abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:00:02 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61053579
ff een Kick vanuıt Patara
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61228562
Vanaf eind oktober woon en werk ik in Antalya, nu nog druk bezig met de voorbereidingen.
Nog meer NL'ers aanwezig daar?
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_61294863
Waar in Antalya ga je wonen en werken en wat voor werk ga je doen?
75 topics = FIN
  maandag 1 september 2008 @ 16:49:06 #54
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61295717
Helaas na een half jaar afscheid moeten nemen van Turkije (en me vriendin ).
Ga in oktober maar weer een weekje op en neer

En in de tweede helft wil ik graag me stage daar doen. En wellicht als het daar goed toeven is er blijven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61868077
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:20 schreef FP128 het volgende:
Waar in Antalya ga je wonen en werken en wat voor werk ga je doen?
Ik ga wonen in Gursu Mahallesi (Konyaalti), vandaag hebben we daar een huis gevonden.
Ik ga werken bij een callcenter als projectmanager.

Woon/werk jij ook in Turkije?
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:00:09 #56
79870 Prepzzz
I'm with stupid /\
pi_62228256
Ik ben afgelopen jaar in Turkije geweest, in Bursa. Het beviel echt ontzettend goed, maar nu wil ik graag voor een langere tijd terug om te werken/wonen. Kan iemand me een zetje in de goeie richting geven over waar ik kan beginnen met zoeken naar werk en een appartement? Veel plezier in ieder geval! En ik heb zelf ook een turkse vriendin, dus kan me voorstellen hoeveel je dr mist.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:31:45 #57
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62259965
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:00 schreef Prepzzz het volgende:
Ik ben afgelopen jaar in Turkije geweest, in Bursa. Het beviel echt ontzettend goed, maar nu wil ik graag voor een langere tijd terug om te werken/wonen. Kan iemand me een zetje in de goeie richting geven over waar ik kan beginnen met zoeken naar werk en een appartement? Veel plezier in ieder geval! En ik heb zelf ook een turkse vriendin, dus kan me voorstellen hoeveel je dr mist.
Zit met hetzelfde waarschijnlijk had je me topic al doorgelezen .

Post dit BTW weer uit Eskisehir
N/A
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:59:54 #58
79870 Prepzzz
I'm with stupid /\
pi_62312337
Hoe heb jij je vriendin leren kennen nils? Wel grappig, de familie van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit eskisehir, ben er zelf niet geweest tho. Heb wel wat foto's uit bursa als iemand er belangstelling voor heeft. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan de kans kwam om in turkije te studeren, heb je daar misschien wat meer info over? Veel plezier in ieder geval =]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:29:13 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62312964
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef Prepzzz het volgende:
Hoe heb jij je vriendin leren kennen nils? Wel grappig, de familie van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit eskisehir, ben er zelf niet geweest tho. Heb wel wat foto's uit bursa als iemand er belangstelling voor heeft. Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan de kans kwam om in turkije te studeren, heb je daar misschien wat meer info over? Veel plezier in ieder geval =]
Qua studie staat gewoon in de OP . En anders als uitwisselingsstudent via mijn hogeschool.
Ik kon in mijn derde studiejaar een semester naar het buitenland. Turkije was nieuw en omdat
amerika al vol zat (maar 6 plaatsen) heb ik me laten lokken omdat de campus
een eigen vliegveld heeft

Ik heb haar leren kennen op het eerste feestje van alle uitwisselingsstudenten, dat feestje was na 1 week dat ik er was, in een discotheek waar zij ook was.
Ze stapte op me af en na 5 min. vroeg ze al of ik met d'r mee naar huis wilde (zo snel is het me nog nooit gegaan hihi). Dat kwam omdat een vriendin van haar, die bij haar zou slapen die nacht, naar huis wilde met haar "scharrel" en zij mij al de hele avond had gezien en ze het toen wel moest vragen (wilde ze me nog zien). Toen bij d'r blijven slapen en sindsdien niet meer weg gegaan... na een tijdje vroeg ze of ik bij d'r in kwam wonen (deed ik eigenlijk al, echter ging ik overdag naar me "normale" verblijf om te internetten en kleren te halen). Uiteindelijk oververhuisd van een flat welke niet door de smaakpolitietest zou komen naar een studio van een jaar oud (eigenlijk op papier al een goede deal). Zodoende echt een half jaar met haar samen gewoont.

Heb haar ouders vaak ontmoet (tripjes naar Istanbul). En mijn ouders zijn ook de laatste schoolweek gekomen om te zien waar ik woonde en mijn meissie te ontmoeten. Ook hebben we toen een etentje geregeld met haar ouders en dat was allemaal .

Toen is ze mee gekomen naar Nederland en heb ik haar het land laten zien voor 5 weken.

Toen ben ik terug gegaan om met haar op vakantie te gaan en zolang mogelijk met haar samen te zijn. Aangezien ik nog een jaartje op school zit moet ik daarna gaan kiezen en vond het wel belangrijk om te weten dat als ik voor haar kies dat ik dan wel alles daar moet op af gaan stemmen.

Het nadeel is dat zij nog 3 jaar naar school moet (universiteit). Maar ze wil wellicht in NL gaan studeren maar hoe en wat is nog een vraagteken aangezien ze in NL geen recht heeft op studiefinanciering en gratis OV wat neer komt op een kostenplaatje van 600 euro per maand .

Afgelopen woensdag weer afgereist naar Turkije, eskisehir. En in het begin was het toch wel even onwenning om elkaar "weer te zien". Maar daarna kwam het uiteraard wel goed

D'r moeder werkt trouwens in Bursa

[ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 11-10-2008 19:05:15 ]
N/A
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:03:54 #60
79870 Prepzzz
I'm with stupid /\
pi_62313684
Goed om te horen dat het zo vlot ging man Haar ouders vinden het geen probleem dat ze met een non-moslim is? De ouders van mijn vriendin weten dus helemaal van nix, die moeten het ook echt niet weten dat ze met mij is. Vind dit echt onbegrijpelijk, stelletje racisten =[

De opleiding die ik graag wil gaan doen is Game Design & Development, denk niet echt dat die ook in turkije gegeven word Maar ik kijk graag nog even verder, ik wil toch uiteindelijk graag naar turkije toe ook. Daar heb je een LUXE villa voor 250,000 euro, wat koop je daar hier voor? Een klein appartementje ofzo :p
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:20:35 #61
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62314018
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:03 schreef Prepzzz het volgende:
Goed om te horen dat het zo vlot ging man Haar ouders vinden het geen probleem dat ze met een non-moslim is? De ouders van mijn vriendin weten dus helemaal van nix, die moeten het ook echt niet weten dat ze met mij is. Vind dit echt onbegrijpelijk, stelletje racisten =[

De opleiding die ik graag wil gaan doen is Game Design & Development, denk niet echt dat die ook in turkije gegeven word Maar ik kijk graag nog even verder, ik wil toch uiteindelijk graag naar turkije toe ook. Daar heb je een LUXE villa voor 250,000 euro, wat koop je daar hier voor? Een klein appartementje ofzo :p
Mijn vriendin, en d'r ouders zijn niet zo gelovig. Ze deed niet aan de ramazan en ze heeft in Nederland gewoon salami en frikandellen gegeten . Ze deed wel aan het suikerfeest met familie dat wel. Ik ben katholiek maar de laatste keer dat ik in een kerk was geweest is al jaren terug en was voor een kunstexpositie . Er is ook een topic in General Chat met Turken op Fok genaamd daar staat ook wel veel in van mij daar vonden ze mijn schoonouders erg liberaal.

De vriendin die die scharrel had mee gebracht (waar ik het in me vorige post over had) heeft nu ook met een Nederlander. En die heeft inderdaad wel problemen met haar ouders hierover. Ben wel blij dat het zo goed gaat met mijn vriendin en haar ouders en andersom. Wel een nadeel want schoonmoeders komt over vanuit Bursa komende week voor d'r verjaardag dus ik stond voordat ik naar Turkije ging alweer bij de Douglas .

Op zich die opleiding die je gaat doen maakt niet zo uit. Ik studeer zelf logistiek maar ik heb mijn minor (ofwel Erasmus uitwisselingsproject) gewoon gedaan met Business Administration (ofwel management en marketing). Dus dat moet te doen zijn. En kan in Eskisehir (2,5u rijden van Bursa met de bus )

Ja de huizen zijn hier veel goedkoper. Mijn vriendin wil heel erg graag met mij samen wonen en ondanks dat ik het nu nog niet kan betalen zit ze al wel flink op de Turkse versie van Funda . Staan leuke panden tussen en geheel gekleed al. Maar de lonen liggen lager, denk daar ook aan. Dus een huis van 300.000 euro is ook echt gelijk aan een hap hier van dik 450.000euro op je salaris, qua vergelijking he.

Weet nog niet of ik naar Turkije ga of in NL blijf. Ik zou graag naar Turkije gaan maar ik vrees dat ik onderbetaald ga worden voor hetgeen wat ik in NL kan krijgen. Echter spreek ik 5 talen (NL, EN, DE, FR en TUR) en dat schijnen ze wel tof te vinden in het bedrijfsleven hier. (en ben geen talen knobbel )

Hier in Turkije gaat het allemaal wat rustiger en is minder gestress (ondanks het feit als je rond rijd in Istanbul en wat je dan ziet). Ik hoop wel wat in Turkije te gaan doen

[ Bericht 3% gewijzigd door nils7 op 11-10-2008 19:30:59 ]
N/A
pi_63043907
kijk waaaar jullie over praten
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:39:39 #63
229640 neusgat
en nu serieus
pi_63046620
Ik heb ook een turkse vriendin, ontmoet op mijn uitwisseling via Erasmus

Daar zijn we 4 maanden samen geweest. Daarna heb ik mijn stage in Istanbul gedaan en woonen we samen in een appartement voor 5 maanden. Nu heb ik mijn school een jaar pauze gezet en ben ik terug gegaan voor nog 5 maanden met haar samen.

In februari komt ze naar nederland en gaan we de belgie route doorlopen (een truuk om de integratie te vergemakkelijken, zie http://www.buitenlandsepartner.nl)

Haar ouders vinden het allemaal prima. Ik ben zelf een ongelovige, langharige knakker met een onbesneden zaadbuks, maar ik word geaccepteerd. (daarom kunnen we ook samenwonen)

Volgend jaar september gaat ze volgens plan aan een master beginnen aan de erasmus universiteit. En dan leven we nog lang en gelukkig (--klopt af--)

En over Turkije zelf... Mooi land. Niet duur. Vriendelijke mensen. Soms lekker eten.
Al ben ik niet zo'n fan van moslim cultuur en ook niet van de gigantische drukheid in istanbul
pi_63047420
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:47 schreef nils7 het volgende:
Wij gaan met een toeristen visum naar binnen en gaan dan via de politie een residentvisum (a 40e) aanvragen.
Kost me dus 50e ipv 458e
He, hoe is dit nou verlopen ?
pi_63048510
Helaas, ik heb nooit iets gehad met Turkey.
Yes Yes we kan. =D
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:02:44 #66
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63050670
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

He, hoe is dit nou verlopen ?
Op vertoon van me inschrijving van de Uni kon ik bij de vreemdelingenpolitie (foreigner policestation) een verblijfsvergunning krijgen vor 84 YTL!
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:39 schreef neusgat het volgende:
Ik heb ook een turkse vriendin, ontmoet op mijn uitwisseling via Erasmus

Daar zijn we 4 maanden samen geweest. Daarna heb ik mijn stage in Istanbul gedaan en woonen we samen in een appartement voor 5 maanden. Nu heb ik mijn school een jaar pauze gezet en ben ik terug gegaan voor nog 5 maanden met haar samen.

In februari komt ze naar nederland en gaan we de belgie route doorlopen (een truuk om de integratie te vergemakkelijken, zie http://www.buitenlandsepartner.nl)

Haar ouders vinden het allemaal prima. Ik ben zelf een ongelovige, langharige knakker met een onbesneden zaadbuks, maar ik word geaccepteerd. (daarom kunnen we ook samenwonen)

Volgend jaar september gaat ze volgens plan aan een master beginnen aan de erasmus universiteit. En dan leven we nog lang en gelukkig (--klopt af--)

En over Turkije zelf... Mooi land. Niet duur. Vriendelijke mensen. Soms lekker eten.
Al ben ik niet zo'n fan van moslim cultuur en ook niet van de gigantische drukheid in istanbul
Ik heb juist plannen om naar Istanbul te gaan
N/A
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:33:26 #67
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_63051214
Hoeveel loon kan je dan verwachten als je als "Nederlander" in Turkije gaat werken?
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:50:45 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63051507
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:33 schreef Plots het volgende:
Hoeveel loon kan je dan verwachten als je als "Nederlander" in Turkije gaat werken?
Het is wel een stukje lager dan in Nederland maar ben d'r in ieder geval van plan om voor mezelf te gaan binnen daro
N/A
pi_63052674
Hmm.. dus als student ingeschreven. Volgens mij is trouwens het loon niet het belangrijkste probleem waar je tegenaan loopt. Veel belangrijker zijn zaken als verblijfs- en werkvergunning.
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:20:26 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63057514
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:05 schreef HiZ het volgende:
Hmm.. dus als student ingeschreven. Volgens mij is trouwens het loon niet het belangrijkste probleem waar je tegenaan loopt. Veel belangrijker zijn zaken als verblijfs- en werkvergunning.
Ik vermoed dat ik jou in me msnlijst heb staan..... tenminste ik ken iemand die altijd op de gsmprikbord altijd kwam onder de naam istanbullu
N/A
pi_63068246
Nope, ben ik niet
pi_63120562
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 23:54 schreef bksl het volgende:

[..]

In Carrefour. Weet niet precies wat het is maar schijnt een 'centrumpje' te zijn. Appartement is al getekend door mijn vriendin.
15 minuutjes van de school waar ik ga stage lopen, Yeditepe university

Waar zit jij? En wat doe je?
die postgeschiedenis..
http://forum.fok.nl/user/history/185786
pi_63242937
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,TU

Turkse forums, vroeg je geloof ik naar?

donanimhaber is GoT in het Turks
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:58:34 #74
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63243259
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:40 schreef xminator het volgende:
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,TU

Turkse forums, vroeg je geloof ik naar?

donanimhaber is GoT in het Turks
thnx jup ... en iets als fok zo een beetje... maar da's lastig denk ik
Ah staan er wel een paar ziet ik
N/A
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:38:57 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69691894
Kick vanuit ander topic:
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Foto's

Istanbul:

Misschien dat ze in de OP kunnen? maar na een tijdje kan ik die niet meer aanpassen
N/A
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:45:19 #76
258448 Little_Queen
Everthing is change now
pi_69720610
Waarom begrijpt niemand eens dat de hoofdstad van Turkije Istanbul is en niet Ankara
Everytime I see you, I just need to smile,
Sometimes for houres, other times just for a while
pi_69729361
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Little_Queen het volgende:
Waarom begrijpt niemand eens dat de hoofdstad van Turkije Istanbul is en niet Ankara
Omdat het niet zo is?
pi_69755117
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')