Ajax heeft historie en (de) toekomst, de vier Limburgse ploegen hebben het allebei niet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zou Ajax ook niet missen en gezien de uiterst matige prestaties van de laatste jaren valt er heel wat te zeggen voor een fusie met AZ en Haarlem, waarbij een nieuw stadion in Zaandam dan de meest logische locatie is.

Of Ajax de toekomst heeft weten we niet, net zoals we dat van de vier Limburgse clubs niet weten. Jouw opmerking over historie zegt meer over jouw gebrek aan historische kennis dan over de Limburgse clubs.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ajax heeft historie en (de) toekomst, de vier Limburgse ploegen hebben het allebei niet.

Moet je nagaan, zo boeiend zijn die drie/vier Limburgse clubs voor een Randstedeling.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Of Ajax de toekomst heeft weten we niet, net zoals we dat van de vier Limburgse clubs niet weten. Jouw opmerking over historie zegt meer over jouw gebrek aan historische kennis dan over de Limburgse clubs.
Overigens zou een FC Limburg nooit uit vier verschillende clubs bestaan, VVV wordt nooit in de plannen genoemd, dus verdiep je eerst eens in de materie voordat je onzin begint uit te slaan.

Als het je toch niet boeit hoef je je ondoordachte mening er over ook niet te geven.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Moet je nagaan, zo boeiend zijn die drie/vier Limburgse clubs voor een Randstedeling.![]()
Maak er lekker één club van, een club die met de traditionele top 3 kan concurreren!

Op een forum mag iedereen zijn mening geven, is het niet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als het je toch niet boeit hoef je je ondoordachte mening er over ook niet te geven.
Wie heeft het over concurreren met de Europese topclubs? Het gaat hier om de nationale top.quote:En als concurreren met de top een argument voor je is dan ben je dus ook in het kader van de concurrentie met Europese topclubs voor een fusie tussen PSV, Feyenoord en Ajax: de FC Nederland, neem ik aan?

Dat zeg jij, maar ik vind het belangrijk dat de Nederlandse topclubs kunnen concurreren met de Europese top en dat zit er zeker voor Ajax en Feyenoord al jaren niet meer in. Laten we er dus maar gewoon FC Nederland van maken, dat is voor iedereen beter.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
Wie heeft het over concurreren met de Europese topclubs? Het gaat hier om de nationale top.

Misschien maar beter meteen de Nederlandse competitie opheffen? En waarom is het voor jou belangrijker dat de Nederlandse topclubs kunnen concurreren met de Europese top, terwijl je zelf voor Roda JC bent?quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zeg jij, maar ik vind het belangrijk dat de Nederlandse topclubs kunnen concurreren met de Europese top en dat zit er zeker voor Ajax en Feyenoord al jaren niet meer in. Laten we er dus maar gewoon FC Nederland van maken, dat is voor iedereen beter.

Waarom is het voor jou belangrijk dat de Limburgse clubs kunnen concurreren met de Nederlandse top, terwijl je zelf voor Ajax bent?quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:46 schreef M0NTANA het volgende:
En waarom is het voor jou belangrijker dat de Nederlandse topclubs kunnen concurreren met de Europese top, terwijl je zelf voor Roda JC bent?

Meer concurrentie in de eredivisie zal ervoor zorgen dat de topclubs ook sterker (moeten) worden, met als gevolg dat er in Europa misschien weer wat potten gebroken kunnen worden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom is het voor jou belangrijk dat de Limburgse clubs kunnen concurreren met de Nederlandse top, terwijl je zelf voor Ajax bent?
Van mij mogen alle clubs blijven bestaan, maar FC Limburg lijkt me voor alle partijen beter dan Roda JC én Fortuna Sittard én MVV (én VVV-Venlo).quote:En de Nederlandse competitie opheffen? Ach, dat is nog altijd beter dan een kunstmatige liga bestaande uit FC Limburg, FC Noord-Nederland en de AjaxAZCombinatie!

Bedenk je nu maar eens welke club de bakermat was van het betaalde voetbal...quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ajax heeft historie en (de) toekomst, de vier Limburgse ploegen hebben het allebei niet.

Ik zal ze trouwens ook niet missen als ze niet een grote club vormen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Prima, niemand zal één van de afzonderlijke clubs missen en als het één (grote) club wordt, wordt het misschien nog wat.

Ik verwacht eerder een koude sanering dan een fusie van de clubs in Zuid Limburg, fusie ligt veels te gevoelig, ze gaan nog liever failliet volgens mij.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zojuist in Voetbal International melde Johan Derksen dat Roda erg diep in de schulden zit, en melde Genee dat Fortuna morgen misschien zelfs bekend maakt dat Fortuna ophoudt te bestaan.
FC Limburg wellicht dus toch de enige mogelijkheid voor betaald voetbal in Limburg?

verklaart wel waarom Roda al jaren stil staat qua begrotingquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zojuist in Voetbal International melde Johan Derksen dat Roda erg diep in de schulden zit, en melde Genee dat Fortuna morgen misschien zelfs bekend maakt dat Fortuna ophoudt te bestaan.
FC Limburg wellicht dus toch de enige mogelijkheid voor betaald voetbal in Limburg?

quote:Nol Hendriks pleit weer voor FC Limburg
(Novum) - Geldschieter van Roda JC Nol Hendriks blijft bij zijn standpunt dat één club in de provincie Limburg de oplossing voor de financiële problemen is. In AD Sportwereld zegt de 71-jarige Hendriks dat Roda, MVV, Fortuna Sittard en VVV Venlo de krachten zouden moeten bundelen. "Ik heb destijds met een kogelvrij vest op een supportersavond antwoord moeten geven op vragen. Maar iedereen ziet toch dat zelfs in de hoogtijdagen van de Limburgse clubs de stadions niet vol zaten. Ik ben wel eens een beetje tegendraads, maar ik probeer de club wel te helpen."
Hendriks zegt in de ochtendkrant dat hij met lede ogen aanziet dat clubs als FC Groningen, Heerenveen, FC Twente en AZ zijn club overstijgen. Ook de huidige crisis is niet positief voor Roda JC. De enige Limburgse eredivisionist haalde slechts twee punten uit de eerste vijf wedstrijden. "Ik heb gezworen dat ik me niet meer met het beleid van Roda bemoei. Dat gaat me makkelijk af, want met Martin van Geel hebben we een fantastische technisch directeur aangetrokken."
Hendriks heeft vertrouwen in de voormalig technisch directeur van Willem II, AZ en Ajax, en vermoedt dat er een flinke koerswijziging komt. Of dat een vertrek van trainer Raymond Atteveld inhoudt, wil de geldschieter niet zeggen. "Ik hoop dat Martin de oplossing gauw brengt. Ik ben niet bij zijn aanstelling betrokken geweest, maar ik ben ongelooflijk gelukkig met hem. Het is belangrijk dat Roda weer spelers gaat aantrekken die geld opleveren voor de club."

Nonsens, VVV was samen met AZ de eerste profclub en heeft de KNVB beker gewonnen net zoals Roda. Ook heeft Fortuna goede tijden gekend en van MVV weet ik niet zoveel...quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]

Die tijden zijn al weer flink wat jaren geleden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:18 schreef JLSB het volgende:
[..]
Nonsens, VVV was samen met AZ de eerste profclub en heeft de KNVB beker gewonnen net zoals Roda. Ook heeft Fortuna goede tijden gekend.

Dat is meestal zo met historiequote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die tijden zijn al weer flink wat jaren geleden.Het is al een tijd nu het lelijke eendje in het betaalde voetbal.

Fortuna Sittard.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:25 schreef JLSB het volgende:
[..]
Dat is meestal zo met historieMet dat lelijke eendje, welke club doel je dan op?

Onder dat argument kun je de 3/4 van alle BVO's opdoeken. Ik denk dat iedere club die fatsoenlijk wordt geleid een bestaansrecht heeft, alleen worden teveel clubs slecht geleid...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:27 schreef teamlead het volgende:
FC Limburg is wmb de enige optie voor een serieuze ploeg in de eredivisie. De huidige clubs kunnen de concurrentie gewoon niet aan helaas

Dat is wel een heel erge kromme vergelijking die je nu maakt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:30 schreef JLSB het volgende:
Fortuna is inderdaad een lastig verhaal. In principe hebben ze ook geen bestaansrecht meer, maar hoe kan het dat ze een jaar of 10/15 jaar geleden wel goed mee draaiden en nu ineens niet meer, dat is toch vreemd...
Ik zou wel eens willen weten hoeveel een seizoentje Ajax de belastingbetaler aan politiekosten kost, volgens mij kom je dan ook op een flinke som geld uit. Ook heeft de gemeente meebetaald aan de ArenA als ik me niet vergis.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |