abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55926160
ik heb wel een relevante vraag: wie heeft er weleens een vriend/vriendin gehad die je toen heel aantrekkelijk vond, en toen je later foto's (of de persoon) terugzag, dat je dacht "gadverdamme! hoe kon ik?"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_55926176
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef simmu het volgende:

[..]

nee, dit klinkt lekker:

*jij* hebt een probleem met seks, je partner (die jullie verder niet kennen) heeft daar (blijkbaar) problemen mee, dus *jij* moet neuken!

never mind dat ik en mijn partner dit zelf besproken hebben, never mind wat er verder gezegd wordt over het al dan niet leuk vinden. zonder enig respect of weldenkendheid, neuken zul je, want neuken is leuk. punt.

ga dan gewoon verkrachten, want dat komt op hetzelfde neer: bij een verkrachting wordt geweld gebruikt om de zin door te drijven/iemand eronder te krijgen, dan wordt het verbaal en via schuldgevoel gedaan. maar neuken zul je!
Ik heb nergens gezegd dat jij MOET neuken. Dwang en seks lijkt me sowieso geen goede combinatie. Jij maakt vanuit een bepaald verleden keer op keer zelf die link. Ik constateer enkel dat jij een PROBLEEM hebt en deze reactie ondersteunt enkel mijn gedachte. Ik zou voorstellen dat je er eerst even over gaat praten om blokkades weg te nemen en helemaal niet jouw voorgestelde situatie.

Wat ik echter ook constateer is bagatelliseren van de natuurlijke behoeftes van jouw partner. Je praat erover met hem dat het niet kan, heeft hij veel opties om iets te zeggen dan? Als hij om je geeft, zal hij altijd zeggen 'ja ik ben er tevreden mee'. Een beetje ervaring in het leven en relaties vertelt mij en vele anderen hier dat het geen goede zaak is als je die drang niet hebt naar je partner, al komt het gebrek aan zin bij jou uit volkomen andere oorzaken dan die van de OP.

Back on-topic. Je partner niet aantrekkelijk vinden, wat moet je ermee dan?
Verbaal terrorist
pi_55926192
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:07 schreef simmu het volgende:
ik heb wel een relevante vraag: wie heeft er weleens een vriend/vriendin gehad die je toen heel aantrekkelijk vond, en toen je later foto's (of de persoon) terugzag, dat je dacht "gadverdamme! hoe kon ik?"
*meldt zich*

Mijn eerste vriendin, dan mag het nog.
Verbaal terrorist
pi_55926206
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:07 schreef simmu het volgende:

hahaha, meer dan eens, maar ey... in de late 80's zag bijna iedereen er belachelijk uit met haarlakkuiven en al dat soort ellende
pi_55926445
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:07 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat jij MOET neuken. Dwang en seks lijkt me sowieso geen goede combinatie. Jij maakt vanuit een bepaald verleden keer op keer zelf die link. Ik constateer enkel dat jij een PROBLEEM hebt en deze reactie ondersteunt enkel mijn gedachte. Ik zou voorstellen dat je er eerst even over gaat praten om blokkades weg te nemen en helemaal niet jouw voorgestelde situatie.

Wat ik echter ook constateer is bagatelliseren van de natuurlijke behoeftes van jouw partner. Je praat erover met hem dat het niet kan, heeft hij veel opties om iets te zeggen dan? Als hij om je geeft, zal hij altijd zeggen 'ja ik ben er tevreden mee'. Een beetje ervaring in het leven en relaties vertelt mij en vele anderen hier dat het geen goede zaak is als je die drang niet hebt naar je partner, al komt het gebrek aan zin bij jou uit volkomen andere oorzaken dan die van de OP.

Back on-topic. Je partner niet aantrekkelijk vinden, wat moet je ermee dan?
er ligt gezien het aantal posts anders een aardige druk op hoor....
en de constatering dat ik blijkbaar een probleem heb zonder mij verder te kennen ondersteunt die gedachte.
en ik weet prima wat mijn partner wil, als dat niet zo was had ik wel gezegd dat hij nergens mee zit. dus die opties om iets te zeggen heeft hij en neemt hij. we hebben een compromis gesloten. eerlijkheid (ook in nare dingen) is waar onze relatie op draait, al bijna 7 jaar

ontopic: als je je partner niet aantrekkelijk vind moet je je afvragen wat je niet aantrekkelijk vindt lijkt me, en je dan afvragen wat je wilt.

hoe pakken mensen met een geregeld huwelijk dat dan aan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_55930061
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:17 schreef simmu het volgende:

ontopic: als je je partner niet aantrekkelijk vind moet je je afvragen wat je niet aantrekkelijk vindt lijkt me, en je dan afvragen wat je wilt.

hoe pakken mensen met een geregeld huwelijk dat dan aan?

Die gaan scheiden of gaan vreemd.
pi_55931143
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:18 schreef simmu het volgende:

[..]

ik vind er gewoon oprecht niks aan. echter: mijn partner wel, en we hebben het daar ook best moeilijk mee gehad. wat voor mij belangrijk is, en dat merk je ook in deze discussie, is dat zodra iets *moet* ik niet wil. punt. *dat* is denk ik wel een direct gevolg van dingen in het verleden.

zonder meer is dit niet een 'probleem' van een persoon, maar van beide partners. wij zijn tevreden met hoe dingen gaan, voor ons werkt dit goed.
Kan heel goed dat jij er niks aan vind. Waarom weet ik niet, dat weet je zelf een stuk beter, maar het lijkt mij voor je partner heel erg moeilijk. Jullie hebben het besproken, en kennelijk hebben jullie af en toe wel seks en hij neemt daar genoegen mee.

Toch lijkt het mij een hele lastige situatie. Seks hebben met iemand van wie je weet dat diegene er eigenlijk geen zin in heeft, er geen lol aan beleeft en die het liefst zo snel mogelijk klaar wil zijn. En helemaal als het iemand is om wie je geeft.
Kortom, ik vind het niet raar dat je partner uit liefde deze kant van jou heeft geaccepteert, maar ik vind het wél raar dat er kennelijk af en toe een uitzondering wordt gemaakt.
pi_55969125
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:23 schreef Ripley het volgende:
Nee mensen, dit is geen persoonlijk dilemma - het valt me op dat ik regelmatig dit soort posts tegen kom:
[..]

Ik snap dat niet zo goed. Ik zeg niet dat je partner fotomodellenmooi moet zijn, maar ik heb het toch wel echt nodig dat ik me aangetrokken voel tot diegene. Als ik naar mijn liefje kijk (nu, maar ook in het begin) kan ik amper van hem afblijven en ik heb het idee dat dat ook normaal is in een beginnende relatie. Niet: goh, hij ziet er niet uit, maar we hebben het wel leuk samen.

Ik ben het eens dat uiterlijk niet alles is en ik hecht ook veel meer aan innerlijk - maar aantrekkingskracht is wat anders.

Your thoughts?
Ik dnek dat je gelijk hebt. Op sexueel gebied is het niet verstandig op je gevoel te vertrouwen als je een gelukkig leven nastreeft, want je gevoel - om het even plastisch uit te drukken - heeft een andere agenda dan jij als bewust persoon.
Je gevoel is in de loop van miljoenen jaren van menselijke evolutie ontstaan. Kort gezegd is je gevoel zo gestructureerd dat er zoveel mogelijk nakomelingen met een hoge voortplantingskans ontstaan. De beste investering is een risicovolle investering, dus zal je gevoel je aanzetten tot risicovol en emotioneel slopend gedrag. Dit alles met maar één doel: zoveel mogelijk kinderen verwekken met A-kwaliteit sexpartners, waarbij de nadruk bij mannen ligt op 1 en bij vrouwen op 2.
Omdat wij als mens pas sinds vrij kort weten van de bloemetjes en de bijtjes en vrijwel alle evolutionaire druk op de soort is uitgeoefend in de steentijd komt dit in de praktijk neer op het streven naar zoveel mogelijk seks bij mannen en het streven naar een veilige nestomgeving, alsmede naar seks met een zo aantrekkelijk mogelijke sekspartner bij vrouwen.
Duidelijk is dit wat anders dan een maatje waar je je leven mee kan delen. Die moet lief, betrouwbaar, grappig en ongeveer even intelligent zijn als jij. Vrouwen vinden het type-foute man a la Klaas Bruinsma bijv. erg aantrekkelijk terwijl dit hun leven ruïneert. Zo ook mannen, die voor het jonge siliconenborsten model gaan waar ze zich na verloop van tijd kapot mee vervelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Inekris op 13-01-2008 00:17:42 (spam) ]
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 14:19:11 #209
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_55972835
Het moet simpelweg mentaal en fysiek voor je gevoel "perfect" passen. Zo niet, dan is het leuk voor een scharrel hooguit, maar echt geen relatie waardig.
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_55972869
tvp
pi_55972888
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:20 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

Nogmaals: gevoel zegt weinig, je gevoel interesseert maar één ding: zoveel mogelijk levensvatbare kopieën van je genen. Als dat kan worden bereikt door je door je nakomelingen levend op te laten vreten, zoals bij het aardappelcystenaaltje of sommige spinnensoorten, dan zal dat gebeuren.
pi_55975393
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:20 schreef Transcendentaal het volgende:
tvp
Waar slaat dat op? Zeker aangezien je al had gereageerd
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:46:32 #213
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_55975682
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:18 schreef VlaDje het volgende:

[..]

echt lelijk zijn bestaat uberhaupt niet, je kunt jezelf wel lelijk maken door manier van uitstraling en kledij enzo...
Ga eens naar een gemiddelde fok-meeting en dan spreken we elkaar nog eens.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:28:43 #214
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55976464
Leuke uitspraak van iemand die zijn vrouw via Fok heeft leren kennen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:58:27 #215
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_55977075
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:28 schreef k_i_m het volgende:
Leuke uitspraak van iemand die zijn vrouw via Fok heeft leren kennen .
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 23 januari 2008 @ 17:29:33 #216
198751 Traveler_West
Heb je die zelf bedacht?
pi_56254608
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 11:24 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Op sexueel gebied is het niet verstandig op je gevoel te vertrouwen als je een gelukkig leven nastreeft, want je gevoel - om het even plastisch uit te drukken - heeft een andere agenda dan jij als bewust persoon.
Je gevoel is in de loop van miljoenen jaren van menselijke evolutie ontstaan. Kort gezegd is je gevoel zo gestructureerd dat er zoveel mogelijk nakomelingen met een hoge voortplantingskans ontstaan. De beste investering is een risicovolle investering, dus zal je gevoel je aanzetten tot risicovol en emotioneel slopend gedrag. Dit alles met maar één doel: zoveel mogelijk kinderen verwekken met A-kwaliteit sexpartners, waarbij de nadruk bij mannen ligt op 1 en bij vrouwen op 2.
Omdat wij als mens pas sinds vrij kort weten van de bloemetjes en de bijtjes en vrijwel alle evolutionaire druk op de soort is uitgeoefend in de steentijd komt dit in de praktijk neer op het streven naar zoveel mogelijk seks bij mannen en het streven naar een veilige nestomgeving, alsmede naar seks met een zo aantrekkelijk mogelijke sekspartner bij vrouwen.
Duidelijk is dit wat anders dan een maatje waar je je leven mee kan delen. Die moet lief, betrouwbaar, grappig en ongeveer even intelligent zijn als jij. Vrouwen vinden het type-foute man a la Klaas Bruinsma bijv. erg aantrekkelijk terwijl dit hun leven ruïneert. Zo ook mannen, die voor het jonge siliconenborsten model gaan waar ze zich na verloop van tijd kapot mee vervelen.
Wat een wijze uitspraken zeg.
Heb je dat zelf beredeneerd ofzo?
En heb je eigenlijk ook gewoon bewijs dat dit zo is xD
Bestaat evolutie eigenlijk wel?
Ik bedoel: Je verhaal klinkt heel interresant,
maareh. hoe ben je daar achter gekomen?
pi_56262861
Ik vind het moeilijk. Door vallen en opstaan weet ik nu dat ik naar meer moet kijken dan alleen een mooi koppie met een mooi lichaam. Maar dat betekent ook niet dat een lelijk iemand in een lelijk lichaam automatisch geweldig is.

Ik heb geleerd dat ik eerst bepaalde vragen moet stellen:
- Vind je sex belangrijk?
- Wat vind je ervan dat ik eens in de zoveel tijd een jointje rook?
- Komen onze interesses overeen?

En nog belangrijker.. wat zijn zijn acties.
- Belt je partner je geregeld op uit interesse?
- Kan ik m'n verhaal kwijt.
- Wil mijn partner zijn verhalen kwijt bij mij?
- Heeft mijn partner wat voor mij over? Is mijn partner attent?. "ik zie dat je moe bent, zal ik voor je koken"?
- Steekt mijn partner energie in de relatie?
- Hoe is de communicatie tot nu toe? ZIjn we eerlijk tegen elkaar?

En natuurlijk een relatie is een kwestie van geven en nemen. Maar je moet zeker niet onderdoen in wat jij belangrijk vindt. Ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk dat mijn partner goed zoent en lekker ruikt. Dat is gewoon belangrijk voor mij en ik wil dat aan kunnen geven.
"Kun je zo en zo zoenen, want dat vind ik lekker en ik vind dit luchtje lekker bij jou ruiken".
Ik vind dat zulk soort dingen bespreekbaar moeten zijn.

Al die vragen hoeven de plezier met je (toekomstige)partner niet te verpesten, maar kunnen juist heel veel leed besparen en juist voor zorgen dat je meer van je partner gaat houden.
pi_56265399
ALLESW KAN OOK GEWOON KUT ZIJNL...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')