helmond heeft bezienswaardigheden, Hieronder een lijstje:

* Berkendonk, recreatieplas in Helmond;
* Kasteel Helmond, onderdeel van het gemeentemuseum
* Kubuswoningen, ontworpen door Piet Blom;
* Theater \\\\\\\'t Speelhuis, opgebouwd uit 37 kubussen en omringd door 18 kubuswoningen;
* Warande Park (vroegere Peapark) bij de Helmondse Goudkust (Aarle-Rixtelseweg);
* Robustelly-Smits orgel in de Sint-Lambertuskerk (1772/1862, afkomstig uit de abdij van Averbode);
* Kapel van Binderen en de toegangspoort van voormalig Abdij van Binderen;
* Huis met de Luts;
* Onze Lieve Vrouwe Kerk, Wilhelminalaan;
* Ketsegängske.

Uitgaan in Helmond

Helmond heeft verschillende uitgaansgelegenheden.
Op het Havenplein zitten verschillende Cafe\\\\\\\'s bij elkaar evenals op de aansluitende Steenweg.

Foto's

Het kasteel

Kubuswoningen

De vlisco

Suytkade impressie

Het prachtige peapark.

Mocht je nog meer foto's hebben of informatie: zeg het hier en de OP word even aangepast

Aangezien ik de sluitpost had, meteen maar even een nieuwe aangemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Paaskonijn op 09-01-2008 16:10:06 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_55882174
Afbeeldingen doe ik straks wel fixen
pi_55882588
Nice paaskonijn Mijn OP doet het nog steeds prima zie ik
blaat
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:46:24 #4
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55882662
Ik voel me een beetje gediscrimineerd dat de Oranjebuurt er niet op staat, terwijl dat ook nog 'ns de mooiste buurt van Helmond is !
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55882846
HELLmond is de sportiefste stad van Noord-Brabant !

90% loopt in een trainingspak en op Nike's.

(oud grapje,maar blijft leuk)
Je kan beter de show stelen....dan je steel showen ! ! !
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:54:10 #6
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55882865
Inderdaad een oud grapje. Maar helaas niet leuk. Doei.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55889151
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:46 schreef Oosthoek het volgende:
Ik voel me een beetje gediscrimineerd dat de Oranjebuurt er niet op staat, terwijl dat ook nog 'ns de mooiste buurt van Helmond is !
omdat dat onder West valt..ander stond 't haagje er ook wel op
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_55889172
http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=2071

Het lijk wat dus bij sluis 7 uit de knaal gevist is is en man en lag al een tijdje in het water...als dat Theo v Berlo niet is...
  woensdag 9 januari 2008 @ 06:44:23 #9
3542 Gia
User under construction
pi_55889949
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:08 schreef ArTiC het volgende:

[..]

omdat dat onder West valt..ander stond 't haagje er ook wel op
Sssst, dat willen ze niet weten!!

Net als brandevoorters niet willen weten dat ze bij Helmond horen.

Nog nieuws over het lijk in 't knaal?
Mja, die van Berlo, zou ik ook inderdaad denken.

Of die andere vent die al langer vermist is?
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:04:11 #10
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_55892912
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 06:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Sssst, dat willen ze niet weten!!

Net als brandevoorters niet willen weten dat ze bij Helmond horen.

Nog nieuws over het lijk in 't knaal?
Mja, die van Berlo, zou ik ook inderdaad denken.

Of die andere vent die al langer vermist is?
Stiphouters zijn ook goed in het ontkennen dat ze bij Helmond horen
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_55893297
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:04 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Stiphouters zijn ook goed in het ontkennen dat ze bij Helmond horen
Al die geannexeerde dorpen hebben daar last van
Maargoed..ik zou hetzelfde doen als Helmond bij Eindhoven getrokken zou worden ofzo dus van mij mogen ze.
pi_55895782
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:20 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Al die geannexeerde dorpen hebben daar last van
Maargoed..ik zou hetzelfde doen als Helmond bij Eindhoven getrokken zou worden ofzo dus van mij mogen ze.
Tolerant van je.
De weblog van Helmond op www.deweblog.nl
Waar Helmonders over Helmond kunnen praten, huilen en lachen.
pi_55899859
quote:
* Paaskonijn eens is

Misschien kunnen we een kaart van Helmond pakken en dan aangeven waar iedereen woont...tenminste wie in welke wijk woont ?

[ Bericht 14% gewijzigd door Paaskonijn op 09-01-2008 16:09:06 ]
pi_55913667
voor wat of wie t uitmaakt, ik woon in Helmond. 27 jaar in Stiphout. niet in de rijke tak, gewoon in een oude buurt van toen. bij de echte stiphoutenaren maakt t helemaal niets uit, wij zijn Helmonders,
die kakkers in de nieuwbouw wijken geven hun adres op, als we wonen dicht bij Eindhoven, lafaards.
Helmond is een moooie stad. breng mij maar in kaart, Stiphout is Helmond,

is t van Berlo die gevonden is in t kanaal? de geruchten gaan er wel over..
De Puta Madre
  donderdag 10 januari 2008 @ 06:53:36 #15
3542 Gia
User under construction
pi_55915349
Ik woon in Mierlo-Hout. Ben van geboorte 'Hagenaar' (3de Haagstraat) moeder stadse, vader houtenaar, en woon vanaf mijn 3de op 't Hout.
Ook ik woon in een al wat oudere wijk. Woning is van 1963, dacht ik.

Wat Killer_Mom zegt gebeurt hier op Brandevoort dus ook. 't Is eigenlijk gewoon Houts grondgebied (de boeren), grotendeels Houtse postcodes, maar ze zeggen niet dat ze in Helmond wonen maar "in Brandevoort bij Eindhoven"

Maakt me niet uit om te zeggen dat ik Helmonder ben, maar vind het wel leuk dat de naam 'Mierlo-Hout' weer in ere is hersteld met het terugplaatsen van de straatnaamborden.
Er waren, ook hier op fok, vaak discussies over de naam van onze wijk. Het is toch echt Mierlo-Hout, en dat wordt, al sinds de oudheid of zo, in de volksmond 't Hout genoemd. Met de komst van station Helmond - 't Hout, dacht iedereen dat het 't Hout heette, en kwam dat voor het gemak ook op de plaatsnaamborden te staan, maar dat is sinds een paar jaar door echte houtenaren weer recht getrokken. Als je nu van Eindhoven komt, zie je bij het inrijden op de borden weer de goede naam staan. MIERLO-HOUT dus.

Ook in de OP staat het dus FOUT!
Wô dè mar effe gezeed hebbuh.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gia op 10-01-2008 07:14:37 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 07:12:46 #16
3542 Gia
User under construction
pi_55915394
grrrr, verkeerde knopje.
pi_55923553
quote:
Sorry hoor, heb ook alleen maar wikipedia gecopy- paste

Ik woon overigens in de pronto, bij de badkuip in de buurt
blaat
pi_55927661
Julianalaan, Oranjebuurt present
pi_55927895
gaan we nu weer opnoemen waar iedereen vandaan komt?
pi_55928219
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:11 schreef ArTiC het volgende:
pi_55928789
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:11 schreef ArTiC het volgende:

Voormalig Mauritslaan. Al een jaartje of wat Utreg en binnenkort in Praag wonen, maar blijf een geboren en getogen kattemepper.
deed het licht uit
pi_55928948
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:46 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Voormalig Mauritslaan. Al een jaartje of wat Utreg en binnenkort in Praag wonen, maar blijf een geboren en getogen kattemepper.
Praag
pi_55940456
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:46 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

wat ga je daar doen?
De Puta Madre
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:19:16 #24
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55949127
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:46 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

wat ga je daar doen?
Studeren! En vooral veel zuipen de eerste tijd vrees ik
deed het licht uit
pi_55965335
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:19 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Studeren! En vooral veel zuipen de eerste tijd vrees ik
slecht begin. slecht einde, leuk voor je ouders.
De Puta Madre
pi_56074180
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 01:20 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Alsof die dat erg zullen vinden..Als je het maar goed afsluit

ja dit is een bump
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:06:00 #27
3542 Gia
User under construction
pi_56080508
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:56 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Alsof die dat erg zullen vinden..Als je het maar goed afsluit

ja dit is een bump
Wa's da voor een vlag bij jullie in de tuin?
pi_56103345
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kwam daar toen straks ook langs en zou het niet weten
Maar we wonen daar al niet meer hoor
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:28:05 #29
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56118617
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 01:20 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik snap je reactie niet helemaal met mn dronken hoofd geloof ik
deed het licht uit
pi_56146354
yep, t was Van Berlo. gevonden in t kanaal. diep triest allemaal.
De Puta Madre
pi_56153274
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 01:19 schreef Killer_Mom het volgende:
yep, t was Van Berlo. gevonden in t kanaal. diep triest allemaal.
idd..ik ben benieuwd of ze achter de oorzaak gaan komen, de politie gaat nu uit van een misdrijf maar het lichaam was flink aangetast door het water. Als er mensen graag op paling willen vissen moeten ze nu bij sluis 7 zijn iig...die zijn dol op rottend vlees in het water.
pi_56153316
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is meer een vaandel dan een vlag, er hangen er wel meer daar...volgens mij is het iets van de keiebijters
pi_56153348
En wat staan er trouwens voor vage kasten op sommige plaatsen naast de weg. Op de engelseweg en de kanaaldijk lang de groene loper staan er iig. Flinken kisten met daarop een paal en een camera...het lijkt wel een mobiele flitspaal ofzo...ik rem er iig maar voor af
pi_56168945
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:37 schreef ArTiC het volgende:

[..]

idd..ik ben benieuwd of ze achter de oorzaak gaan komen, de politie gaat nu uit van een misdrijf maar het lichaam was flink aangetast door het water. Als er mensen graag op paling willen vissen moeten ze nu bij sluis 7 zijn iig...die zijn dol op rottend vlees in het water.
herkenbaar, een film. en een paardekop die ze uit het water vissen, met paling, Stephen King? ik weet dat ik t ergens weet. oja, zielig voor die man, diep triest .
De Puta Madre
pi_56169193
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:41 schreef ArTiC het volgende:
En wat staan er trouwens voor vage kasten op sommige plaatsen naast de weg. Op de engelseweg en de kanaaldijk lang de groene loper staan er iig. Flinken kisten met daarop een paal en een camera...het lijkt wel een mobiele flitspaal ofzo...ik rem er iig maar voor af
gas geven, dit is gewoon registratie, vanaf Gemert staat er een met een smili. vanaf 81 kijkt hij boos.
dacht boven de 100 dat t niet in letjes zou staan. 153 ,KM , wel dus. die palen nodigen uit om een halve minut vol gas te geven. een paar meter maar
De Puta Madre
pi_56354111
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:41 schreef ArTiC het volgende:
Als ik het goed heb begrepen zijn het kasten om te registreren waar leasebakken en bedrijfsauto's rijden. Dit ivm de bijtelling. Niet iedereen geeft dat netjes op. Die kasten registreren dan waar en wanneer je zoal reed om later te kunnen kijken of dat klopt met je kilometeradministratie.
.
pi_56355454
quote:
Op maandag 28 januari 2008 01:04 schreef Hellemond het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen zijn het kasten om te registreren waar leasebakken en bedrijfsauto's rijden. Dit ivm de bijtelling. Niet iedereen geeft dat netjes op. Die kasten registreren dan waar en wanneer je zoal reed om later te kunnen kijken of dat klopt met je kilometeradministratie.
.
Ja...het is weer typisch Helmonds dus er gaan weer de wildste verhalen over rond, van mensen die zeggen dat het stiekeme snelheidscontrole is tot controle op wegenbelasting of dat er gestolen auto's rondrijden
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:53:56 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_56379153
Nog een Helmondenaar met een goed idee waar je belegde broodjes kunt bestellen (in omg. Helmond) die dan ook bezorgd worden?
Op mijn werk ebstellen we elke dag onze lunch bij een broodjeszaak, maar de broodjeszaak waar we nu bestellen (De Belegde Bol uit Deurne) levert vaak taaie broodjes met kleffe kaas aan, dus ik was benieuwd of jullie nog ideeën hebben.

La Baquette uit Helmond is ook een idee, maar die is een stuk duurder. En Maitre Leon hadden we ook al bekeken .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_56379623
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:53 schreef SEMTEX het volgende:
Nog een Helmondenaar met een goed idee waar je belegde broodjes kunt bestellen (in omg. Helmond) die dan ook bezorgd worden?
Op mijn werk ebstellen we elke dag onze lunch bij een broodjeszaak, maar de broodjeszaak waar we nu bestellen (De Belegde Bol uit Deurne) levert vaak taaie broodjes met kleffe kaas aan, dus ik was benieuwd of jullie nog ideeën hebben.

La Baquette uit Helmond is ook een idee, maar die is een stuk duurder. En Maitre Leon hadden we ook al bekeken .
De Pastoor..daar bestelden wij vaak toen we met het bedrijf nog in Helmond zaten, isch echter wel prijzig

http://depastoor.nl/broodjes/2075475_1_Prijslijstt.pdf
pi_56400579
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:16 schreef ArTiC het volgende:

[..]

De Pastoor..daar bestelden wij vaak toen we met het bedrijf nog in Helmond zaten, isch echter wel prijzig

http://depastoor.nl/broodjes/2075475_1_Prijslijstt.pdf
onze overburen, ik mag graag een beetje gas geven als die stropdassen oversteken. waarom mensen in die herrie willen eten is me een raadsel .
De Puta Madre
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:42:58 #41
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56400785
Nog mensen naar het oranjebal of anderszins carnavallen? Ik ga waarschijnlijk niet dit jaar, heb andere dingen aan mn hoofd
deed het licht uit
pi_56424569
ik ga al jaren niet meer,
met onze kinderen in de toenmalige Stip was wel te doen. om 4 uur erheen om 9 uur na een frietje naar bed. ik geboren in Panningen heb nooit iets met Carnaval gehad. de eerste herrinnering was achter op de fiets bij mijn moeder, ik als lieveheersbeestje verkleed, in Beringe naar de optocht kijken, ik was bevroren die middag. verder met uitgaan ook niet zo, de muziek staat me tegen . bekende mensen in rare kleren die je zoenen, en een week erna herkennen ze je niet meer.
Zaterdag komt de optocht langs , die kijk ik bij de voordeur en thats it. ik houd niet van opgelegde feesten, die maak ik zelf wel.
De Puta Madre
pi_56513227
Optocht was geweldig
  maandag 4 februari 2008 @ 10:08:15 #44
3542 Gia
User under construction
pi_56521072
Inderdaad. Mooie optocht. Maar wel koud!
pi_56539417
quote:
Op zondag 3 februari 2008 23:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Optocht was geweldig
de nieuwe TV zender Helmond niet . na uren prutsen kregen ze de optocht pas uitgezonden, t mag ook niets kosten om mensen in dienst te nemen die er verstand van hebben. laat t dan weg.
De Puta Madre
pi_56552963
onweer op de laatste carnavalsdag.
De Puta Madre
pi_56575420
Toen was ik in Nijmegen en was het ook kutweer
pi_56576168
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 01:17 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

de nieuwe TV zender Helmond niet . na uren prutsen kregen ze de optocht pas uitgezonden, t mag ook niets kosten om mensen in dienst te nemen die er verstand van hebben. laat t dan weg.
Makkelijk zeg: zeiken op iets nieuws...de oude deed het echt niet beter...de eerste keer dat die de optocht gingen uitzenden waren ze vergeten de camera aan te zetten
pi_56594988
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 08:25 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Makkelijk zeg: zeiken op iets nieuws...de oude deed het echt niet beter...de eerste keer dat die de optocht gingen uitzenden waren ze vergeten de camera aan te zetten
dat is makkelijk zeiken. het werkt gewoon niet, oud niet en nieuw niet, wij vergeven t de amateurs, het is maar Helmond TV. of omroep Brabant. daar komen die sneue gasten weer ieder jaar mee weg, dit lijkt nergens op.
De Puta Madre
pi_56712145
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:38 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

dat is makkelijk zeiken. het werkt gewoon niet, oud niet en nieuw niet, wij vergeven t de amateurs, het is maar Helmond TV. of omroep Brabant. daar komen die sneue gasten weer ieder jaar mee weg, dit lijkt nergens op.
Dit vind ik ook makkelijk zeiken. De mensen die ermee bezig zijn hebben er zeker wel verstand van. Het heeft zoals elke totaal nieuwe omroep gewoon opstartproblemen. Dat kan gewoonweg overal gebeuren. Jammer dat dat net met de optocht moest gebeuren. En ja, ik sta dicht bij de mensen van van langen/stadsradio helmond.
blaat
pi_56954090
Verrassend dat er niks over de brand is gemeld in dit topic
pi_56957310
Ik had wel foto's gemaakt zag er heftig uit!
blaat
pi_56986170
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:28 schreef tomme6 het volgende:
Ik had wel foto's gemaakt zag er heftig uit!
Had maar (tijdig) naar ons gemaild, dan hadden we die op de weblog zeker gebruikt.
pi_57052579
HELMOND - In delen van Helmond en Eindhoven is woensdagavond de stroom even uitgevallen nadat een vrachtwagen in Helmond tegen een elektriciteitsmast aan de Besselhoeve was gereden. Dat hebben de politie en netbeheerder Tennet bekendgemaakt.
Allerlei voorzieningen in en om Helmond en Eindhoven waren even van slag. De straatverlichting ging even uit, maar in de huizen bleef er gewoon stroom.

Volgens een woordvoerder van Tennet is de helft van de mast buiten bedrijf, maar heeft dat verder geen consequenties voor de levering van stroom. De betreffende kabel is niet gebroken. De netbeheerder verwacht geen problemen bij de reparatie.

Was hier om de hoek
Heddegijdagezeetgehadjamindedawerkelikwoarhoedoedegedahoedoedegedahoeheddegijdagedoan
pi_57152651
Iemand nog problemen gehad met de 'storm'?
pi_57439317
YO weten jullie of stichting impact dit jaar weer iets regelt rond koninginnenacht? vorig jaar was het echt top
pi_57440736
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:58 schreef Vur_welluke_club_bende_ga het volgende:
YO weten jullie of stichting impact dit jaar weer iets regelt rond koninginnenacht? vorig jaar was het echt top
Ja er word weer iets geregeld, met een of andere speciale act heb ik gehoord, maar ze gaan nog niet vertellen wat dat is..
pi_57526855
Beetje dood aan het gaan hier
pi_57527011
oh is dat hier...

*helmonder zich meldt....
pi_57527115
Waar ergens woon je?
pi_57527217
rijpel.....
pi_57527232
en jij?
pi_57527279
Oranjebuurt
pi_57527288
waar is dat? zo bekend ben ik hier.... hahaha
pi_57527309
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
waar is dat? zo bekend ben ik hier.... hahaha
BIj de Warande
pi_57527335
euh.... hahaha, zo erg heb ik me ooit verdiept in helmond.... totaal niet dus....
pi_57527437
Tssk
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:59:25 #68
3542 Gia
User under construction
pi_57529372
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:26 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

BIj de Warande
Je weet wel, dat park tegenover het ziekenhuis, met die eendjes, grote koeien en lama's.

Daar ongeveer is de kak oranjebuurt.
pi_57537131
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Je weet wel, dat park tegenover het ziekenhuis, met die eendjes, grote koeien en lama's.

kakbuurt ³
pi_57575935
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:09 schreef Paaskonijn het volgende:
Beetje dood aan het gaan hier
Dat is minder in deze tijd voor jou. Deze dagen zouden immers jouw hoogtijdagen moeten zijn.
pi_57576168
Ja, kheb het ook druk zat
pi_57577464
Pff net snel de oude Helmond-topics doorgekeken,,dan merk je echt dat daar véél meer verschillende mensen postten..
pi_57584512
misschien zijn die allemaal vertrokken uit helmond?
pi_57585454
Vast niet
pi_57588675
ik ben dit jaar niet op de Harley meet geweest bij de Kei, te koud. de eerste keer dat ik er niet was. . volgende keer beter.
De Puta Madre
pi_57588994
Ik ben er langsaf gefietst, zag (en klonk) er wel goed uit maar idd veel te koud om stil te gaan staan
pi_57589478
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:32 schreef ArTiC het volgende:
Ik ben er langsaf gefietst, zag (en klonk) er wel goed uit maar idd veel te koud om stil te gaan staan

te koud met 5 graden, en sneeuw.
De Puta Madre
pi_57610266
Ik woon zelf al me hele leven in brouwhuis, 22 jaar dus.
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:21 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

gas geven, dit is gewoon registratie, vanaf Gemert staat er een met een smili. vanaf 81 kijkt hij boos.
dacht boven de 100 dat t niet in letjes zou staan. 153 ,KM , wel dus. die palen nodigen uit om een halve minut vol gas te geven. een paar meter maar
Dit doe ik ook! al is het maar puur om dat boze smileytje te krijgen
pi_57614130
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:16 schreef Vendris het volgende:
Ik woon zelf al me hele leven in brouwhuis, 22 jaar dus.
[..]

Dit doe ik ook! al is het maar puur om dat boze smileytje te krijgen
niks beters om ff je gaspedaal te controleren.
verder is er niet veel te doen . onze jongste zoon is in brouwhuis gaan samenwonen. beide 23, overdag is er geen mens op straat, Elandlaan..... leuk huis, leuke buren. iedereen is overdag werken,
De Puta Madre
pi_57618053
Wanneer word het nou eens 20+ graden?
pi_57624942
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je bol van frustratie staat.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_57625442
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:27 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je bol van frustratie staat.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:57:47 #83
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_57803857
owh, hier is dat topic
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_57819279
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:12 schreef Paaskonijn het volgende:
Pff net snel de oude Helmond-topics doorgekeken,,dan merk je echt dat daar véél meer verschillende mensen postten..
Hoi.
Beter laat dan nooit.
pi_57930983
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:12 schreef Paaskonijn het volgende:
Dat is overal wel zo denk ik. Bij ons op deweblog.nl ook. Ik denk dat dat bij ons zo'n 60% van de berichten gepost worden door een kleine 10% van de bezoekers.
pi_57972551
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:10 schreef dawg het volgende:

[..]

Hoi.
Beter laat dan nooit.
Hmm ik denk dat ik jou eens tegengekomen ben op een feestje in Mierlo. Bij Boudewijn van G die toen net van school was getrapt. Jij had op diezelfde school gezeten. Is al een jaartje of wat geleden, voordat die hele bende helmondse figuren opgepakt werd wegens het verstoren van de internetchat van maxima en wim-lex Die kerels moet jij ook gekend hebben als jij de persoon bent die ik denk dat je bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Becherovka op 11-04-2008 00:53:52 ]
pi_58015223
goed nieuws, vanavond Zaterdag , een dance party in Bavaria house , afspraken zijn verzet om erheen te gaan, reactie komt als ik de party gangers spreek. ( wonen niet thuis wel samen. ]
De Puta Madre
pi_58034259
was gezellig, niet druk. iemand geweest?
De Puta Madre
pi_58150776
Nee
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:36:24 #90
22457 Patch
pi_58225530
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_58226355
Had het ook gelezen. Zal eens aan mensen uit mijn voetbalteam vragen wie dat zijn
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:32:49 #92
3542 Gia
User under construction
pi_58232233
quote:
Van school gestuurd vind ik wel erg zwaar gestraft. Een schorsing tot het eind van het schooljaar en volgend jaar de klas overdoen, had ik beter gevonden. Nu stappen ze over naar de Jan (Openbare school) en ze gaan daar gewoon met hetzelfde schooljaar verder.
pi_58236223
Dat zei ik die zullen wel naar mijn schooltje toegaan
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:19:53 #94
3542 Gia
User under construction
pi_58236561
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:09 schreef Paaskonijn het volgende:
Dat zei ik die zullen wel naar mijn schooltje toegaan
't Is dat of de stad uit. Geloof maar niet dat CBC ze aanneemt.
pi_58237061
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:19 schreef Gia het volgende:

[..]

't Is dat of de stad uit. Geloof maar niet dat CBC ze aanneemt.
Ga daar ook niet van uit idd
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:56:27 #96
3542 Gia
User under construction
pi_58237384
Maar goed, dan weet je het, hè?
Als er binnenkort twee nieuwe jongens op school komen op 4 VWO:

GEEN KOEKJES VAN AANNEMEN!!!

Heb mijn zoon hier ook al voor gewaarschuwd, ook al hoeft hij nog maar 4 uur naar school dit jaar.
pi_58237431
Of wij gaan ze koekjes geven
pi_58241961
Ben benieuwd wie dat waren.
  woensdag 23 april 2008 @ 07:49:49 #99
22457 Patch
pi_58244971
quote:
Op woensdag 23 april 2008 00:27 schreef Becherovka het volgende:
pi_58256100
quote:
Op woensdag 23 april 2008 00:27 schreef Becherovka het volgende:
Heb ik gister aan iemand uit mijn voetbalteam gevraagd en hij zat bij een van hun in de klas. Een of andere Bob en die ander heette Sharon/Shanon ofzoiets zei die
pi_58307379
En één daarvan gaat naar de Carolus. Van de ander wist mijn maat het niet.
pi_58307476
Och, carolus is ook niet meer wat het geweest is sinds ze gedwongen werden een vmbo afdeling te openen.
pi_58307500

Maar kweet niet of dat ook klopt en of die al aangenomen is/word
pi_58311440
quote:
Ook PvdA voor meer coffeeshops
HELMOND - De Helmondse PvdA ondersteunt het pleidooi van burgemeester Fons Jacobs om de discussie over het Helmondse coffee- shopbeleid te heropenen.
Dat zegt PvdA-raadslid Abdel Tijani.

De PvdA heeft in het verleden al vaker gepleit voor het toestaan van twee of drie coffeeshops in de stad. Maar daarbij stuitte de sociaal-democratische raadsfractie op groot verzet van het CDA.

Eerder deze week maakte burgemeester Jacobs bekend dat de enige Helmondse coffeeshop, gevestigd aan de Wolfstraat, voor langere tijd op slot gaat. Reden is dat de coffeeshop tot twee maal toe veel meer voorraad in huis had dan is toegestaan.

Naar aanleiding daarvan zei Jacobs dat hij weer wil gaan praten over het eventueel toestaan van een tweede coffeeshop in Helmond. Daarmee zou kunnen worden voorkomen dat de handel in hasj en weed in de illegaliteit verdwijnt als de enige coffeeshop in Helmond – zoals nu – gesloten is.

"De burgemeester slaat daarmee de spijker op zijn kop", reageert Tijani. "Dit is nu precies de reden dat wij er al enkele malen voor gepleit hebben twee of drie coffee–

shops toe te staan."

De komende periode zal de PvdA de discussie hierover opnieuw aanzwengelen. "We moeten voorkomen dat er verkoop plaatsvindt in portieken, vanuit auto's en bij mensen thuis", aldus Tijani.

Dat de PvdA en burgemeester Jacobs in deze discussie op steun kunnen rekenen van het CDA lijkt onwaarschijnlijk. Fractievoorzitter Margreet de Leeuw zei onlangs nog in deze krant dat ze het liefst ook de enige Helmondse coffee–

shop voorgoed zou sluiten.
pi_58311478
110 kilo waar 500 gram is toegestaan
Retards.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_58315939
Maaar goed dat er tgeen brand is uitgebroken dan
  zaterdag 26 april 2008 @ 08:05:47 #107
22457 Patch
pi_58316151
carolus is ook niet meer wat het geweest is dan...
pi_58316732
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 08:05 schreef Patch het volgende:
carolus is ook niet meer wat het geweest is dan...
wat was het dan?
Ik heb er 3 jaar gezeten maar zo geweldig als die mensen met een bekakte r (en de meelopende wannabe's) het vinden is het bij lange na niet
Grappig dat ze nu ook een VMBO afdeling hebben, ik ben benieuwd wat ze daarmee doen....toendertijd kreeg de HAVO afdeling al nauwelijks aandacht, alles is daar gefixeerd op het VWO
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:57:24 #109
3542 Gia
User under construction
pi_58317337
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 09:59 schreef ArTiC het volgende:

[..]

wat was het dan?
Ik heb er 3 jaar gezeten maar zo geweldig als die mensen met een bekakte r (en de meelopende wannabe's) het vinden is het bij lange na niet
Grappig dat ze nu ook een VMBO afdeling hebben, ik ben benieuwd wat ze daarmee doen....toendertijd kreeg de HAVO afdeling al nauwelijks aandacht, alles is daar gefixeerd op het VWO
Ik heb er vroegah 6 jaar op gezeten. Nog op de mierloseweg. Geweldige school toen. Heerlijk oud gebouw, 1000 leerlingen, dus je was nog redelijk anoniem. Prima tijd gehad.
Ben 2 jaar terug met de klas van de jongste op de nieuwe locatie geweest, maar ik vond dat echt super ongezellig. Heel klein en klinisch. Zou daar nog niet misschien willen zitten, als ik nog naar school moest.
  zaterdag 26 april 2008 @ 11:52:15 #110
22457 Patch
pi_58318048
Ik zat er 12 jaar geleden, en toen straalde de "kak-sfeer" er toch echt wel enorm van af
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:29:17 #111
3542 Gia
User under construction
pi_58320407
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:52 schreef Patch het volgende:
Ik zat er 12 jaar geleden, en toen straalde de "kak-sfeer" er toch echt wel enorm van af
In mijn tijd (30 jaar geleden) zat er letterlijk vanalles. Het halve haagje en het grootste deel van de Warande.
Tuurlijk zaten er ook kakkers, kan ook niet anders.

Volgens mij is dat nu veel erger geworden, met minder leerlingen. Ze kunnen het zich nu permitteren om leerlingen te selecteren op afkomst.
pi_58320649
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:29 schreef Gia het volgende:
In mijn tijd (30 jaar geleden) zat er letterlijk vanalles. Het halve haagje en het grootste deel van de Warande.
Daar was ik getuige van. En ik zag dat het toen goed was.
  zaterdag 26 april 2008 @ 16:01:22 #113
3542 Gia
User under construction
pi_58321888
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:42 schreef Hellemond het volgende:

[..]

Daar was ik getuige van. En ik zag dat het toen goed was.
In welk jaar heb jij examen gedaan? En havo of VWO? Misschien waren we wel klas/jaargenoten?
pi_58322305
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nu veel erger geworden, met minder leerlingen. Ze kunnen het zich nu permitteren om leerlingen te selecteren op afkomst.
Ligt niet zo zeer aan de hoeveelheid leerlingen, maar eerder aan de lokatie denk ik. Dicht bij stiphout, dicht bij de oranjebuurt, daar woont uiteraard ander volk dan in het haagje. Overigens heb ik de school altijd vervloekt om de bekrompenheid en de politiek correcte uitstraling die ze wilden hebben. En het pand is gewoon buttugly.
pi_58322607
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:28 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Ligt niet zo zeer aan de hoeveelheid leerlingen, maar eerder aan de lokatie denk ik. Dicht bij stiphout, dicht bij de oranjebuurt, daar woont uiteraard ander volk dan in het haagje. Overigens heb ik de school altijd vervloekt om de bekrompenheid en de politiek correcte uitstraling die ze wilden hebben. En het pand is gewoon buttugly.
JvB is ook niet alles hoor
pi_58323191
Nee ik denk dat het voor zo ongeveer iedere middelbare school geldt.
  zaterdag 26 april 2008 @ 18:52:34 #117
3542 Gia
User under construction
pi_58324550
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:48 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

JvB is ook niet alles hoor
Maar wel nog lekker oud. Deels dan. Ik zal het gaan missen. Net zoals ik mijn oude Carolus mis. Ik houd wel van die oude gebouwen.
pi_58326111
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wel nog lekker oud. Deels dan. Ik zal het gaan missen. Net zoals ik mijn oude Carolus mis. Ik houd wel van die oude gebouwen.
Het oude gebouw blijft er gewoon hoor
  zaterdag 26 april 2008 @ 22:17:48 #119
3542 Gia
User under construction
pi_58328426
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Het oude gebouw blijft er gewoon hoor
Maar ik kom er na dit schooljaar niet meer.
pi_58328516
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 22:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ik kom er na dit schooljaar niet meer.
Ik misschien ook niet meer
pi_58386573
Wie gaan er dadelijk allemaal de stad in?
pi_58396449
Wat een volk gisteravond weer in de stad
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_58396548
Het was wel puik
pi_58396830
Ben alleen in de velvet geweest.
Paupervolk op straat.
pi_58396864
Velvet is wel tof ja maar die gingen nogal vroeg dicht..en er liep heel wat tokkies op straat inderdaad
  woensdag 30 april 2008 @ 22:51:03 #126
3542 Gia
User under construction
pi_58406502
Vanmiddag in de stad geweest. Wat lopen er een zooi Joran-wannabees rond!! Zelfde baardje gekweekt, zelfde pet en dan proberen hetzelfde te kijken. Echt vies, man!!
pi_58408264
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:35 schreef Paaskonijn het volgende:
Velvet is wel tof ja maar die gingen nogal vroeg dicht..en er liep heel wat tokkies op straat inderdaad
Precies om die reden ging het vroeger dicht.

Over de Velvet gesproken,
wie 5 gratis drankjes bij de Velvet wil scoren kan er vandaag weer 5 bij ons op www.deweblog.nl winnen.
pi_58552296
quote:
School herdenkt omgekomen gezin

Bloemen en knuffels bij foto's van Casper Klumpers, op de Helmondse Montessorischool.

HELMOND - Klasgenootjes en hun ouders zochten woensdagavond in de Helmondse Montessorischool troost bij elkaar voor het verlies van groep 3-leerling Casper Klumpers. Samen met zijn broertje Joep en zijn ouders Henk en Paula kwam hij maandag om het leven bij een ongeval op de snelweg A73 bij Beuningen.
Zie ook:

Bloemen namen de ouders en kinderen mee, vooral veel witte. Knuffeltjes, een muntje uit iemands spaarpot. En vooral tastbare herinneringen aan dat blonde joch, dat op de uitgestalde schoolfoto zo heerlijk voluit lacht.

"Casper was leuk, hij was stoer. Je kon met 'm lachen", zegt een klasgenootje.
De rest van wat er in de krant staat, staat nog niet op ed.nl
  vrijdag 30 mei 2008 @ 00:19:01 #129
3542 Gia
User under construction
pi_59002779
Is er ergens brand of zo?

De heeklaan is hier helemaal afgesloten door politie en in de verte is mist/rook te zien. Beetje onduidelijk. Iemand die meer weet?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:56:55 #130
3542 Gia
User under construction
pi_59016976
Gevonden.
Schijnbaar een 26-jarige Helmonder in de bocht van de heeklaan over de kop geslagen. Dood!

Wel erg.
pi_59023245
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:56 schreef Gia het volgende:
Gevonden.
Schijnbaar een 26-jarige Helmonder in de bocht van de heeklaan over de kop geslagen. Dood!

Wel erg.
vanmorgen gebeld door mijn zoon.
een jongen uit stiphout, wij zijn bevriend met het gezin. diep triest.
De Puta Madre
  zaterdag 31 mei 2008 @ 02:17:24 #132
3542 Gia
User under construction
pi_59026455
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:51 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

vanmorgen gebeld door mijn zoon.
een jongen uit stiphout, wij zijn bevriend met het gezin. diep triest.
Sterkte.
pi_59029123
thanks .
De Puta Madre
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:14:03 #134
3542 Gia
User under construction
pi_59033958
Stond zojuist een meisje te rouwen op die plek.

Is verder niks te zien overigens, geen lantaarnpaal ontwricht of zo. Of ze hebben dat weer heel snel en grondig opgeruimd.
pi_59065182
Was wel een lantaarnpaal uit de grond gereden.
Ik ken de heeklaan goed, en vind het een raar verhaald ('in de binnenbocht').
  maandag 2 juni 2008 @ 22:33:33 #136
3542 Gia
User under construction
pi_59078722
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:32 schreef paulvogels het volgende:
Er doen veel verhalen de ronde. Hij zou in scheiding liggen en zijn zoontje niet meer mogen zien, hij zou drugs gebruikt hebben en veel te hard gereden, enz.....

Weet iemand welk 16-jarig meisje vandaag voor de trein is gesprongen in Mierlo-Hout?
pi_59080840
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:32 schreef paulvogels het volgende:
diep triest voor ons allemaal. laten we het daar bij houden. ook namens de ouders.
De Puta Madre
  dinsdag 3 juni 2008 @ 07:27:07 #138
3542 Gia
User under construction
pi_59082739
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 00:01 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

diep triest voor ons allemaal. laten we het daar bij houden. ook namens de ouders.
'k Heb vroeger naast een tante van hem gewoond. Zijn nichtje was dus mijn beste vriendin.
Maar ken die jongen verder niet. Nogal wat leeftijdsverschil.
Maar inderdaad, wel heel erg.

Er is al een gedenk'tuintje' gemaakt op die plek. De derde al op de heeklaan.
pi_59100095
quote:
Op maandag 2 juni 2008 22:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Weet iemand welk 16-jarig meisje vandaag voor de trein is gesprongen in Mierlo-Hout?
De moeder van een vriend van me stond naast haar. Die moeder schatte haar ook op 14-20 maar toen ze vandaag naar het politiebureau was gegaan bleek het dat ze 50 was.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:53:05 #140
3542 Gia
User under construction
pi_59115288
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:55 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

De moeder van een vriend van me stond naast haar. Die moeder schatte haar ook op 14-20 maar toen ze vandaag naar het politiebureau was gegaan bleek het dat ze 50 was.
?
Ik heb horen vertellen, ja, 't Hout is een roddeldorp, dat het een meisje van 16 was die gesprongen is omdat haar ouders gingen scheiden.
Heeft die moeder het niet verkeerd verstaan? 15 ipv 50?

Maar goed, wie weet horen we dat nog wel.
pi_59117103
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

?
Ik heb horen vertellen, ja, 't Hout is een roddeldorp, dat het een meisje van 16 was die gesprongen is omdat haar ouders gingen scheiden.
Heeft die moeder het niet verkeerd verstaan? 15 ipv 50?

Maar goed, wie weet horen we dat nog wel.
Ik zou het niet weten eigenlijk. Die moeder schatte haar zelf ook 14-20 dus dan lijkt me 50 een beetje raar idd.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:55:26 #142
3542 Gia
User under construction
pi_59121037
Stond net een grote groep mensen te rouwen op de heeklaan voor die jongen van van Hoof.
Gaat er toch wel wat door je heen, hoor, als je dat ziet.
pi_59130077
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:55 schreef Gia het volgende:
Stond net een grote groep mensen te rouwen op de heeklaan voor die jongen van van Hoof.
Gaat er toch wel wat door je heen, hoor, als je dat ziet.
Net ook gezien ja, tis toch wat.
pi_59149350
Die vrouw heet Ria Meulendijks geboren in 1958 en woont in Mierlo-Hout
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:29:03 #145
3542 Gia
User under construction
pi_59149907
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:04 schreef Paaskonijn het volgende:
Een kennisje van me stond erbij en die zei dat het een jong meisje was. Dus, waar komt deze info vandaan?
Heb ook horen vertellen dat het een 13-jarig meisje was, die uit de cortenbachstraat kwam. En da's niet Mierlo-hout.
pi_59150015
Dat zei de moeder van een vriend van me. Die was langs het politiebureau geweest.
Maar die moeder schatte haar ook 14-20 in dus vind het maar een beetje raar.
pi_59164829
Mijn chick woont in helmond .
pi_59167925
Waar ergens?
pi_59168557
Brouwhuis, jan de withof.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:56:39 #150
3542 Gia
User under construction
pi_59188177
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:33 schreef Paaskonijn het volgende:
Dat zei de moeder van een vriend van me. Die was langs het politiebureau geweest.
Maar die moeder schatte haar ook 14-20 in dus vind het maar een beetje raar.
Vanmiddag weer een nieuwe versie gehoord. Maandag zou een 16-jarige gesprongen zijn en dinsdag een 50-jarige. Dus 2 aparte gevallen. Weet niet wat hier waar van is.
pi_59188278
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Vanmiddag weer een nieuwe versie gehoord. Maandag zou een 16-jarige gesprongen zijn en dinsdag een 50-jarige. Dus 2 aparte gevallen. Weet niet wat hier waar van is.
Zou wel het een en ander verklaren ja.
pi_59194645
Nou de Helmond rally is blijkbaar weer vandaag. De hele tijd dat geronk door de straat

Mijn broertje en zusje vinden het dan wel weer geweldig
pi_59205150
morgen [ zondag] meer, echt super auto's . mooi om te zien, mooi ieder jaar weer.. houden zo.
De Puta Madre
pi_59211510
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:04 schreef Paaskonijn het volgende:
van de dierenspeciaalzaak?
  zondag 8 juni 2008 @ 11:45:46 #155
22457 Patch
pi_59213581
quote:
Op zondag 8 juni 2008 08:21 schreef WooZ het volgende:

[..]

zou het?
  zondag 8 juni 2008 @ 12:14:43 #156
3542 Gia
User under construction
pi_59214250
quote:
Op zondag 8 juni 2008 08:21 schreef WooZ het volgende:

[..]

Nee, mijn vader is een echte houtenaar. Als dit een Meulendijks was van de Dierenspeciaalzaak, dan had hij die wel gekend. Noch mijn vader, noch mijn moeder kent een Ria Meulendijks.
Nu zit die dan qua leeftijd weer 6 jaar boven mij en 17 jaar onder mijn ouders, maar toch. Echte Houtse mensen kennen elkaar wel.
Ook andere Houtse mensen die ik gesproken heb, kennen haar niet. Is dus waarschijnlijk geen Houtse.
pi_59379374
Gister alweer een zelfdoding voor de trein. De derde in zeer korte tijd
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:28:08 #158
22457 Patch
pi_59383682
Maar ook een Helmonder op het veld bij NL - Frankrijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Patch op 15-06-2008 10:05:01 ]
pi_59388605
Dat dan weer wel
pi_59394404
? Wie dan.
pi_59394429
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:07 schreef Becherovka het volgende:
? Wie dan.
Bouma.
pi_59461476
Daar zijn we trots op, de mongool!!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:44:47 #163
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_59753460
Helmoooond ! *woont*
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_59753683
Waar ergens? En hoelang al?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:58:57 #165
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_59753727
Jongens, is de Beverstraat al plat ?
Ik heb daar vorig jaar 8 maanden ge(over)leefd.

Ben benieuwd.
Sappig !!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:15:53 #166
166265 Acinonyx
pi_59760818
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Waar ergens? En hoelang al?
me ? in de vogelbuurt, ergens bij winkelcentrum de bus
.
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_59760866
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:15 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

me ? in de vogelbuurt, ergens bij winkelcentrum de bus
Ah oké, en hoelang woon je al in Helmond?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:25:42 #168
166265 Acinonyx
pi_59760999
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:18 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ah oké, en hoelang woon je al in Helmond?
pas sinds februarie, daarvoor 5 jaar in spanje gewoond en daarvoor in my beloved eindhoven
.
pi_59761072
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:25 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

pas sinds februarie, daarvoor 5 jaar in spanje gewoond en daarvoor in my beloved eindhoven
En wat vind je van Helmond? Ook pauper enzo zoals de rest van Nederland?
pi_59764134
ja
  zondag 29 juni 2008 @ 00:40:20 #171
166265 Acinonyx
pi_59764874
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:29 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

En wat vind je van Helmond? Ook pauper enzo zoals de rest van Nederland?
eigelijk wel, en in mijn straat wonen er allemaal van die motorcrossende tokkies die bovendien bijna allemaal familie van elkaar zijn

maar mn buurmeisje is best wel lekker
.
pi_59765544
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:40 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

eigelijk wel, en in mijn straat wonen er allemaal van die motorcrossende tokkies die bovendien bijna allemaal familie van elkaar zijn

whehe pwn
pi_59765686
[quote]Op zondag 29 juni 2008 00:40 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

[/quote

vind je het gek bij de bus
  zondag 29 juni 2008 @ 12:33:19 #174
3542 Gia
User under construction
pi_59769810
Moet je ook niet in Noord willen wonen.

De betere buurten in Helmond zijn toch wel: Stiphout, Brandevoort, Dierdonk, Brouwhuis en Mierlo-Hout. Oh ja, en het kakdeel van West.

Keuze zat, toch?
  zondag 29 juni 2008 @ 21:15:11 #175
166265 Acinonyx
pi_59779211
oee Mierlo.. daar woont mijn vriendin
.
pi_59783726
Niks mis mee met de vogelbuurt, zoveel 'slechte' stukken zijn er niet in Helmond. Rond de heistraat, 't haagje en de rijpel rond het utrechtplein enzo zijn de minder toffe buurten maar voor de rest is het allemaal goed te doen.
Het ligt er vooral aan hoe je eigen gedrag is tov je buurtgenoten of je problemen krijgt of niet.

en Mierlo is niet Mierlo-Hout, dat zouden ze willen
  maandag 30 juni 2008 @ 00:31:08 #177
166265 Acinonyx
pi_59784665
jah dat is zo, bedankt meneer de uil

en haar mierlo is zon 9 km van hier dus idd nie de helmond-versie

[ Bericht 40% gewijzigd door Acinonyx op 30-06-2008 00:38:38 ]
.
pi_59786088
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:33 schreef Gia het volgende:
Moet je ook niet in Noord willen wonen.

De betere buurten in Helmond zijn toch wel: Stiphout, Brandevoort, Dierdonk, Brouwhuis en Mierlo-Hout. Oh ja, en het kakdeel van West.

Keuze zat, toch?
brouwhuis

mierlo-hout

en je mist de beste buurt
  maandag 30 juni 2008 @ 12:27:46 #179
166265 Acinonyx
pi_59791117
ut centrum ?
.
pi_59795855
quote:
Op maandag 30 juni 2008 06:56 schreef WooZ het volgende:

[..]

brouwhuis

mierlo-hout

en je mist de beste buurt
Warande?
pi_59797290
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:52 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Warande?
+1

En dat met name Gistel / Horst
  maandag 30 juni 2008 @ 16:53:01 #182
3542 Gia
User under construction
pi_59797339
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:52 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Warande?
Warande is dus het kakdeel van Helmond-west. Postcode 5707.

En dat noemde ik wel.
pi_59797413
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:53 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat noemde ik wel.
hahaaaaaa kak 1000x
pi_59798618
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:53 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat noemde ik wel.
Whehe jij faalt echt behoorlijk hard
  maandag 30 juni 2008 @ 18:41:30 #185
3542 Gia
User under construction
pi_59799672
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:51 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Whehe jij faalt echt behoorlijk hard
Wat, jij wilt niet weten dat je in Helmond West woont?
quote:
Helmond-West is een wijk in Helmond en beslaat het gebied tussen Stiphout en Helmond 't Hout. Binnen Helmond-West bevinden zich de buurten Oranjebuurt en het Haagje. Na het centrum van Helmond bevinden zich in Helmond-West zonder twijfel de oudste woonwijken van de stad. Tevens bevinden zich in Helmond West onder andere het park Warande en de Aarle-Rixtelseweg.

Je lijkt wel een brandevoorter, die willen niet eens weten dat ze in Helmond wonen.
"Ik woon in Brandevoort, bij Eindhoven".
pi_59799836
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat, jij wilt niet weten dat je in Helmond West woont?
[..]

Je lijkt wel een brandevoorter, die willen niet eens weten dat ze in Helmond wonen.
"Ik woon in Brandevoort, bij Eindhoven".
Ohjawel ik woon in Helmond en ben er trots op. Maar ik bedoel je kakgedeelte Helmond-West gezwets. Het valt allemaal reuze mee. Maarja vergeleken met het Haagje is alles kak natuurlijk
pi_59800162
uberhaupt mensen die het woord kak gebruiken zijn zelf de grootste paupers vd maatschappij
pi_59800926
't haagje is ook 5707 trouwens
en ik denk dat er in 't haagje minder mensen met schulden wonen dan in dierdonk/brandevoort etc
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:12:30 #189
3542 Gia
User under construction
pi_59815858
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:38 schreef ArTiC het volgende:
't haagje is ook 5707 trouwens
en ik denk dat er in 't haagje minder mensen met schulden wonen dan in dierdonk/brandevoort etc
Oh, dat zeker!

Ik ken iemand op brandevoort die in een gigantisch huis woont, maar geen cent te makken heeft.
Een boodschappenautootje zit er niet eens aan, dus ze moet alles op de fiets doen en dan ook nog op koopjesjacht van de ene super naar de andere. Een leuk uitje met vriendinnen zit er nog niet aan.

Als je toch zo moet leven, dan woon ik liever wat kleiner behuisd.
pi_59839228
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:05 schreef WooZ het volgende:
uberhaupt mensen die het woord kak gebruiken zijn zelf de grootste paupers vd maatschappij
Ah wouter, ik dacht dat je alweer van fok weg was, maar het blijft een hardnekkig virus, nietwaar?
pi_59839251
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, dat zeker!

Ik ken iemand op brandevoort die in een gigantisch huis woont, maar geen cent te makken heeft.
Een boodschappenautootje zit er niet eens aan, dus ze moet alles op de fiets doen en dan ook nog op koopjesjacht van de ene super naar de andere. Een leuk uitje met vriendinnen zit er nog niet aan.

Als je toch zo moet leven, dan woon ik liever wat kleiner behuisd.
Goh, zet jij de hele beterbedeelde gemeenschap eens even te kijken met je ijzersterke argument. Wat een muts ben jij zeg. Who gives a fuck, ga ergens anders je frustraties uitleven.
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:11:02 #192
166265 Acinonyx
pi_59844489
wat zit er in helmond-zuid en oost ?
.
pi_59844567
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:11 schreef Acinonyx het volgende:
wat zit er in helmond-zuid en oost ?
In welk opzicht?
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:25:35 #194
166265 Acinonyx
pi_59844842
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:14 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

In welk opzicht?
nou, zitten der nog intressante dinge bij zuid en oost, zoals tokkiebuurten en kakbuurten enzo ?
.
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:02:30 #195
3542 Gia
User under construction
pi_59845653
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

nou, zitten der nog intressante dinge bij zuid en oost, zoals tokkiebuurten en kakbuurten enzo ?
Brandevoort en het gezellige Mierlo-hout zit in Zuid.
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:06:22 #196
3542 Gia
User under construction
pi_59845732
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:41 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Goh, zet jij de hele beterbedeelde gemeenschap eens even te kijken met je ijzersterke argument. Wat een muts ben jij zeg. Who gives a fuck, ga ergens anders je frustraties uitleven.
Beterbedeeld? Moet je eens op Funda zoeken hoeveel huizen er te koop staan op Brandevoort. Omdat ze het dan zo makkelijk kunnen betalen.
Er staan huizen al zo lang te koop dat ze gewoon leegstaan. De eigenaar is al verhuisd.

Heel veel mensen op Brandevoort hebben boven hun kunnen gekocht en dat is gewoon stom. En nu betalen ze daar de prijs voor.

De huizenprijzen gaan dalen. De waarden van die woningen daalt nog eens onder hun hypotheek, waardoor ze direct in de problemen komen.
Ja, en dat vind ik best erg voor die mensen. Maar ze hebben het aan zichzelf te danken.
pi_59847690
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

Brandevoort en Mierlo-Hout. Maar daar is niet heel veel te beleven
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:04:39 #198
166265 Acinonyx
pi_59849365
buhh vinden jullie ut ook stom da der nix van platenzaken in winkelcentrum de bus zitten ? ish zo ver iedere keer naar de stad
.
pi_59852113
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:04 schreef Acinonyx het volgende:
buhh vinden jullie ut ook stom da der nix van platenzaken in winkelcentrum de bus zitten ? ish zo ver iedere keer naar de stad
Ik vind het prima zo.
pi_59855379
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:40 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Ah wouter, ik dacht dat je alweer van fok weg was, maar het blijft een hardnekkig virus, nietwaar?
ja ik heb 27 klonen, maar gezien het feit dat jij pas op 27/2 geregd heb heb ik wel een idee met een posthistorie over utrecht/brommers/saab
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:30:46 #201
166265 Acinonyx
pi_59880107
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Beterbedeeld? Moet je eens op Funda zoeken hoeveel huizen er te koop staan op Brandevoort. Omdat ze het dan zo makkelijk kunnen betalen.
Er staan huizen al zo lang te koop dat ze gewoon leegstaan. De eigenaar is al verhuisd.

Heel veel mensen op Brandevoort hebben boven hun kunnen gekocht en dat is gewoon stom. En nu betalen ze daar de prijs voor.

De huizenprijzen gaan dalen. De waarden van die woningen daalt nog eens onder hun hypotheek, waardoor ze direct in de problemen komen.
Ja, en dat vind ik best erg voor die mensen. Maar ze hebben het aan zichzelf te danken.
heh mijn huis stond al anderhalf jaar te koop, en was eigelijk spotgoedkoop
.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 00:00:38 #202
3542 Gia
User under construction
pi_59901711
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:30 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

heh mijn huis stond al anderhalf jaar te koop, en was eigelijk spotgoedkoop
En? Nog niet verkocht?
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:43:46 #203
166265 Acinonyx
pi_59907808
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:00 schreef Gia het volgende:

[..]

En? Nog niet verkocht?
(ow bedoelde eigelijk dit huis toen we der nog nie inwoonden xD)

jawel, ze hebben ut maar aan ons verkocht
.
pi_59908138
Iemand nog naar de kasteeltuinconcerten geweest gister?
pi_59923611
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:07 schreef Paaskonijn het volgende:
Iemand nog naar de kasteeltuinconcerten geweest gister?
Het schijnt dat er duizenden zijn geweest. En zie je de eerste foto's op een bepaalde weblog van Helmond zou die schatting wel eens heel aardig kunnen kloppen.
pi_60040505
quote:
RIVM: Vrouw met marburgvirus overleden
print rss Medisch - door Redactie op 11-07-2008 @ 12:13
Medisch De Nederlandse vrouw die in Uganda een besmetting met het marburgvirus opliep, is vandaag in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) overleden. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vandaag laten weten.

De 40-jarige vrouw liep het zeldzame virus op tijdens een vakantie in Uganda. Ze werd op 5 juli opgenomen in de Elkerliek Kliniek in Helmond en op 7 juli overgebracht naar het LUMC. Een woordvoerder van het ziekenhuis meldde gisteren dat de vrouw ernstig ziek was maar dat haar toestand "wel stabiel" was.
Ze was dus eerst opgenomen in het Elkerliek, weet iemand of ze Helmondse was of uit omgeving Helmond?
pi_60040516
Gaat iemand vanavond eigenlijk nog naar de kasteeltuinconcerten?
pi_60041307
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:54 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ze was dus eerst opgenomen in het Elkerliek, weet iemand of ze Helmondse was of uit omgeving Helmond?
Bakel
pi_60041318
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:54 schreef Paaskonijn het volgende:
Gaat iemand vanavond eigenlijk nog naar de kasteeltuinconcerten?
moet je gaan kijken vanavond of er iemand is
pi_60041363
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:26 schreef ArTiC het volgende:

[..]

moet je gaan kijken vanavond of er iemand is
Doe ik wss ook wel.
pi_60041422
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:25 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Bakel
Oké. Kut natuurlijk, ga je op vakantie krijg je dat..
pi_60053488
quote:

[..]

Bakel
achteraf was t Milheeze.

het Kasteeltuin feest houdt t net een beetje droog, een geluk met die regen de hele dag.
De Puta Madre
pi_60053509
Ik ben toch niet gegaan, kregen bezoek
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:47:33 #214
3542 Gia
User under construction
pi_60058391
quote:

[..]

Bakel
Astrid Joosten uit Milheeze.

Je zou het maar meemaken!

Wij zijn gisteren naar Salsa geweest. Was errug gezellig. Wel jammer van de regen, maar we zaten droog.
Er sprong nog één of andere dombo in zijn onderbroek in de sloot.

Daarna even naar de haven geweest. Conclusie wat betreft het rookverbod. Het stonk nergens goor, wat beweerd wordt en het hing overal met de benen buiten. Moest effe naar de wc, maar was geen doorkomen aan, zo druk.

Tja, en dan heb je alsnog van die stoere binken die achteraan in een hoekje een peuk opsteken en maar opletten of de uitsmijter het niet ziet. Nee, dan zit je ontspannen!!
pi_60163987
me woont ook in helmond
pi_60170459
Iemand al in die nieuwe "disco"geweest in Helmond.
Ze hebben de Maska blijkbaar verandert in een beetje normale disco.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:58:49 #217
166265 Acinonyx
pi_60261954
Nu een dringende vraag:: hoe koop je een treinkaartje op het treinstation ? (kweet ut nie, ga nooit met de trein)
.
pi_60262117
de maska waar zit dat

en treinkaartjes kun je kopen in de trein
pi_60262677
bij de kaartjes automaat neem of muntgeld of je pinpas mee (papier geld kan niet) de rest wijst zich vanzelf
pi_60264873
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:07 schreef WooZ het volgende:
de maska waar zit dat
De Maska is niet meer dus, maar die zat op de kop van de Markt. Of beter gezegd, onder de Markt, was namelijk een café onder de grond. Tegenover Lunchroom Restaurant Happetit is de ingang.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:08:21 #221
3542 Gia
User under construction
pi_60266620
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 09:58 schreef Acinonyx het volgende:
Nu een dringende vraag:: hoe koop je een treinkaartje op het treinstation ? (kweet ut nie, ga nooit met de trein)
Op het hoofdstation in Helmond kan dat ook gewoon in het winkeltje. Staat met grote letters "tickets" boven de deur.

Op alle stations kan dit ook in de automaat met je pinpas of contant geld.

Lukt dit allemaal niet, zoek dan in de trein meteen de conducteur op en leg uit waarom je geen kaartje kon kopen. Als je gaat zitten wachten op de conducteur riskeer je een boete van 35 euro.
pi_60267468
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:01 schreef Hellemond het volgende:

[..]

De Maska is niet meer dus, maar die zat op de kop van de Markt. Of beter gezegd, onder de Markt, was namelijk een café onder de grond. Tegenover Lunchroom Restaurant Happetit is de ingang.
Dat asoding naast de score, waar bijna alleen maar buitenlands tuig komt?

Trouwens, dat uitgaan in Helmond suckt, Deux is royal sadness Plaza kun je je reet niet keren. Alleen Velvet is wel lachen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2008 13:39:38 ]
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:52:15 #223
166265 Acinonyx
pi_60272598
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:38 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Trouwens, dat uitgaan in Helmond suckt, Deux is royal sadness Plaza kun je je reet niet keren. Alleen Velvet is wel lachen.
en Zeezicht is ook wel leuk maar ja, ik ga toch ook liever uit in Eindhoven ^^ '
.
pi_60277312
helmond krijgt weer een inwoner minder vanaf 31 oktober... helaas maar mijn vriendin en ik gaan jullie verlaten.... gaat de werkloosheid ook meteen weer omhoog
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:40:38 #225
166265 Acinonyx
pi_60277630
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
helmond krijgt weer een inwoner minder vanaf 31 oktober... helaas maar mijn vriendin en ik gaan jullie verlaten.... gaat de werkloosheid ook meteen weer omhoog
mag je vriendin niet hier blijven ?
.
pi_60278509
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:40 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

mag je vriendin niet hier blijven ?

dat zeg je goed ja...

vertrek overigens niet uit helmond omdat ik het niet naar mijn zin had hoor....
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:34:38 #227
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_60317322
Hej jongens, wat voor iets komt er vrijdag op het kasteeltuin? welke band en welke stijl?

danke.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:36:37 #228
3542 Gia
User under construction
pi_60317359
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:34 schreef onderjas het volgende:
Hej jongens, wat voor iets komt er vrijdag op het kasteeltuin? welke band en welke stijl?

danke.
Seven Eleven, met hiphop en jazzy invloeden......

http://www.stadspromotieh(...)venementen-lijst.asp
pi_60332790
quote:

[..]

probeer t Muziek cafee op de Wal. ik heb er mijn draai gevonden , al een jaar of 6, als auto en motor liefhebber , kijk eens op hun side,
De Puta Madre
pi_60388544
AS Dinsdag, De wiellerronde in Stiphout, wij wonen aan t parcour, voor t eerst in 14 jaar zijn we thuis,
vorig jaar was t erg druk, je kon nergens heen. zoons waren thuis, wij op vakantie,
De Puta Madre
pi_60388964
quote:
Op maandag 28 juli 2008 01:15 schreef Killer_Mom het volgende:
AS Dinsdag, De wiellerronde in Stiphout, wij wonen aan t parcour, voor t eerst in 14 jaar zijn we thuis,
vorig jaar was t erg druk, je kon nergens heen. zoons waren thuis, wij op vakantie,
15 euro entree om te zien hoe de duurst betaalde renner mag winnen? nooit...
in de laatste ronde springt Sastre weg uit de groep en wint vlak voordat Cavendish de sprint van Schleck (Andy) wint.
pi_60410465
de winnaar is afgeproken werk, dat is al jaren zo, van die 37000 mensen die komen kijken maakt dat geen ene moer uit, feest en bier. , en druk.
Helmond heeft de wiellerronde over willen nemen, rondje door Helmond dus, maar dat gaat niet door, hier draait t vooral om de spons bobs en een legertje aan vrijwilligers, en dat zijn er veel, , en die zitten allemaal in Stiphout. Helmond heeft t nakijken,
De Puta Madre
pi_60418931
Stiphout=Helmond, dus eigenlijk is het nog steeds een ronde van Helmond
pi_60430536
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:59 schreef Paaskonijn het volgende:
Stiphout=Helmond, dus eigenlijk is het nog steeds een ronde van Helmond
Mart Smeets , die sukkel maakte er de ronde van maria-hout van. ook goed ,
t is minder druk als andere jaren, [ van horen zeggen, wij zijn altijd op vakantie ]
De Puta Madre
pi_60432740
15 euro voor een toneelstukje
het verbaasd me wel dat Andy Schleck (Witte Trui) voor Sastre (Geel) mocht eindigen...zo staat het tenminste op ed.nl
pi_60432810
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:32 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Mart Smeets , die sukkel maakte er de ronde van maria-hout van. ook goed ,
t is minder druk als andere jaren, [ van horen zeggen, wij zijn altijd op vakantie ]
Hij heeft zichzelf wel verbeterd hoop ik?
pi_60433352
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:01 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Hij heeft zichzelf wel verbeterd hoop ik?
nope. 5 keer verteld door de speaker, wat een zanik hoer,
nu halen ze de afsluit rekken op, afgelopen. wie er gewonnen heeft weet ik niet.
de mensen die ik gesproken heb hadden er bijna geen zin meer in om te komen .
na diie eerste dopingcontrole in de tour is de geloofwaardigheid weg , bij ons, Wevestraat stond bijna niemand.
dit jaar een schone tour, wat niet was, jammer
De Puta Madre
pi_60433416
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:34 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

nope. 5 keer verteld door de speaker, wat een zanik hoer,
Triest
pi_60451880
Over zanikken of zeiken bij de ronde van Stiphout gesproken:
2 wildplassende mannen om 0.45 uur opgepakt en mee naar het politiebureau genomen.
pi_60458379
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:30 schreef Hellemond het volgende:
Over zanikken of zeiken bij de ronde van Stiphout gesproken:
2 wildplassende mannen om 0.45 uur opgepakt en mee naar het politiebureau genomen.
jah, van de ene kant , overal stonden van die pishokken. 2e kant, ga ik over de streep, alles was goed geregeld. heel die bewaking en veiligheids mensen waren buitenlanders die nogal intimiderend rond liepen , geen politie, gewoon een hesje aan en een grote smoel. controleren of er gerookt werd, moeten ze net hier mee aankomen.

die mensen hebben ze over t hek getild en een mooie dag gewenst, en verder feesten.
De Puta Madre
pi_60465368
Helmond
pi_60470753
Heuj een nieuwe Helmond usert, waar in Helmond woon je?
pi_60471703
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:33 schreef Paaskonijn het volgende:
Heuj een nieuwe Helmond usert, waar in Helmond woon je?
Heb lang geleden al eens in dit topic gepost, woon in brouwhuis, waar woon jij?
pi_60474757
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:37 schreef Vendris het volgende:

[..]

Heb lang geleden al eens in dit topic gepost, woon in brouwhuis, waar woon jij?
Kan ik me dan niet meer herinneren. Oranjebuurt.
pi_60475363
Oranje buurt=julianalaan ed? Ik woon hier nog niet zolang he
pi_60478330
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:39 schreef ferrari_rood het volgende:
pi_60480754
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Klopt.
pi_60482026
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:09 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Kan ik me dan niet meer herinneren. Oranjebuurt.
je woont in de zwanenbeemd man, en das de warande
pi_60490405
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 05:24 schreef WooZ het volgende:

[..]

je woont in de zwanenbeemd man, en das de warande
Niet. Ik noem het gewoon de Oranjebuurt
pi_60506256
En toen was hier weer stil
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:16:03 #251
3542 Gia
User under construction
pi_60506819
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:18 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Niet. Ik noem het gewoon de Oranjebuurt
Chopinlaan en dergelijke = zwanenbeemd.
Julianalaan en het gedeelte tot de traverse (mierloseweg?) = Oranjebuurt.
pi_60507174
tussen de traverse en de mierloseweg dat stukje is ook oranjebuurt, net als het stukje tussen de steenweg en de nedschroef.

Het hele stuk waarbij de straten vernoemd zijn naar het koninklijk huis is oranjebuurt, inclusief de anders genoemde straten die er tussenin liggen (Warandelaan)

alles ten noorden van de julianalaan en ten oosten van de warande is zwanenbeemd.
pi_60507850
Dat wist ik
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:15:43 #254
3542 Gia
User under construction
pi_60509535
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:35 schreef ArTiC het volgende:
tussen de traverse en de mierloseweg dat stukje is ook oranjebuurt, net als het stukje tussen de steenweg en de nedschroef.

Het hele stuk waarbij de straten vernoemd zijn naar het koninklijk huis is oranjebuurt, inclusief de anders genoemde straten die er tussenin liggen (Warandelaan)

alles ten noorden van de julianalaan en ten oosten van de warande is zwanenbeemd.
Had ik het toch zo ongeveer goed.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:30:54 #255
22457 Patch
pi_60513940
muziekcafé was gezellig gisteren
pi_60515197
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:30 schreef Patch het volgende:
muziekcafé was gezellig gisteren
Daar was ik gister ook 10 minuten rond 2330 zat aan bar met vriend v me gele replay polo. Gezien toevallig?
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:21:21 #257
22457 Patch
pi_60525216
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:34 schreef Vendris het volgende:

[..]

Daar was ik gister ook 10 minuten rond 2330 zat aan bar met vriend v me gele replay polo. Gezien toevallig?
Ik ben een roker, dus ik sta meestal buiten...

Gisteren geen muziekcafé, maar Velvet en de Kei.
pi_60550134
Valt het jullie ook op dat dit topic vaak zoveel vieuws heeft?
pi_60550226
Het topic dan wel al 7 maanden open
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:54:04 #260
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60550243
quote:
Aah, Helmond een mooie stad waar volgens sommige mensen alleen maar gabbers en schorem woont
Is dat niet zo dan?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60550263
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:54 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan?
Zegt GT uit Rotterdam
pi_60551002
Ik vind die wijk indeling af en toe maar wazig
1 ding weet ik wel zeker ik woon in de binnenstad zoals dat beschreven staat op de plattegrond die we bij inschrijving kregen
pi_60551304
Welke straat woon je dan?
pi_60551422
Ik woon in iets heel erg architectuurs
pi_60551556
Je woont in een huis?
Had ik nou niet verwacht.
pi_60551620
nee he maar wel een "apart" huis als het al de naam huis waardig is
pi_60551637
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik woon in iets heel erg architectuurs
Die lelijke rij appartementen aan de kasteel traverse na het politiebureau (richting Deurne)?
pi_60551961
nee joh in de binnenstad
pi_60552017
Boscotondo gedoe?
pi_60552026
Of valt dat niet meer onder de binnenstad?
pi_60552121
Als ik typ iets echt architectuurs dan heeft het daar dus iets mee te maken. Dacht dat de meeste Helmonders dan wel zouden weten wat ik bedoel.
Ik dacht dat Boscotonde voor de ouderen onder ons was maar dat weet ik niet zeker.
pi_60552175
Oh noes, de blokhuizen zeker
pi_60552405
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:20 schreef Paaskonijn het volgende:
Oh noes, de blokhuizen zeker
en zijn het dan die bij het speelhuis of die op de hoek van de traverse/Prins Hendriklaan/Wilhelminalaan
in het tweede geval is het een twijfelgeval of het binnenstand of oranjebuurt is.
pi_60552487
de kubussen ja. En het zijn die in de binnenstad anders wist ik het niet zo zeker.
pi_60552523
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
de kubussen ja. En het zijn die in de binnenstad anders wist ik het niet zo zeker.
veel binnenstaddelijker (36x woordwaarde) kan haast niet
pi_60607995
quote:

[..]

Omdat maska kut was is die nieuwe tent ook kut??!! Asoding en bijna alleen maar buitenlandstuig?

Als je het over Helmond & vooroordelen hebt......

Ik vind dat helmond trots mag zijn op die discotheek! Iedereen maar klagen over het uitgaansleven in helmond.
Is er eindelijk een discotheek is het nog niet goed.
In ieder geval ik vind het een mooie discotheek met een zeer vet & apart interieur het personeel is nu tenminste ook leuke en fatsoenlijk draaien fijne muziek en hoorde dat ze nu in augustus beginnen op vrijdag thema feestjes te geven dus een hele aanwinst voor helmond...Maarjah uit eindelijk zijn ze toch afhankelijk van de mensne.wij moeten de tent vullen en een super sfeertje krijgen...
Doen we er zelf ook niks aan dan moeten we ook niet klagen!!!
pi_60613787
Hoe oud moet je zijn om daar naar binnen te kunnen?
pi_60635796
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:10 schreef Just-A-Girl het volgende:

[..]

Omdat maska kut was is die nieuwe tent ook kut??!! Asoding en bijna alleen maar buitenlandstuig?

Als je het over Helmond & vooroordelen hebt......

Ik vind dat helmond trots mag zijn op die discotheek! Iedereen maar klagen over het uitgaansleven in helmond.
Is er eindelijk een discotheek is het nog niet goed.
In ieder geval ik vind het een mooie discotheek met een zeer vet & apart interieur het personeel is nu tenminste ook leuke en fatsoenlijk draaien fijne muziek en hoorde dat ze nu in augustus beginnen op vrijdag thema feestjes te geven dus een hele aanwinst voor helmond...Maarjah uit eindelijk zijn ze toch afhankelijk van de mensne.wij moeten de tent vullen en een super sfeertje krijgen...
Doen we er zelf ook niks aan dan moeten we ook niet klagen!!!
Uitbreiding in de breedte is inderdaad goed. Al zo'n 3 jaar geleden werd er gevraagd om een discotheek in Helmond en nu is die er dan eindelijk.
pi_60648801
Iemand ervaring met dierenartsen in Helmond? Jonkergouw is failliet en met de rest heb ik nog geen ervaring.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:39:34 #280
3542 Gia
User under construction
pi_60684714
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand ervaring met dierenartsen in Helmond? Jonkergouw is failliet en met de rest heb ik nog geen ervaring.
Is Jonkergouw failliet? Oops, voel ik me toch wel een beetje schuldig dat ik ben overgestapt. Had er nooit klachten over, eigenlijk. Maar ja, toen wij een pup kochten bij een kennel, waar ze misschien nog weleens gaat logeren, hebben we dezelfde dierenarts genomen als de kennel heeft. Mocht er dan tijdens een vakantie iets gebeuren, dan kent de dierenarts het hondje.

Wij zitten nu dus bij de dierenarts op de Gerwenseweg (vlakbij HAC), Dierenkliniek Helmond.
Die hebben inloopspreekuur en je kunt er op afspraak terecht. 't Is er nooit druk, tenminste.....ik heb dat nog niet meegemaakt. We krijgen ook netjes een oproep als het konijn of de hond weer gevaccineerd moeten worden. (Dit was bij jonkergouw ook zo)
pi_60685931
Mijn tante werkte bij Jonkergouw. Volgens mij werd het wél overgenomen door een dierenkliniek. Ik dacht dat het een uit Mierlo was.
pi_60685947
quote:
In dezelfde straat van Jonkergouw zit er nog een volgens mij. Vanaf het kruispunt daar met de janvanbrabantweg ofzo, dan die straat inrijden, en dan de eerste rechts.
pi_60687653
Dat is Bogaerds daar waren onze buren geweest maar die schrokken nogal van de prijs van een inenting. En zijn terug gegaan naar hun oude dierenarts in beek en donk. Ik weet niet wat de prijzen ongeveer bij dieren artsen praktijk helmond (dap helmond) zijn.
pi_60688747
Toen ik nog huisdieren had gingen we altijd bij dierenkliniek brouwhorst, niet ver weg, of ie goed is weet ik niet
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:45:42 #285
166265 Acinonyx
pi_60720535
hmmm zeg eens, weet iemand waar hier in helmond ergens een Blokker zit ?
.
pi_60720793
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:45 schreef Acinonyx het volgende:
Veestraat. Naast zo'n schoenenwinkel.Waar je ook naar de Sport2000, Scapino en BCC kan,
pi_60720874
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:45 schreef Acinonyx het volgende:
www.blokker.nl
pi_60720936
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:56 schreef ArTiC het volgende:

[..]

www.blokker.nl
Zow... Dat is handig dat internet. Je kan er allemaal informatie enzo vinden
pi_60721050
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:58 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Zow... Dat is handig dat internet. Je kan er allemaal informatie enzo vinden
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:04:12 #290
166265 Acinonyx
pi_60721084
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:53 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Veestraat. Naast zo'n schoenenwinkel.Waar je ook naar de Sport2000, Scapino en BCC kan,
uhhh.... is da in de stad ? xD
.
pi_60721127
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:04 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

uhhh.... is da in de stad ? xD
ja
pi_60722685
quote:
Pff Jonkergauw failliet? Hij draait zich om in zijn graf. Was een beste man.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:47:46 #293
3542 Gia
User under construction
pi_60725946
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:53 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Daar zit toch Its!! BCC zit bij de Ameideflat.

Blokker is middenin de Veestraat, gewoon niet te missen. Mooie grote winkel, vind ik.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:49:03 #294
3542 Gia
User under construction
pi_60725970
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:17 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Pff Jonkergauw failliet? Hij draait zich om in zijn graf. Was een beste man.
Inderdaad, die man hield van dieren alsof ze allemaal van hem waren.
Het hing daar ook altijd met de benen en poten buiten, tijdens de spreekuren.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:48:49 #295
166265 Acinonyx
pi_60734788
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Blokker is middenin de Veestraat, gewoon niet te missen. Mooie grote winkel, vind ik.
owww vergete, hier in De Bus zit er ook eentje
.
pi_60743999
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt ja, ik vergeet die naam altijd. Dus noem ik de BCC maar
pi_60858238
Vanavond afsluiting van de kasteeltuinconcerten.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:03:28 #298
3542 Gia
User under construction
pi_60862821
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:27 schreef Paaskonijn het volgende:
Vanavond afsluiting van de kasteeltuinconcerten.
Yep! Ik kom eraan!!
pi_60870891
Mên het was tof.!
pi_60877505
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 04:00 schreef Paaskonijn het volgende:
Mên het was tof.!
Het was inderdaad goed, lekker weer, gezellig en erg druk.
Bob is dood, lang leve Bob.
pi_60888069
kasteeltuin concerten waren weer tof ja alleen jammer dat ze die weg langs het havenplein dicht gooien, moest nu helemaal omrijden achter deux enzo door bij die woningen maar ja

dierdonkert present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')