In plaats van.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:44 schreef k_man het volgende:
OK... maar is dit nu in plaats van de januariwedstrijd? Of komt die ook nog?
Je persoonlijke beste/favoriete foto van 2007. En waarom je dat vindt is dan weer aan jezelfquote:Op donderdag 3 januari 2008 22:50 schreef Rosbief het volgende:
De beste in welk opzicht?
en ik heb altijd een rare smaak gehadquote:Op donderdag 3 januari 2008 22:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je persoonlijke beste/favoriete foto van 2007.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:23 schreef MissBliss het volgende:
Lijkt me dat de wedstrijd gewoon toegankelijk is voor iedereen, net zoals alle andere wedstrijden
*kuchbruiloftmayakuch*quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:34 schreef An24 het volgende:
Tof![]()
Wordt wat spitwerk, maar ga mijn best doen!
Ik heb nog heel veel te leren mbt tot bewerkingen en daar wil ik dus wel feedback op van meer gevorderde PS'ers ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Sugar het volgende:
Wil je zelfs bewerkingen peilen voor zo'n wedstrijd?
En er werd eerder juist ook gezegd dat het wat suf is om in dit topic puur en alleen te vragen: "welke is het beste?" Lijkt mij gewoon erg leuk om juist bij één zo'n wedstrijd een keer te proberen helemaal vanuit jezelf je beste foto in te sturen en helemaal blanco naar alle inzendingen te kijken.![]()
Ik verwacht gewoon een veel eerlijkere stemming. Gewaagd gezegd, he?
Of calibreren?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is wel een probleem waar ik hier vaker tegenaan loop. Door mijn mooie lichtsterke Sony scherm lijken die foto's hier dan prachtig belicht maar dan krijg ik toch vaak het commentaar dat het te donker is. Misschien toch mijn oude CRT weer eens van zolder trekken...
Hmmm....ik gebruik er zelf zo'n Spyder voor, maar goed...die heb je niet begrijp ikquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef Schanulleke het volgende:
@ Quinazoline en dutchie: Dat bevestigt wel wat ik al zei over de aaibaarheidsfactor van het onderwerp ja
@ P: Ik zou niet weten hoe ik dat precies moest doen.
Het balkje dat bij DPZ onderaan staat wordt bij mij redelijk tot goed weergegeven. Zwart is echt zwart en alleen de laatste twee witte vlakken zijn wat lastiger te onderscheiden, maar onderscheid is er wel.
Balkje:
[ afbeelding ]
Ben het met je eensquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Sugar het volgende:
Wil je zelfs bewerkingen peilen voor zo'n wedstrijd?
En er werd eerder juist ook gezegd dat het wat suf is om in dit topic puur en alleen te vragen: "welke is het beste?" Lijkt mij gewoon erg leuk om juist bij één zo'n wedstrijd een keer te proberen helemaal vanuit jezelf je beste foto in te sturen en helemaal blanco naar alle inzendingen te kijken.![]()
Ik verwacht gewoon een veel eerlijkere stemming. Gewaagd gezegd, he?
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:09 schreef Schanulleke het volgende:
@ P: Spyder?
@ Re: Ik zie niks...
@ Quininza: Ik vind ze beide mooi maar ze hebben ook uitgebeten luchten, wat weer jammer is. Misschien dat je dat nog wat kunt bewerken?
ja je plaatje is zichtbaar.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:34 schreef Re het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nu mijn plaatje wel zichtaar?
Maak je wel eens gebruik van het histogram tijdens het fotograferen en/of nabewerken?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is wel een probleem waar ik hier vaker tegenaan loop. Door mijn mooie lichtsterke Sony scherm lijken die foto's hier dan prachtig belicht maar dan krijg ik toch vaak het commentaar dat het te donker is. Misschien toch mijn oude CRT weer eens van zolder trekken...
Als het HDR is, zouden de donkere delen links in beeld dan niet een stuk lichter moeten zijn?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:02 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat die foto sowieso al niet mag. Ziet er nogal hdr uit namelijk.
Ik heb niet zo'n ervaring met HDR maar het lijkt me weinig nut hebbenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:26 schreef k_man het volgende:
Niet persé?
Beide zijn fantastische foto's. Van mij mogen ze beide meedoen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:44 schreef PankPinther het volgende:
Ik zit zelf trouwens enorm te twijfelen tussen deze twee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de eerste kan ik me voorstellen dat sommige mensen hem iets te bewerkt vinden, ook al voldoet hij aan de wedstrijd eisen.
En bij de tweede ben ik er nog steeds niet over uit of ik die tepel nou wel of niet weg moet croppen, dus misschien dat daar nog een stukje af gaat aan de onderkant.
help...
heeft dat niet meer met de scroll richting te maken?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:58 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Mij valt in de eerste plaats het gezicht met de prachtige ogen op. Pas later de borst en de tepel.
mmmmmm ,wel als ik heel langzaam scroll... dan iddquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:08 schreef PankPinther het volgende:
[..]
heeft dat niet meer met de scroll richting te maken?
probeer eens de andere kant op?
Wees blij...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:47 schreef Ynske het volgende:
Oe PP de eerste
hier totaal geen idee, de platen waar ik begin van t jaar echt blij mee was vind ik nu allemaal tegenvallen
dr is echt niets bij waar ik echt heul trots op ben
Eensch is met Kamermans. Die andere platen zijn ook mooi. Alleen ben je bij de Eendenkooi foto's een beetje doorgeslagen in je bewerking van de lucht IMHO. (niet dat ik het beter kan maar ik ben nog steeds aan het proberen om hetzelfde effect te krijgen en het is echt retemoeilijk omdat te doen zonder dat het opvalt)quote:Op zondag 6 januari 2008 00:04 schreef ReneFroger het volgende:
Hey guys, doe ook mee aan dat wedstrijd.
Wil ff 4e foto van links insturen. Weet niet van wie het was, maar degene zei eens dat de eerste foto's vaak de beste zijn. Had de beste man toch gelijk. Deze foto is genomen met een onlangs aangeschafte 400D. Had nog een mooiere toen ik ging zitten, maar die bleek door de hond verprutst te zijn
Maargoed, de 4e foto van links dus. Goed bevonden voor de wedstrijd?
Mijn stem heb je.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 07:05 schreef Puckzzz het volgende:
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar deze:
[ afbeelding ]
maar dat is even zo uit mijn blote hoofd (en ik weet niet of ik die al eens heb ingezonden voor een wedstrijd)
en ik twijfel of die het goed zal doen, hoeveel stemmers zijn er vrouw of gay?![]()
![]()
Dutsjh hou je hormoontjes in bedwang.. Snoeperdquote:
Erg mooie foto, vooral het spiegelbeeld in het water, bijna loepzuiver.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:36 schreef RS4 het volgende:
Mijn beste foto van 2007 is sowieso deze:
[ afbeelding ]
Maar die heb ik al ingezonden in de vakantiewedstrijd, dus dat is misschien een beetje flauw. Of maakt dat niks uit?
Ach wat zal ik zeggen? Ik heb gewoon oog voor de mooie dingen in het leven.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dutsjh hou je hormoontjes in bedwang.. Snoeperd![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:21 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ach wat zal ik zeggen? Ik heb gewoon oog voor de mooie dingen in het leven.
* HMaster-II klompendansje doet en "Jeeej" roeptquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:39 schreef freud het volgende:
Ik heb er aan gedacht om in te sturenJubelt, natie der laaghe landen!
Of is dit de foto van An na een x aantal jarenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef freud het volgende:
OK, ok, dan ook de mijne. Eigenlijk de compleet tegenovergestelde emotie dan de foto van An
[ afbeelding ]
Is die van 2007 of is dit een voorschot op je beste van 2008?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef freud het volgende:
OK, ok, dan ook de mijne. Eigenlijk de compleet tegenovergestelde emotie dan de foto van An
[ afbeelding ]
Is van 10-11-2007quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Is die van 2007 of is dit een voorschot op je beste van 2008?
hoe zit het met al je kleurprofielen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie foto's An en Freud!
Ik heb maar zo'n Spyder besteld, eens kijken wat dat voor me doet.
het lijkt me zelfs een apart topic waard, scherm calibratie, kleurprofielen en verschillen op hardcopy print...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
ps hoe betrouwbaar is die spyder eigenlijk??
of moet ik dat ff in de sc gaan vragen??
Heeft Pk niet zo'n ding? meen me er iets van te herinneren dat ie dat eens zei.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
#1 had ik nog nooit gezienquote:Op woensdag 9 januari 2008 07:54 schreef Sugar het volgende:
Oké, dan ga ik toch ook maar jullie mening vragen. En dan specifiek de vraag: is er tussen deze 4 een foto die echt pakt? Dan hoor ik graag welke.Bedankt.
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:16 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hoop heel betrouwbaar. Kleurprofielen, ik heb er geen kaas van gegeten
Heb er maar even eentje aangemaakt, lijkt me inderdaad zinnig om het apart te trekken.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:27 schreef Re het volgende:
[..]
het lijkt me zelfs een apart topic waard, scherm calibratie, kleurprofielen en verschillen op hardcopy print...
Je hebt snel de neiging om de invalshoek van een ander specialer te vinden dan die van jezelf he, vergeet dat niet! Gewoon laten zien dus die foto's van je en lekker meedoen met de wedstrijdquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:37 schreef Mystical_moonlight het volgende:
Als ik al die foto's zo zie, lijken mijn foto's niet zo interresant/mooi.. haha.
Ik zal er vanavond/morgen wel een paar hier neer zetten.. kan nooit kiezen..quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je hebt snel de neiging om de invalshoek van een ander specialer te vinden dan die van jezelf he, vergeet dat niet! Gewoon laten zien dus die foto's van je en lekker meedoen met de wedstrijd
Laat je vooral niet ontmoedigen omdat andere in jouw ogen het beter kunnen. Ik denk dat ik me een regular kan noemen hier, en ik weet 9 van de 10 keer niet wie gaat winnen. Stuur gewoon in wat jij de beste foto vindtquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:33 schreef Pietmans het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost, en kom hier via het nieuwsbericht op de FP. Daarnaast heb ik ook totaal geen verstand van belichting en al die andere zaken die hier aan bod komen. Toch wil ik wel meedoen, omdat ik vind dat ik toch wel een mooie foto heb geschoten afgelopen zomer. Aan jullie de vraag of hij wedstrijdwaardig is, want ik heb niet zoveel tijd om alle topics door te spitten en te kijken naar inzendingen die vorige jaren zijn geweest.!
de foto is genomen vanaf een sloepje, toen we ergens op een watertje in friesland aan het varen waren.
Edit: XS.to ligt plat, iemand enig idee waar ik nog meer kan uploaden? ( op dit moment dus nog geen foto :/ )
probeer je foto eens ietwat rechter te zetten, en het contrast/brightness aan te passen zodat de kleuren wat minder flets worden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:33 schreef Pietmans het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost, en kom hier via het nieuwsbericht op de FP. Daarnaast heb ik ook totaal geen verstand van belichting en al die andere zaken die hier aan bod komen. Toch wil ik wel meedoen, omdat ik vind dat ik toch wel een mooie foto heb geschoten afgelopen zomer. Aan jullie de vraag of hij wedstrijdwaardig is, want ik heb niet zoveel tijd om alle topics door te spitten en te kijken naar inzendingen die vorige jaren zijn geweest.!
de foto is genomen vanaf een sloepje, toen we ergens op een watertje in friesland aan het varen waren.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:43 schreef freud het volgende:
@Mystical_moonlight; jij doet oko aan primaries
ik vindt em nogal groenigquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:30 schreef Peet64 het volgende:
Ben niet zeker nog, deze is gemaakt met m'n kodak
[ afbeelding ]
Is't wat?
1. Je moet helemaal zelf weten of je iets instuurdquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:33 schreef Pietmans het volgende:
[ afbeelding ]
Voor mij de 4de, 1 is niet scherp genoeg op de juiste plek, 2 is te hoog standpunt en 3 is me echt te wazig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:54 schreef Sugar het volgende:
Oké, dan ga ik toch ook maar jullie mening vragen. En dan specifiek de vraag: is er tussen deze 4 een foto die echt pakt? Dan hoor ik graag welke.Bedankt.
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
Ik vind 3 het mooiste maar ik ben bang dat de onscherpte iets te kunstzinnig is voor veel fokkersquote:Op woensdag 9 januari 2008 07:54 schreef Sugar het volgende:
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
Mits hij wat minder wazig was geweest, was ik voor 3 gegaan, nu denk ik 4, maar enkel als 2de keus.quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:54 schreef Sugar het volgende:
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
Oh yeahquote:Op woensdag 9 januari 2008 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb mijn landschapje (althans, een iets andere belichtingstijd dan de eerder geshowde) nog eens door PS getrokken.
Beter?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb mijn landschapje (althans, een iets andere belichtingstijd dan de eerder geshowde) nog eens door PS getrokken.
Beter?
[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik alleen 1 er uit springen, maar die kan je zeker nog 'spannender' kaderen imo. Heb je even een PM gestuurd met hoe ik het bedoel.quote:Op donderdag 10 januari 2008 07:07 schreef Sugar het volgende:
Schanulleke, dat is zeker een verbetering!En ik vond je wedstrijdinzending al zo mooi.
Bedankt voor jullie reacties op mijn 4 potentiele foto's. Ik word er wel wat wijzer van.Maar blijf twijfelen, dus wellicht vraag ik jullie nog eens om advies. Of ik ga de befaamde; welke van de twee is het beste-aanpak gebruiken en er zo eentje overhouden.
Wat Ynske zegt en ik zou 'm wat krapper croppen, zodat net dat puntje van de sloep weg is.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:33 schreef Pietmans het volgende:
[ afbeelding ]
Nee dus?quote:
quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:03 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee dus?
Nou deze dan?
[ afbeelding ]
Liefquote:Op donderdag 10 januari 2008 14:03 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee dus?
Nou deze dan?
[ afbeelding ]