Dat is juist helemaal niet waar. De PDC heeft de twee beste spelers van de wereld (hoewel Anderson, zeker op de vloer, met die twee meekan), maar daarbuiten verschilt het niks. Elk jaar blijkt ook weer dat de gemiddelden van beide WK's ongeveer gelijk liggen. Bij de BDO zitten een hoop jonge jongens die (nog) niet heel goed gooien, maar bij de PDC zit een hoop vergane glorie die ook niks meer gooit.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:21 schreef Alec690 het volgende:
Het niveau van de PDC ligt tegenwoordig een stuk hoger,
Verklaar je nader. Zeker op lange termijn zegt een gemiddelde echt wel wat over hoe goed je bent.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:05 schreef RayMania het volgende:
Gemiddelde heeft echt niks te maken met sterkte van een speler hoor.
thnx, maar die kwaliteit is me te slecht.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:54 schreef wimderon het volgende:
Oh, en voor livestream is dit vooralsnog de enige optie die ik ken:
1) zoek een werkende Engelse proxy op een willekeurige proxy-site (google -> proxy)
bijvoorbeeld: [ afbeelding ]
2) ga naar http://news.bbc.co.uk/sport
3) klik op 'watch' bij live: Lakeside World Dart Championships
[ afbeelding ]
Je kunt mij niet wijsmaken dat Co Stompe (6) en Mario Robbe (top 15) zo hoog zouden staan bij de PDC. Bovendien vind ik John Part na Barney en Phil de sterkste speler. Hij heeft Phil voor Barney ook al gepakt in de PDC finale, een fantastische prestatie en hij is een van de weinigen die beide kampioenschappen heeft gewonnen. De enige speler die ik tot nu toe echt goed heb zien spelen (heb Adams net gemist) is Fitton, erg mager dus...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is juist helemaal niet waar. De PDC heeft de twee beste spelers van de wereld (hoewel Anderson, zeker op de vloer, met die twee meekan), maar daarbuiten verschilt het niks. Elk jaar blijkt ook weer dat de gemiddelden van beide WK's ongeveer gelijk liggen. Bij de BDO zitten een hoop jonge jongens die (nog) niet heel goed gooien, maar bij de PDC zit een hoop vergane glorie die ook niks meer gooit.
Erg korte-termijndenken om de vergelijking te maken op basis van een paar wedstrijden, zoals gezegd, de laatste jaren zijn de gemiddelden ongeveer gelijk geweest. Als je naar de GSOD kijkt (gemengd) waren de BDO-spelers daar verreweg de betere.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:02 schreef VirtualPOM het volgende:
[..]
Je kunt mij niet wijsmaken dat Co Stompe (6) en Mario Robbe (top 15) zo hoog zouden staan bij de PDC. Bovendien vind ik John Part na Barney en Phil de sterkste speler. Hij heeft Phil voor Barney ook al gepakt in de PDC finale, een fantastische prestatie en hij is een van de weinigen die beide kampioenschappen heeft gewonnen. De enige speler die ik tot nu toe echt goed heb zien spelen (heb Adams net gemist) is Fitton, erg mager dus...
Redelijk goede weerlegging, maar ik denk toch dat de kentering die ik nu ietwat voel (meer nog dan vorig jaar) nog wel een aantal jaren doorzet. Uiteindelijk blijft de BDO misschien wel met lege handen achter. Veel jonge talenten zullen uiteindelijk toch sneller voor het grote geld en/of de grotere uitdaging kiezen, namelijk de mogelijkheid Taylor en Barney te verslaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Trek zelf je conclusie maar. Denk zelf dat de BDO op Taylor en Barney op z'n minst de gelijke is.
Dat Stompe en een paar andere Nederlandse knakkers zo hoog staan heeft ermee te maken dat die jongens het hele jaar door over de hele wereld toernooien spelen en anderen wat minder.
quote:Woensdag. 9 januari: 17.50 uur voorbeschouwing en live-registratie van de achtstefinale van Fabian Roosenbrand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |