dat lijkt me nou geen leuk onderwerp...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:10 schreef -Robbedoes- het volgende:
ingestuurd.
Zal ik vanaf nu doen.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:15 schreef ..bennie het volgende:
Stuur je ook even een ontvangstbevestiging, zodat duidelijk is dat ie ook is aangekomen?
Zie editquote:Op zondag 6 januari 2008 10:26 schreef ..bennie het volgende:
Vreemd, die van mij staat als verzonden op 9:25 vanmorgen.
Witbalans? Hoe stel ik die in op m'n F65?quote:Op zondag 6 januari 2008 09:27 schreef ..bennie het volgende:
1. Gelfilters/Witbalans, met instructie ondersteuning (geen nabewerking toegestaan)
2. Skylines (geen nabewerking toegestaan)
3. Schemerlamp portret (vrij)
Zojuist ingestuurd.
Dan zul je net iets creatiever moeten zijn en een gelfilter met een filter combineren.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Witbalans? Hoe stel ik die in op m'n F65?
een wat???quote:Op zondag 6 januari 2008 11:57 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Dan zul je net iets creatiever moeten zijn en een gelfilter met een filter combineren.
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.quote:
en wat is t nut van deze techniek?quote:Op zondag 6 januari 2008 12:05 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.
Wanneer je niet over wb functies beschikt kun je dan eenzelfde kleurfilter (meen ik) voor je lens plaatsen om de WB te compenseren, of dat dezelfde kleur of de tegenovergestelde kleur is moet ik even navragen aangezien ik niet analoog fotografeer, maar daar kan Re wel antwoord op geven denk ik.
Ik heb aangeboden om bij het onderwerp een duidelijk instructie topic te maken, de resultaten zijn erg leuk om te zien, echt stoei onderwerp dus.
Aangezien je flitslicht de achtergrond niet bereikt, krijg je daar dus een verkleuringquote:Op zondag 6 januari 2008 12:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
en wat is t nut van deze techniek?
als je dan toch weer een kleurenfilter gaat gebruiken hef je t gecreeerde effect toch weer op?
Aha, een instructietopic is dan wel handig inclusief een winkel waar je dergelijke dingen zou moeten kopenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:05 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.
Wanneer je niet over wb functies beschikt kun je dan eenzelfde kleurfilter (meen ik) voor je lens plaatsen om de WB te compenseren, of dat dezelfde kleur of de tegenovergestelde kleur is moet ik even navragen aangezien ik niet analoog fotografeer, maar daar kan Re wel antwoord op geven denk ik.
Ik heb aangeboden om bij het onderwerp een duidelijk instructie topic te maken, de resultaten zijn erg leuk om te zien, echt stoei onderwerp dus.
De kantoorboekhandel voorziet in alle behoeften, de enige drempel is creatief knippen en plakkenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Aha, een instructietopic is dan wel handig inclusief een winkel waar je dergelijke dingen zou moeten kopenMaar ik denk dat je met een dergelijk ow de drempel te hoog legt voor velen.
kweet niet, vind t een beetje vreemd. T doel ervan is me totaal niet duidelijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:10 schreef ..bennie het volgende:
[..]
De kantoorboekhandel voorziet in alle behoeften, de enige drempel is creatief knippen en plakken.
1 denk ikquote:Op zondag 6 januari 2008 12:16 schreef k_man het volgende:
Het aantal inzendingen zal echter ongetwijfeld een minimum bereiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |