abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 19:27:31 #1
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_55855266
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 7 januari 2008 @ 19:29:17 #2
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_55855310
Siemerink, hier heb je gelijk mijn tussentijds rapport van Feijenoord. Al een keer voor een ander topic geschreven.
quote:
Keepers
Henk Timmer: Tja, wat kan er over hem gezegd worden. Goede lijnkeeper en daar is ook alles mee gezegd. Onzeker bij corners en vrije trappen, lange ballen hoef je niet aan hem over te laten, want dat lijd keer op keer tot balverlies (Heb er afgelopen weekend eens op zitten letten en het bevestigde mijn mening). Schijnt dat de contractbesprekingen niet zo geweldig verlopen. Ik had het wel geweten als ik in het bestuur zat. Tabéé. 5.5

Sherif Ekramy: Aan het begin van het seizoen zag iedereen in hem de nieuwe eerste keeper, ik niet, maar dat terzijde. Hij werd het niet. Reden is me onbekend. Mag zo langzamerhand wel een kans gaan krijgen, want hij wil spelen en de tijd is ook wel aangebroken om te gaan spelen. Hoop dat hij met de winterstop verhuurt wordt, zodat iedereen met eigen ogen kan zien dat deze jongen het in zich heeft, want ondanks dat ik hem niet als eerste keeper zie, is het wel een talentvolle keeper met een mooie toekomst in het verschiet. Geen cijfer

Erwin Mulder: Nog niet gespeeld. Schijnt een talent te zijn. Zien we in de toekomst wel een keer onder lat staan. Geen cijfer

Verdedigers
Tim de Cler: Enige speler in de verdediging die kan opbouwen. Komt veelvuldig op aan de zijkanten en is daardoor een gevaar voor elke tegenstander. Laat verdedigend zijn man wel eens lopen. Kan nog wel beter. 6,5

Kevin Hofland: We zijn de minst gepasseerde verdediging van Nederland, dus hij zal iets goed doen. Op het veld vind ik hem nooit zo opvallen en kan daarom ook niet zo een goed oordeel over hem vellen. Kopsterk en dus gevaarlijk bij corners. Zijn fouten bij Groningen ben ik nog niet vergeten en alleen daarom krijgt hij van mij een 6.

Ron Vlaar: Alweer geblesseerd... Zal hij ooit op zijn oude niveau komen? We zullen het zien. Tot dan kan ik niet echt een oordeel over hem vellen. Geen cijfer

Andre Bahia: Ik ben, in tegenstelling tot veel van mijn medesupporters, gecharmeerd van deze verdediger. Sterk aan de bal en wint veel duels. Toch maakt hij af en toe nog fouten die doelpunten kosten. Duidelijk gegroeid t.o.v. vorig jaar. 6,5

Theo Lucius: Zwakste schakel van de defensie. Verdedigend loopt hij keer op keer te kutten. Voetballend iets oplossen zal bij hem nooit voorkomen. Hij zal altijd voor de makkelijkste oplossing kiezen, het tikkie terug. Hierdoor lijden we balverlies, omdat Timmer die bal weer naar voren kwakt, met als gevolg balverlies. 4.5

Serginho Greene: Ik mag Greene niet, gaat ook nooit gebeuren. Ben nog niet echt onder de indruk van zijn invalbeurten. Heeft nauwelijks gespeelt en ga hem daarom geen cijfer geven. Misschien aan het einde van dit seizoen. Geen cijfer

Dwight Tiendalli: Nog niet gespeeld. Mag van mij ten faveure van Lucius worden opgesteld, wanneer hij weer fit is. Laat hem maar bewijzen, dat hij geen Kuipvrees heeft. Geen cijfer

Jordy Buijs: Schijnt een groot talent te zijn. Heb hem zelf nog nooit zien spelen, dus kan er geen oordeel over vellen. Van Marwijk moet hem een kans geven i.p.v. te zoeken naar een nieuwe verdediger. Geen cijfer

Middenveld:
van Bronckhorst: Stofzuiger op het middenveld. Fel in duels, schuwt harde tackles niet. Deze speler hadden we nodig op het middenveld. Belangrijk voor Feijenoord. Ben blij dat hij is teruggekeerd. Enige minpuntje: In enkele wedstrijden onzichtbaar geweest en laat dat nu net de grote wedstrijden, op ajax na, zijn geweest. 8

Nuri Sahin: Gehuurde speler van Dortmund. Teruggezakt na een sterk begin. Heeft een uitstekende passing. 7

Luigi Bruins: Heeft me positief verrast. Afgelopen week tegen Sparta liet hij eigenhandig zien hoeveel waarde hij kan hebben voor Feijenoord. Elke pass van hem was op maat en het gevaar voorin verdrievoudigde. Genot om naar te kijken, hoop dat we er nog lang van kunnen genieten. 7,5

Nicky Hofs: Onvermoeibare motor op het middenveld. Tijd uit de roulatie geweest en afgelopen week zijn rentree gemaakt. Is gedreven en vormt een goed koppel met Makaay. Denk dat we daar nog van gaan genieten. Een ander pluspunt is zijn felheid, daar moeten er meer van zijn. 6.5

Jonathan de Guzman: Zijn gedrevenheid op het veld moet een voorbeeld zijn voor alle andere spelers. Is overal op het veld te vinden. Heeft er een uitstekende eerste seizoenshelft opzitten. Een hele verademing na vorig jaar. Ben bang dat hij aan het eind van dit seizoen vertrekt. Laat het voor een mooi bedrag zijn. 7,5

Danny Buijs: Danny is me tegengevallen. Had meer van hem verwacht, maar hij heeft dat nog niet laten zien. Vooral de wedstrijd tegen Groningen ergerde ik me dood aan hem. Stond erbij als een kip zonder kop en niks wat hij deed lukte. Sla hem wel hoger aan dan Lucius 5

Georgino Wijnaldum: Van Marwijk wordt verweten niet met jeugd om te kunnen gaan. Hier bewijst hij het tegendeel. Verkiest Wijnaldum nu al boven Buijs. Wijnaldum is jong, gretig en wil graag. Zal nog veel moeten leren, maar heeft goede spelers om zich en kan daar veel van leren. 6

Leroy Fer: Zie Wijnaldum. Geen cijfer, omdat hij nog maar een invalbeurt heeft gehad.Geen cijfer

Aanval:

Roy Makaay: Held! Wat kan er over gezegd worden. Doet wat hij moet doen. Hij krijgt geen 10, omdat hij een paar keer echt onzichtbaar was.9

Michael Mols: Maakt zelden een invalbeurt en als hij er wel een heeft, dan doet hij het redelijk. 6

Andwele Slory: Zoef-zoef de haas. Razendsnel en daarom bruikbaar. Ben nog niet echt overtuigd van de rest van zijn kwaliteiten. FC Groningen-uit en eerste helft NEC was hij echt waardeloos.6

Chun-Soo Lee: Verdient een kans nu hij zijn reis heeft gemaakt ( ). Zal nog veel moeten spelen, voordat hij iedereen voor zich weet te winnen. Tegen Sparta liet hij af en toe redelijke dingen zien, al zal zijn eindpass nog wat moeten verbeteren. Laten we hopen dat hij beter wordt.5.5

Tim Vincken: Type Slory, al is die laatste beter. Brekebeentje, kan vertrekken. Geen cijfer

Diego Biseswar: Vuilnisman, mag deze zak mee. Geen karakter/mentaliteit. Geen cijfer

Trainer: Van Marwijk had een moeilijke taak om na afgelopen seizoen Feijenoord weer op de rails te krijgen. Daar is hij tot nu deels in geslaagd, getuige de wisselvallige uitslagen in uitduels. Feijenoord kan beter, Feijenoord moet beter. Begin me meer en meer te irriteren aan het afwachtende spel. Het tempo moet omhoog, daar hebben we best de spelers voor. Thuis zijn we onverslaanbaar. Pluspunt is dat hij jeugd een kans geeft. 7

Eindoordeel: Feijenoord kan beter. In de winterstop kijken of er wat gehaald kan worden en daarmee verder bouwen.
Elite
Tegen TTIP
pi_55855489
quote:
Erwin Mulder: Nog niet gespeeld. Schijnt een talent te zijn. Zien we in de toekomst wel een keer onder lat staan. Geen cijfer
1x, deed het goed (al kreeg ie weinig ballen)
  maandag 7 januari 2008 @ 19:37:45 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55855548
Kan me wel in Happel's oordeel vinden. Ik zie ook geen "continuïteitsfoutjes". Hofland is mij dit seizoen een beetje tegengevallen, had meer ervarenheid verwacht. Nog redeijk wat stomme foutjes gemaakt, ik vraag me eigenlijk af of Vlaar niet beter is als hij ééns een heel seizoen de kans zou krijgen en niet geblesseerd zou raken. Aan de andere kant speelde Bahía vorig seizoen onder de 'teugels van Vlaar' een stuk zwakker. Misschien wordt er beter getraind, misschien heeft Hofland meer invloed dan ik denk, ik weet het niet. Ik vind het iig wel verbazingwekkend dat we de minst gepasseerde verdediging hebben, want voor mijn gevoel zie ik niet zo heel veel minder gekluns dan vorig jaar. Vooral de wedstrijden tegen de subtoppers waren soms echt tenenkrommend...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_55855786
quote:
Nicky Hofs: Onvermoeibare motor op het middenveld. Tijd uit de roulatie geweest en afgelopen week zijn rentree gemaakt. Is gedreven en vormt een goed koppel met Makaay. Denk dat we daar nog van gaan genieten. Een ander pluspunt is zijn felheid, daar moeten er meer van zijn. 6.5

Jonathan de Guzman: Zijn gedrevenheid op het veld moet een voorbeeld zijn voor alle andere spelers. Is overal op het veld te vinden. Heeft er een uitstekende eerste seizoenshelft opzitten. Een hele verademing na vorig jaar. Ben bang dat hij aan het eind van dit seizoen vertrekt. Laat het voor een mooi bedrag zijn. 7,5
Snap jou niet helemaal, vind Nicky beter dan Jona gespeeld hebben, had het idee dat Jona pas ging spelen toen Nicky weg viel........maar ieder zn mening.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:49:02 #6
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_55855900
Makaay wil na zijn carrière wel jeugdtrainer worden
pi_55855903
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:45 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Snap jou niet helemaal, vind Nicky beter dan Jona gespeeld hebben, had het idee dat Jona pas ging spelen toen Nicky weg viel........maar ieder zn mening.
heb je met ze geknikkerd?
pi_55855926
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:29 schreef Happel het volgende:
Siemerink, hier heb je gelijk mijn tussentijds rapport van Feijenoord. Al een keer voor een ander topic geschreven.
[..]
Kan het grotendeels vinden in je cijferlijst. Alleen Timmer verdient mijns inziens meer (6 a 6,5 ofzo). Heeft ook een aantal bovengemiddelde reddingen gehad dit seizoen.

De Guzman zou ik persoonlijk een 8 geven. Geweldige speler om naar te kijken en heeft de leeftijd om nog heel ver te groeien. Hofs verdient vooral op basis van het begin van het seizoen ook meer. De combi's met Makaay in de eerste wedstrijden waren om van te smullen.

Ben heel benieuwd naar de nieuwe aanwinsten.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:51:50 #9
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_55855984
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:45 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Hofs is wel goed, maar vooral door zijn gedrevenheid en felheid valt hij op. De Guzman is echt iemand die het verschil kan maken. Goed schot en een goede pass, en daarnaast fysiek sterk en snel. Vind hem samen met Makaay en Giovanni de beste speler van het huidige Feyenoord.

Ik snap ook niet waarom iedereen altijd zegt dat als er een mooi bedrag geboden wordt hij weg mag met een strik eromheen, hij is echt superbelangrijk in dit elftal.
2000 light years from home
pi_55856092
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:49 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

heb je met ze geknikkerd?
Ik kan niet knikkeren
  maandag 7 januari 2008 @ 20:16:27 #11
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_55856632
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hofs is wel goed, maar vooral door zijn gedrevenheid en felheid valt hij op. De Guzman is echt iemand die het verschil kan maken. Goed schot en een goede pass, en daarnaast fysiek sterk en snel. Vind hem samen met Makaay en Giovanni de beste speler van het huidige Feyenoord.

Ik snap ook niet waarom iedereen altijd zegt dat als er een mooi bedrag geboden wordt hij weg mag met een strik eromheen, hij is echt superbelangrijk in dit elftal.
Klopt. Wordt enorm onderschat. Hij is zo compleet. Als hij wat meer zijn momenten leert kiezen (en die tijd heeft ie) en volwassener wordt in zijn spel kan je Sneijder-achtige bedragen voor hem vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DatMeenJeNiet op 07-01-2008 20:21:29 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 20:18:20 #12
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55856689
Onderschat bedoel je denk ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 7 januari 2008 @ 20:18:44 #13
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_55856698
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Klopt. Wordt enorm overschat onderschat. Hij is zo compleet. Als hij wat meer zijn momenten leert kiezen (en die tijd heeft ie) en volwassener wordt in zijn spel kan je Sneijder-achtige bedragen voor hem vragen.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  maandag 7 januari 2008 @ 20:21:48 #14
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_55856800
Dat dus.
pi_55857353
Een mooi, realistisch lijstje cijfers Happel. Dat jij Greene niet mag kan ik wel billiken, maar in potentie vind ik hem wel de beste rechtsback in deze selectie.
Een nieuwe aankoop deze week zie ik niet gebeuren. Het is te hopen dat Bosz en consorten zich aan hun woord houden en niet met een ´kwantiteit aankoop´ aan komen zetten voor 31 januari als de resultaten tegen gaan vallen. Uit de eredivisie zie ik trouwens ook niet iemand die ik er graag bij wil hebben als je kijkt naar de positie van fysiek sterke verdedigende middenvelder.
Een plaats bij de eerste vijf (is de doelstelling) is natuurlijk haalbaar met deze selectie. Kampioen wordt Feyenoord alleen als ze na de 1-0 meer door durven te drukken, vooral in uitwedstrijden. Ook moeten er niet teveel blessures vallen, want deze selectie is niet breed genoeg.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:42:37 #16
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_55857380
Hij wordt niet onderschat, iig niet door mij. Feit is gewooon dat hij op den duur zal vertrekken. Feijenoord kan hem niet vasthouden, wanneer er een topploeg aan de deur staat te kloppen. Daarom acht ik de kans wel groot dat hij na dit seizoen niet meer in de Kuip te bewonderen is, tenzij hij zelf wil blijven.
Elite
Tegen TTIP
pi_55857829
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:42 schreef Happel het volgende:
Hij wordt niet onderschat, iig niet door mij. Feit is gewooon dat hij op den duur zal vertrekken. Feijenoord kan hem niet vasthouden, wanneer er een topploeg aan de deur staat te kloppen. Daarom acht ik de kans wel groot dat hij na dit seizoen niet meer in de Kuip te bewonderen is, tenzij hij zelf wil blijven.
Ik denk dat ie, ook afhankelijk van waar Feyenoord gaat eindigen dit seizoen, nog een seizoen zal blijven. Aan de andere kant kan ie elk moment zn NL-se paspoort ophalen en is daarom in bepaalde Europese competities ook makkelijker inzetbaar en daarom aantrekkelijker. Ik hoop dat ie blijft maar op den duur zal hij onhoudbaar zijn en mag hij ook alleen voor de hoofdprijs weg.

Is De Guzman trouwens niet ook 1 van die spelers uit die investeringspoule van jonge spelers? De investeerders daarvan zullen, rendementstechnisch gezien, waarschijnlijk een vroegere verkoop wel zien zitten. Nu maar hopen dat zij geen doorslaggevende stem daarin zullen hebben..
pi_55857934
Ja, oladijee Feyenoord!

volgens mij is een tvp minder storend maar goed.
  maandag 7 januari 2008 @ 21:24:42 #19
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_55858580
Net een stukje met van Hanegem en (oude beelden van) Happel bij Holland Sport. Mooie televisie.
Elite
Tegen TTIP
pi_55859131
kutzooi gemist
pi_55859259
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:40 schreef M.Melandri het volgende:
kutzooi gemist
Hier staat dat stukje online. Vanaf minuut 43:30 ofzo.

Klik!
pi_55859591
komende 5 wedstrijden meot je eigenlijk gewoon 15 punten kunnen halen.. alleen uit bij excelsior, thuis moet je sowieso winnen
  maandag 7 januari 2008 @ 22:17:05 #23
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_55860158
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:14:25 #24
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_55863305
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:56 schreef M.Melandri het volgende:
komende 5 wedstrijden meot je eigenlijk gewoon 15 punten kunnen halen.. alleen uit bij excelsior, thuis moet je sowieso winnen
Zei ik ook al,

in januari winnen we alles
pi_55863582
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:14 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Zei ik ook al,

in januari winnen we alles
Ik hoop het.

Als dat lukt dan maken we grote kans op het kampioenschap want dan kan het niet anders dan dat we nog bovenaan staan begin februari - zelfs als we ajax-uit mochten verliezen.

Maar met 13 punten uit die 6 wedstrijden (dus incl ajax-uit) kan ik ook leven, en is wellicht iets realistischer om vanuit te gaan. Ik probeer te waken voor al te veel optimisme.

Slechte TVP.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')