abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 3 januari 2008 @ 21:32:42 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55755574
Zoals beloofd...

De beste foto van 2007.

Ga je gang!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55755910
Ik doe wel even een tvp-tje En ik moet dringend mijn collectie foto's eens door gaan banjeren denk ik.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55755955
OK... maar is dit nu in plaats van de januariwedstrijd? Of komt die ook nog?
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:49:03 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55756108
Ik heb dit jaar eigenlijk heel weinig gefotografeerd en weet wel al mijn top 5. Ik zal ze d'r nog eens bijzoeken.
Life is what you make it.
pi_55756296
ik heb ook niet al te veel gefotografeerd dus zal eens kijken of ik iets kan vinden
  FOK!fotograaf donderdag 3 januari 2008 @ 22:08:19 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55756740
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:44 schreef k_man het volgende:
OK... maar is dit nu in plaats van de januariwedstrijd? Of komt die ook nog?
In plaats van.
Maar je hoeft niet stil te zitten.

je kunt over onderwerpen nadenken:
De onderwerpen voor de fotowedstrijd van 2008.

En zoals beloofd komt er ook nog een "neppe" januari wedstrijd (vooralsnog zonder prijs). Deze is nog in de maak bij mij.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55757198
Leuke wedstrijd!

Mja, zoveel foto's gemaakt in 2007, dus dat wordt nog een zoekwerk...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55757749
Leuk
Ik zal eens gaan zoeken
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:50:44 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_55757841
De beste in welk opzicht?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  FOK!fotograaf donderdag 3 januari 2008 @ 22:54:03 #10
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55757950
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:50 schreef Rosbief het volgende:
De beste in welk opzicht?
Je persoonlijke beste/favoriete foto van 2007. En waarom je dat vindt is dan weer aan jezelf
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55757970
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:54 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Je persoonlijke beste/favoriete foto van 2007.
en ik heb altijd een rare smaak gehad
pi_55758743
Ik heb een vraagje! Mag je ook meedoen met deze wedstrijd als je nog niet zo vaak hebt meegedaan aan de fok! fotowedstrijden? Of is deze wedstrijd bedoelt voor de mensen die in 2007 vaak hebben meegedaan?
pi_55758833
Lijkt me dat de wedstrijd gewoon toegankelijk is voor iedereen, net zoals alle andere wedstrijden
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_55758904
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:23 schreef MissBliss het volgende:
Lijkt me dat de wedstrijd gewoon toegankelijk is voor iedereen, net zoals alle andere wedstrijden

Ik las in het topic over de onderwerpen iets over mensen die vaak meededen maar telkens net niet nummer 1 waren bijvoorbeeld. Daarom vroeg ik het me af!
Dankjewel
pi_55759161
Tof

Wordt wat spitwerk, maar ga mijn best doen!
pi_55759468
Ik heb eens even twee foto's van Barcelona van vorige week ge-upload. Ik betwijfel of ze het zullen orden, maar in het kader van "this thread is worthless without pics"...

1.

2.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 januari 2008 @ 07:24:30 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55763641
@bl0emetjE: Iedereen mag mee doen

@An24: LOL! ik denk dat 't voor jou zeker wat spitwerk wordt... Maar je hebt genoeg moois!

@k_man: Je eerste heeft van die 2 de voorkeur... Maar heb je niet wat mooie landschapjes nog?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55764247
Ik vind zelf de tweede mooier, maar ik weet wat er op te zien is - dat scheelt vast.

Het is het Paviljoen van Mies van der Rohe. Je ziet een muur, bankje en op de voorgrond een vijver. Zeer strakke architectuur, uit 1929.

Maar goed, eigenlijk moet een foto voor zich spreken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:14:19 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55764438
Weet je? Bij deze wedstrijd lijkt het mij leuk als we anoniem doen. Aangezien het discussietopic vooral bedoeld zou zijn om nog te kunnen verbeteren, mist het die betekenis nu toch al. Dan kunnen we ook wel overgaan tot anoniem insturen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:58:02 #20
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55765156
@ Sugar: Mensen willen toch reacties peilen en ik wil denk ik ook nog wel feedback op bewerkingen e.d. dus dat lijkt me niet echt anders dan bij gewone wedstrijden. Wat verwacht je van anonieme inzending?

@ k-man: Die eerste spreekt mij ook meer aan. Jammer van die (onvermijdelijke) schaduw in het midden...
pi_55765214
* Quinazoline heeft zich voorgenomen om deze keer ook mee te doen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:02:35 #22
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55765220
Wil je zelfs bewerkingen peilen voor zo'n wedstrijd?
En er werd eerder juist ook gezegd dat het wat suf is om in dit topic puur en alleen te vragen: "welke is het beste?" Lijkt mij gewoon erg leuk om juist bij één zo'n wedstrijd een keer te proberen helemaal vanuit jezelf je beste foto in te sturen en helemaal blanco naar alle inzendingen te kijken.

Ik verwacht gewoon een veel eerlijkere stemming. Gewaagd gezegd, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55765326
Ik ben er nog lang niet uit wat mijn beste foto van 2007 is
Zal een model-shoot-foto worden ben ik bang.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf vrijdag 4 januari 2008 @ 10:42:17 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55765962
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:34 schreef An24 het volgende:
Tof

Wordt wat spitwerk, maar ga mijn best doen!
*kuchbruiloftmayakuch*
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:53:47 #25
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55766194
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Sugar het volgende:
En er werd eerder juist ook gezegd dat het wat suf is om in dit topic puur en alleen te vragen: "welke is het beste?" Lijkt mij gewoon erg leuk om juist bij één zo'n wedstrijd een keer te proberen helemaal vanuit jezelf je beste foto in te sturen en helemaal blanco naar alle inzendingen te kijken.

Ik heb nog heel veel te leren mbt tot bewerkingen en daar wil ik dus wel feedback op van meer gevorderde PS'ers ja.
En dat anderen het suf vinden om te peilen vind ik prima hoor, ik vind dat alleen zelf niet. Zolang er maar kritisch wordt aangeboden, gericht wordt gevraagd en niet lukraak neer wordt geplempt.
Ik snap niet helemaal wat er niet eerlijk is aan eerdere stemmingen.
pi_55766340
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:42 schreef freud het volgende:

[..]

*kuchbruiloftmayakuch*
Denk het ook ja...maar welke
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:01:37 #27
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55766372
Oh nee, eerlijk is het wel, maar wel ook met een eerlijk oogje op de maker natuurlijk. Stond er een beetje krom, maar ik denk wel echt dat het meer om alleen de foto gaat dan.

En je kunt toch te allen tijde je PS-vaardigheden toetsen en verbeteren? Daarvoor dan ook deze wedstrijd gebruiken, lijkt me niet per se nodig.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:08:49 #28
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55766542
Ach, ik voel me tot sommige beeldstijlen duidelijk meer aangetrokken dan door andere. Kamermans en Dubbellu bijvoorbeeld maken regelmatig foto's die me erg aanspreken en zij hebben dan in het verleden ook regelmatig punten van me gekregen. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets voor anderen ook opgaat. Het gaat dan dus niet om de fotograaf maar om de beeldstijl. Ik denk serieus niet dat je daar teveel sociale druk/ functie/ manipulatie/ whatever achter moet zoeken.
Het is ooit al eens geprobeerd trouwens, dat anonieme inzenden, in de tijd dat ik nog niet meedeed en toen scheen het ook geen verschil te maken in de uiteindelijke uitslag.

En wat PS betreft, juist mijn mooiste foto's wil ik nog mooier maken, dit is daar een goed moment voor!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:12:38 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55766645
Dan maken we een gezamenlijke kloon, kun je daaronder mooi foto's plaatsen en toetsen.
En dat het nauwelijks verschil maakt, dat geloof ik ook best. maar het lijkt me wel echt leuk om eens te proberen.
pi_55769553
Zoals gezegd: anoniem inzenden is al eens geprobeerd en was niet zo'n succes.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:05:12 #31
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55769695
Ik plaats ze wel gewoon onder deze kloon

Ik heb een selectie gemaakt van mijn top 5:

1 lichtscherf:
Tijdens een wandeling door een zeer nauwe rotsspleet was hoog boven ons nog slechts een scherfje licht te zien, hier en daar zitten keien tussen de rotswanden geklemd die als een zwaard van Damocles boven de wandelaars hangen. Het resultaat spreekt mij aan omdat het een abstract geheel is geworden. Nadeel is dat ik denk dat 'men' de grote zwarte vlakken niet zal waarderen en dat concrete plaatjes over het algemeen meer aanspreken. Hier kom ik straks in een aparte post over beeldbeschouwing nog wel op terug.

2 De zachte zonnige zomer:
Ik ben heel blij met deze foto. Het meisje is mijn dochtertje, de foto is gemaakt op vakantie in Frankrijk. Het licht, de frisse kleuren en de intimiteit spreken me aan hierin. Nadeel is dat andere fotografen natuurlijk mijn gevoel voor dit mooie lieve meisje niet delen en misschien heel anders oordelen over de esthetische waarde van het plaatje.

3 Alopecosa fabrilis
Deze foto is ook gemaakt in Frankrijk. Wat me aanspreekt is dat de scherpte en de lichtbundeling op de juiste plaats liggen. Daarnaast staat hij er (bijna) volledig op. Het is echt een plaatje dat je in een naslagwerkje over spinnen tegen zou kunnen komen. Dat zijn in de regel foto's die simpel ogen maar dat niet zijn. Wie de moeite neemt om te zoeken op afbeeldingen van Grote Panterspinnen zal zien dat foto's van het dier in deze kwaliteit zeldzaam/ uniek zijn. Dat maakt me echt trots op deze en de volgende foto. Nadeel is dat dit soort macrofotografie bij lange na niet iedereen aanspreekt, zeker omdat het hier nu niet om een heel aaibaar diertje gaat.

4 De Grote Panterspin
Zie bovenstaande toelichting, maar er nu zo dicht opgekropen dat de zonnekap z'n voorpoten bijna raakte. Oeverigens raakte het diertje behoorlijk geagiteerd door zijn eigen spiegelbeeld en maakte hij een heel imponerend sprongetje waar ik zo van schrok dat ik direct weer rechtop stond. Een hele prestatie want nog geen 3 maanden daarvoor had ik een kruisbandreconstructie ondergaan.

