Wat een onwijs schattige opmerking.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:10 schreef minilotje het volgende:
Ha, als ik morgen wakker zou worden met jouw smaakpapillen, dan zou ik het volgens mij niet eens merken.
Op de BBQquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:07 schreef minilotje het volgende:
Morgenavond ga ik als toetje de schil van een banaantje een beetje lospeuteren, stukjes pure chocolade ertussen doen, bananenschil weer dicht, aluminiumfolie erover en een tijdje onder de grill.. Iemand hier op FOK postte dat ooit eens als tip, en daar ben ik hem of haar erg dankbaar voor.
Hij viel in de smaak?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:22 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben drie soorten chutney aan het maken: de tomatenchutney van Isegrim,
Hij's lekker! Ik heb er dit keer een scheut malt vinegar bijgedaan, not bad!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hij viel in de smaak?Ook weer eens maken...
Ik krijg 'm pas maandag, maar dan ga ik ook helemaal los.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Meanwhile in the MUUS residence..
[ afbeelding ]
*kuch* foto'squote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:33 schreef MUUS het volgende:
Ze heeft 'm net afgegeven aan de deur.. Het is een heel pakket met chocolade koekjes, brownies, koffie met toffee smaak en slagroom enzo.
.
Man, als ik daar niet strontmisselijk van word, weet ik het ook niet meer..
Ik kreeg er een als kerstpakket, tot grote vreugde van mn dochter...die hing nog net de kat niet in de chocola, maar verder werd alles eetbaar in huis voorzien van een choco laagje.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:18 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik krijg 'm pas maandag, maar dan ga ik ook helemaal los.
LOS ZEG IK JE!
jaaaa, dat was mij ook al es opgevallen.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Als je veel ananas achter elkaar eet, gaat je tong pijn doen, kom ik net achter.
hoe maak je het?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:15 schreef Bluezz het volgende:
Paddenstoelenrisotto is toch bijna wel het allerlekkerste wat een mens te eten kan krijgen hoor![]()
Mijn dochter stond vandaag de hele dag naast die doos te hijgen. Rond 17:00u hield ze het niet meer... Ze vroeg het niet, maar het was wel duidelijk wat ze wilde...quote:Op zondag 6 januari 2008 01:15 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ik kreeg er een als kerstpakket, tot grote vreugde van mn dochter...die hing nog net de kat niet in de chocola, maar verder werd alles eetbaar in huis voorzien van een choco laagje.
Een topper waren de slagroomsoesjes....
een scheutje witte wijn erdoor zou het afmakenquote:Op zondag 6 januari 2008 19:22 schreef Bluezz het volgende:
Uitje in de (room-)boter fruiten, knofje erbij... (kastanje-)champignons meebakken.. dan giet je op gevoel wat risottorijst erbij (gewoon uit een pakkie, lassie of zo) eventjes meebakken, niet te hoog alles hoor
Dan beetje bij beetje bouillon erbij (jaja ook met een blokje gemaakt in de magnetron voor het gemak)
En elke keer net zolang roeren tot de rijst de bouillon heeft opgenomen... je bent er zo'n 20 minuutjes wel mee bezig en maar roeren tot je een ons weegt, en proeven of de rijst gaar wordt.
Dan een schep parmezaan erdoor, nog een klein klontje roomboter goed doorroeren en WALLA! je mag me ervoor wakker maken!!
Vergetenquote:Op zondag 6 januari 2008 20:59 schreef -Mellow- het volgende:
een scheutje witte wijn erdoor zou het afmaken
Volgens mij zie ik toch ook nog broccoli liggen.quote:
quote:Op maandag 7 januari 2008 10:36 schreef minilotje het volgende:
Als toetje maar weer eens een lemon posset (slagroom, suiker en citroenen). Ik moet tenslotte niet te snel afvallen, anders worden de meisjes in het dieettopic op LIF maar zenuwachtig.![]()
En mis ik de grote klodders mayonaise.quote:Op maandag 7 januari 2008 00:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik toch ook nog broccoli liggen.
Tuurlijk! Spreading the lemon posset love..quote:Op maandag 7 januari 2008 10:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
![]()
Doe eens recept van die lemon posset? 't Klinkt erg lekker.
En als je niet wil frituren, dan is deze ook lekker:quote:Op maandag 7 januari 2008 14:11 schreef ColdFeet het volgende:
Gisteren had ik een heerlijke pompoen-kikkererwtenstoofpot gemaakt.... Denk ik. wegens algehele katterigheid heb ik er niet van gegeten
Dat ga ik dus vanavond maar eens doen. en ik ga samosa's maken, en ik heb gruwelijke trek in hummus
Misschien nog zoete-aardappelfrietjes maken. SHE, nog aanwijzingen? Ik heb iig nog heel veel verrukkelijke zelfgemaakte chutney.
beetje kruidenboter erop, hele dunne plakjes chorizo, paar plakjes kaas, plakjes tomaat en fijn gesneden peterselie is het gewordenquote:Op maandag 7 januari 2008 18:47 schreef DarkElf het volgende:
de oven staat aan voor stokbrood en ik ga eens in de kast neuzen wat ik er allemaal op ga gooien
Hm, kweenie, maar ik ben niet zo'n pompoenfan, alleen uit de oven vind ik dat lekker (van die knapperig gebakken dunne stukjes)... Samosa's zijn trouwens ook lekker met 'appelflapvulling'. Je zou ook eens 'Marokkaanse samosa's' kunnen proberen, met lamsgehakt en abrikoos bijvoorbeeld. En dan met een muntchutney / -raita erbij.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
Isegrim, ik ben bezig met het in elkaar frutselen van de samosa's, en onderwijl denk ik vast na over een alternatieve vulling voor de volgende keer. Wat denk je, een zoetere vulling, met pompoen, garam masala en rozijnen, zou dat lekker zijn? Met een wat minder zoete chutney erbij.
Oh, ik hou erg van pompoenquote:Op maandag 7 januari 2008 22:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hm, kweenie, maar ik ben niet zo'n pompoenfan, alleen uit de oven vind ik dat lekker (van die knapperig gebakken dunne stukjes)... Samosa's zijn trouwens ook lekker met 'appelflapvulling'. Je zou ook eens 'Marokkaanse samosa's' kunnen proberen, met lamsgehakt en abrikoos bijvoorbeeld. En dan met een muntchutney / -raita erbij.
Toch niet als avondeten mag ik hopen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:10 schreef Patries86 het volgende:
Groente boulion
ja, een beetje te vaakquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:39 schreef Bluezz het volgende:
owww dat klinkt lekker MMM, jullie gaan ook best vaak buiten de deur he
Ik neem aan dat je shoarma bedoelt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:53 schreef SHE het volgende:
Ik kan ook wel een wijntje gebruiken
Ik ga vanavond sarma's maken ( de roemeense variant op dolma's )
Hallo! Hoe laat zal ik komen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:53 schreef SHE het volgende:
Ik kan ook wel een wijntje gebruiken
Ik ga vanavond sarma's maken ( de roemeense variant op dolma's )
wat hebben dolma's te maken met shoarmaquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:00 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je shoarma bedoelt.
Laat ik nou toevallig morgen in Utrecht zijnquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Morgen natuurlijk! Dan zijn ze het allerlekkerst
elke keer als ik bij jou heb gegeten zit er weer een paar kilo bijquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
SoL, de laatste eer dat je hier was, ben ik dus echt helemaal vergeten je dolma's te geven![]()
Ik ga zo 's een lekker bakje courgettesoep eten. Met uitgebakken spekjes
ik ga het volgende week ook proberenquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:15 schreef Tezz het volgende:
Volledig geinspireerd door alle risottomakers van de afgelopen week:
risotto met champignons en parmezaan.
Daarbij een tomatensalade en zelfgemaakte kipfingers.
Welk restaurant is dat? Je woont in Leiden toch?quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, een beetje te vaak![]()
maar soms.. dan moet je.. kun je niet.. weerstaan.. moet.. uit eten...
maar zonder gekkigheid, we moeten wel iets minderen denk ik
maar ons vaste eetstekje is een ontzettend leuk studentenrestaurantje hier, met het menu op de muren geschreven, heerlijk.
die camembert was niet zo, die saus was ook erg overheersend. maargoed, heb 'm uitgeprobeerd, was er altijd zo nieuwsgierig naar
De cateraar verraste me met spaghetti met bolognesesausquote:Op woensdag 9 januari 2008 08:08 schreef Kuukske het volgende:
Vanavond laat ik me maar weer verrassen door de cateraar op het werk. Maar nu een bakje cruesli met yoghurt en koffie.
Heb het zelf nog nooit gemaakt maar wel al 3x op een verschillende manier bij ColdFeet gegeten, en geen enkele keer was het kleurloos en drabbigquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:28 schreef DarkElf het volgende:
ik heb dus nog nooit, zover ik me kan herinneren, risotto op en ga het zeker eens proberenMaar ik vind het er vaak zo kleurloos en drabbig uitzien
Ja zo ziet het er ook uit, maar het is echt heel lekker! Zeker als je een uitje, wat knoflook en champignons meebakt (in flink wat roomboter)..............en de schep parmezaan erdoor doet ook heel wat voor de smaak........quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:28 schreef DarkElf het volgende:
ik heb dus nog nooit, zover ik me kan herinneren, risotto op en ga het zeker eens proberenMaar ik vind het er vaak zo kleurloos en drabbig uitzien
quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:30 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Heb het zelf nog nooit gemaakt maar wel al 3x op een verschillende manier bij ColdFeet gegeten, en geen enkele keer was het kleurloos en drabbig
Nou we gaan het binnenkort eens proberen te makenquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja zo ziet het er ook uit, maar het is echt heel lekker! Zeker als je een uitje, wat knoflook en champignons meebakt (in flink wat roomboter)..............en de schep parmezaan erdoor doet ook heel wat voor de smaak........
(ik heb echt teveel gegeten, ik sla het toetje maar een keer over)
vraag CF om receptjes zou ik zeggenquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
[..]
Nou we gaan het binnenkort eens proberen te makendus eens zien hoe het er dan uitziet
bon plan, en ik haakte ook al in (bij de sc) op een ristto topicquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
vraag CF om receptjes zou ik zeggen
Ik gooi er ook altijd iets door met kleuren, rucola of chorizo of wortelquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:28 schreef DarkElf het volgende:
Ik kleur het vaak met een sapje uit de centrifuge. Bietensap bijvoorbeeld. Zeker niet kleurloosquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik gooi er ook altijd iets door met kleuren, rucola of chorizo of wortel
Oeh, je brengt me op een idee. Ik denk dat het voor mij pasta carbonara word vanavond!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:40 schreef Tezz het volgende:
Zometeen maar ff boodschappen doen. Zit te denken aan een simpele pasta. Spaghetti met gebakken champ/ui/knof/ham en daar dan een bakje roomkaas met kruiden doorheen en wat room culinair of zo.
Of macaroni & cheese!! Da's ook lekker.....
Oei, dat klinkt goed! Heb je n recept?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Een kom zoete-aardappelsoep en een bagel met ham en mosterd.
Ik had zomaar wat geprobeerd en het was erg lekkerquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt goed! Heb je n recept?
Gerookte makreelfilet is echtquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:44 schreef DarkElf het volgende:
Tijd om boodschappen te doen; vanavond kip uit de oven met aubergine, courgette, tomaat, rozemarijn, tijm, knoflook enzo....
en toe een appel/bessen/port crumble
zo maar eens lunsj meenemen en misschien ga ik wel een lekkere gerookte makreel halen
Juist leuk. Ik drink er altijd mexicaanse biertjes bij, ter verhoging van de feestvreugdequote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:25 schreef Isegrim het volgende:
Tortilla wraps zijn altijd wel lekker, maar het is zo rommelig eten.
Haha, ik heb nog even overwogen om Corona's te kopen idd.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Juist leuk. Ik drink er altijd mexicaanse biertjes bij, ter verhoging van de feestvreugde
Is er een leuke markt in Rotterdam die ik niet mag missen? Straks even naar Little Italy, ik wil vanavond spaghetti varbonara etenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 08:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Haha, ik heb nog even overwogen om Corona's te kopen idd.Maar de volgende keer dat ik tortilla wraps eet, doe ik oude kleren aan.
Vandaag weet ik nog niet, moet nog naar de markt.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:27 schreef computergirl het volgende:
ik eet vanavond voor het eerst rogvleugel, een recept uit mijn 'duizend en één smaken' kookboek. Erbij maak ik in ieder geval een salade met bittere sinasappel, uit hetzelfde kookboek
De markt op de Binnenrotte natuurlijk, naast Little Italy. Daar ga ik tenminste altijd naartoe, als ze iets daar niet hebben, hebben ze het nergens.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is er een leuke markt in Rotterdam die ik niet mag missen? Straks even naar Little Italy, ik wil vanavond spaghetti varbonara eten
Hell yeah, ik eet het 2 x per week!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Gerookte makreelfilet is echt![]()
![]()
En voor de borrel heb ik tapas hapjes meegenomen maar wel een beetje enthousiastdus ik denk dat ik de kip verschuif naar morgen en dat we vanavond lekker met hapjes dineren
Dan ga ik kookboekbladeren tot ik iets tegenkom dat ik wil maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik heb werkelijk waar geen idee.
Ken je dat, dat je best veel zin hebt om te koken maar absoluut niet weet wat?
*pluist verder CUL uit*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |