abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55769167
Dit soort toespraken zorgen ervoor dat ik het jammer vind niet in Amerika te wonen.
pi_55769482
Obama .

Hij geeft op zijn site af op lobbyisten maar laat zich zelf leiden door Oprah Winfrey. De vleesgeworden Amerikaanse decadentie.
pi_55769513
.
pi_55769651
Projecteer dat op de Nederlandse situatie en je krijgt tijdens de verkiezingen Ivo Niehe of Irene Moors als voorvechters voor een kandidaat .
pi_55769716
Hoe dan ook, om weer even de serieuze wereld te betreden: mooie toespraak, ik hoop dat Obama of Edwards, maar ik betwijfel dat laatste, winnen. Het zou goed zijn voor Amerika én de rest van de wereld.
pi_55769734
Och, anders Edwards als vice-president weer, . Geen slechte keuze, denk ik.
pi_55769882
Zijn change retoriek is leuk en aardig maar ik vraag me af in hoeverre hij dat in de praktijk kan brengen. Dat kan eindigen in tranen. Je kunt onmogelijk eigenhandig een heel systeem veranderen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:23:28 #158
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55770072
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn change retoriek is leuk en aardig maar ik vraag me af in hoeverre hij dat in de praktijk kan brengen. Dat kan eindigen in tranen. Je kunt onmogelijk eigenhandig een heel systeem veranderen.
Kijk maar wat Bush gedaan heeft. Blijkbaar kan er heel veel.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_55770178
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Kijk maar wat Bush gedaan heeft. Blijkbaar kan er heel veel.
Zo heel anders was Amerika voor Bush ook niet hoor. De grote stoere cowboy die de hele wereld wel even een lesje leert.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:00:34 #160
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55771014

I'll be damned...
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2008 @ 14:16:41 #161
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55771340
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:00 schreef Aoristus het volgende:
[ afbeelding ]

I'll be damned...
Linkse huilie
Carpe Libertatem
pi_55771435
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:05 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, om weer even de serieuze wereld te betreden: mooie toespraak, ik hoop dat Obama of Edwards, maar ik betwijfel dat laatste, winnen. Het zou goed zijn voor Amerika én de rest van de wereld.
Edwards zou niet goed zijn voor de rest van de wereld.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55771468
Barack Obama
U bent 8% economisch linkser
U bent 1% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 75%

2% economisch rechtser dan de commieknuffelaar Hillary Clinton
pi_55772172

Bij de andere test stond ik het dichtst bij Romney; ik denk dat hier de doodstraf en het scheppingsverhaal de doorslag hebben gegeven. Daar zie ik namelijk niets in.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:51:08 #165
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55772214
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Linkse huilie
alsof links bestaat in de VS

democrat is wat je hier vvd zou noemen
pi_55772273
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:51 schreef Aoristus het volgende:

[..]

De Amsterdamse VVD misschien.
pi_55772337
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ze zijn aan de drank omdat het zo'n overrated kutberoep is.
Zegt de Technisch Bedrijfskundige.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:02:04 #168
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55772464
quote:
De Tien TV-momenten van 2007

Na in de broek van Ruud de Wild te hebben gekeken, kijkt Paul de Leeuw ook nog in de broek van Giel Beelen, knijpt met twee vingers zijn neus dicht, waarna hij in een drie minuten durende lachbui schiet

Jeroen Pauw gooit een glas water in het gezicht van minister Vogelaar

Rik Felderhof kijkt in de broek van Paul de Leeuw

Matthijs van Nieuwkerk interviewt zichzelf over de DVD 'Matthijs' Mooiste Momenten'

Paul Witteman gooit een glas water in het gezicht van Jeroen Pauw

Yvon Jaspers kijkt in de broek van een boer, waarna de boer een glas melk in het gezicht van Yvon Jaspers gooit

Albert Verlinde is gedurende twintig seconden zijn tekst kwijt

Jort Kelder wordt tijdens een live-uitzending in beslag genomen en de studio uitgedragen

Pierre Wind probeert in de broek van Giel Beelen te kijken, maar die heeft geen broek aan - Pierre Wind ook niet

Claudia de Breij gooit glazen water in de gezichten van Jeroen Pauw, Paul Witteman, de andere gespreksdeelnemers en het publiek
bieslog
pi_55772481
quote:
Sarkozy geeft goede en slechte punten

do 03/01/08 - In Frankrijk zullen de ministers voortaan meetbare resultaten moeten kunnen voorleggen. Elk ministerie heeft daarvoor een catalogus van criteria en te bereiken resultaten gekregen.
Zo zal minister van Migratie Brice Hortefeux slechts een goed rapport van president Sarkozy krijgen als hij voldoende illegale migranten het land heeft uitgezet.
(Belga)
Minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner (foto) moet onder meer uitrekenen hoe vaak Franse ministers hebben deelgenomen aan EU-conferenties in Brussel.

Minister van Cultuur Christine Albanel zal wellicht pas onderscheiding halen als het aandeel Franse films in de bioscopen hoog genoeg is.

Voor het opstellen van de criteria is een privé-firma ingeschakeld.
Werklozen opgepast!
Volgens een woordvoerder van de regering zullen werkzoekenden die twee "aanvaardbare werkaanbiedingen" weigeren een sanctie krijgen opgelegd.
Over welke sancties het gaat of wat "aanvaardbaar" inhoudt, sprak de woordvoerder zich niet uit.

Het is echter bekend dat de regering-Sarkozy het aantal werklozen naar beneden wil. Momenteel heeft Frankrijk een werkloosheidspercentage van 7,9 procent; de regering streeft naar 7,7 procent.
http://www.vrtnieuws.net/(...)nland/080103_Sarkozy
pi_55772553
quote:

[..]

Welnee, de meeste dem's kunnen zo aanschuiven bij GroenLinks. Je bedoeld dat SP-links niet bestaat, dat klopt wel.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:09:32 #171
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55772607
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:07 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Welnee, de meeste dem's kunnen zo aanschuiven bij GroenLinks. Je bedoeld dat SP-links niet bestaat, dat klopt wel.
GL, Hemke Valsema genomineerd als liberaal van het jaar 2006 door de VVD. Ze zijn nog rechtser
pi_55772954
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:09 schreef Aoristus het volgende:

[..]

GL, Hemke Valsema genomineerd als liberaal van het jaar 2006 door de VVD. Ze zijn nog rechtser
Dat was om te pesten, hoor. Je weet dat ze daarna veel problemen heeft gehad vanuit de oud-linkse vleugel.
pi_55772979
pi_55773091
Overeenkomsten Ron Paul

100% overeenkomst Wapenwetten
58% overeenkomst Milieu
83% overeenkomst Irak
92% overeenkomst Economie
83% overeenkomst Inkomen
67% overeenkomst Nationale veiligheid
58% overeenkomst Familie
83% overeenkomst Immigratie
75% overeenkomst Gezondheidszorg
92% overeenkomst Rechtsorde
83% overeenkomst Onderwijs
42% overeenkomst Terrorisme
pi_55773148
quote:

[..]

Je redeneert verkeerd. Links bestaat wel in de VS, maar rechts amper in Nederland. De linkse VVD is dus inderdaad vergelijkbaar met The Democratic Party .

Hoewel het natuurlijk een vrij beperkte definitiie is.
pi_55773210
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]

Bij de andere test stond ik het dichtst bij Romney; ik denk dat hier de doodstraf en het scheppingsverhaal de doorslag hebben gegeven. Daar zie ik namelijk niets in.
Ron Paul is voor de doodstraf en creationist. Lijkt me sterk dus.

Ik ben dakloos. Er zaten trouwens rare vragen in. "De gevolgen van de klimaatverandering worden sterk overdreven". Door wie?

edit. herstel. Paul is tegenwoordig dus tegen de doodstraf idd.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:36:32 #177
Stranger than fiction
pi_55773218
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zegt de Technisch Bedrijfskundige.
Daar is niks overrated aan.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:38:33 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55773266
Links en rechts zijn cultuurafhankelijk termen, waardoor ze beiden bestaan waar ook ter wereld.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55773343
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

vrijdag 4 januari 2008 @ 15:46:01 #180
Stranger than fiction
pi_55773423
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is niet echt statusverhogend... of wel dan?
pi_55773609
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is niet echt statusverhogend... of wel dan?
Het is een beetje een studie die je kiest als je faalt in het worden van een echte ingenieur.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:58:07 #182
Stranger than fiction
pi_55773689
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is een beetje een studie die je kiest als je faalt in het worden van een echte ingenieur.
Overrated is het dus niet. Het is prettig dat je m'n bevinding onderbouwt.
pi_55773920
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Overrated is het dus niet. Het is prettig dat je m'n bevinding onderbouwt.
Hmm, ik merk dat het wat gevoelig ligt
pi_55774187
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Och, hier en daar een organisatieadvies indienen dat linea recta in de prullenbak verdwijnt en waarvan je de tekst net zo goed kunt vervangen door een paar pagina's Anna Karenina. Wordt toch niet gelezen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:37:51 #185
Stranger than fiction
pi_55774541
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:22 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Och, hier en daar een organisatieadvies indienen dat linea recta in de prullenbak verdwijnt en waarvan je de tekst net zo goed kunt vervangen door een paar pagina's Anna Karenina. Wordt toch niet gelezen.
Joh ga jij nou maar weer met je vriendjes zustertjes afbekken.
pi_55774710
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Heb je trouwens gestudeerd in Eindhoven of Delft?
pi_55774722
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Geloof me, als een vrouw het goed vindt dat je haar afbekt, zal ze al het verdere ook goedvinden.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:49:31 #188
Stranger than fiction
pi_55774824
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb je trouwens gestudeerd in Eindhoven of Delft?
Yoh, ik heb een nog laffere variant gedaan aan de RuG. Ik zal trouwens de laatste zijn die beweert dat z'n studie lastig is/was. Wat overigens het geval is bij 95% van de studies. Een beetje logisch nadenken en dikke boeken doorwerken, meer is het niet.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:50:16 #189
Stranger than fiction
pi_55774846
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:45 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Geloof me, als een vrouw het goed vindt dat je haar afbekt, zal ze al het verdere ook goedvinden.
Je doet voorkomen alsof het een prestatie is. De machocultuur in de zorgsector heeft al het werk al voor je gedaan.
pi_55774919
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:58:11 #191
Stranger than fiction
pi_55775029
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:53 schreef Fastmatti het volgende:
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo
Ik hou me nog in. Het zal er wel aan liggen dat ik al de hele dag werk van collega's aan het puinruimen ben...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:06:16 #192
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55775198
quote:
Drie sms'jes als bewijs van scheiding

Cairo - Een Egyptische vrouw probeert voor de rechter een vonnis te krijgen dat bevestigt dat zij is gescheiden van haar echtgenoot. De vrouw baseert zich op drie sms'jes die haar echtgenoot zou hebben gestuurd met de mededeling dat hun huwelijk voorbij was.
Nadat zij een telefoontje had gemist van haar echtgenoot, ontving Iqbal Aboul Nasr een tekstbericht van haar man: 'Ik scheid van je omdat je niet jouw echtgenoot hebt beantwoord'.
Het was de derde sms van die strekking die Aboul Nasr van haar echtgenoot had ontvangen. Spuugzat besloot ze de rechter op basis van de sharia te vragen om een officiele scheiding. Volgens het islamitisch recht hoeft een man geen officiele aanvraag voor een scheiding te doen, maar volstaat het driemaal openlijk verstoten van zijn echtgenote. Overigens hebben sommige moslimlanden, Maleisie bijvoorbeld, echtscheidingen per sms verboden
het is vrij-dag en we kom-en sa-men, sms al je na-men..
pi_55775335
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je doet voorkomen alsof het een prestatie is. De machocultuur in de zorgsector heeft al het werk al voor je gedaan.
Overal waar mannen werken bestaat een 'machocultuur'. Je leest te veel Jan Wolkers.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:17:03 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55775410
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:53 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

De Amsterdamse VVD misschien.
Verklaar je nader, de landelijke VVD is toch ook gewoon voor homohuwelijk, tegen doodstraf, tegen wapenbezit en andere religieuze tierelantijnen?

Als ik zou moeten kiezen tussen Republikeinen en Democraten zou ik zeggen dat de Democraten het meest overeenkomen met de VVD.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:26:34 #195
Stranger than fiction
pi_55775599
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:06 schreef Aoristus het volgende:

[..]

het is vrij-dag en we kom-en sa-men, sms al je na-men..
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:32:24 #196
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_55775721
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:36 schreef Autodidact het volgende:
Ron Paul is [...] creationist.
In dat interview waarin hij zij 'dat beide kanten niet echt bewijzen hebben' en 'het is niet de vraag waar het om draait bij het presidentschap' vond ik hem alles behalve overtuigd creationist. Hij kwam eerder over als iemand die, om de vrede te bewaren met de kiezers, creationist zei te zijn.

Of heeft hij het ergens anders stelliger beweerd?
pi_55775826
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:32 schreef problematiQue het volgende:

[..]

In dat interview waarin hij zij 'dat beide kanten niet echt bewijzen hebben' en 'het is niet de vraag waar het om draait bij het presidentschap' vond ik hem alles behalve overtuigd creationist. Hij kwam eerder over als iemand die, om de vrede te bewaren met de kiezers, creationist zei te zijn.

Of heeft hij het ergens anders stelliger beweerd?
"It's a theory and I don't accept it as a theory" (al zal het best zoiets kunnen zijn als "god heeft de evolutie gestuurd", wat ook een anti-evolutiestandpunt is overigens). Maar goed, de vraag is ook niet zo zeer relevant bij hem omdat hij gewoon de lesprogramma's niet geregeld wil hebben vanuit de staat.

En het is eigenlijk hetzelfde als bij die vraag over klimaatverandering. Het gaat er niet zozeer om wat de politicus als persoon denkt, het gaat erom welke politieke handelingen eraan verbonden worden. Als iemand creationist is wil het nog niet zeggen dat hij het in overheidsgesponsorde scholen wil introduceren, en als iemand klimaatverandering overdreven vindt worden (de vraag blijft wie het dan overdrijft) wil het nog niet zeggen dat zijn politiek dus slechter voor het milieu is dan iemand die vindt dat het niet overdreven wordt. Iemand kan vinden dat het het belangrijkste onderwerp is, en er toch een desastreuze politiek omheen voeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Autodidact op 04-01-2008 17:52:28 ]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:39:59 #198
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55775891
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

het is uit..
pi_55775897
Waar komt die test over de amerikaanse verkiezingen vandaan die ik hier zie?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:41:11 #200
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55775917
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:40 schreef du_ke het volgende:
Waar komt die test over de amerikaanse verkiezingen vandaan die ik hier zie?
volkskrant.nl en eenvandaag.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')