5 Winters landschap
Last but not least, een landschap waar ik erg trots op ben, niet in de laatste plaats vanwege de 2de plek in de decemberwedstrijd. De compositie is mooi vind ik zelf met leidend lijnenspel en voldoende zaken in zicht zonder dat dit de rust in het plaatje verstoort. Ik wil kijken of ik in staat ben er met PS nog meer uit te halen.
pi_55769998
Lief portretje van je dochter. Schanulleke Maar ik vind hem nogal donker eigenlijk Net als je landschapje.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55770156
Ik vind de spin eng. Vooral #4, en dat terwijl ik eigenlijk bang ben voor spinnen. Ik blijf dus ook absoluut niet naar die foto kijken en dat lijkt me niet de bedoeling van een inzending voor de wedstrijd. Ik vind #2 en #5 wel erg mooi.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:27:00 #34
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55770160
Dat is wel een probleem waar ik hier vaker tegenaan loop. Door mijn mooie lichtsterke Sony scherm lijken die foto's hier dan prachtig belicht maar dan krijg ik toch vaak het commentaar dat het te donker is. Misschien toch mijn oude CRT weer eens van zolder trekken...
pi_55770411
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is wel een probleem waar ik hier vaker tegenaan loop. Door mijn mooie lichtsterke Sony scherm lijken die foto's hier dan prachtig belicht maar dan krijg ik toch vaak het commentaar dat het te donker is. Misschien toch mijn oude CRT weer eens van zolder trekken...
Of calibreren?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:38:55 #36
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55770455
O Schanulleke, ik vind ze echt eng! Dat licht, de details. Ik krijg er hartkloppingen van. Maar daardoor ook griezelig goed.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:50:43 #37
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55770774
@ Quinazoline en dutchie: Dat bevestigt wel wat ik al zei over de aaibaarheidsfactor van het onderwerp ja

@ P: Ik zou niet weten hoe ik dat precies moest doen.
Het balkje dat bij DPZ onderaan staat wordt bij mij redelijk tot goed weergegeven. Zwart is echt zwart en alleen de laatste twee witte vlakken zijn wat lastiger te onderscheiden, maar onderscheid is er wel.
Balkje:
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:55:44 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55770901
leuk

deze vond ik wel OK

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55770962
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef Schanulleke het volgende:
@ Quinazoline en dutchie: Dat bevestigt wel wat ik al zei over de aaibaarheidsfactor van het onderwerp ja

@ P: Ik zou niet weten hoe ik dat precies moest doen.
Het balkje dat bij DPZ onderaan staat wordt bij mij redelijk tot goed weergegeven. Zwart is echt zwart en alleen de laatste twee witte vlakken zijn wat lastiger te onderscheiden, maar onderscheid is er wel.
Balkje:
[ afbeelding ]
Hmmm....ik gebruik er zelf zo'n Spyder voor, maar goed...die heb je niet begrijp ik Dan wordt het lastig vermoed ik.
pi_55771055
Ik zat zelf te denken aan een van deze twee foto's:

Wat vinden jullie hier van?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:09:42 #41
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55771217
@ P: Spyder?

@ Re: Ik zie niks...

@ Quininza: Ik vind ze beide mooi maar ze hebben ook uitgebeten luchten, wat weer jammer is. Misschien dat je dat nog wat kunt bewerken?
pi_55771453
Hmmm, interessant, omdat er geen centraal ondrwerp is Straks maar even door mijn LR library heen bladeren om een mooie uit te zoeken
pi_55771571
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Sugar het volgende:

Ben het met je eens Je stemt tenslotte op een foto, en niet op de fotograaf
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:34:52 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55771780
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:09 schreef Schanulleke het volgende:
@ P: Spyder?

@ Re: Ik zie niks...

@ Quininza: Ik vind ze beide mooi maar ze hebben ook uitgebeten luchten, wat weer jammer is. Misschien dat je dat nog wat kunt bewerken?

nu mijn plaatje wel zichtaar?
pi_55772032
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

nu mijn plaatje wel zichtaar?
ja je plaatje is zichtbaar.
@Schanulleke een spyder is dus een calibratie apperaatje, een sensor die je op de monitor zet. de computer laat vervolgens een aantal kleuren en zwart wit tinten zien. en maakt dan een kleuren profiel aan die in de videokaart wordt geladen. De ColorVision Spyder2 Express kost ¤ 89,95

laat ik ook maar ff een foto posten, alleen denk dat hij te donker is
pi_55772135
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Maak je wel eens gebruik van het histogram tijdens het fotograferen en/of nabewerken?
Daaraan kun je ook vrij eenvoudig zien of je foto over- of onderbelicht is.

Edit:
Ik vind trouwens je 3e foto zeer nice.

[ Bericht 8% gewijzigd door Starfighter_Pilot op 04-01-2008 15:18:52 ]
You don't need eyes to see, you need vision.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:51:32 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55772228
@ Kamermans: Hier ziet hij er prima belicht uit hoor Mooie foto, die rare wolk doet het hem. Is het een uitsnede of een panorama? (Zou een panorama mogen). Bedankt voor de uitleg.

@ Re: Mooie plaat, erg expressief. ik stoor me wel wat aan het zwarte vlak links van het meisje, het is haar arm + een gordijn ofzo?
pi_55773443
het is geen panorama,.. foto is geschoten vanuit de auto. niet echt optimale omstandigheden enzo

hier hoe het er uit zou hebben gezien zonder de wolken, dit valt zeker niet meer onder storende delen wegwerken ?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:58:05 #49
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55773686
Of het er wel of niet onder valt: hij wordt er imho niet sterker op.

Panorama bestaat uit meer dan 1 foto als basis, dus ik weet niet of die dan wel mee mag doen van Xilantof.
pi_55773782
Ik denk dat die foto sowieso al niet mag. Ziet er nogal hdr uit namelijk.
pi_55774142
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:02 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat die foto sowieso al niet mag. Ziet er nogal hdr uit namelijk.
Als het HDR is, zouden de donkere delen links in beeld dan niet een stuk lichter moeten zijn?
pi_55774280
Niet persé?
pi_55774381
het is geen panorama, en ook geen HDR
Heb hem bewerkt door middel van zwart wit filters met daar over heen de gekleurde foto als color map.
pi_55774428
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:26 schreef k_man het volgende:
Niet persé?
Ik heb niet zo'n ervaring met HDR maar het lijkt me weinig nut hebben
M'n gevoel zegt dat het standaard bereik van je camera voldoende is om die foto te kunnen maken
Je komt pas tekort als je ook detail in de schaduwen wil hebben
pi_55774704
Ik zit zelf trouwens enorm te twijfelen tussen deze twee

Bij de eerste kan ik me voorstellen dat sommige mensen hem iets te bewerkt vinden, ook al voldoet hij aan de wedstrijd eisen.

En bij de tweede ben ik er nog steeds niet over uit of ik die tepel nou wel of niet weg moet croppen, dus misschien dat daar nog een stukje af gaat aan de onderkant.

help...
pi_55774788
[quote]Op vrijdag 4 januari 2008 13:05 schreef Schanulleke het volgende:
I
4 De Grote Panterspin
Wat een fantastische foto. Prima compositie en scherp op het juiste punt. Mooi om de ogen en de kaken zo scherp te zien. Top.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:57:55 #57
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55775022
@PP: Ik vind foto nr. 2 de mooiste maar het is een close call.

@ TheFrog: Dank je!
pi_55775032
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:44 schreef PankPinther het volgende:
Ik zit zelf trouwens enorm te twijfelen tussen deze twee

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij de eerste kan ik me voorstellen dat sommige mensen hem iets te bewerkt vinden, ook al voldoet hij aan de wedstrijd eisen.

En bij de tweede ben ik er nog steeds niet over uit of ik die tepel nou wel of niet weg moet croppen, dus misschien dat daar nog een stukje af gaat aan de onderkant.

help...
Beide zijn fantastische foto's. Van mij mogen ze beide meedoen.
Wat de tweede foto betreft. Mij valt in de eerste plaats het gezicht met de prachtige ogen op. Pas later de borst en de tepel. Voor mij is dat een "extraatje" dat niet per se hoeft.
pi_55775238
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:58 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Mij valt in de eerste plaats het gezicht met de prachtige ogen op. Pas later de borst en de tepel.
heeft dat niet meer met de scroll richting te maken?
probeer eens de andere kant op?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:54:05 #60
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55776219
De andere kant glijdt mijn aandacht heel anders
Ik vind de tepel bij het plaatje passen, het is een heel mooi naaktbeeld zonder porno te zijn. Da's knap met zo'n mooie vrouw.
pi_55777184
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:08 schreef PankPinther het volgende:

[..]

heeft dat niet meer met de scroll richting te maken?
probeer eens de andere kant op?
mmmmmm ,wel als ik heel langzaam scroll... dan idd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 januari 2008 @ 18:47:57 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55777470
Oe PP de eerste

hier totaal geen idee, de platen waar ik begin van t jaar echt blij mee was vind ik nu allemaal tegenvallen
dr is echt niets bij waar ik echt heul trots op ben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf vrijdag 4 januari 2008 @ 22:48:06 #63
73911 ultra_ivo
pi_55784048
Voor mij is dit m'n beste foto van het jaar:

Uit dezelfde serie volgt #2:

De 3e keus is heel anders;
pi_55792264
Zo, ik heb de mijne ingezonden Heb er niet al te lang over moeten nadenken
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:19:05 #65
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55795248
Ivo: 1 en 2 vind ik erg mooi en daarvan vind ik de compo op de eerste de sterkste!
pi_55795562
Ik vind de kleurtjes op de tweede mooier.
pi_55795767
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:47 schreef Ynske het volgende:
Oe PP de eerste

hier totaal geen idee, de platen waar ik begin van t jaar echt blij mee was vind ik nu allemaal tegenvallen
dr is echt niets bij waar ik echt heul trots op ben
Wees blij...

Dat is het beste teken dat je vooruit gaat.
pi_55812772
Hey guys, doe ook mee aan dat wedstrijd .
Wil ff 4e foto van links insturen. Weet niet van wie het was, maar degene zei eens dat de eerste foto's vaak de beste zijn. Had de beste man toch gelijk. Deze foto is genomen met een onlangs aangeschafte 400D. Had nog een mooiere toen ik ging zitten, maar die bleek door de hond verprutst te zijn

Maargoed, de 4e foto van links dus. Goed bevonden voor de wedstrijd?

[ Bericht 7% gewijzigd door ReneFroger op 06-01-2008 13:22:09 ]
pi_55813965
Gewoon insturen.
pi_55815149
Dankzij een zeer hulpvaardige Kamermans is de foto ingestuurd !
  zondag 6 januari 2008 @ 04:19:44 #71
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_55817114
hoe vinden jullie deze?

zondag 6 januari 2008 @ 10:30:03 #72
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55818218
Ik vind hem wat rommelig, zou beter uitkomen met meer symmetrie. Misschien in portrait croppen?
pi_55818499
Ik vind de loc ook nogal donker.
pi_55818509
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:04 schreef ReneFroger het volgende:
Hey guys, doe ook mee aan dat wedstrijd .
Wil ff 4e foto van links insturen. Weet niet van wie het was, maar degene zei eens dat de eerste foto's vaak de beste zijn. Had de beste man toch gelijk. Deze foto is genomen met een onlangs aangeschafte 400D. Had nog een mooiere toen ik ging zitten, maar die bleek door de hond verprutst te zijn

Maargoed, de 4e foto van links dus. Goed bevonden voor de wedstrijd?
Eensch is met Kamermans. Die andere platen zijn ook mooi. Alleen ben je bij de Eendenkooi foto's een beetje doorgeslagen in je bewerking van de lucht IMHO. (niet dat ik het beter kan maar ik ben nog steeds aan het proberen om hetzelfde effect te krijgen en het is echt retemoeilijk omdat te doen zonder dat het opvalt)
pi_55848821
Wat is het stil ineens Kom op mensen, waar blijven die inzendigen

En voor de mensen die twijfelen welke van hun foto's de beste is: Go with you're gut! Niet zo verlegen zijn, gewoon insturen die handel
pi_55850061
Mijn inzending:

Is het wat?
You don't need eyes to see, you need vision.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:40:46 #77
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_55851180

Is het wat?
Bier ende tieten.
pi_55851632
@S_P: Absoluut! inzenden die hap!
@Monotomo: Je moet er van houden, mijn ding is het niet, maar de plaat is verder gewoon okay.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:56:35 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55863990
vragen zoals "is het wat?" zijn natuurlijk not done hoor... beetje zelfkennis is natuurlijk wel vereist met dit soort wedstrijden, bovenste 2 platen zijn gewoon toffe platen...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:01:58 #80
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55864065
Is het wat?

Ziggy played guitar
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:11:23 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55864165
ja het is wat!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 06:56:25 #82
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55864941
OMG de beste van 2007??

* Puckzzz is een beetje triggerhappy geweest, ik zal eens moeten kijken.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 07:05:13 #83
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55864973
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar deze:

maar dat is even zo uit mijn blote hoofd (en ik weet niet of ik die al eens heb ingezonden voor een wedstrijd )

en ik twijfel of die het goed zal doen, hoeveel stemmers zijn er vrouw of gay?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_55871819
Mijn beste foto van 2007 is sowieso deze:

Maar die heb ik al ingezonden in de vakantiewedstrijd, dus dat is misschien een beetje flauw. Of maakt dat niks uit?
pi_55873379
Het kan natuurlijk goed dat je je beste foto van 2007 al een keer hebt ingezonden voor een wedstrijd. Vorige jaren was dat iig nooit een probleem.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:13:52 #86
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55874412
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 07:05 schreef Puckzzz het volgende:
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar deze:

[ afbeelding ]

maar dat is even zo uit mijn blote hoofd (en ik weet niet of ik die al eens heb ingezonden voor een wedstrijd )

en ik twijfel of die het goed zal doen, hoeveel stemmers zijn er vrouw of gay?
Mijn stem heb je.
pi_55874677
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:13 schreef dutchie het volgende:

[..]

Mijn stem heb je.
Dutsjh hou je hormoontjes in bedwang.. Snoeperd
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:53:06 #88
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55875367
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:36 schreef RS4 het volgende:
Mijn beste foto van 2007 is sowieso deze:
[ afbeelding ]
Maar die heb ik al ingezonden in de vakantiewedstrijd, dus dat is misschien een beetje flauw. Of maakt dat niks uit?
Erg mooie foto, vooral het spiegelbeeld in het water, bijna loepzuiver.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:48:27 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55876808
Ik vind die van Puckzzz ook wel "wat" hebben
Lekker douchen!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:21:13 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55877587
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:23 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Dutsjh hou je hormoontjes in bedwang.. Snoeperd
Ach wat zal ik zeggen? Ik heb gewoon oog voor de mooie dingen in het leven.
pi_55879218
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:21 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ach wat zal ik zeggen? Ik heb gewoon oog voor de mooie dingen in het leven.
ik vind die riem helemaal niet mooi

FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2008 @ 20:39:36 #92
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55882489
Ik heb er aan gedacht om in te sturen Jubelt, natie der laaghe landen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_55882664
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:39 schreef freud het volgende:
Ik heb er aan gedacht om in te sturen Jubelt, natie der laaghe landen!
* HMaster-II klompendansje doet en "Jeeej" roept
pi_55883797
Die van mij

FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2008 @ 21:42:19 #95
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55884011
OK, ok, dan ook de mijne. Eigenlijk de compleet tegenovergestelde emotie dan de foto van An

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_55884506
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:31 schreef An24 het volgende:
Die van mij

[ afbeelding ]
Niet te zien.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:03:00 #97
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_55884565
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef freud het volgende:
OK, ok, dan ook de mijne. Eigenlijk de compleet tegenovergestelde emotie dan de foto van An

[ afbeelding ]
Of is dit de foto van An na een x aantal jaren
pi_55884580
* prupke ook ingestuurd heeft
en ja ik ben er trots op
(was niet makkelijk om zonder flits in een donkere tent met allemaal erg beschonken lui een loepzuivere foto te maken , van een vrij hyperactief model )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2008 @ 22:03:37 #99
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55884583
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet te zien.
Bij mij wel
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_55884673
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet te zien.
Raar
pi_55884866
ik zie hem ook gewoon hoor
  FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2008 @ 22:16:58 #102
73911 ultra_ivo
pi_55884976
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef freud het volgende:

[ afbeelding ]
Is die van 2007 of is dit een voorschot op je beste van 2008?
  FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2008 @ 22:19:17 #103
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55885063
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Is die van 2007 of is dit een voorschot op je beste van 2008?
Is van 10-11-2007 .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2008 @ 22:29:39 #104
73911 ultra_ivo
pi_55885393
Ik heb voor de verandering maar eens vroeg ingestuurd.
pi_55885673
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:03 schreef freud het volgende:

[..]

Bij mij wel
Bij mij nu ook, maar net niet.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:09:18 #106
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55886731
Mooie foto's An en Freud!

Ik heb maar zo'n Spyder besteld, eens kijken wat dat voor me doet.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:10:12 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55886763
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie foto's An en Freud!

Ik heb maar zo'n Spyder besteld, eens kijken wat dat voor me doet.
hoe zit het met al je kleurprofielen?
pi_55886880
ps hoe betrouwbaar is die spyder eigenlijk??
of moet ik dat ff in de sc gaan vragen??
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:16:24 #109
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55886962
Ik hoop heel betrouwbaar. Kleurprofielen, ik heb er geen kaas van gegeten
pi_55887252
ik verder ook niet , maar soms is bij mij iets wit bv en dan is hij op een ander gecallibreerde monitor uitgebeten ... dus vandaar de vraag
en bv tussen een lcd en een tft zit ook altijd verschil indien je het met de zelfde spyder callibreerd/t
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:27:48 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55887296
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
het lijkt me zelfs een apart topic waard, scherm calibratie, kleurprofielen en verschillen op hardcopy print...
pi_55889756
Zonder enige bewerking, met een baggercamera, heb ik toch dit plaatje kunnen nemen in het pittoreske Zweden (de rivier Rottnan, als ik me niet vergis). Het bevat helaas wel wat storende elementen en is nog niet mooi gecropt, maar stiekem wil ik hem ook zo houden, i.v.m. de silhouetten van de boomtakken bovenin de foto.

2 andere foto's vind ik wat minder en dus post ik ze hier maar niet als afbeeldingen. Ook deze zijn met een eenvoudige camera tijdens dezelfde kanotocht in Zweden geschoten. Desondanks zijn ze klilkbaar:
klik en klik.

Tenslotte wil ik een foto van Fok-user Sjizzel (met wie ik op dezelfde kanotocht was) vermelden, een erg fraai gelukte foto van hetzelfde tafereel, maar dan nog beter, door de mooie compositie van het geheel. Ook hier is geen enkele vorm van fotobewerking gebruikt en is een relatief eenvoudige camera ingezet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gronnaephos op 09-01-2008 03:30:54 ]
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
  FOK!fotograaf woensdag 9 januari 2008 @ 07:20:41 #113
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55890068
De tweede doet me meer, omdat er een onderwerp is. Bij de eerste moet je een beetje zoeken wat je wil laten zien met de foto.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 9 januari 2008 @ 07:23:51 #114
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55890086
quote:
Heeft Pk niet zo'n ding? meen me er iets van te herinneren dat ie dat eens zei.
  woensdag 9 januari 2008 @ 07:54:25 #115
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55890237
Oké, dan ga ik toch ook maar jullie mening vragen. En dan specifiek de vraag: is er tussen deze 4 een foto die echt pakt? Dan hoor ik graag welke. Bedankt.
1

2

3

4

[ Bericht 1% gewijzigd door Sugar op 09-01-2008 08:00:30 ]
pi_55890414
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 07:54 schreef Sugar het volgende:
Oké, dan ga ik toch ook maar jullie mening vragen. En dan specifiek de vraag: is er tussen deze 4 een foto die echt pakt? Dan hoor ik graag welke. Bedankt.
1
[ afbeelding ]

