abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55818520
quote:
Op zondag 6 januari 2008 09:27 schreef ..bennie het volgende:
1. Gelfilters/Witbalans, met instructie ondersteuning (geen nabewerking toegestaan)
2. Skylines (geen nabewerking toegestaan)
3. Schemerlamp portret (vrij)

Zojuist ingestuurd.
Witbalans? Hoe stel ik die in op m'n F65?
pi_55818524
Wat vinden jullie van:

1. Emotie (mensen, lachen, verdriet, pijn)
2. Dimensies (lijnenspel, architectuur)
3. Kermis (mensen, licht, beweging)
4. Verkeer (verkeerspleinen, drukke wegen)

Is natuurlijk op meer manieren uit te werken dan de paar voorbeelden tussen haakjes...
  zondag 6 januari 2008 @ 11:57:14 #38
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819373
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Witbalans? Hoe stel ik die in op m'n F65?
Dan zul je net iets creatiever moeten zijn en een gelfilter met een filter combineren.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:00:21 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_55819428
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:57 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Dan zul je net iets creatiever moeten zijn en een gelfilter met een filter combineren.
een wat???
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 6 januari 2008 @ 12:05:09 #40
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819505
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

een wat???
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.
Wanneer je niet over wb functies beschikt kun je dan eenzelfde kleurfilter (meen ik) voor je lens plaatsen om de WB te compenseren, of dat dezelfde kleur of de tegenovergestelde kleur is moet ik even navragen aangezien ik niet analoog fotografeer, maar daar kan Re wel antwoord op geven denk ik.
Ik heb aangeboden om bij het onderwerp een duidelijk instructie topic te maken, de resultaten zijn erg leuk om te zien, echt stoei onderwerp dus .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 januari 2008 @ 12:06:40 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55819529
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:05 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.
Wanneer je niet over wb functies beschikt kun je dan eenzelfde kleurfilter (meen ik) voor je lens plaatsen om de WB te compenseren, of dat dezelfde kleur of de tegenovergestelde kleur is moet ik even navragen aangezien ik niet analoog fotografeer, maar daar kan Re wel antwoord op geven denk ik.
Ik heb aangeboden om bij het onderwerp een duidelijk instructie topic te maken, de resultaten zijn erg leuk om te zien, echt stoei onderwerp dus .
en wat is t nut van deze techniek?
als je dan toch weer een kleurenfilter gaat gebruiken hef je t gecreeerde effect toch weer op?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 6 januari 2008 @ 12:07:31 #42
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819545
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

en wat is t nut van deze techniek?
als je dan toch weer een kleurenfilter gaat gebruiken hef je t gecreeerde effect toch weer op?
Aangezien je flitslicht de achtergrond niet bereikt, krijg je daar dus een verkleuring .
  zondag 6 januari 2008 @ 12:09:00 #43
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_55819581
quote:

[..]

Aha, een instructietopic is dan wel handig inclusief een winkel waar je dergelijke dingen zou moeten kopen Maar ik denk dat je met een dergelijk ow de drempel te hoog legt voor velen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 6 januari 2008 @ 12:09:24 #44
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819594
-weg-
Een voorbeeldje.

[ Bericht 55% gewijzigd door Rene op 30-12-2009 21:58:18 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 12:10:26 #45
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819620
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:09 schreef Chanty het volgende:

[..]

Aha, een instructietopic is dan wel handig inclusief een winkel waar je dergelijke dingen zou moeten kopen Maar ik denk dat je met een dergelijk ow de drempel te hoog legt voor velen.
De kantoorboekhandel voorziet in alle behoeften, de enige drempel is creatief knippen en plakken .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 januari 2008 @ 12:12:47 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55819653
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:10 schreef ..bennie het volgende:

[..]

De kantoorboekhandel voorziet in alle behoeften, de enige drempel is creatief knippen en plakken .
kweet niet, vind t een beetje vreemd. T doel ervan is me totaal niet duidelijk.

en ben bang dat t idd door de complexiteit en extra aanschaf voor mensen een drempel opwerpt
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 6 januari 2008 @ 12:15:19 #47
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819700
Tjongejonge, een extra aanschaf van 1 euro voor wat velletjes transparant gekleurd papier, kom op zeg, een beetje inzet voor een mooi resultaat is echt niet verkeerd bij fotografie hoor .
pi_55819729
Het aantal inzendingen zal echter ongetwijfeld een minimum bereiken.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:19:14 #49
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819781
Ik kan me een topic Schrijven met licht herinneren, daar waren ook benodigdheden voor nodig, stuk ingewikkelder en ontzettend veel mensen hebben er aan meegedaan, niet alles zo zwart bekijken .
pi_55819788
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:16 schreef k_man het volgende:
1 denk ik Heeft ..bennie 1 voordeel: hij wint
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55819804
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:09 schreef ..bennie het volgende:
[ afbeelding ]
Een voorbeeldje.
Grappig voorbeeld, maar hoe ziet dit er dan normaal uit?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55819824
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:57 schreef hansderooij het volgende:
Wat vinden jullie van:

1. Emotie (mensen, lachen, verdriet, pijn)
2. Dimensies (lijnenspel, architectuur)
3. Kermis (mensen, licht, beweging)
4. Verkeer (verkeerspleinen, drukke wegen)

Is natuurlijk op meer manieren uit te werken dan de paar voorbeelden tussen haakjes...
Leuke onderwerpen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 januari 2008 @ 12:22:23 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55819856
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef ..bennie het volgende:
Ik kan me een topic Schrijven met licht herinneren, daar waren ook benodigdheden voor nodig, stuk ingewikkelder en ontzettend veel mensen hebben er aan meegedaan, niet alles zo zwart bekijken .
t is niet zwart bekijken, ik zie geen verschil bij de foto die je geplaatst hebt als hoe het anders zou zijn, dus geen uitdaging tot een leuke creatie
maar:
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:16 schreef k_man het volgende:
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 6 januari 2008 @ 12:22:24 #54
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819857
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Grappig voorbeeld, maar hoe ziet dit er dan normaal uit?
Het was aan het motregenen . Zie daar een van de functies van gelfilters .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 januari 2008 @ 12:22:47 #55
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55819868
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Leuke onderwerpen
en wat vond je van mijn onderwerpen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_55819907
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef ..bennie het volgende:
Er is iig geen wedstijd geweest met dat onderwerp.
pi_55819920
quote:

[..]

Grappig idee, maar je sluit hier mensen met een compactcamera uit he Die kunnen nl. hun witbalans niet zo makkelijk aanpassen op kleurtemperatuur. Alleen op standaard-instellingen. En dan zouden ze terug moeten vallen op kleurfilters en het merendeel van de compactcam's kunnen geen filters aan.
pi_55819954
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

t is niet zwart bekijken, ik zie geen verschil bij de foto die je geplaatst hebt als hoe het anders zou zijn, dus geen uitdaging tot een leuke creatie
maar:
Het lijkt me vooral een technische uitdaging en volgens mij is dat niet handig hiero
  zondag 6 januari 2008 @ 12:26:23 #59
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819956
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Gezien het niet moeilijk is ga ik er van uit dat er anderen zijn die mij eenvoudig weten te overtreffen. En wellicht zien mensen als Re en consorten er ook wat meer uitdaging in om met zo'n onderwerp mee te doen .
pi_55819958
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Leuke onderwerpen
Ik vind Kermis een hele leuke, maar ook een lastige. Niet iedereen heeft makkelijk een kermis ter beschikking. Dus je moet óf tot een hele creatieve interpretatie komen, óf er voor gaan reizen.
pi_55819985
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

en wat vond je van mijn onderwerpen?
Ook leuk hoor
  zondag 6 januari 2008 @ 12:27:52 #62
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55819995
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Grappig idee, maar je sluit hier mensen met een compactcamera uit he Die kunnen nl. hun witbalans niet zo makkelijk aanpassen op kleurtemperatuur. Alleen op standaard-instellingen. En dan zouden ze terug moeten vallen op kleurfilters en het merendeel van de compactcam's kunnen geen filters aan.
Nee voor hen geldt hetzelfde als mensen met een analoge camera. Ipv een kleurfilter kun je gewoon een transparant voor de lens plakken met een stukje tape .
pi_55820006
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:26 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Gezien het niet moeilijk is ga ik er van uit dat er anderen zijn die mij eenvoudig weten te overtreffen. En wellicht zien mensen als Re en consorten er ook wat meer uitdaging in om met zo'n onderwerp mee te doen .
Het is dan ook geen onderwerp, maar een techniek
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 januari 2008 @ 12:28:17 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55820007
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind Kermis een hele leuke, maar ook een lastige. Niet iedereen heeft makkelijk een kermis ter beschikking. Dus je moet óf tot een hele creatieve interpretatie komen, óf er voor gaan reizen.
eventjes op en neer naar Tjernobyll daar staat er altijd eentje
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 6 januari 2008 @ 12:28:35 #65
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55820016
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Of het in de tweede helft van het jaar plaatsen, dan heeft iedereen een half jaar de tijd om de winnende foto te maken .
  zondag 6 januari 2008 @ 12:29:30 #66
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55820045
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het is dan ook geen onderwerp, maar een techniek
En volgens welke regel kan een techniek geen onderwerp zijn?
pi_55820072
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:29 schreef ..bennie het volgende:

[..]

En volgens welke regel kan een techniek geen onderwerp zijn?
Geen Maar we zullen zien wat Xil uitzoekt aan onderwerpen
  zondag 6 januari 2008 @ 12:38:45 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55820249
Ik snap helemaal niks van dat gelfiltergedoe . Tenzij het niks anders is dan een stukje doorzichtig gekleurd plastic voor mijn lensje plakken, maar dan zie ik er de uitdaging weer niet in .

Maar goed, eerst nog maar zien welke onderwerpen daadwerkelijk door de selectie komen en dan neem ik die horde wel pas als ie er aan komt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_55832080
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:59 schreef Xilantof het volgende:

Daarom mag iedereen weer 3 onderwerpen inzenden.
Domme vraag ms, maar waarom zou je het beperken? Het is geen stemming oid Hoe meer je te kiezen hebt, hoe beter de 11 onderwerpen zijn toch? En veel extra werk is dat toch ook weer niet?

Alleen uit deze post haal ik al 4 bruikbare onderwerpen
-stemming
-kieze
-werken
-alleen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 21:02:04 #70
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55832128
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:00 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Domme vraag ms, maar waarom zou je het beperken? Het is geen stemming oid Hoe meer je te kiezen hebt, hoe beter de 11 onderwerpen zijn toch? En veel extra werk is dat toch ook weer niet?

Alleen uit deze post haal ik al 4 bruikbare onderwerpen
-stemming
-kieze
-werken
-alleen
Omdat ik wil dat jullie ook goed over de onderwerpen nadenken. Als ik het limiteer tot 3 kan ik 3 goed doordachte onderwerpen verwachten die bij jullie wellicht ook uit een selectie van 5 ofzo komen.

Dat heb ik liever dan dat mensen een lijst van 8-9 onderwerpen opsturen waarover voor de helft wellicht niet is nagedacht.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')