quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef Prepzzz het volgende:Hoe heb jij je vriendin leren kennen nils? Wel grappig, de familie van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit eskisehir, ben er zelf niet geweest tho. Heb wel wat foto's uit bursa als iemand er belangstelling voor heeft. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan de kans kwam om in turkije te studeren, heb je daar misschien wat meer info over? Veel plezier in ieder geval =]
Qua studie staat gewoon in de OP

. En anders als uitwisselingsstudent via mijn hogeschool.
Ik kon in mijn derde studiejaar een semester naar het buitenland. Turkije was nieuw en omdat
amerika al vol zat (maar 6 plaatsen) heb ik me laten lokken omdat de campus
een eigen vliegveld heeft

Ik heb haar leren kennen op het eerste feestje van alle uitwisselingsstudenten, dat feestje was na 1 week dat ik er was, in een discotheek waar zij ook was.
Ze stapte op me af en na 5 min. vroeg ze al of ik met d'r mee naar huis wilde (zo snel is het me nog nooit gegaan hihi). Dat kwam omdat een vriendin van haar, die bij haar zou slapen die nacht, naar huis wilde met haar "scharrel" en zij mij al de hele avond had gezien en ze het toen wel moest vragen (wilde ze me nog zien). Toen bij d'r blijven slapen en sindsdien niet meer weg gegaan... na een tijdje vroeg ze of ik bij d'r in kwam wonen (deed ik eigenlijk al, echter ging ik overdag naar me "normale" verblijf om te internetten en kleren te halen). Uiteindelijk oververhuisd van een flat welke niet door de smaakpolitietest zou komen naar een studio van een jaar oud (eigenlijk op papier al een goede deal). Zodoende echt een half jaar met haar samen gewoont.
Heb haar ouders vaak ontmoet (tripjes naar Istanbul). En mijn ouders zijn ook de laatste schoolweek gekomen om te zien waar ik woonde en mijn meissie te ontmoeten. Ook hebben we toen een etentje geregeld met haar ouders en dat was allemaal

.
Toen is ze mee gekomen naar Nederland en heb ik haar het land laten zien voor 5 weken.
Toen ben ik terug gegaan om met haar op vakantie te gaan en zolang mogelijk met haar samen te zijn. Aangezien ik nog een jaartje op school zit moet ik daarna gaan kiezen en vond het wel belangrijk om te weten dat als ik voor haar kies dat ik dan wel alles daar moet op af gaan stemmen.
Het nadeel is dat zij nog 3 jaar naar school moet (universiteit). Maar ze wil wellicht in NL gaan studeren maar hoe en wat is nog een vraagteken aangezien ze in NL geen recht heeft op studiefinanciering en gratis OV wat neer komt op een kostenplaatje van 600 euro per maand

.
Afgelopen woensdag weer afgereist naar Turkije, eskisehir. En in het begin was het toch wel even onwenning om elkaar "weer te zien". Maar daarna kwam het uiteraard wel goed
D'r moeder werkt trouwens in Bursa
[ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 11-10-2008 19:05:15 ]