Waarom?quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wedden dat binnen niet al te lange tijd niet goedschiks dan wel kwaadschiks het vogeltje uit haar nest wordt gewipt?
Omdat ze duidelijk niet functioneert. Eerst de joods christelijke islamitische cultuur, huilen vanwege het niet toegewezen krijgen van budget en nu deze uitglijder. Het stapeld zich maar op.quote:
Daarmee liet ze inderdaad zien dat ze knettergek idee hadquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Omdat ze duidelijk niet functioneert. Eerst de joods christelijke islamitische cultuur, huilen vanwege het niet toegewezen krijgen van budget en nu deze uitglijder. Het stapeld zich maar op.
Minstens net zo belachelijk als een joodse peiler. Als de nederlandse politie 'damals' iets beter had gecoopereerd, dan hadden we met de GBA in de hand kunnen bewijzen dat zo'n ding al vijftig jaar niet meer bestaan had.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Het idee al......Een islamitsche peiler.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1270311.htmlquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wedden dat binnen niet al te lange tijd niet goedschiks dan wel kwaadschiks het vogeltje uit haar nest wordt gewipt?
Jij raadpleegt GeenStijl?quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:42 schreef FJD het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1270311.html
Ze zou dus al op de wip zitten.
Ik erken alleen een Joods-Christelijke-humanistische grondslag. Jammer dat we Nederland zo hebben verkwanseld door een stelletje hotemetotenquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Minstens net zo belachelijk als een joodse peiler. Als de nederlandse politie 'damals' iets beter had gecoopereerd, dan hadden we met de GBA in de hand kunnen bewijzen dat zo'n ding al vijftig jaar niet meer bestaan had.
Ik heb hem ook even stil gezet. Wat een machteloosheid.. en een pijnlijke stilte...quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:52 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je gaat bijna denken dat ze er binnenkort uit zichzelf mee ophoudt. Als je elke keer zo behandeld wordt, waarom zou je dan nog minister blijven.
Dan laat ik even voor het gemak buiten beschouwing dat ze er ook niet zoveel van bakt en dat het 'interview' nergens op sloeg. Wat genant om naar te kijken. Ik moest mezelf opladen voor de laatste minuut, zo erg.
Nogmaals, waar blijkt de 'joodse' grondslag van nederland uit, behalve uit de bezoekjes van Widlers aan de Israelische ambassade?quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik erken alleen een Joods-Christelijke-humanistische grondslag. Jammer dat we Nederland zo hebben verkwanseld door een stelletje hotemetoten
Nah, wat dit prima laat zien is dat de politiek 200 (2000?) jaar terug gaat: terug naar het ouderwetse overtuigen, debatteren en gebruiken van rhetoriek. Pure verbale vaardigheden, in plaats van vriendjespolitiek of technocratie.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:51 schreef ijsbrekertje het volgende:
Een interview kun je dit niet noemen, maar het toont wel één van de krachten van nieuwe media als geenstijl aan.
quote:
Die interviewer verstaat z'n vak niet. In plaats van een gesloten vraag te stellen, waar balkenende makkelijkt uitkomt door 'nee' te zeggen, had-ie beter een open vraag kunnen stellen als 'wat vindt u, gezien het laatste optreden van mevrouw zoals te zien bij geenstijl, van de resultaten?'quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:59 schreef Caesu het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_over_vogelaar.html
Rutger had dat beter gedaanquote:Op vrijdag 18 april 2008 18:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Die interviewer verstaat z'n vak niet. In plaats van een gesloten vraag te stellen, waar balkenende makkelijkt uitkomt door 'nee' te zeggen, had-ie beter een open vraag kunnen stellen als 'wat vindt u, gezien het laatste optreden van mevrouw zoals te zien bij geenstijl, van de resultaten?'
Ik ben geen cultuur deskundige. Laat ik het erop houden dat de islam als peiler never nooit deel uit gaat maken van de Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:56 schreef gronk het volgende:
[..]
Nogmaals, waar blijkt de 'joodse' grondslag van nederland uit, behalve uit de bezoekjes van Widlers aan de Israelische ambassade?
Spinoza.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:56 schreef gronk het volgende:
Nogmaals, waar blijkt de 'joodse' grondslag van nederland uit, behalve uit de bezoekjes van Widlers aan de Israelische ambassade?
Spinoza werd zelf door de Joodse gemeenschap uit Amsterdam verbannen.quote:
Ze is niet verschrikkelijk, alleen te islamitisch gezind.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:56 schreef -Jean- het volgende:
Vogelaar is echt een verschrikkelijke minister
Het is een bijzonder kleine grondslag, maar je hoeft ook weer geen heel fijn vergrootglas gebruiken (die Spinoza overigens wel kon maken a-ha-ha) om het te kunnen zien. Vooral in Amsterdam, de Jordaan, woordgebruik (mazzel, gabber, sjacheraar, mesjogge, etc) enzo. Christelijk-Humanistisch is natuurlijk wel een veel betere bewoording, voor zover je uberhaupt van een bepaalde grondslag kunt spreken.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:56 schreef gronk het volgende:
Wel, het lijkt mij niet dat Nederland rust op een handvol joodse wijken en wat grappige woordjes. Het is geen grondslag, niet eens een kleine; het is invloed, zou ik eerder zeggen.quote:grond·slag (dem)
1 metselwerk in de grond waarop een gebouw kan rusten
2 datgene waarop een beschouwing, ontwerp, redenering e.d. berust
Vervang het woordje Christendom door "Sterrendom" en je zit heel dicht bij de waarheid.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:31 schreef speknek het volgende:
Je hebt gelijk. Alhoewel ik, als het dan om pure grondslag gaat, alleen nog maar Humanistisch zou zeggen. Het Christendom is zo gezegd ook vooral residu invloed op de cultuur.
quote:Het uurtarief van Istha is 187,50 euro. De SP vond dat de rekening niet bij de belastingbetaler terecht mocht komen. "Het zijn PvdA-ministers die PvdA-adviseurs inhuren om een PvdA-probleem op te lossen," aldus SP-Kamerlid Ronald van Raak.
Bronquote:PvdA weigert 'spindoctor' ministers te betalen
De PvdA is niet van plan te betalen voor de kosten van de ingehuurde communicatie-expert op het ministerie van VROM. De adviseur is ingehuurd om het imago van PvdA-ministers Jacqueline Cramer (Milieu) en Ella Vogelaar (integratie) op te vijzelen.
Het imago van de PvdA-ministers Vogelaar en Cramer moet worden opgevijzeld door een expert
Dat schrijft De Telegraaf. 'Ben je gek,' luidt de reactie van Wouter Bos, 'de PvdA heeft hem niet ingehuurd.'
De PvdA'er Dig Istha is ingehuurd om de imagoproblemen van de ministers Vogelaar en Cramer aan te pakken. Het uurtarief van Istha is 187,50 euro.
Belastingbetaler
De SP vindt dat de belastingbetaler niet hoeft op te draaien voor de communicatie-adviseur. 'Het zijn PvdA-ministers die PvdA-adviseurs inhuren om een PvdA-probleem op te lossen,' zegt SP-Kamerlid Ronald van Raak.
De SP en de VVD hebben eerder hun woede geuit over de gang van zaken op het ministerie van VROM. De SP heeft premier Jan Peter Balkenende (CDA) om opheldering gevraagd waarom er gekozen is voor een PvdA'er.
De VvD steunt dit. 'We willen weten of de aanbesteding goed is verlopen,' zei VVD-Kamerlid Brigitte van der Burg tegen elsevier.nl.
Vogelaar ontkent overigens een spindoctor te hebben en weigert erover te praten.
quote:UPDATE: Advies voor 17,95 euro aan Ella Vogelaar: Hou er toch mee op
De PvdA-Kamerfractie moet snel op zoek naar een opvolger voor de mislukte leider Jacques Tichelaar, die om gezondheidsredenen is teruggetreden. De in Haagse kringen veelgeprezen plaatsvervanger Mariëtte Hamer heeft zich opgeworpen als zijn opvolgster. Tijdens het Fitna-debat maakten de mensen in het land voor het eerst goed kennis met haar. Het was een tenenkrommend optreden. Als debater maakte Hamer er weinig van. Maar ze heeft de steun van ‘de vrouwen’, die de helft van de PvdA-fractie vormen. Grote kans dus dat de minst geschikte kandidaat wordt benoemd.
Er gaat tegenwoordig bijna geen dag meer voorbij zonder dat PvdA-politici lokaal of landelijk in opspraak raken. Gisteren was het wat dat betreft een topdag. Evelien Herfkens blijft weigeren om een onterechte woonkostenvergoeding van 200.000 euro terug te betalen aan het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Inhoudelijk ging echter de meeste aandacht uit naar minister van prachtwijken Ella Vogelaar, die sinds enkele dagen wordt bijgestaan door spindoctor Dig Istha (187,50 euro per uur). Het interview met dagblad De Pers, waarin zij als een ouderwetse multiculti de lekkere hapjes van islamitische migranten aanprees als een grote verworvenheid, is waarschijnlijk nog zonder toedoen van deze adviseur tot stand gekomen.
De ergste uitspraken van de bewindsvrouw zijn samengevat op de website Hoeiboei. Voor mevrouw Ella Vogelaar is de boerka niet in de eerste plaats een uiting van de meedogenloze onderdrukking van vrouwen in islamitische landen. Nee, toen zij direct na haar aantreden naar de boerka werd gevraagd, was haar eerste reactie: “Maar die boerka stáát ergens voor. Het is een symbool van de angst voor islamisering. Ik schoot in een betoog over juridische mogelijkheden, dat ik geen verbod wilde. En ik realiseerde me even niet waar het voor stond, dat ik dat duidelijk moest maken. Natuurlijk ben ik geen fan van de boerka. Het is ook een symbool van vrouwenonderdrukking.”
Interviewers Kustaw Bessems en Peter Wieringa vragen stevig door. Dan blijkt dat onze minister van Integratie nog steeds niet weet waar de boerka echt voor staat. Vogelaar noemt zich een product van de tweede emancipatiegolf. De interviewers: “Dan moet zo’n boerka u heel kwaad maken. Het idee dat een vrouw, lomp gezegd, een zak over haar hoofd moet trekken.” Vogelaar: “Natuurlijk kan ik me daar over opwinden. Maar er worden niet veel boerka’s gedragen en er is vrouwenonderdrukking op meer plekken in de samenleving.” De interviewers: “Het is toch niet te vergelijken met, laten we zeggen, ongelijke beloning of geen kiesrecht in de SGP?” Vogelaar: “Die kunnen net zo pijnlijk zijn voor vrouwen. Ja, dat denk ik wel.”
De redenering van mevrouw Vogelaar volgend: In Noord-Korea heerst een onmenselijke stalinistische dictatuur. Maar het vorstendom Liechtenstein wordt ook niet democratisch geregeerd. Dat kan net zo pijnlijk zijn voor de inwoners van dat land.
Nog dezelfde dag verscheen op de website geenstijl.nl een filmpje, dat waarschijnlijk nog pijnlijker voor mevrouw Vogelaar is dan haar confrontatie met Jort Kelder en Heleen van Royen bij Pauw & Witteman. Vogelaar klapte tijdens een werkbezoek in Utrecht volledig dicht toen geenstijl-verslaggever Rutger Castricum haar hinderlijk begon te ondervragen over de nieuwe spindokter.
Het is de vraag wat partijgenoot Istha nog kan doen voor de ministeriële drenkeling. Ella Vogelaar blijft achterhaalde en naïeve opvattingen verkondigen over de multiculturele samenleving, maakt voortdurend ruzie met wethouders en woningcorporaties, en blijkt in moeilijke omstandigheden niet in staat om te communiceren. Al haalt ze een voorlichter met een tarief van 1875 euro per uur in huis, dan nog wordt het niks meer. In mei 2007, toen ik de kopij inleverde voor Het verraad van links, schreef ik een veel beter advies. Het staat op bladzijde 216: “Een eerste duidelijk signaal aan de kiezers is de vervanging van Ella Vogelaar, die als minister van Integratie niets beters heeft te bieden dan het herhalen van de cliché’s van weldenkend Nederland’.”
En het mooie is: Dit advies kost slechts 17,95 euro.
Bronquote:Vogelaar krijgt extra geld voor huurtoeslag
DEN HAAG (ANP) - Minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie krijgt de komende jaren extra geld om tekorten bij de huurtoeslag op te vangen. Het gaat om een bedrag van 129 miljoen euro dit jaar. In de komende jaren loopt het op tot 190 miljoen euro.
Volgens ingewijden maakt deze afspraak deel uit van het begrotingsakkoord dat de ministerraad vrijdag heeft gesloten. De bewindslieden werden het eens over een omvangrijk pakket besluiten voor dit jaar en volgende jaren. Minister Wouter Bos van Financiën toonde zich na afloop zeer tevreden over het resultaat.
Volgens hem had het kabinet geen makkelijke klus. ,,Nooit eerder waren er in economisch gunstige tijden zoveel problemen.'' Niet alleen Vogelaar kampte met financiële tekorten, ook staatssecretaris Sharon Dijksma van Onderwijs had te maken met een tegenvaller in de kinderopvang van een half miljard euro. Daarnaast kwam staatssecretaris Jet Bussemaker 300 miljoen tekort in de zorg.
Snijden in kinderopvang
In tegenstelling tot Vogelaar krijgen Dijksma en Bussemaker geen extra geld van het kabinet. Dijksma moet daarom flink snijden in de kinderopvang.
Dat hoeft overigens pas volgend jaar. Voor dit jaar neemt Bos de tegenvallers in de kinderopvang nog voor zijn rekening. Hij heeft wat extra geld binnengekregen doordat het Rijk profiteert van de hogere inflatie.
Donderdag lekte al uit dat Dijksma de gastouderregeling in de kinderopvang wil schrappen. Als alternatief denkt het kabinet aan het verhogen van een inkomensafhankelijke belastingkorting, zodat ouders toch familie of bekenden kunnen inschakelen voor kinderopvang. Ook overweegt het kabinet een soort wittewerksterregeling voor kleinschalige kinderopvang, aldus een bron.
Tja een flink bedrag maar voor advieswerkzaamheden niet heel erg raar natuurlijk.quote:
quote:Bos neemt het op voor Vogelaar
AMSTERDAM - PvdA-partijleider Wouter Bos laakt de aanhoudende kritiek op minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar.
Het gros van de bewoners in de veertig probleemwijken zou juist razend enthousiast over zijn partijgenoot zijn.
"Den Haag is niet het enige podium waarop je als politicus moet excelleren", zei de vice-premier woensdagavond in tv-programma Pauw & Witteman.
Resultaten
Vogelaar ligt de laatste weken onder vuur in Den Haag vanwege het uitblijven van resultaten en om haar soms stroeve optreden in de media.
Niet alleen de oppositiepartijen uitten twee weken geleden felle kritiek op de bewindsvrouw, ook de grootste coalitiepartij CDA stelde in een debat dat zij 'er een schepje bovenop moet doen'.
Dikke huid
Bos vindt dat Vogelaar een dikke huid moet hebben als het over haar manier van doen in de media gaat. "Als je vertrouwen hebt in je idealen en beginselen, dan moet je daar tegenkunnen."
Volgens Vogelaar boekt het kabinet wel degelijk resultaat met de aanpak van de veertig door haar geselecteerde 'aandachtswijken', ondanks al het geruzie over de financiering ervan. Ze erkent wel dat de uitwerking van de plannen moeizaam verloopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |