Dat was ik, ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:53 schreef PankPinther het volgende:
En tijdje terug noemde iemand "gezichtsbedrog" in een ander topic.
Lijkt me ideaal, daar kun je alle kanten mee op
Goed punt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:49 schreef prupke het volgende:
tot wanneer kunnen we mailen??
dat lijkt me nou geen leuk onderwerp...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:10 schreef -Robbedoes- het volgende:
ingestuurd.
Zal ik vanaf nu doen.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:15 schreef ..bennie het volgende:
Stuur je ook even een ontvangstbevestiging, zodat duidelijk is dat ie ook is aangekomen?
Zie editquote:Op zondag 6 januari 2008 10:26 schreef ..bennie het volgende:
Vreemd, die van mij staat als verzonden op 9:25 vanmorgen.
Witbalans? Hoe stel ik die in op m'n F65?quote:Op zondag 6 januari 2008 09:27 schreef ..bennie het volgende:
1. Gelfilters/Witbalans, met instructie ondersteuning (geen nabewerking toegestaan)
2. Skylines (geen nabewerking toegestaan)
3. Schemerlamp portret (vrij)
Zojuist ingestuurd.
Dan zul je net iets creatiever moeten zijn en een gelfilter met een filter combineren.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Witbalans? Hoe stel ik die in op m'n F65?
een wat???quote:Op zondag 6 januari 2008 11:57 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Dan zul je net iets creatiever moeten zijn en een gelfilter met een filter combineren.
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.quote:
en wat is t nut van deze techniek?quote:Op zondag 6 januari 2008 12:05 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.
Wanneer je niet over wb functies beschikt kun je dan eenzelfde kleurfilter (meen ik) voor je lens plaatsen om de WB te compenseren, of dat dezelfde kleur of de tegenovergestelde kleur is moet ik even navragen aangezien ik niet analoog fotografeer, maar daar kan Re wel antwoord op geven denk ik.
Ik heb aangeboden om bij het onderwerp een duidelijk instructie topic te maken, de resultaten zijn erg leuk om te zien, echt stoei onderwerp dus.
Aangezien je flitslicht de achtergrond niet bereikt, krijg je daar dus een verkleuringquote:Op zondag 6 januari 2008 12:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
en wat is t nut van deze techniek?
als je dan toch weer een kleurenfilter gaat gebruiken hef je t gecreeerde effect toch weer op?
Aha, een instructietopic is dan wel handig inclusief een winkel waar je dergelijke dingen zou moeten kopenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:05 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Een gelfilter is gewoon een stuk gekleurd plastic dat je voor je flitser plaatst. Op een compactcamera kun je bijvoorbeeld een blauw velletje plastic papier voor je popup flitser plakken met een stukje plakband. Op het moment dat je dan de witbalans corrigeert naar 28000K wordt alles dat door je flitslicht wordt bereikt normaal gekleurd en krijgt alles dat niet door je flitslicht wordt bereikt (de achtergrond dus) een oranje gloed.
Wanneer je niet over wb functies beschikt kun je dan eenzelfde kleurfilter (meen ik) voor je lens plaatsen om de WB te compenseren, of dat dezelfde kleur of de tegenovergestelde kleur is moet ik even navragen aangezien ik niet analoog fotografeer, maar daar kan Re wel antwoord op geven denk ik.
Ik heb aangeboden om bij het onderwerp een duidelijk instructie topic te maken, de resultaten zijn erg leuk om te zien, echt stoei onderwerp dus.
De kantoorboekhandel voorziet in alle behoeften, de enige drempel is creatief knippen en plakkenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Aha, een instructietopic is dan wel handig inclusief een winkel waar je dergelijke dingen zou moeten kopenMaar ik denk dat je met een dergelijk ow de drempel te hoog legt voor velen.
kweet niet, vind t een beetje vreemd. T doel ervan is me totaal niet duidelijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:10 schreef ..bennie het volgende:
[..]
De kantoorboekhandel voorziet in alle behoeften, de enige drempel is creatief knippen en plakken.
1 denk ikquote:Op zondag 6 januari 2008 12:16 schreef k_man het volgende:
Het aantal inzendingen zal echter ongetwijfeld een minimum bereiken.
Grappig voorbeeld, maar hoe ziet dit er dan normaal uit?quote:
Leuke onderwerpenquote:Op zondag 6 januari 2008 10:57 schreef hansderooij het volgende:
Wat vinden jullie van:
1. Emotie (mensen, lachen, verdriet, pijn)
2. Dimensies (lijnenspel, architectuur)
3. Kermis (mensen, licht, beweging)
4. Verkeer (verkeerspleinen, drukke wegen)
Is natuurlijk op meer manieren uit te werken dan de paar voorbeelden tussen haakjes...
t is niet zwart bekijken, ik zie geen verschil bij de foto die je geplaatst hebt als hoe het anders zou zijn, dus geen uitdaging tot een leuke creatiequote:Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef ..bennie het volgende:
Ik kan me een topic Schrijven met licht herinneren, daar waren ook benodigdheden voor nodig, stuk ingewikkelder en ontzettend veel mensen hebben er aan meegedaan, niet alles zo zwart bekijken.
quote:Op zondag 6 januari 2008 12:16 schreef k_man het volgende:
Het aantal inzendingen zal echter ongetwijfeld een minimum bereiken.
quote:Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
1 denk ikHeeft ..bennie 1 voordeel: hij wint
Het was aan het motregenenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Grappig voorbeeld, maar hoe ziet dit er dan normaal uit?
en wat vond je van mijn onderwerpen?quote:
Er is iig geen wedstijd geweest met dat onderwerp.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef ..bennie het volgende:
Ik kan me een topic Schrijven met licht herinneren, daar waren ook benodigdheden voor nodig, stuk ingewikkelder en ontzettend veel mensen hebben er aan meegedaan, niet alles zo zwart bekijken.
Grappig idee, maar je sluit hier mensen met een compactcamera uit hequote:Op zondag 6 januari 2008 12:05 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral een technische uitdaging en volgens mij is dat niet handig hieroquote:Op zondag 6 januari 2008 12:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
t is niet zwart bekijken, ik zie geen verschil bij de foto die je geplaatst hebt als hoe het anders zou zijn, dus geen uitdaging tot een leuke creatie
maar:
Gezien het niet moeilijk is ga ik er van uit dat er anderen zijn die mij eenvoudig weten te overtreffen. En wellicht zien mensen als Re en consorten er ook wat meer uitdaging in om met zo'n onderwerp mee te doenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
1 denk ikHeeft ..bennie 1 voordeel: hij wint
Ik vind Kermis een hele leuke, maar ook een lastige. Niet iedereen heeft makkelijk een kermis ter beschikking. Dus je moet óf tot een hele creatieve interpretatie komen, óf er voor gaan reizen.quote:
Ook leuk hoorquote:
Nee voor hen geldt hetzelfde als mensen met een analoge camera. Ipv een kleurfilter kun je gewoon een transparant voor de lens plakken met een stukje tapequote:Op zondag 6 januari 2008 12:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Grappig idee, maar je sluit hier mensen met een compactcamera uit heDie kunnen nl. hun witbalans niet zo makkelijk aanpassen op kleurtemperatuur. Alleen op standaard-instellingen. En dan zouden ze terug moeten vallen op kleurfilters en het merendeel van de compactcam's kunnen geen filters aan.
Het is dan ook geen onderwerp, maar een techniekquote:Op zondag 6 januari 2008 12:26 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Gezien het niet moeilijk is ga ik er van uit dat er anderen zijn die mij eenvoudig weten te overtreffen. En wellicht zien mensen als Re en consorten er ook wat meer uitdaging in om met zo'n onderwerp mee te doen.
quote:Op zondag 6 januari 2008 12:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind Kermis een hele leuke, maar ook een lastige. Niet iedereen heeft makkelijk een kermis ter beschikking. Dus je moet óf tot een hele creatieve interpretatie komen, óf er voor gaan reizen.
Of het in de tweede helft van het jaar plaatsen, dan heeft iedereen een half jaar de tijd om de winnende foto te makenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind Kermis een hele leuke, maar ook een lastige. Niet iedereen heeft makkelijk een kermis ter beschikking. Dus je moet óf tot een hele creatieve interpretatie komen, óf er voor gaan reizen.
En volgens welke regel kan een techniek geen onderwerp zijn?quote:Op zondag 6 januari 2008 12:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is dan ook geen onderwerp, maar een techniek
Geenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:29 schreef ..bennie het volgende:
[..]
En volgens welke regel kan een techniek geen onderwerp zijn?
Domme vraag ms, maar waarom zou je het beperken? Het is geen stemming oid Hoe meer je te kiezen hebt, hoe beter de 11 onderwerpen zijn toch? En veel extra werk is dat toch ook weer niet?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:59 schreef Xilantof het volgende:
Daarom mag iedereen weer 3 onderwerpen inzenden.
Omdat ik wil dat jullie ook goed over de onderwerpen nadenken. Als ik het limiteer tot 3 kan ik 3 goed doordachte onderwerpen verwachten die bij jullie wellicht ook uit een selectie van 5 ofzo komen.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Domme vraag ms, maar waarom zou je het beperken? Het is geen stemming oid Hoe meer je te kiezen hebt, hoe beter de 11 onderwerpen zijn toch? En veel extra werk is dat toch ook weer niet?
Alleen uit deze post haal ik al 4 bruikbare onderwerpen
-stemming
-kieze
-werken
-alleen
quote:Ha Xilantof,
Hierbij mijn 3 onderwerpen voor 2008. Voor alle 3 geldt dat de interpretatie volledig vrij is. Veel succes met de keuze.Rond Pak Perspectief
vrgr
Vv
Je moet er wel over nadenkenquote:Op zondag 6 januari 2008 21:10 schreef k_man het volgende:
Slechts drie? Hmm, dat heb ik dan gemist. Ik had er vijf ingestuurd.
Die eerste 2 zijn toch hetzelfdequote:Op maandag 7 januari 2008 14:16 schreef Ynske het volgende:
Ook hier ingezonden
uitgekomen opGeloof Dromen Weerspiegeling
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:18 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Die eerste 2 zijn toch hetzelfde
dan moet ik vlak voordat ik ga slapen nog de straat op om foto's te makenquote:Op zondag 13 januari 2008 10:49 schreef Ireth het volgende:
3. Het vroege leven.
Een volgepropte stadsbus om half 8 's morgens, de krantenjongen met volgeladen fietstassen, het openen van de bloemenkiosk, het krabben van de auto in het half duister.
- Exitquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:56 schreef Xilantof het volgende:
Even een reminder...
Men kan tot zondag 22,00 uur inzenden...
Jammer van die gemiste kansquote:Op zondag 20 januari 2008 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat lees je goed.
Zoals Tha_Erik al meldt, voor de schermen geen stemming over onderwerpen.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:56 schreef Schanulleke het volgende:
Geen stemming dus waarbij de beste 11 doorgaan?
Nee, uitstekend juist. Stemmingen leiden tot grootste gemene delers zonder oog voor samenhang of balans.quote:
quote:Op maandag 21 januari 2008 14:45 schreef ..bennie het volgende:
die vraag kun je kwijt in R&P
Nope nog niet...quote:Op maandag 21 januari 2008 16:55 schreef Ymke het volgende:
Zijn jullie er al uit? Ik ben zo nieuwsgierig
dat is schizofreniequote:
We hebben een onderwerp binnen dat daar wel binnen zou passen...quote:Op maandag 21 januari 2008 18:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
dat is schizofrenie
Zou trouwens ook een leuk onderwerp zijn geweest
Tweeluik?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
We hebben een onderwerp binnen dat daar wel binnen zou passen...
en een schizofreen is nooit alleen, dus altijd een groepsportretquote:Op maandag 21 januari 2008 18:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
dat is schizofrenie
Zou trouwens ook een leuk onderwerp zijn geweest
Of een lange sluitertijd met een aantal flitsen er door heenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:54 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
en een schizofreen is nooit alleen, dus altijd een groepsportret
electroshock dusquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:56 schreef prupke het volgende:
[..]
Of een lange sluitertijd met een aantal flitsen er door heen
We zijn er diep over in conclaaf.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:38 schreef bl0emetjE het volgende:
en en en? Is er al iets bekend? Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden!
Krijgen we ook een heel lijstje te zien met alle onderwerpen voor het hele jaar, of wordt er telkens per maand een onderwerp bekend gemaakt?
je andere ik?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:24 schreef -Robbedoes- het volgende:
Tis al bijna februari hoor.![]()
BTW dat onderwerp over schizofrenie weet ik waarschijnlijk wel wie dat ingestuurd heeft.
Ik niet
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:55 schreef BrewskieB het volgende:
Mijn voorstel:
Een foto waar 1 persoon op meerdere plekken op de foto staat afgebeeld, alsof het een groepsfoto betreft. Om dit uit te voeren wordt dit dan een combinatie van diverse disciplines: fotografie, compositie, interactie van de varianten van de persoon, en photoshop om de diverse foto's te integreren.
Die bedoelde ik inderdaad!quote:Op maandag 28 januari 2008 14:47 schreef -Robbedoes- het volgende:
Zal je helpen anders moet je zo zoeken.
[..]
nou ik vind het niet echt een onderwerp waar je je photoshop skills optimaal kan benutten, daar zijn juist de andere onderwerpen wat beter voor geschikt... Spreekwoorden is een heel visueel concept, maar goed dat is mijn meningquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat vindt je er vreemd aan, Re?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |