abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55859399
Aangezien ik over 2 maanden voor lange tijd (3 maanden) weg ga naar Nepal ben ik op zoek naar een simpele mobiele telefoon, eigenlijk eentje die alleen kan bellen en sms-en. Denk zelf dat ik vooral dat laatste veel zal doen, zodat ik af en toe even een update kan geven hoe het gaat.

Verder is het belangrijk dat de telefoon een goede accuduur heeft, aangezien ik daar waarschijnlijk niet elke nacht even de telefoon in het stopcontact kan steken. Ik denk niet dat ik mijn telefoon 24/7 aan zal hebben, maar het is wel fijn dat hij het gewoon lang kan doen op een acculading.

Als laatste is het belangrijk dat de telefoon vooral niet teveel kost.

Al zoekende ben ik min of meer op de volgende drie telefoons uitgekomen:

Nokia 2310
Nokia 2610
Samsung SGH-C260

Deze zijn niet zo duur en zouden een goede batterij moeten hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb al wel voor wat reviews gezocht (en gevonden), maar vooral van die laatste is het moeilijk iets anders te vinden dan de standaard kelkoo pagina's.

Ben trouwens ook de Motorola F3 tegengekomen, is zeker een mooi apparaat, maar wat ik begrijp valt daar absoluut niet mee te sms-en, dus daarom valt deze voor dit doel af.

Iemand ervaringen met een van deze drie telefoons, of misschien nog een andere suggestie?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_55859611
Ik heb zeer goede ervaringen met Nokia (van 3310 naar 6230 naar E50) wat betreft accuduur. Deze hebben allemaal dezelfde soort batterij, dus ik zou zeker voor een Nokia gaan.

Ik bel bijna nooit en sms veel en gebruik mijn oplader ongeveer 2x per week.
Klussen deel 1 en 2
pi_55859897
Heb mijn vader een sony ericsson gegeven met Telfort prepay, kost 30¤
Heeft een standby tijd van ongeveer 400 uur (iets meer kan ook)

Volgens mij was het de J220 ofzoiets
All management is Strategic Management.
pi_55863982
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:57 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb zeer goede ervaringen met Nokia (van 3310 naar 6230 naar E50) wat betreft accuduur. Deze hebben allemaal dezelfde soort batterij, dus ik zou zeker voor een Nokia gaan.

Ik bel bijna nooit en sms veel en gebruik mijn oplader ongeveer 2x per week.
De accu zegt niet alles, vooral het stroomverbruik is bepalend.

2x per week opladen als je er bijna nooit mee belt vind ik zelf trouwens nog behoorlijk vaak. Ik sms geregeld en bel af en toe, en laad 1x in de 7 à 8 dagen op. Heb nu een nokia 6030, en de siemens MC65 die ik hiervoor had deed ik ongeveer hetzelfde mee.

Wat overigens ook sterk van invloed is, is het bereik. Hoe slechter de netwerkdekking, hoe harder je telefoon gaat zenden, hoe sneller de accu leeg is.
twee uurtjes 'netwerk zoeken' is vaak genoeg om de accu leeg te trekken. Dit is wel iets om rekening mee te houden, aangezien de dekking in nepal waarschijnlijk niet zo denderend is als hier in de randstad ofzo.
pi_55865002
Ik laad het trouwens niet op als het echt moet, maar gewoon toevallig omdat ik eraan denk en omdat er minder streepjes staan dan normaal. 1x in de week zou ook zeker goed te doen zijn
Klussen deel 1 en 2
  maandag 16 maart 2009 @ 11:43:44 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67096932
Even een kick, hoe staat het op dit moment met de simpele foontjes?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67122559
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een kick, hoe staat het op dit moment met de simpele foontjes?
Ik heb uiteindelijk een Nokia 1600 gekocht. Geweldig ding. Lange accu en je kan er echt alleen maar mee bellen en sms-en, verdere functies zitten er niet op. En ook nog erg stevig want ik laat hem geregeld op de grond kletteren.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:41:02 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_67440742
Over simpele telefoons gesproken, is de Motorola F3 nog ergens leverbaar voor zo'n 25 euro?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_79583305
* kick *

Ik ben ook precies op zoek naar zo'n telefoon.. Het allerbelangrijkste is batterijduur, en daarna goedkoop en klein. Op Gsmarena.com kun je zoeken naar Talktime en Standytime, en zo kwam ik bij de Sonim XP3.

- 2 maanden standy, 18 uur spreektijd
- GPS
- stoficht
- 100% waterdicht
- val bestendig tot 2 meter hoog

Wel prijzig(¤300)..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')