abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:42:44 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55866580
Nog dik een maandje te gaan en dan ga ik 5 maanden studeren in Turkije.
Had dit al gemeld in het studie gedeelte van Fok! maar daar was weinig animo...
Volgens mij vinden ze het interessanter als je naar de VS of London gaat daro

Ik ga studeren in Eskisehir, samen met nog twee andere schoolgenoten (waarvan 1 huidige klasgenoot).
Ik heb al verschillende informatie gekregen van Turkse vrienden maar ook van de uitwisselingsstudenten die vanuit daar naar ons zijn gekomen.
Ik heb al vernomen dat de universiteit ervoor zorgt dat we heel Turkije gaan zien
Enkele nadelen die tot nu toe al naar voren zijn gekomen is dat ze vrijwel geen andere taal spreken, op de uni zal dit niet zo'n probleem zijn (lessen zijn in het Engels en de correspondentie verloopt tot nu toe ook goed in het engels) maar gewoon in het openbaar schijnt het tegen te vallen

Daarnaast vroegen de Turkse uitwisselingsstudenten al of we mee gingen in "springbreak" naar Alanya
Ik ben zelf overigens nog nooit in Turkije geweest, het dichtst bij is voornamelijk de kebabzaak om de hoek of Kos waarbij Bodrum op 5km afstand ligt

En aangezien dit de OP is toch even wat algemene info
quote:
Basisgegevens
Officiële landstaal: Turks
Hoofdstad: Ankara
Regeringsvorm: Republiek
Oppervlakte: 783.562 km² [9] (1,3% water)
Inwoners: 67.803.927 (2000[10]), 71.158.647 (2007[11]) (90,8 / km² (2007))
quote:
Overige
Motto: Egemenlik, kayıtsız, şartsız milletindir (Soevereiniteit berust onvoorwaardelijk met de natie of Soevereiniteit is onvoorwaardelijk van de natie)
Volkslied: İstiklâl Marşı (Onafhankelijkheidslied)
Munteenheid: Nieuwe Turkse lira (YTL)
UTC: +2
Nationale feestdag: 29 oktober
Web | Code | Tel. .tr | TUR | 90

Ik weet niet of er meer mensen (tijdelijk) in Turkije verblijven, en op Fok! zitten?
Volgens mij wel 1 iemand, er was ook nog geen topic over dus bij deze
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_55867388
* saban Nederlandse Turk meldt zich
Eind juli tot eind augustus ben ik te vinden in Ankara
ne okuyon, bokmu var?
pi_55867497
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef saban het volgende:
* saban Nederlandse Turk meldt zich
Eind juli tot eind augustus ben ik te vinden in Ankara
Deze turk is van eind julie tot eind agustus te bevinden in: Istanbul, Aksaray, Ankara, Kirikkale, Hamidiye, Mersin, Trabzon, Kayseri en Erzurum.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55867568
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Deze turk is van eind julie tot eind agustus te bevinden in: Istanbul, Aksaray, Ankara, Kirikkale, Hamidiye, Mersin, Trabzon, Kayseri en Erzurum.
Ik ga landen in Istanbul, busreis naar Ankara, daarna weekje Karadeniz (Zwarte zee gebied) en enkele dagen Kirikkale.
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:35:15 #5
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_55867574
Turkije is leuk !
Alleen de seizoenswerkers zijn irritant, maar de échte Turkse bevolking is wel lachen
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:40:08 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55867674
Fieuw topic slaat in ieder geval aan.

Waar ik zelf nog niet achter ben.
Om er te verblijven moet ik een visum hebben. Een studenten visum kan ik krijgen, mits ik officiele documenten kan overleggen. Dit kan ook wel maar vanwege drukte sturen ze dit pas 1 februari op vanuit mijn universiteit dus ik heb dat als het mee zit de 5de.
Echter vertrek ik de 10/11/12de (gaan vanavond boeken). Dus lijkt me dat erg kort om een visum te regelen.
Een toeristen visum kan wel snel, en is ook veel goedkoper (10e tov. 458e ofzo).
Volgens lokale Turken moet ik dan wel na 3 maanden 1 dag uit Turkije en daarna mag ik weer 3 maanden (a 10e) voldoen. Klopt dit?
Of kan ik beter voor het studentenvisum gaan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:04:07 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_55872538
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:40 schreef nils7 het volgende:
Fieuw topic slaat in ieder geval aan.

Waar ik zelf nog niet achter ben.
Om er te verblijven moet ik een visum hebben. Een studenten visum kan ik krijgen, mits ik officiele documenten kan overleggen. Dit kan ook wel maar vanwege drukte sturen ze dit pas 1 februari op vanuit mijn universiteit dus ik heb dat als het mee zit de 5de.
Echter vertrek ik de 10/11/12de (gaan vanavond boeken). Dus lijkt me dat erg kort om een visum te regelen.
Een toeristen visum kan wel snel, en is ook veel goedkoper (10e tov. 458e ofzo).
Volgens lokale Turken moet ik dan wel na 3 maanden 1 dag uit Turkije en daarna mag ik weer 3 maanden (a 10e) voldoen. Klopt dit?
Of kan ik beter voor het studentenvisum gaan?
Klopt, na een half jaar ( volgens mij ) moet je 24 uur Turkije verlaten ( kun je wel ff met de boot naar cyprus of Griekenland ) en vervolgens weer voor 10e Turkije weer in.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_55872752
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:04 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Klopt, na een half jaar ( volgens mij ) moet je 24 uur Turkije verlaten ( kun je wel ff met de boot naar cyprus of Griekenland ) en vervolgens weer voor 10e Turkije weer in.
Volgens mij 3 maanden, geen 6. Verloopt je visum niet na het verlaten van Turkije of automatisch na 3 maanden? Denk niet dat je zomaar wanneer je 24 uur afwezig bent weer de grens kan oversteken.
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:26:45 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55873147
90 dagen is het toeristenvisum!
N/A
pi_55914235
Ik kom uit Eskisehir.

TS, aan welke universiteit ga je studeren?
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:17:14 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55921553
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kom uit Eskisehir.

Anadolu
12 feb. vertrek ik BTW met een vlucht richting istanbul en dan met de trein denk ik verder!
N/A
pi_55922339
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kom uit Eskisehir.

Eskisehir loosssersss.. Aksaray 4-life 68 jeweets.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55924313
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Eskisehir loosssersss.. Aksaray 4-life 68 jeweets.
Heel Turkije is mooi.
pi_55924436
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

Anadolu
12 feb. vertrek ik BTW met een vlucht richting istanbul en dan met de trein denk ik verder!
O, dat is vlakbij waar mijn oma woont. Eskisehir is echt een studentenstad. Met het vernieuwde sneltreinnet ben je, geloof ik, ook binnen 1,5 - 2 uur in Istanbul en binnen 1 - 1,5 uur in Ankara. Maar ik weet niet of die al in werking is getreden.

Nog veel succes en plezier.

Even wat reclame maken :

[ Bericht 24% gewijzigd door TheMagnificent op 10-01-2008 15:18:04 ]
pi_55929621
Nils alle criminelen komen uit Eskisehir. Hij paait je met mooie plaatjes. Aksaray is 10x mooier!!! De rustplaats van de Seltjoekse Sultans! De plaats met de meeste begraafplaatsen van hoog geleerde moslims!

Aksaray en omgeving staan bomvol met historie waar Eskisehir alleen mar van kan dromen. Dat de Seltsjoeken er een witte muur omheen bouwen om zo de prachtige stad met super lieve mensen te beschermen zegt al genoeg!

Verder ook authentieke pistoolschoten door Koerden (who else )als er een trouwerij is!!!

[ Bericht 36% gewijzigd door Burakius op 10-01-2008 18:31:23 ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 08:58:04 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55943373

Ik zal het straks wel allemaal gaan zien
N/A
pi_55943397
Tof topic. Ik lees stiekem mee, (als een Nederlandse Turk trok het mij aan, ).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2008 09:01:04 ]
pi_55952688
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:21 schreef Burakius het volgende:
Nils alle criminelen komen uit Eskisehir. Hij paait je met mooie plaatjes. Aksaray is 10x mooier!!! De rustplaats van de Seltjoekse Sultans! De plaats met de meeste begraafplaatsen van hoog geleerde moslims!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aksaray en omgeving staan bomvol met historie waar Eskisehir alleen mar van kan dromen. Dat de Seltsjoeken er een witte muur omheen bouwen om zo de prachtige stad met super lieve mensen te beschermen zegt al genoeg!

Verder ook authentieke pistoolschoten door Koerden (who else )als er een trouwerij is!!!
Ik dacht dat TS in Eskisehir ging studeren en niet in Aksaray, hoewel dat ook een mooie stad is.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheMagnificent op 11-01-2008 19:13:15 ]
pi_55961071
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:04 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Het is na 90 dagen en je mag de dag nadat je vertrokken bent er weer in. Ik ben zo ooit om 23.55 uitgestempeld, langzaam de Bulgaarse grens overgereden en weer omgekeerd voordat ik de paspoort controle daar had bereikt, omdat het na 12 uur was. Ze waren wel een klein beetje verbaasd, maar verder kregen we alledrie gewoon weer een nieuw visum en was er niks aan de hand.

Je kunt in Turkije prima terecht met alleen een toeristenvisum dat je ook heel makkelijk krijgt. Het kan zijn dat je studentenstatus daardoor wat minder duidelijk is, en dat je daardoor allerlei voordeeltjes die studenten hebben (veel goedkoper openbaar vervoer etc.) niet krijgt. Maar of de extra kosten van het studentenvisum daartegen opwegen moet je zelf maar overwegen.

Ik persoonlijk vind Eskisehir een leuke stad voorzover het het centrum betreft. Daarbuiten is het een beetje troosteloos.

Doorreizen van Istanbul naar Eskisehir is het meest voor de hand liggend. Er zijn regelmatig treinen, ik schat dat je er met de trein vanaf Haydarpasa (kijk op www.tcdd.gov.tr voor verdere informatie) naar Eskisehir een uur of 5 over doet. Met de bus zal het ongeveer hetzelfde zijn. Als je vliegtuig aankomt op Sabiha Gokcen ga dan NIET naar het Esenler busstation, maar naar het Harem bussstation op het anatolische deel. Als je op Ataturk aankomt is het Esenler busstation een paar haltes met de metro.

P.S. veel Turken hebben het rare idee dat je perfect Engels moet kunnen spreken voor je het mag gebruiken. Als je een beetje doorzet blijken veel mensen het toch wel te kunnen spreken (als ze een beetje opleiding hebben). Hoewel het voor zinvol contact met de rest van de bevolking wel handig is om heeeeeeel snel een paar basiswoorden turks te spreken. De taal is minder moeilijk dan ie lijkt, als je eenmaal doorhebt hoe het systeem in elkaar zit.

Finally, als je aangekomen bent ga dan zo snel mogelijk met je telefoon en paspoort naar een telefoonwinkel en koop daar een Turkse simcard en laat je telefoon registreren. Dit kunnen alleen de telefoonwinkels die Abone Merkezi zijn. Koop daar dan ook je prepaid kaart. NERGENS anders, want dan wordt je telefoon NIET geregistreerd en krijg je na een paar weken een berichtje dat je telefoon niet meer op het netwerk wordt toegelaten. En dan is registratie nagenoeg alleen nog een theoretische mogelijkheid en kun je naar de telefoonwinkel om een goedkoop modelletje erbij te kopen voor je locale gesprekken. Overigens ben ik van mening dat Avea de beste deals biedt, Vodafone als tweede komt, en Turkcell prima is zolang je niet naar de andere providers belt, want dan kost het plots anderhalve euro per minuut.

[ Bericht 15% gewijzigd door HiZ op 11-01-2008 22:13:13 ]
pi_55965426
Vergeet geen factuur van je telefoon mee te nemen voor het registreren van je telefoon!
Verder heeft het niks met je SIM-kaart te maken wat er in zit, maar met je IMEI.
In Turkije worden toestellen waarvan de IMEI niet geregistreerd is -> geblokkeerd.
ne okuyon, bokmu var?
pi_55968382
Factuur is niet meer nodig, wel geluk, namelijk dat het registratiesysteem niet weer eens helemaal plat ligt en er helemaal geen telefoons worden geregistreerd. Het feit dat ik met nadruk aandring op het kopen van een locale simcard is dat de maatschappij waar je je bij aanmeldt dan ook meteen zorgdraagt voor de registratie van je telefoon.

Ikzelf koop trouwens mijn telefoons nu in Turkije maar haal dan wel de belasting terug als ik het land uitga. Begin deze maand heb ik een Samsun L760 gekocht voor wat uiteindelijk neerkomt op ¤180. In Nederland koop ik dat wel een sim-only abbonnement.
  maandag 21 januari 2008 @ 10:08:14 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56193314
Kick!

Iemand enig idee hoe het uitgaansleven is in Eskisehir?
En zou ik er makkelijk aan de bak kunnen komen als DJ in een club(s) daar (als Nederlander)?
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 10:27 schreef HiZ het volgende:
Factuur is niet meer nodig, wel geluk, namelijk dat het registratiesysteem niet weer eens helemaal plat ligt en er helemaal geen telefoons worden geregistreerd. Het feit dat ik met nadruk aandring op het kopen van een locale simcard is dat de maatschappij waar je je bij aanmeldt dan ook meteen zorgdraagt voor de registratie van je telefoon.

Ikzelf koop trouwens mijn telefoons nu in Turkije maar haal dan wel de belasting terug als ik het land uitga. Begin deze maand heb ik een Samsun L760 gekocht voor wat uiteindelijk neerkomt op ¤180. In Nederland koop ik dat wel een sim-only abbonnement.
Humm heb een iPhone zouden ze daar moeilijk over doen qua IMEI registratie? Aangezien die totaal niet lijkt op alle andere Europese IMEI's (begint met 01 namelijk ipv 35 (NL bijv.))

[edit]
Mijn acceptatie van de Uni is trouwens binnen dus nu is het zeker

[ Bericht 41% gewijzigd door nils7 op 21-01-2008 10:16:05 ]
N/A
pi_56193495
Uitgaan als in disco's ==> Nihil

Uitgaan als in restaurants ==> Meer dan genoeg.

In Turkije blijft men tot in de late uurtrjes actief in vergelijking met Nederland.
pi_56198725
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef nils7 het volgende:
Kick!

En zou ik er makkelijk aan de bak kunnen komen als DJ in een club(s) daar (als Nederlander)?
[..]

Humm heb een iPhone zouden ze daar moeilijk over doen qua IMEI registratie? Aangezien die totaal niet lijkt op alle andere Europese IMEI's (begint met 01 namelijk ipv 35 (NL bijv.))

[edit]
Mijn acceptatie van de Uni is trouwens binnen dus nu is het zeker
Ik denk niet dat het hun erg veel uitmaakt waar je je telefoon vandaan hebt gehaald. Ik ken overigens ook geen mensen met een iPhone, dus kan ook niet met zekerheid zeggen of die nog extra problemen veroorzaakt. Try and cry (or not) zou ik zeggen
pi_56201862
KLM Vliegticket Turkije is binnen

20JUL KL1613
15AUG KL1616
ne okuyon, bokmu var?
pi_56207680
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef nils7 het volgende:
Kick!

[..]
Vraag daar aan je medestudenten naar Adalar (letterlijk vertaald: Eilanden) en Haller Gençlik Merkezi (letterlijk vertaald: Haller Jongerencetrum). Dat is het uitgaanscentrum van Eskisehir. 's Avonds wemelt het in Adalar van de studenten. Je hebt er redelijk wat bars en restaurants. Clubs en disco's weet ik niets van, maar ik heb die dan ook niet opgezocht. In Haller Gençlik Merkezi hangt een hele relaxte sfeer. Er komen bijna alleen maar studenten op af. Misschien dat je daar aan dj-werk kunt komen, mits je rustige, chille muziek draait.
  maandag 21 januari 2008 @ 20:49:14 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56207937
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:38 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Vraag daar aan je medestudenten naar Adalar (letterlijk vertaald: Eilanden) en Haller Gençlik Merkezi (letterlijk vertaald: Haller Jongerencetrum). Dat is het uitgaanscentrum van Eskisehir. 's Avonds wemelt het in Adalar van de studenten. Je hebt er redelijk wat bars en restaurants. Clubs en disco's weet ik niets van, maar ik heb die dan ook niet opgezocht. In Haller Gençlik Merkezi hangt een hele relaxte sfeer. Er komen bijna alleen maar studenten op af. Misschien dat je daar aan dj-werk kunt komen, mits je rustige, chille muziek draait.
Aah oke... ik draai zelf house... kweet niet of dat "rustig" is.
ik zal wel eens kijken daro
N/A
pi_56301400
Ik ga als het goed is rond 13 febr naar turkije om stage te lopen en blijf dan tot en met juli. Ik ga met mijn turkse vriendin samenwonen in istanbul, 15 minuutjes van mijn stageplek met de bus dus dat klinkt allemaal super.

Ik moet alleen nog officiele goedkeuring krijgen van mijn school en nog een stage visum aanvragen. Volgens mij kan dat soms wel ven duren maar als ik gewoon eerst naar turkije ga met een toeristenvisum kan ik denk ik gewoon bij de 'vreemdelingen dienst' in istanbul nog een stage visum aanvragen toch?

Ik hoop dat het nog allemaal op tijd geregeld kan worden, maar ik ga sowieso anders eerst op toeristenvisum want ik mis mijn vriendin

Ik ga gelukkig stage lopen bij een internationaal gericht bedrijfje dus ze spreken allemaal engels. En veel kebab eten
pi_56303652
Een verstandig mens gaat niets wat hij in Nederland kan regelen uitstellen tot hij naar de vreemdelingendienst in Istanbul moet. De vreemdelingendienst in Amsterdam is een paradijs vergeleken bij de chaos die er in Istanbul heerst. En 15 minuutjes met de bus in Istanbul? Dat klinkt ofwel alsof je in een buitenwijk gaat wonen en werken ofwel klopt het niet. In de buurt van het centrum kan een bus er 15 minuten over doen om 2 kilometer verder te komen tijdens de spits.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:47:24 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56378076
Wij gaan met een toeristen visum naar binnen en gaan dan via de politie een residentvisum (a 40e) aanvragen.
Kost me dus 50e ipv 458e
N/A
pi_56405246
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:47 schreef nils7 het volgende:
Wij gaan met een toeristen visum naar binnen en gaan dan via de politie een residentvisum (a 40e) aanvragen.
Kost me dus 50e ipv 458e
Kun je me hiervan op de hoogte houden of dat ook echt lukt ? Het is heel anders dan de verhalen die ik er tot nu toe over heb gehoord. En het lijkt mij wel handig om een residency te hebben. Voorzover ik het weet is een toeristenvisum 10 euro, een eenjarig visum 40 euro en een residency 458.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:55:18 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56419770
Cool heb contact met me "kanka" nu. Hij heet Ozan (zal wel de uitspraak Euzan zijn).
Ik zit in een appartement daro op ong. een kwartiertje lopen van school en in het centrum op 3 hoog

En ze hebben internet dus ik kan gewoon door blijven Fok!ken
N/A
pi_56434781
Waar ga je dan wonen?
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:31:16 #34
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56442264
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:09 schreef HiZ het volgende:
Waar ga je dan wonen?
Eh Eskisehir precieze adres heb ik ook nog niet iig.
N/A
pi_56443883
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Eh Eskisehir precieze adres heb ik ook nog niet iig.
ik was in de war met degene die hierboven schrijft in Istanbul te gaan wonen. In Eskisehir zal het wel niet zoveel uitmaken, hoewel de binnenstad daar er aanzienlijk leuker uitziet dan de buitenwijken.
pi_56447681
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:09 schreef HiZ het volgende:
Waar ga je dan wonen?
In Carrefour. Weet niet precies wat het is maar schijnt een 'centrumpje' te zijn. Appartement is al getekend door mijn vriendin.
15 minuutjes van de school waar ik ga stage lopen, Yeditepe university

Waar zit jij? En wat doe je?
pi_56448330
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 23:54 schreef bksl het volgende:

[..]

In Carrefour. Weet niet precies wat het is maar schijnt een 'centrumpje' te zijn. Appartement is al getekend door mijn vriendin.

Carrefour is een groot Frans supermarktenketen, geen wijk ofzo.
pi_56448442
quote:

[..]

Carrefour is een keten van supermarkten, het klinkt een beetje alsof je in Ümraniye of zo terecht gaat komen. NIet echt 'centrum'. Als ik in Istanbul ben zit ik in Taksim. Werken doe ik in Nederland.
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:27:41 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56701168
Ik ben er inmiddels
N/A
pi_56738391
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:27 schreef nils7 het volgende:
Ik ben er inmiddels
koud he
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:46:15 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56745810
joh straks ff een winterjas hiero halen
t wordt hier maandag -15 (snachts dan)
N/A
pi_56804718
Bevalt het?
pi_56808873
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:46 schreef nils7 het volgende:
joh straks ff een winterjas hiero halen
t wordt hier maandag -15 (snachts dan)
Doe eens foto's schieten
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 18 februari 2008 @ 21:30:05 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56824120
quote:
Op maandag 18 februari 2008 09:26 schreef saban het volgende:

[..]

Doe eens foto's schieten
U vraagt wij draaien

Linkje naar de pagina met foto's van mij
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:38 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De haller zit bij mij om de hoek , ik zit in Oguz Sokak en da's echt nog geen 25meter lopen er vandaan
Ik ben tot nu toe in The Glow en in de 222 geweest en vandaag was de eerste dag les!
Ik heb als vak Turks erbij kunnen kiezen heb het alleen wel 4u in de week hahahah

[ Bericht 55% gewijzigd door nils7 op 18-02-2008 21:41:33 ]
N/A
pi_56827463
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:30 schreef nils7 het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien

Linkje naar de pagina met foto's van mij
[..]

De haller zit bij mij om de hoek , ik zit in Oguz Sokak en da's echt nog geen 25meter lopen er vandaan
Ik ben tot nu toe in The Glow en in de 222 geweest en vandaag was de eerste dag les!
Ik heb als vak Turks erbij kunnen kiezen heb het alleen wel 4u in de week hahahah
Kom jij heel toevallig uit Oosterhout?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 15:12:42 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56837819
quote:
Op maandag 18 februari 2008 23:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Kom jij heel toevallig uit Oosterhout?
Voorlopig een half jaar niet maar daarna weer wel hoezo?
N/A
pi_56848564
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Voorlopig een half jaar niet maar daarna weer wel hoezo?
Ik woon namelijk ook in Oosterhout en je gezicht komt me bekend voor.

Maar vind je het voor de rest gezellig daar? Want hoewel Eskisehir best een grote stad is, is het niet zo'n wonderlijke sprookjesstad à la Istanbul.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:55:19 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56849105
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:38 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik woon namelijk ook in Oosterhout en je gezicht komt me bekend voor.

Maar vind je het voor de rest gezellig daar? Want hoewel Eskisehir best een grote stad is, is het niet zo'n wonderlijke sprookjesstad à la Istanbul.
* opent fobo

Ehm ik heb een jaartje in de matoux gedraait wellicht dat je me daarvan kent? (helaas denken veel mensen dat ik de eigenaar ben van de living terwijl ik daar ooit maar 3x binnen ben geweest) anyways als ik terug kom uit Eskisehir ga ik in breda verder met draaien dus zul je me weinig meer in oosterhout vinden!
Klein wereldje dat Fok! haha

Eskisehir voor mijn gevoel is het wel compact
Ik zit in het centrum dus 5 minuten lopen naar de espark, 5 minuten lopen naar de glow, 20 minuten naar de campus (en fakulteit).
Bevalt goed alleen de kouw
Gelukkig gaat de temperatuur al snel omhoog
N/A
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:16:10 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_57030506
Jeeh het is er nu een heerlijk temperatuurtje
Heb inmiddels ook een Turkse vriendin opgedaan waarvan ik nu veel leer.

Uitgaan is hier toch wel redelijk te doen, in de 222 en in de glow is het goed toeven. Echter zijn er wel meer bandjes enzo in vergelijking met Nederland.

maar ik ga weer snel naar de les...
N/A
pi_57034308
Zucht, nog 1 maand en 2 dagen te gaan voor ik weer in Istanbul ben.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:00:02 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61053579
ff een Kick vanuıt Patara
N/A
pi_61228562
Vanaf eind oktober woon en werk ik in Antalya, nu nog druk bezig met de voorbereidingen.
Nog meer NL'ers aanwezig daar?
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_61294863
Waar in Antalya ga je wonen en werken en wat voor werk ga je doen?
75 topics = FIN
  maandag 1 september 2008 @ 16:49:06 #54
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61295717
Helaas na een half jaar afscheid moeten nemen van Turkije (en me vriendin ).
Ga in oktober maar weer een weekje op en neer

En in de tweede helft wil ik graag me stage daar doen. En wellicht als het daar goed toeven is er blijven.
N/A
pi_61868077
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:20 schreef FP128 het volgende:
Waar in Antalya ga je wonen en werken en wat voor werk ga je doen?
Ik ga wonen in Gursu Mahallesi (Konyaalti), vandaag hebben we daar een huis gevonden.
Ik ga werken bij een callcenter als projectmanager.

Woon/werk jij ook in Turkije?
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:00:09 #56
79870 Prepzzz
I'm with stupid /\
pi_62228256
Ik ben afgelopen jaar in Turkije geweest, in Bursa. Het beviel echt ontzettend goed, maar nu wil ik graag voor een langere tijd terug om te werken/wonen. Kan iemand me een zetje in de goeie richting geven over waar ik kan beginnen met zoeken naar werk en een appartement? Veel plezier in ieder geval! En ik heb zelf ook een turkse vriendin, dus kan me voorstellen hoeveel je dr mist.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:31:45 #57
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62259965
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:00 schreef Prepzzz het volgende:
Ik ben afgelopen jaar in Turkije geweest, in Bursa. Het beviel echt ontzettend goed, maar nu wil ik graag voor een langere tijd terug om te werken/wonen. Kan iemand me een zetje in de goeie richting geven over waar ik kan beginnen met zoeken naar werk en een appartement? Veel plezier in ieder geval! En ik heb zelf ook een turkse vriendin, dus kan me voorstellen hoeveel je dr mist.
Zit met hetzelfde waarschijnlijk had je me topic al doorgelezen .

Post dit BTW weer uit Eskisehir
N/A
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:59:54 #58
79870 Prepzzz
I'm with stupid /\
pi_62312337
Hoe heb jij je vriendin leren kennen nils? Wel grappig, de familie van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit eskisehir, ben er zelf niet geweest tho. Heb wel wat foto's uit bursa als iemand er belangstelling voor heeft. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan de kans kwam om in turkije te studeren, heb je daar misschien wat meer info over? Veel plezier in ieder geval =]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:29:13 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62312964
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef Prepzzz het volgende:
Hoe heb jij je vriendin leren kennen nils? Wel grappig, de familie van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit eskisehir, ben er zelf niet geweest tho. Heb wel wat foto's uit bursa als iemand er belangstelling voor heeft. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan de kans kwam om in turkije te studeren, heb je daar misschien wat meer info over? Veel plezier in ieder geval =]
Qua studie staat gewoon in de OP . En anders als uitwisselingsstudent via mijn hogeschool.
Ik kon in mijn derde studiejaar een semester naar het buitenland. Turkije was nieuw en omdat
amerika al vol zat (maar 6 plaatsen) heb ik me laten lokken omdat de campus
een eigen vliegveld heeft

Ik heb haar leren kennen op het eerste feestje van alle uitwisselingsstudenten, dat feestje was na 1 week dat ik er was, in een discotheek waar zij ook was.
Ze stapte op me af en na 5 min. vroeg ze al of ik met d'r mee naar huis wilde (zo snel is het me nog nooit gegaan hihi). Dat kwam omdat een vriendin van haar, die bij haar zou slapen die nacht, naar huis wilde met haar "scharrel" en zij mij al de hele avond had gezien en ze het toen wel moest vragen (wilde ze me nog zien). Toen bij d'r blijven slapen en sindsdien niet meer weg gegaan... na een tijdje vroeg ze of ik bij d'r in kwam wonen (deed ik eigenlijk al, echter ging ik overdag naar me "normale" verblijf om te internetten en kleren te halen). Uiteindelijk oververhuisd van een flat welke niet door de smaakpolitietest zou komen naar een studio van een jaar oud (eigenlijk op papier al een goede deal). Zodoende echt een half jaar met haar samen gewoont.

Heb haar ouders vaak ontmoet (tripjes naar Istanbul). En mijn ouders zijn ook de laatste schoolweek gekomen om te zien waar ik woonde en mijn meissie te ontmoeten. Ook hebben we toen een etentje geregeld met haar ouders en dat was allemaal .

Toen is ze mee gekomen naar Nederland en heb ik haar het land laten zien voor 5 weken.

Toen ben ik terug gegaan om met haar op vakantie te gaan en zolang mogelijk met haar samen te zijn. Aangezien ik nog een jaartje op school zit moet ik daarna gaan kiezen en vond het wel belangrijk om te weten dat als ik voor haar kies dat ik dan wel alles daar moet op af gaan stemmen.

Het nadeel is dat zij nog 3 jaar naar school moet (universiteit). Maar ze wil wellicht in NL gaan studeren maar hoe en wat is nog een vraagteken aangezien ze in NL geen recht heeft op studiefinanciering en gratis OV wat neer komt op een kostenplaatje van 600 euro per maand .

Afgelopen woensdag weer afgereist naar Turkije, eskisehir. En in het begin was het toch wel even onwenning om elkaar "weer te zien". Maar daarna kwam het uiteraard wel goed

D'r moeder werkt trouwens in Bursa

[ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 11-10-2008 19:05:15 ]
N/A
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:03:54 #60
79870 Prepzzz
I'm with stupid /\
pi_62313684
Goed om te horen dat het zo vlot ging man Haar ouders vinden het geen probleem dat ze met een non-moslim is? De ouders van mijn vriendin weten dus helemaal van nix, die moeten het ook echt niet weten dat ze met mij is. Vind dit echt onbegrijpelijk, stelletje racisten =[

De opleiding die ik graag wil gaan doen is Game Design & Development, denk niet echt dat die ook in turkije gegeven word Maar ik kijk graag nog even verder, ik wil toch uiteindelijk graag naar turkije toe ook. Daar heb je een LUXE villa voor 250,000 euro, wat koop je daar hier voor? Een klein appartementje ofzo :p
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:20:35 #61
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62314018
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:03 schreef Prepzzz het volgende:
Goed om te horen dat het zo vlot ging man Haar ouders vinden het geen probleem dat ze met een non-moslim is? De ouders van mijn vriendin weten dus helemaal van nix, die moeten het ook echt niet weten dat ze met mij is. Vind dit echt onbegrijpelijk, stelletje racisten =[

De opleiding die ik graag wil gaan doen is Game Design & Development, denk niet echt dat die ook in turkije gegeven word Maar ik kijk graag nog even verder, ik wil toch uiteindelijk graag naar turkije toe ook. Daar heb je een LUXE villa voor 250,000 euro, wat koop je daar hier voor? Een klein appartementje ofzo :p
Mijn vriendin, en d'r ouders zijn niet zo gelovig. Ze deed niet aan de ramazan en ze heeft in Nederland gewoon salami en frikandellen gegeten . Ze deed wel aan het suikerfeest met familie dat wel. Ik ben katholiek maar de laatste keer dat ik in een kerk was geweest is al jaren terug en was voor een kunstexpositie . Er is ook een topic in General Chat met Turken op Fok genaamd daar staat ook wel veel in van mij daar vonden ze mijn schoonouders erg liberaal.

De vriendin die die scharrel had mee gebracht (waar ik het in me vorige post over had) heeft nu ook met een Nederlander. En die heeft inderdaad wel problemen met haar ouders hierover. Ben wel blij dat het zo goed gaat met mijn vriendin en haar ouders en andersom. Wel een nadeel want schoonmoeders komt over vanuit Bursa komende week voor d'r verjaardag dus ik stond voordat ik naar Turkije ging alweer bij de Douglas .

Op zich die opleiding die je gaat doen maakt niet zo uit. Ik studeer zelf logistiek maar ik heb mijn minor (ofwel Erasmus uitwisselingsproject) gewoon gedaan met Business Administration (ofwel management en marketing). Dus dat moet te doen zijn. En kan in Eskisehir (2,5u rijden van Bursa met de bus )

Ja de huizen zijn hier veel goedkoper. Mijn vriendin wil heel erg graag met mij samen wonen en ondanks dat ik het nu nog niet kan betalen zit ze al wel flink op de Turkse versie van Funda . Staan leuke panden tussen en geheel gekleed al. Maar de lonen liggen lager, denk daar ook aan. Dus een huis van 300.000 euro is ook echt gelijk aan een hap hier van dik 450.000euro op je salaris, qua vergelijking he.

Weet nog niet of ik naar Turkije ga of in NL blijf. Ik zou graag naar Turkije gaan maar ik vrees dat ik onderbetaald ga worden voor hetgeen wat ik in NL kan krijgen. Echter spreek ik 5 talen (NL, EN, DE, FR en TUR) en dat schijnen ze wel tof te vinden in het bedrijfsleven hier. (en ben geen talen knobbel )

Hier in Turkije gaat het allemaal wat rustiger en is minder gestress (ondanks het feit als je rond rijd in Istanbul en wat je dan ziet). Ik hoop wel wat in Turkije te gaan doen

[ Bericht 3% gewijzigd door nils7 op 11-10-2008 19:30:59 ]
N/A
pi_63043907
kijk waaaar jullie over praten
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:39:39 #63
229640 neusgat
en nu serieus
pi_63046620
Ik heb ook een turkse vriendin, ontmoet op mijn uitwisseling via Erasmus

Daar zijn we 4 maanden samen geweest. Daarna heb ik mijn stage in Istanbul gedaan en woonen we samen in een appartement voor 5 maanden. Nu heb ik mijn school een jaar pauze gezet en ben ik terug gegaan voor nog 5 maanden met haar samen.

In februari komt ze naar nederland en gaan we de belgie route doorlopen (een truuk om de integratie te vergemakkelijken, zie http://www.buitenlandsepartner.nl)

Haar ouders vinden het allemaal prima. Ik ben zelf een ongelovige, langharige knakker met een onbesneden zaadbuks, maar ik word geaccepteerd. (daarom kunnen we ook samenwonen)

Volgend jaar september gaat ze volgens plan aan een master beginnen aan de erasmus universiteit. En dan leven we nog lang en gelukkig (--klopt af--)

En over Turkije zelf... Mooi land. Niet duur. Vriendelijke mensen. Soms lekker eten.
Al ben ik niet zo'n fan van moslim cultuur en ook niet van de gigantische drukheid in istanbul
pi_63047420
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:47 schreef nils7 het volgende:
Kost me dus 50e ipv 458e
He, hoe is dit nou verlopen ?
pi_63048510
Helaas, ik heb nooit iets gehad met Turkey.
Yes Yes we kan. =D
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:02:44 #66
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63050670
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

He, hoe is dit nou verlopen ?
Op vertoon van me inschrijving van de Uni kon ik bij de vreemdelingenpolitie (foreigner policestation) een verblijfsvergunning krijgen vor 84 YTL!
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:39 schreef neusgat het volgende:
Ik heb ook een turkse vriendin, ontmoet op mijn uitwisseling via Erasmus

Daar zijn we 4 maanden samen geweest. Daarna heb ik mijn stage in Istanbul gedaan en woonen we samen in een appartement voor 5 maanden. Nu heb ik mijn school een jaar pauze gezet en ben ik terug gegaan voor nog 5 maanden met haar samen.

In februari komt ze naar nederland en gaan we de belgie route doorlopen (een truuk om de integratie te vergemakkelijken, zie http://www.buitenlandsepartner.nl)

Haar ouders vinden het allemaal prima. Ik ben zelf een ongelovige, langharige knakker met een onbesneden zaadbuks, maar ik word geaccepteerd. (daarom kunnen we ook samenwonen)

Volgend jaar september gaat ze volgens plan aan een master beginnen aan de erasmus universiteit. En dan leven we nog lang en gelukkig (--klopt af--)

En over Turkije zelf... Mooi land. Niet duur. Vriendelijke mensen. Soms lekker eten.
Al ben ik niet zo'n fan van moslim cultuur en ook niet van de gigantische drukheid in istanbul
Ik heb juist plannen om naar Istanbul te gaan
N/A
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:33:26 #67
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_63051214
Hoeveel loon kan je dan verwachten als je als "Nederlander" in Turkije gaat werken?
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:50:45 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63051507
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:33 schreef Plots het volgende:
Hoeveel loon kan je dan verwachten als je als "Nederlander" in Turkije gaat werken?
Het is wel een stukje lager dan in Nederland maar ben d'r in ieder geval van plan om voor mezelf te gaan binnen daro
N/A
pi_63052674
Hmm.. dus als student ingeschreven. Volgens mij is trouwens het loon niet het belangrijkste probleem waar je tegenaan loopt. Veel belangrijker zijn zaken als verblijfs- en werkvergunning.
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:20:26 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63057514
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:05 schreef HiZ het volgende:
Hmm.. dus als student ingeschreven. Volgens mij is trouwens het loon niet het belangrijkste probleem waar je tegenaan loopt. Veel belangrijker zijn zaken als verblijfs- en werkvergunning.
Ik vermoed dat ik jou in me msnlijst heb staan..... tenminste ik ken iemand die altijd op de gsmprikbord altijd kwam onder de naam istanbullu
N/A
pi_63068246
Nope, ben ik niet
pi_63120562
quote:

[..]

die postgeschiedenis..
http://forum.fok.nl/user/history/185786
pi_63242937
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,TU

Turkse forums, vroeg je geloof ik naar?

donanimhaber is GoT in het Turks
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:58:34 #74
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63243259
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:40 schreef xminator het volgende:
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,TU

Turkse forums, vroeg je geloof ik naar?

donanimhaber is GoT in het Turks
thnx jup ... en iets als fok zo een beetje... maar da's lastig denk ik
Ah staan er wel een paar ziet ik
N/A
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:38:57 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69691894
Kick vanuit ander topic:
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Foto's

Istanbul:

Misschien dat ze in de OP kunnen? maar na een tijdje kan ik die niet meer aanpassen
N/A
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:45:19 #76
258448 Little_Queen
Everthing is change now
pi_69720610
Waarom begrijpt niemand eens dat de hoofdstad van Turkije Istanbul is en niet Ankara
Everytime I see you, I just need to smile,
Sometimes for houres, other times just for a while
pi_69729361
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Little_Queen het volgende:
Waarom begrijpt niemand eens dat de hoofdstad van Turkije Istanbul is en niet Ankara
Omdat het niet zo is?
pi_69755117
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')