quote:Basisgegevens
Officiële landstaal: Turks
Hoofdstad: Ankara
Regeringsvorm: Republiek
Oppervlakte: 783.562 km² [9] (1,3% water)
Inwoners: 67.803.927 (2000[10]), 71.158.647 (2007[11]) (90,8 / km² (2007))
quote:Overige
Motto: Egemenlik, kayıtsız, şartsız milletindir (Soevereiniteit berust onvoorwaardelijk met de natie of Soevereiniteit is onvoorwaardelijk van de natie)
Volkslied: İstiklâl Marşı (Onafhankelijkheidslied)
Munteenheid: Nieuwe Turkse lira (YTL)
UTC: +2
Nationale feestdag: 29 oktober
Web | Code | Tel. .tr | TUR | 90
Deze turk is van eind julie tot eind agustus te bevinden in: Istanbul, Aksaray, Ankara, Kirikkale, Hamidiye, Mersin, Trabzon, Kayseri en Erzurum.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef saban het volgende:
* saban Nederlandse Turk meldt zich
Eind juli tot eind augustus ben ik te vinden in Ankara
Ik ga landen in Istanbul, busreis naar Ankara, daarna weekje Karadeniz (Zwarte zee gebied) en enkele dagen Kirikkale.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Deze turk is van eind julie tot eind agustus te bevinden in: Istanbul, Aksaray, Ankara, Kirikkale, Hamidiye, Mersin, Trabzon, Kayseri en Erzurum.
Klopt, na een half jaar ( volgens mij ) moet je 24 uur Turkije verlaten ( kun je wel ff met de boot naar cyprus of Griekenland ) en vervolgens weer voor 10e Turkije weer in.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:40 schreef nils7 het volgende:
Fieuw topic slaat in ieder geval aan.
Waar ik zelf nog niet achter ben.
Om er te verblijven moet ik een visum hebben. Een studenten visum kan ik krijgen, mits ik officiele documenten kan overleggen. Dit kan ook wel maar vanwege drukte sturen ze dit pas 1 februari op vanuit mijn universiteit dus ik heb dat als het mee zit de 5de.
Echter vertrek ik de 10/11/12de (gaan vanavond boeken). Dus lijkt me dat erg kort om een visum te regelen.
Een toeristen visum kan wel snel, en is ook veel goedkoper (10e tov. 458e ofzo).
Volgens lokale Turken moet ik dan wel na 3 maanden 1 dag uit Turkije en daarna mag ik weer 3 maanden (a 10e) voldoen. Klopt dit?
Of kan ik beter voor het studentenvisum gaan?
Volgens mij 3 maanden, geen 6. Verloopt je visum niet na het verlaten van Turkije of automatisch na 3 maanden? Denk niet dat je zomaar wanneer je 24 uur afwezig bent weer de grens kan oversteken.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:04 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Klopt, na een half jaar ( volgens mij ) moet je 24 uur Turkije verlaten ( kun je wel ff met de boot naar cyprus of Griekenland ) en vervolgens weer voor 10e Turkije weer in.
Anadoluquote:Op donderdag 10 januari 2008 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kom uit Eskisehir.![]()
TS, aan welke universiteit ga je studeren?
Eskisehir loosssersss.. Aksaray 4-life 68 jeweets.quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kom uit Eskisehir.![]()
TS, aan welke universiteit ga je studeren?
Heel Turkije is mooi.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Eskisehir loosssersss.. Aksaray 4-life 68 jeweets.
O, dat is vlakbij waar mijn oma woont. Eskisehir is echt een studentenstad. Met het vernieuwde sneltreinnet ben je, geloof ik, ook binnen 1,5 - 2 uur in Istanbul en binnen 1 - 1,5 uur in Ankara. Maar ik weet niet of die al in werking is getreden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
Anadolu
12 feb. vertrek ik BTW met een vlucht richting istanbul en dan met de trein denk ik verder!
Ik dacht dat TS in Eskisehir ging studeren en niet in Aksaray, hoewel dat ook een mooie stad is.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:21 schreef Burakius het volgende:
Nils alle criminelen komen uit Eskisehir. Hij paait je met mooie plaatjes. Aksaray is 10x mooier!!! De rustplaats van de Seltjoekse Sultans! De plaats met de meeste begraafplaatsen van hoog geleerde moslims!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aksaray en omgeving staan bomvol met historie waar Eskisehir alleen mar van kan dromen. Dat de Seltsjoeken er een witte muur omheen bouwen om zo de prachtige stad met super lieve mensen te beschermen zegt al genoeg!
Verder ook authentieke pistoolschoten door Koerden (who else)als er een trouwerij is!!!
Het is na 90 dagen en je mag de dag nadat je vertrokken bent er weer in. Ik ben zo ooit om 23.55 uitgestempeld, langzaam de Bulgaarse grens overgereden en weer omgekeerd voordat ik de paspoort controle daar had bereikt, omdat het na 12 uur was. Ze waren wel een klein beetje verbaasd, maar verder kregen we alledrie gewoon weer een nieuw visum en was er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:04 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Klopt, na een half jaar ( volgens mij ) moet je 24 uur Turkije verlaten ( kun je wel ff met de boot naar cyprus of Griekenland ) en vervolgens weer voor 10e Turkije weer in.
Humm heb een iPhone zouden ze daar moeilijk over doen qua IMEI registratie? Aangezien die totaal niet lijkt op alle andere Europese IMEI's (begint met 01 namelijk ipv 35 (NL bijv.))quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:27 schreef HiZ het volgende:
Factuur is niet meer nodig, wel geluk, namelijk dat het registratiesysteem niet weer eens helemaal plat ligt en er helemaal geen telefoons worden geregistreerd. Het feit dat ik met nadruk aandring op het kopen van een locale simcard is dat de maatschappij waar je je bij aanmeldt dan ook meteen zorgdraagt voor de registratie van je telefoon.
Ikzelf koop trouwens mijn telefoons nu in Turkije maar haal dan wel de belasting terug als ik het land uitga. Begin deze maand heb ik een Samsun L760 gekocht voor wat uiteindelijk neerkomt op ¤180. In Nederland koop ik dat wel een sim-only abbonnement.
Ik denk niet dat het hun erg veel uitmaakt waar je je telefoon vandaan hebt gehaald. Ik ken overigens ook geen mensen met een iPhone, dus kan ook niet met zekerheid zeggen of die nog extra problemen veroorzaakt. Try and cry (or not) zou ik zeggenquote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef nils7 het volgende:
Kick!
Iemand enig idee hoe het uitgaansleven is in Eskisehir?
En zou ik er makkelijk aan de bak kunnen komen als DJ in een club(s) daar (als Nederlander)?
[..]
Humm heb een iPhone zouden ze daar moeilijk over doen qua IMEI registratie? Aangezien die totaal niet lijkt op alle andere Europese IMEI's (begint met 01 namelijk ipv 35 (NL bijv.))
[edit]
Mijn acceptatie van de Uni is trouwens binnen dus nu is het zeker![]()
Vraag daar aan je medestudenten naar Adalar (letterlijk vertaald: Eilanden) en Haller Gençlik Merkezi (letterlijk vertaald: Haller Jongerencetrum). Dat is het uitgaanscentrum van Eskisehir. 's Avonds wemelt het in Adalar van de studenten. Je hebt er redelijk wat bars en restaurants. Clubs en disco's weet ik niets van, maar ik heb die dan ook niet opgezocht. In Haller Gençlik Merkezi hangt een hele relaxte sfeer. Er komen bijna alleen maar studenten op af. Misschien dat je daar aan dj-werk kunt komen, mits je rustige, chille muziek draait.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef nils7 het volgende:
Kick!
Iemand enig idee hoe het uitgaansleven is in Eskisehir?
En zou ik er makkelijk aan de bak kunnen komen als DJ in een club(s) daar (als Nederlander)?
[..]
Aah oke... ik draai zelf house... kweet niet of dat "rustig" is.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vraag daar aan je medestudenten naar Adalar (letterlijk vertaald: Eilanden) en Haller Gençlik Merkezi (letterlijk vertaald: Haller Jongerencetrum). Dat is het uitgaanscentrum van Eskisehir. 's Avonds wemelt het in Adalar van de studenten. Je hebt er redelijk wat bars en restaurants. Clubs en disco's weet ik niets van, maar ik heb die dan ook niet opgezocht. In Haller Gençlik Merkezi hangt een hele relaxte sfeer. Er komen bijna alleen maar studenten op af. Misschien dat je daar aan dj-werk kunt komen, mits je rustige, chille muziek draait.
Kun je me hiervan op de hoogte houden of dat ook echt lukt ? Het is heel anders dan de verhalen die ik er tot nu toe over heb gehoord. En het lijkt mij wel handig om een residency te hebben. Voorzover ik het weet is een toeristenvisum 10 euro, een eenjarig visum 40 euro en een residency 458.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:47 schreef nils7 het volgende:
Wij gaan met een toeristen visum naar binnen en gaan dan via de politie een residentvisum (a 40e) aanvragen.
Kost me dus 50e ipv 458e
Eh Eskisehir precieze adres heb ik ook nog niet iig.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:09 schreef HiZ het volgende:
Waar ga je dan wonen?
quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eh Eskisehir precieze adres heb ik ook nog niet iig.
In Carrefour. Weet niet precies wat het is maar schijnt een 'centrumpje' te zijn. Appartement is al getekend door mijn vriendin.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:09 schreef HiZ het volgende:
Waar ga je dan wonen?
Carrefour is een groot Frans supermarktenketen, geen wijk ofzo.quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:54 schreef bksl het volgende:
[..]
In Carrefour. Weet niet precies wat het is maar schijnt een 'centrumpje' te zijn. Appartement is al getekend door mijn vriendin.
15 minuutjes van de school waar ik ga stage lopen, Yeditepe university
Waar zit jij? En wat doe je?
Carrefour is een keten van supermarkten, het klinkt een beetje alsof je in Ümraniye of zo terecht gaat komen. NIet echt 'centrum'. Als ik in Istanbul ben zit ik in Taksim. Werken doe ik in Nederland.quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:54 schreef bksl het volgende:
[..]
In Carrefour. Weet niet precies wat het is maar schijnt een 'centrumpje' te zijn. Appartement is al getekend door mijn vriendin.
Doe eens foto's schietenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:46 schreef nils7 het volgende:
joh straks ff een winterjas hiero halen
t wordt hier maandag -15 (snachts dan)
U vraagt wij draaienquote:
De haller zit bij mij om de hoekquote:Op maandag 21 januari 2008 20:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vraag daar aan je medestudenten naar Adalar (letterlijk vertaald: Eilanden) en Haller Gençlik Merkezi (letterlijk vertaald: Haller Jongerencetrum). Dat is het uitgaanscentrum van Eskisehir. 's Avonds wemelt het in Adalar van de studenten. Je hebt er redelijk wat bars en restaurants. Clubs en disco's weet ik niets van, maar ik heb die dan ook niet opgezocht. In Haller Gençlik Merkezi hangt een hele relaxte sfeer. Er komen bijna alleen maar studenten op af. Misschien dat je daar aan dj-werk kunt komen, mits je rustige, chille muziek draait.
Kom jij heel toevallig uit Oosterhout?quote:Op maandag 18 februari 2008 21:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien
Linkje naar de pagina met foto's van mij
[..]
De haller zit bij mij om de hoek, ik zit in Oguz Sokak en da's echt nog geen 25meter lopen er vandaan
Ik ben tot nu toe in The Glow en in de 222 geweesten vandaag was de eerste dag les!
Ik heb als vak Turks erbij kunnen kiezen heb het alleen wel 4u in de week hahahah
Voorlopig een half jaar niet maar daarna weer wel hoezo?quote:Op maandag 18 februari 2008 23:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kom jij heel toevallig uit Oosterhout?
Ik woon namelijk ook in Oosterhout en je gezicht komt me bekend voor.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voorlopig een half jaar niet maar daarna weer wel hoezo?
* opent foboquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik woon namelijk ook in Oosterhout en je gezicht komt me bekend voor.
Maar vind je het voor de rest gezellig daar? Want hoewel Eskisehir best een grote stad is, is het niet zo'n wonderlijke sprookjesstad à la Istanbul.
Ik ga wonen in Gursu Mahallesi (Konyaalti), vandaag hebben we daar een huis gevonden.quote:Op maandag 1 september 2008 16:20 schreef FP128 het volgende:
Waar in Antalya ga je wonen en werken en wat voor werk ga je doen?
Zit met hetzelfdequote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:00 schreef Prepzzz het volgende:
Ik ben afgelopen jaar in Turkije geweest, in Bursa. Het beviel echt ontzettend goed, maar nu wil ik graag voor een langere tijd terug om te werken/wonen. Kan iemand me een zetje in de goeie richting geven over waar ik kan beginnen met zoeken naar werk en een appartement? Veel plezier in ieder geval! En ik heb zelf ook een turkse vriendin, dus kan me voorstellen hoeveel je dr mist.
Qua studie staat gewoon in de OPquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef Prepzzz het volgende:
Hoe heb jij je vriendin leren kennen nils? Wel grappig, de familie van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit eskisehir, ben er zelf niet geweest tho. Heb wel wat foto's uit bursa als iemand er belangstelling voor heeft. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan de kans kwam om in turkije te studeren, heb je daar misschien wat meer info over? Veel plezier in ieder geval =]
Mijn vriendin, en d'r ouders zijn niet zo gelovig. Ze deed niet aan de ramazan en ze heeft in Nederland gewoon salami en frikandellen gegetenquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:03 schreef Prepzzz het volgende:
Goed om te horen dat het zo vlot ging manHaar ouders vinden het geen probleem dat ze met een non-moslim is? De ouders van mijn vriendin weten dus helemaal van nix, die moeten het ook echt niet weten dat ze met mij is. Vind dit echt onbegrijpelijk, stelletje racisten =[
De opleiding die ik graag wil gaan doen is Game Design & Development, denk niet echt dat die ook in turkije gegeven wordMaar ik kijk graag nog even verder, ik wil toch uiteindelijk graag naar turkije toe ook. Daar heb je een LUXE villa voor 250,000 euro, wat koop je daar hier voor? Een klein appartementje ofzo :p
He, hoe is dit nou verlopen ?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:47 schreef nils7 het volgende:
Wij gaan met een toeristen visum naar binnen en gaan dan via de politie een residentvisum (a 40e) aanvragen.
Kost me dus 50e ipv 458e
Op vertoon van me inschrijving van de Uni kon ik bij de vreemdelingenpolitie (foreigner policestation) een verblijfsvergunning krijgen vor 84 YTL!quote:
Ik heb juist plannen om naar Istanbul te gaanquote:Op zaterdag 8 november 2008 01:39 schreef neusgat het volgende:
Ik heb ook een turkse vriendin, ontmoet op mijn uitwisseling via Erasmus
Daar zijn we 4 maanden samen geweest. Daarna heb ik mijn stage in Istanbul gedaan en woonen we samen in een appartement voor 5 maanden. Nu heb ik mijn school een jaar pauze gezet en ben ik terug gegaan voor nog 5 maanden met haar samen.
In februari komt ze naar nederland en gaan we de belgie route doorlopen (een truuk om de integratie te vergemakkelijken, zie http://www.buitenlandsepartner.nl)
Haar ouders vinden het allemaal prima. Ik ben zelf een ongelovige, langharige knakker met een onbesneden zaadbuks, maar ik word geaccepteerd. (daarom kunnen we ook samenwonen)
Volgend jaar september gaat ze volgens plan aan een master beginnen aan de erasmus universiteit. En dan leven we nog lang en gelukkig (--klopt af--)
En over Turkije zelf... Mooi land. Niet duur. Vriendelijke mensen. Soms lekker eten.
Al ben ik niet zo'n fan van moslim cultuur en ook niet van de gigantische drukheid in istanbul
Het is wel een stukje lager dan in Nederland maar ben d'r in ieder geval van plan om voor mezelf te gaan binnen daroquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:33 schreef Plots het volgende:
Hoeveel loon kan je dan verwachten als je als "Nederlander" in Turkije gaat werken?
Ik vermoed dat ik jou in me msnlijst heb staan..... tenminste ik ken iemand die altijd op de gsmprikbord altijd kwam onder de naam istanbulluquote:Op zaterdag 8 november 2008 14:05 schreef HiZ het volgende:
Hmm.. dus als student ingeschreven. Volgens mij is trouwens het loon niet het belangrijkste probleem waar je tegenaan loopt. Veel belangrijker zijn zaken als verblijfs- en werkvergunning.
die postgeschiedenis..quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:54 schreef bksl het volgende:
[..]
thnx jupquote:Op zaterdag 15 november 2008 13:40 schreef xminator het volgende:
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,TU
Turkse forums, vroeg je geloof ik naar?
donanimhaber is GoT in het Turks
Misschien dat ze in de OP kunnen? maar na een tijdje kan ik die niet meer aanpassenquote:
Omdat het niet zo is?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Little_Queen het volgende:
Waarom begrijpt niemand eens dat de hoofdstad van Turkije Istanbul is en niet Ankara
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |