quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:10 schreef mschol het volgende:
de hele dag bezig geweest om te proberen om een server met vreemde kuren te fixen...
start op naar BIOS, raid (2x 250GB in raid 1) controller.. en dan:
"press <ESC> to boot... 10"
aftellend tot 0 en dan reboot ie...
echter op ESC reageerde hij niet...
na veel heen en weer gebel met de leverancier van het systeem, en dingen proberen. lijkt het er op alsof de onboard raidcontroller is overleden....
aangezien we zelfs de raidset weg hebben geknikkerd om te proberen of een losse schijf benaderd kon worden...
vervolgens wilde ik een switch even wisselen met een ander (i.v.m het feit dattie soms uitviel..)
stierf dat ding en moest er een nieuwe komen, ben een half uur in de stad bezig geweest om een 10/100 mbit switch te halen
computerland -> alle 10/100 mbit switches 5 poorts minimaal uitverkocht
Media markt -> Idem (en die gast daar raadde me een router aan, heb em heel subtiel voor idioot verklaard...)
Mycom -> 5 poort switches uitverkocht, die hadden nog wel een 8 poorts ...
Ach, ik koop eigenlijk bijna alles online wat betreft de PC; onderdelen, printerdingen etc. Is in de meeste gevallen goedkoper dan de winkel, en daarnaast heb je geen vervelende verkoper in je nek hijgen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:27 schreef mschol het volgende:
jah MM voor pc dingen mijden (en veel andere dingen) is idd zeer slim
och, bestel meestal online (grote, duurdere dingen) en haal ze dan op e.v.t met extra advies verkoper (afhankelijk van het onderdeel en de zaak)quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:56 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ach, ik koop eigenlijk bijna alles online wat betreft de PC; onderdelen, printerdingen etc. Is in de meeste gevallen goedkoper dan de winkel, en daarnaast heb je geen vervelende verkoper in je nek hijgen.
Braaf.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:02 schreef phluphy het volgende:
Ik heb momenteel een fijne leverancier (ook voor service etc.) redelijk in de buurt.
Straks een nieuwe zoeken als ik verhuisd ben. Of, zoals jullie, online dingen bestellen.
Maar ik vraag jullie zoiezo eerst "toestemming" voordat ik iets nieuws koop.
Wel als de telefoon uit Frankrijk komt. Waar heb je hem besteld?quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:24 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb zonet m'n nokia 6300 ontvangen maar ik heb een vraagje;
De handleiding die erbij zit is Franstalig. Is dit standaard?
Dan zou een NL handleiding bij moeten zitten. Is de telefoon ook zelf (software) in het frans?quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:35 schreef ThijsThijs het volgende:
Bij Bol.com
10euroquote:
quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:18 schreef Geqxon het volgende:
Erm phluph, de enige Duitse dealert die ik ken is de MediaMarkt, de Lidl en de Aldi.
en dat verbaasd je?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:18 schreef Geqxon het volgende:
Whehe. Omdat mijn broers kamer op het moment leeg staat, en daar een heerlijke grindvloer ligt, vond ik het wel een tof idee om daar een beetje rond te fietsen.
Mijn vader keek mij met grote verbazing aan toen ik door de gang van het huis aan het fietsen was.!
Ik dacht even dat er stond: met jezelf spelen!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef Sjowhan het volgende:
Nog 1 uurtje, en dan weekend
Vanavond eerst sporten, daarna naar een feestje. Zaterdag om 12.50uur wedstrijd fluiten, en dan om 22uur zelf spelen.
Lekkere zaterdag iig
Ze hebben er toch wel internet???????????quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:04 schreef WyriHaximus het volgende:
Wat verwacht je anders je gaat naar duitsland.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:12 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik dacht even dat er stond: met jezelf spelen!![]()
![]()
![]()
Sorry!
Evengoed een fijne zaterdag gewenst.
Ze zijn in Duitsland anders heel modern hoor:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:13 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ze hebben er toch wel internet???????????![]()
Dat heet daar enigma dacht ikquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:13 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ze hebben er toch wel internet???????????![]()
Er staat iets met Enigma in de naam van het plaatjequote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:57 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dat heet daar enigma dacht ik. (Of is dat ook dat plaatje van bert?)
Was iets te lui om dat te gaan checkenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Er staat iets met Enigma in de naam van het plaatje
Wat is er mis met verkpopers in computertoko's?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:56 schreef Sjowhan het volgende:
Ach, ik koop eigenlijk bijna alles online wat betreft de PC; onderdelen, printerdingen etc. Is in de meeste gevallen goedkoper dan de winkel, en daarnaast heb je geen vervelende verkoper in je nek hijgen.
Ik denk het eerstequote:Op zondag 6 januari 2008 18:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is er mis met verkpopers in computertoko's?
Overigens, wat ik nou even niet snap. Bij de introductie van Vista werd overal hardnekkig gemeld dat het niet mogelijk was om met een upgrade een volledige installatie te doen. Maar gister ging ik op een MACBook vista installeren met een upgrade en dat werkte als een trein
heeft meneer Microsoft ons voorgelogen of komt het omdat ik tijdens de installatie geen serial op heb opgegeven?
Ik gok ondermeer het tweede, aangezien het achteraf niet mogelijk is om te kijken of het systeem wel geupgrade is of niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Overigens, wat ik nou even niet snap. Bij de introductie van Vista werd overal hardnekkig gemeld dat het niet mogelijk was om met een upgrade een volledige installatie te doen. Maar gister ging ik op een MACBook vista installeren met een upgrade en dat werkte als een trein
heeft meneer Microsoft ons voorgelogen of komt het omdat ik tijdens de installatie geen serial op heb opgegeven?
defineer niet mogelijk...quote:Op zondag 6 januari 2008 18:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 januari 2008 20:57 schreef phluphy het volgende:
Heb even opgezocht wat Enigma is.![]()
![]()
Volgens mij ging ooit een hele spannende film over zo'n ding!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |