abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56184640
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:33 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Waarbij we denk ik op een belangrijk punt komen. Misschien was de islam 1400 jaar geleden heel vooruitstrevend. Ik zeg misschien, want Mo trouwde met de rijke koopmansweduwe Chadiedja. Dus klaarblijkelijk konden vrouwen al erven in die verschrikkelijke jahilia-tijd.
Maar nu wonen we in een maatschappij waar vrouwen meer rechten genieten dan ze ooit in een andere jurisdictie, de islamitische incluis, genoten hebben. Invoeren van de islamitische wet betekent, heel simpel, dat de rechtspositie voor vrouwen er op achteruit gaat. Zoals nu in Irak al het geval is: onder Saddam hadden vrouwen en niet-moslims het veel beter dan nu.
Dus het argument dat de islam vrouwenrechten bevordert houdt misschien (marginaal) stand in de North West Frontier Province, vergeleken met de traditionele Pasjtoen-adat, maar is een klinkklare onwaarheid wanneer over een moderne jurisdictie als Nederland anno 2008 wordt gesproken.
Beter beter.. het is een rare maatstaf die je gebruikt. Vrouwen hebben het veel slechter met die 'vrijheden'. Wat zijn die 'vrijheden'. Zichzelf bloot op een billboard zetten, zichzelf te koop aanbieden. Puur gebruikt worden als lustobject. Wat een 'vrijheid' zeg die vrouwen van jullie :") .
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:28:25 #127
3542 Gia
User under construction
pi_56184652
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze door Allah zijn neergezonden. Maar ze zijn wel veranderd onderhand. Dus de moslim moet geloven dat Allah ook de gene is geweest die de Injil en de Taurat heb laten neerdalen. Maar er wordt niet gezegd om wat er nu in staat te volgen. Dus ik ben bang dat je het fftjes snel op google heb opgezocht
Bij moslims zijn er ook later delen van de koran geïnterpreteerd daar waar deze niet voldoende duidelijk waren. Toen hebben zogenaamde korangeleerden maar besloten wat er dan wel bedoeld zou zijn. (Uiteraard allemaal mannen ) Zo ook met de plicht om een hoofddoek te dragen.

Is dit volgens jou een plicht of is het een vrije keuze van een vrouw?
pi_56184712
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:06 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zeg, Fok!eMam. Dé islam bestaat niet. Spreek voor jezelf.
Vele wegen leiden naar Rome. Voor elk mens is er binne de Islam om hun eigen gevoelens met een eigen weg naar Allah te laten leiden. Echter zijn er een paar dingen die wél vastliggen (5 zuilen etc.). Dat is dé Islam.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56184754
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij moslims zijn er ook later delen van de koran geïnterpreteerd daar waar deze niet voldoende duidelijk waren. Toen hebben zogenaamde korangeleerden maar besloten wat er dan wel bedoeld zou zijn. (Uiteraard allemaal mannen ) Zo ook met de plicht om een hoofddoek te dragen.

Is dit volgens jou een plicht of is het een vrije keuze van een vrouw?
In Soera An-Nur staat er duidelijk dat de vrouwen zich moeten bedekken. Hoe de vrouwen zich moeten bedekken hebben de vrouwen van de profeet laten zien. Niet anders interpeteerbaar dus. Case closed. De vrouw kiest er zelf voor of ze deze wet volgt of niet. Uberhaupt is het volgen van de Islam een keuze van de mens zelf.

Verder blaat je er vrij erg op los wat betreft interpetaties uit de Qur'an. Ik wil dat je voorbeelden geeft. Kom er maar mee. Google het maar .

edit: Over tefsir is er volgens mij ergens een topic geopend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Burakius op 20-01-2008 19:38:08 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 19:33:08 #130
3542 Gia
User under construction
pi_56184762
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Islam zorgt er voor dat de problemen bij de wortel al weg gaat. Dus het geeft al geen aanleiding tot het veroorzaken van iets zondigs. Neem als voorbeeld alcohol. Een beetje is niet erg (alhoewel het wel je neurale systeem in de vwar schopt maar goed). MAar het blijft nooit bij dat ene biertje voor velen. Oplossing : totaal afschaffing. Zo ook met concentratie problemen. Je noemt als voorbeeld je man. Nou ik weet niet wat voor man jij heb, maar ik weet zeker dat hij wel iets voelt bij de andere sexe. Dat zit er namelijk in. En als het niet voor je man geldt geldt het wel voor duizenden anderens.
En dan nog vinden dat de Nederlandse regering betuttelend is in haar wetgeving.

Het is toch ziek om mensen te behandelen als een stel kleine kinderen!
O, jij kunt er niet tegen als je de blote armen van een vrouw ziet? Dan moeten alle vrouwen maar hun armen bedekken.
Veel mensen kunnen niet stoppen met drinken, als ze eenmaal begonnen zijn, verbieden we het gebruik van alcohol maar voor iedereen.

Zelfs voor de menstruatieperiode van een vrouw staat in de koran (of was het de hadith?) hoe ze zich dient te gedragen. Wat wel en wat niet mag.

Kunnen moslims überhaupt wel zelf denken?

En waarom hoeven mannen zich niet helemaal in te pakken. Er zijn ook vrouwen die zich op sexueel vlak totaal niet kunnen beheersen.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:38:27 #131
3542 Gia
User under construction
pi_56184892
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:32 schreef Burakius het volgende:

[..]

In Soera An-Nur staat er duidelijk dat de vrouwen zich moeten bedekken. Hoe de vrouwen zich moeten bedekken hebben de vrouwen van de profeet laten zien. Niet anders interpeteerbaar dus. Case closed. De vrouw kiest er zelf voor of ze deze wet volgt of niet. Uberhaupt is het volgen van de Islam een keuze van de mens zelf.
M.a.w. doet ze het niet, dan is ze geen goede moslima?
Dat is toch dwang!!

Er is geen dwang in de islam? Die is er wel. Als je bepaalde dingen niet doet, die verplicht zijn, dan ben je geen moslim. Wil je moslim zijn, een goeie, dan heb je verplichtingen en dan is er dus dwang.

En om nu te zeggen dat het een vrije keuze is om de islam aan te hangen of niet, is ook weer niet waar. In Iran kun je de doodstraf krijgen als je de islam de rug toekeert. Voor zover de vrije keuze.
pi_56184905
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:33 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan nog vinden dat de Nederlandse regering betuttelend is in haar wetgeving.

Het is toch ziek om mensen te behandelen als een stel kleine kinderen!
O, jij kunt er niet tegen als je de blote armen van een vrouw ziet? Dan moeten alle vrouwen maar hun armen bedekken.
Veel mensen kunnen niet stoppen met drinken, als ze eenmaal begonnen zijn, verbieden we het gebruik van alcohol maar voor iedereen.

Zelfs voor de menstruatieperiode van een vrouw staat in de koran (of was het de hadith?) hoe ze zich dient te gedragen. Wat wel en wat niet mag.

Kunnen moslims überhaupt wel zelf denken?

En waarom hoeven mannen zich niet helemaal in te pakken. Er zijn ook vrouwen die zich op sexueel vlak totaal niet kunnen beheersen.
Nee ik zeg dat die mensen zelf de keuze hebben om er voor te kiezen of ze zich bedekken of niet. Waarom leg je woorden in mijn mond? Ik verbied het niemand ... God verbied het je. Het is je eigen keuze dit te doen of niet.
pi_56184921
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:38 schreef Gia het volgende:

[..]

M.a.w. doet ze het niet, dan is ze geen goede moslima?
Dat is toch dwang!!

Er is geen dwang in de islam? Die is er wel. Als je bepaalde dingen niet doet, die verplicht zijn, dan ben je geen moslim. Wil je moslim zijn, een goeie, dan heb je verplichtingen en dan is er dus dwang.

En om nu te zeggen dat het een vrije keuze is om de islam aan te hangen of niet, is ook weer niet waar. In Iran kun je de doodstraf krijgen als je de islam de rug toekeert. Voor zover de vrije keuze.
Het is toch haar eigen keuze. Iran als voorbeeld geven... .. kom op je weet wel beter dan dat toch .
pi_56185113
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:30 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vele wegen leiden naar Rome. Voor elk mens is er binne de Islam om hun eigen gevoelens met een eigen weg naar Allah te laten leiden. Echter zijn er een paar dingen die wél vastliggen (5 zuilen etc.). Dat is dé Islam.
Geen van die dingen die "mogen van de islam" is onderdeel van die vijf zuilen. Feitelijk zeg jij dus "dat mag van mij".
  zondag 20 januari 2008 @ 20:23:27 #135
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56186205
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:27 schreef Burakius het volgende:

[..]

Beter beter.. het is een rare maatstaf die je gebruikt. Vrouwen hebben het veel slechter met die 'vrijheden'. Wat zijn die 'vrijheden'. Zichzelf bloot op een billboard zetten, zichzelf te koop aanbieden. Puur gebruikt worden als lustobject. Wat een 'vrijheid' zeg die vrouwen van jullie :") .
Nou, om maar eens een paar vrijheden te noemen die vrouwen hier genieten en niet in het woestijnparadijs van de Saoeds:
* trouwen met wie ze wil
* vrijen met wie ze wil
* geloven wat ze wil
* praten met wie ze wil
* autorijden zoveel ze maar wil
* kleding dragen die ze wil
* zelf een bedrijf oprichten
* op vakantie zonder een of andere cipier, pardon, beschermer
* onvoorwaardelijke bescherming van lijf, leven en goed
* gelijkberechtigdheid met mannen in erfrecht, rechtsspraak, getuigenissen etc.
* Wet Gelijke Behandeling: gelijke beloning voor gelijke prestaties
* als ze wil verdienen als fotomodel, miljoenen verdienen i.t.t. mohammedaanse vrouwen waar alleen de familie aan de bruidsschat verdient

Nog meer?
  zondag 20 januari 2008 @ 20:39:29 #136
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56186629
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze door Allah zijn neergezonden. Maar ze zijn wel veranderd onderhand. Dus de moslim moet geloven dat Allah ook de gene is geweest die de Injil en de Taurat heb laten neerdalen. Maar er wordt niet gezegd om wat er nu in staat te volgen. Dus ik ben bang dat je het fftjes snel op google heb opgezocht
Je vergist je. Er staat inderdaad in de koran dat deze boeken zijn neergezonden. Nergens in de koran staat dat de Injil, de Djaboer en de Tauraat is veranderd of dat deze anders is dan wat de joden en de christenen hanteren. Er staat alleen dat de joden de Torah met hun TONGEN verdraaiden om Mohammed in diskrediet te brengen. ze lazen dus wat anders dan wat er in hun boek stond. Dus het boek was correct. En als jij twijfelt wat er in de koran staat, zit je diep in de sjit volgens de islam.

Verder:
* er staat in de koran, dat de koran ials waker over de eerdere openbaringen gezonden is. [Niet als vervanger].
* De vondsten in Qumran (gedateerd plm. 50 nC) bewijzen dat de Masoretische teksten uit de tiende eeuw na Chr. vrijwel identiek zijn aan de Qumran-teksten van 1000 jaar eerder.
* De vondst van de Codex Sinaiticus, idem. ook van het Nieuwe Testament zijn de teksten betrouwbaarder overgeleverd (25.000 bronnen) dan van welk ander document uit de klassieke oudheid, inclusief de koran zelf.
* er staat in de koran dat de joodse schriftgeleerden als bewakers van de torah zijn aangesteld. En zoals we hebben gezien hebben ze hun taak gewetensvol verricht. O.a. dmv een uniek coderingssysteem, een soort CRC.
Dus ik vrees dat je jezelf kritiekloos hebt overgeleverd aan de meningen van allerlei geitenbaarden, precies wat in de koran de joden en de christenen wordt verweten (nl dat ze hun geleerden tot heren nemen), en niet, zoals de koran uitdrukkelijk beveelt, zelf op onderzoek bent gegaan. Godsdienst is een tragikomedie in afleveringen.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:44:21 #137
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56186757
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:32 schreef Burakius het volgende:

[..]

Verder blaat je er vrij erg op los wat betreft interpetaties uit de Qur'an. Ik wil dat je voorbeelden geeft. Kom er maar mee. Google het maar .

edit: Over tefsir is er volgens mij ergens een topic geopend.
En weer berijdt Burakius de ezel.
vrouwen moesten hun sieraden (awraat) bedekken met een kleed, staat er in de koran. Alleen een seksist denkt dat hiermee de lichaamsvormen worden bedoeld. De werkelijke betekenis ligt uiteraard voor de hand: de gouden sieraden, die in die primitieve samenleving als een draagbare bank dienden (nu nog steeds in eg India) en hebzucht van dieven opwekten cq de jaloezie van andere vrouwen.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:45:43 #138
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56186791
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het is toch haar eigen keuze. Iran als voorbeeld geven... .. kom op je weet wel beter dan dat toch .
Koran: waar Allah en de boodschapper hebben beslist is het de gelovige niet toegestaan een eigen mening in een zaak te hebben.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:49:52 #139
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56186902
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik word niet echt opgewonden van een burka.
Vroeger (in de tijd van Abraham) droegen tempelhoeren een sluier. In feite is de positie van moslimvrouwen met die van tempelhoeren te vergelijken. Elke keer dat meneer zijn leuter in mevrouw steekt, roept ie Allah aan tegen de duivel om te voorkomen dat het kindje door Joost bezeten wordt.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:53:59 #140
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56186994
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:27 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hadith: een vrouw wordt om vier redenen getrouwd: haar rijkdom, haar schoonheid, haar voorname afkomst en haar vroomheid. Trouw met de vrome vrouw....

Romantische liefde, soul mate, mattie, samen lachen... forget it. het mislamitische ideaal is prinses diana met een sluier.
pi_56192052
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:53 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Hadith: een vrouw wordt om vier redenen getrouwd: haar rijkdom, haar schoonheid, haar voorname afkomst en haar vroomheid. Trouw met de vrome vrouw....

Romantische liefde, soul mate, mattie, samen lachen... forget it. het mislamitische ideaal is prinses diana met een sluier.
Wat is liefde dan? Laat het me zien.
pi_56192064
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:44 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

En weer berijdt Burakius de ezel.
vrouwen moesten hun sieraden (awraat) bedekken met een kleed, staat er in de koran. Alleen een seksist denkt dat hiermee de lichaamsvormen worden bedoeld. De werkelijke betekenis ligt uiteraard voor de hand: de gouden sieraden, die in die primitieve samenleving als een draagbare bank dienden (nu nog steeds in eg India) en hebzucht van dieven opwekten cq de jaloezie van andere vrouwen.
Neen. De profeet (vzmh) heeft de tefsir hiervan gegeven. Er is geen twijfel over mogelijk. Musrikun dat ge bent
pi_56193556
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja....wat is liefde toch...
  maandag 21 januari 2008 @ 11:47:39 #144
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56195687
Liefde is simpelweg onvoorwaardelijk andere mensen behandelen zoals jij behandeld wilt worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:49:19 #145
3542 Gia
User under construction
pi_56195732
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij vindt het echt normaal dat huwelijken worden gearrangeerd?
Vind jij het ook goed dat dit al gebeurd met meisjes op een leeftijd van 15 jaar? Zo jong mogelijk, dan durven ze nog niet terug te praten? En dan met een kerel van over de 30?

Allemaal heel normaal? Het houden van groeit wel.

Gatverdamme!!

En dan oordelen over westerse kleding en haardracht en vrije sex.
Ik vind een meisje dat door ouders in de rol van pooiers aan een vent van 30 + wordt 'verkocht' meer een hoer dan welke westerse vrouw dan ook.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:26:23 #146
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56196644
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Neen. De profeet (vzmh) heeft de tefsir hiervan gegeven. Er is geen twijfel over mogelijk. Musrikun dat ge bent
In de Qur'an staat duidelijk dat de profeet geen boodschap van zichzelf heeft maar alleen de koran overbrengt. Ook staat in de koran, o.a. 11:1, dat de koran helder en duidelijk is. je weet het dus beter dan Allah. Niet zo slim, als je moslim bent want volgens de islam worden dat soort verdraaiers van de koran zwaar gestraft maar goed, ik heb je gewaarschuwd dus dat is jouw verantwoordelijkheid.

Het is trouwens mushriq, mushriqun is meervoud (leugenaars). Wat het niveau aangeeft waar we mee te maken hebben.
Gebruikster Gia kent haar geloof goed enn heeft duidelijk en overtuigend uiteengezet waarom het superieur is aan je zielige bijgeloof. Mohammed zou zich in zijn graf omdraaien als hij hoorde wat jij gelooft.
pi_56196897
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:26 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

In de Qur'an staat duidelijk dat de profeet geen boodschap van zichzelf heeft maar alleen de koran overbrengt. Ook staat in de koran, o.a. 11:1, dat de koran helder en duidelijk is. je weet het dus beter dan Allah. Niet zo slim, als je moslim bent want volgens de islam worden dat soort verdraaiers van de koran zwaar gestraft maar goed, ik heb je gewaarschuwd dus dat is jouw verantwoordelijkheid.

Het is trouwens mushriq, mushriqun is meervoud (leugenaars). Wat het niveau aangeeft waar we mee te maken hebben.
Gebruikster Gia kent haar geloof goed enn heeft duidelijk en overtuigend uiteengezet waarom het superieur is aan je zielige bijgeloof. Mohammed zou zich in zijn graf omdraaien als hij hoorde wat jij gelooft.
Ik spelde het in het Turks(Müsrik) Leuk dat je daar zo ad-hominem over doet.. De profeet laat toch zien hoe je de Kuran moet naleven. Zo is het bidden getoond door de profeet. En zo ook wat er met de vers in Sura An-Nur wordt bedoeld. Het is zo klaar als een klontje.

Je zit dus echt maar wat te bazelen.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:52:29 #148
3542 Gia
User under construction
pi_56197262
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:37 schreef Burakius het volgende:
De profeet laat toch zien hoe je de Kuran moet naleven. Zo is het bidden getoond door de profeet. En zo ook wat er met de vers in Sura An-Nur wordt bedoeld. Het is zo klaar als een klontje.
Hoe weet je dat? Zijn daar filmopnames van dan dat de profeet dat laat zien?

Nee hè? Jij gelooft ook maar gewoon wat de zogenaamde wijzen je vertellen. Wat dat betreft niet veel anders dan bij de Christenen dus.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:53:56 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56197300
Wanneer komt die fuckfilm er eigenlijk? Zijn we meteen van al dat onzinnige gezever af.

Als Geertje slim is stelt hij het een paar keer uit zodat mensen erover blijven ouwehoeren.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 21 januari 2008 @ 13:01:14 #150
3542 Gia
User under construction
pi_56197469
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:53 schreef Posdnous het volgende:
Wanneer komt die fuckfilm er eigenlijk? Zijn we meteen van al dat onzinnige gezever af.

Als Geertje slim is stelt hij het een paar keer uit zodat mensen erover blijven ouwehoeren.
Denk dat dat ook gebeurt als er geheel geen film komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')