2
[ afbeelding ]

3
[ afbeelding ]

4
[ afbeelding ]
#1 had ik nog nooit gezien Hij is mooi Wat een diepte door die lijnen #2 is grappig, #3 is te vaag voor mij en #4 zou ik voorzien van iets meer contrast.
  woensdag 9 januari 2008 @ 08:18:15 #117
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55890426
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:31 schreef An24 het volgende:
Die van mij

[ afbeelding ]
Ik vind het een heerlijke foto. Is het nog gelukt om de boel af te krijgen?
  FOK!fotograaf woensdag 9 januari 2008 @ 08:33:52 #118
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55890561
quote:
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:16 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hoop heel betrouwbaar. Kleurprofielen, ik heb er geen kaas van gegeten
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:27 schreef Re het volgende:

[..]

het lijkt me zelfs een apart topic waard, scherm calibratie, kleurprofielen en verschillen op hardcopy print...
Heb er maar even eentje aangemaakt, lijkt me inderdaad zinnig om het apart te trekken.

[Centraal] Calibratie van monitor/printer/etc.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_55898116
Als ik al die foto's zo zie, lijken mijn foto's niet zo interresant/mooi.. haha.
"Het maakt niet uit wat je doet, zolang je het maar goed doet!"
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:49:12 #120
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55898417
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:37 schreef Mystical_moonlight het volgende:
Als ik al die foto's zo zie, lijken mijn foto's niet zo interresant/mooi.. haha.
Je hebt snel de neiging om de invalshoek van een ander specialer te vinden dan die van jezelf he, vergeet dat niet! Gewoon laten zien dus die foto's van je en lekker meedoen met de wedstrijd
pi_55898536
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:49 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je hebt snel de neiging om de invalshoek van een ander specialer te vinden dan die van jezelf he, vergeet dat niet! Gewoon laten zien dus die foto's van je en lekker meedoen met de wedstrijd
Ik zal er vanavond/morgen wel een paar hier neer zetten.. kan nooit kiezen..
pi_55899405
Ik heb hier nog niet eerder gepost, en kom hier via het nieuwsbericht op de FP. Daarnaast heb ik ook totaal geen verstand van belichting en al die andere zaken die hier aan bod komen. Toch wil ik wel meedoen, omdat ik vind dat ik toch wel een mooie foto heb geschoten afgelopen zomer. Aan jullie de vraag of hij wedstrijdwaardig is, want ik heb niet zoveel tijd om alle topics door te spitten en te kijken naar inzendingen die vorige jaren zijn geweest.!

de foto is genomen vanaf een sloepje, toen we ergens op een watertje in friesland aan het varen waren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietmans op 09-01-2008 15:42:10 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:39:09 #123
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55899547
Photobucket geeft goede resultaten doorgaans
pi_55899633
Of Tinypic.
  FOK!fotograaf woensdag 9 januari 2008 @ 15:43:28 #125
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55899636
@Mystical_moonlight; jij doet oko aan primaries
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:33 schreef Pietmans het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost, en kom hier via het nieuwsbericht op de FP. Daarnaast heb ik ook totaal geen verstand van belichting en al die andere zaken die hier aan bod komen. Toch wil ik wel meedoen, omdat ik vind dat ik toch wel een mooie foto heb geschoten afgelopen zomer. Aan jullie de vraag of hij wedstrijdwaardig is, want ik heb niet zoveel tijd om alle topics door te spitten en te kijken naar inzendingen die vorige jaren zijn geweest.!

de foto is genomen vanaf een sloepje, toen we ergens op een watertje in friesland aan het varen waren.

Edit: XS.to ligt plat, iemand enig idee waar ik nog meer kan uploaden? ( op dit moment dus nog geen foto :/ )
Laat je vooral niet ontmoedigen omdat andere in jouw ogen het beter kunnen. Ik denk dat ik me een regular kan noemen hier, en ik weet 9 van de 10 keer niet wie gaat winnen. Stuur gewoon in wat jij de beste foto vindt .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 januari 2008 @ 15:51:02 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55899815
quote:

[ afbeelding ]
probeer je foto eens ietwat rechter te zetten, en het contrast/brightness aan te passen zodat de kleuren wat minder flets worden.
wel een leuk plekje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55900887
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:43 schreef freud het volgende:
@Mystical_moonlight; jij doet oko aan primaries

Wat zijn primaries?
pi_55901958
Ben niet zeker nog, deze is gemaakt met m'n kodak

Is't wat?
pi_55902216
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:30 schreef Peet64 het volgende:
Ben niet zeker nog, deze is gemaakt met m'n kodak
[ afbeelding ]

Is't wat?
ik vindt em nogal groenig

heb je photoshop?
doe eens IMAGE > ADJUSTMENTS > COLOR BALANCE
en dan het middelste schuifje "Magenta/Green" op -10 zetten

dan ziet hij er naar mijn idee al een stuk beter uit
pi_55902509
quote:

[ afbeelding ]
1. Je moet helemaal zelf weten of je iets instuurd

2. Persoonlijk doet hij me niets: Overbelicht, scheef, rommelig van opbouw en ik heb geen idee waar ik naar moet kijken (onderwerp dus).

3. Nogmaals: Als je hem wilt insturen, doe dat dan gewoon
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:04:55 #131
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55902763
quote:
1
[ afbeelding ]

2
[ afbeelding ]

3
[ afbeelding ]

4
[ afbeelding ]
Voor mij de 4de, 1 is niet scherp genoeg op de juiste plek, 2 is te hoog standpunt en 3 is me echt te wazig.
pi_55902889
quote:
1
[ afbeelding ]

2
[ afbeelding ]

3
[ afbeelding ]

4
[ afbeelding ]
Ik vind 3 het mooiste maar ik ben bang dat de onscherpte iets te kunstzinnig is voor veel fokkers
ik vind de compositie en kleuren in ieder geval erg mooi
pi_55903464
quote:
1
[ afbeelding ]

2
[ afbeelding ]

3
[ afbeelding ]

4
[ afbeelding ]
Mits hij wat minder wazig was geweest, was ik voor 3 gegaan, nu denk ik 4, maar enkel als 2de keus.
pi_55905768
Welke foto vinden jullie de beste?
En welk kadertje past er rond?

woensdag 9 januari 2008 @ 21:24:24 #135
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55908217
Ik heb mijn landschapje (althans, een iets andere belichtingstijd dan de eerder geshowde) nog eens door PS getrokken.
Beter?
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:25:21 #136
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55908245
@ Jeans: de tweede is de betere. Kader kan ik je niet mee helpen, ik hou er niet van.
pi_55908372
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb mijn landschapje (althans, een iets andere belichtingstijd dan de eerder geshowde) nog eens door PS getrokken.
Beter?
[ afbeelding ]
Oh yeah Stukken beter dan die meedeed aan de wedstrijd vind ik.
pi_55908573
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
Beter?
[ afbeelding ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 07:07:51 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55915380
Schanulleke, dat is zeker een verbetering! En ik vond je wedstrijdinzending al zo mooi.

Bedankt voor jullie reacties op mijn 4 potentiele foto's. Ik word er wel wat wijzer van. Maar blijf twijfelen, dus wellicht vraag ik jullie nog eens om advies. Of ik ga de befaamde; welke van de twee is het beste-aanpak gebruiken en er zo eentje overhouden.
  donderdag 10 januari 2008 @ 07:29:05 #140
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55915454
Hmmm, toch weer een kwartetje laten zien, laatste keer. Mag i jullie oordeel? Bedankt alvast!

1

2

3

4
  FOK!fotograaf donderdag 10 januari 2008 @ 07:29:48 #141
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55915459
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 07:07 schreef Sugar het volgende:
Schanulleke, dat is zeker een verbetering! En ik vond je wedstrijdinzending al zo mooi.

Bedankt voor jullie reacties op mijn 4 potentiele foto's. Ik word er wel wat wijzer van. Maar blijf twijfelen, dus wellicht vraag ik jullie nog eens om advies. Of ik ga de befaamde; welke van de twee is het beste-aanpak gebruiken en er zo eentje overhouden.
Eigenlijk vind ik alleen 1 er uit springen, maar die kan je zeker nog 'spannender' kaderen imo. Heb je even een PM gestuurd met hoe ik het bedoel.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:56:17 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55916090
Je bedoelde dus 1 uit de eerste 4, begrijp ik. Bedankt voor je aanpassing. Ik heb er van dat lieveheersbeestje nog één, die qua lijnen mooier is, vind ik. Die zet ik hier ook nog even neer en ik hoor graag wat jullie over het geheel dan mijn beste vinden. Echt bedankt alvast.

donderdag 10 januari 2008 @ 09:30:13 #143
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55916543
Ik vind die eerste van je tweede serie echt heel erg mooi. Hij zou nog iets meer contrast en kleurverzadiging mogen hebben misschien. Het lijnenspel bij nr. 4 vind ik ook heerlijk. Beide plaatjes zijn gewoon goed gezien.
Je lieveheersbeestje vind ik wat scherpte missen op de juiste plek.
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:41:27 #144
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55916715
quote:

[ afbeelding ]
Wat Ynske zegt en ik zou 'm wat krapper croppen, zodat net dat puntje van de sloep weg is.
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:03:20 #145
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55922875
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:01 schreef MissBliss het volgende:
Is het wat?

[afbeelding]
Nee dus?

Nou deze dan?
Ziggy played guitar
pi_55922965
hey, deze heb ik helemaal gemist!
2007 heb ik helaas maar weinig foto's gemaakt, 2008 er maar weer eens hard aan werken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55923442
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:03 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Nee dus?

Nou deze dan?
[ afbeelding ]
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55923569
Mijn inzending, geheel onbewerkt trouwens (want dat kan ik verder niet hihi)
pi_55923608
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:03 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Nee dus?

Nou deze dan?
[ afbeelding ]
Lief Mooi Lekkere toning ook zo
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:21:34 #150
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55924953
Thanks
Toch vind ik die andere ook mooi... nou ik denk er nog even over en nog even verder in het archief kijken
Ziggy played guitar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')