quote:Op donderdag 3 januari 2008 07:19 schreef Bellerophon het volgende:
En toch zit ik weer in dubio, of Vista of XP, ik had in eerste instantie Vista maar ben toen weer terug gegaan naar XP.
Dit omdat bepaalde applicaties naar mijn mening sneller draaiden onder XP dan dat ze dat onder Vista deden. Echter heb ik ook weer vernomen dat Vista beter omgaat met een Dual Core dan dat XP dat doet.
De twijfel...
Niet heel gek natuurlijk dat Viasta daar beter mee omgaat.quote:Op donderdag 3 januari 2008 07:19 schreef Bellerophon het volgende:
En toch zit ik weer in dubio, of Vista of XP, ik had in eerste instantie Vista maar ben toen weer terug gegaan naar XP.
Dit omdat bepaalde applicaties naar mijn mening sneller draaiden onder XP dan dat ze dat onder Vista deden. Echter heb ik ook weer vernomen dat Vista beter omgaat met een Dual Core dan dat XP dat doet.
De twijfel...
Hehe sorryquote:Op donderdag 3 januari 2008 07:53 schreef OA het volgende:
Laatste post uit het vorige topic.
Bellerophon, volgende keer wel een nieuwe openen hè...![]()
[..]
Hmm dat is toch echt jammer, speel dat spel nog met regelmaatquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:05 schreef WallOfStars het volgende:
@bellerophan
Flashpoint draai niet goed (grafix fouten en crashes)
Freelancer, geen idee
Photoshop CS 3 werkt prima,
http://www.overclockers.com.au/wiki/Vista_Compatibility_Listquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:36 schreef WallOfStars het volgende:
Armed Aussalt doet het beter, maar af en toe grafix problemen.
anders wacht je nog ff op operation flashpoint 2 (komt ergens dit jaar)
Verklaar uw naderquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:32 schreef Treveo het volgende:
Hmm, ik ben beetje verbaasd dat er mensen zijn die zeggen dat veel programma's onder XP sneller werken dan Vista... zelf heb ik een keer XP gaan draaien en toen wilde ik niets anders dan meteen terug naar Vista =)
Hmm.. bij mij start zo ongeveer alle programma's sneller op in Vista dan in XP. Alleen het booten is XP wel sneller maar ik gebruik toch altijd hibernate.quote:
In principe is dit onmogelijk gezien het feit dat Vista veel meer resources vraagt.... 9 van de 10 keer zou het op XP sneller moeten zijnquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:17 schreef Treveo het volgende:
[..]
Hmm.. bij mij start zo ongeveer alle programma's sneller op in Vista dan in XP. Alleen het booten is XP wel sneller maar ik gebruik toch altijd hibernate.
Ik heb 1 GB werkgeheugen en Vista gebruikt nu zelf 259 MB en ik kan zien dat 822 MB in de cache zit... ik neem aan dat die SuperFetch hiervoor gezorgd heeft... Verder ondersteunt Vista mijn dual core en SATA schijf beter dan in XP.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:21 schreef jackson het volgende:
[..]
In principe is dit onmogelijk gezien het feit dat Vista veel meer resources vraagt.... 9 van de 10 keer zou het op XP sneller moeten zijn. Vista houdt wel bij welke programma's je vaak gebruikt en zorgt ervoor dat deze snel starten. Toch zou het in de applicatie zelf een stuk trager moeten zijn met Vista
XP is 90% sneller dan Vista. Het kan zijn dat bovengenoemde voordelen voor jou beter uitpakken dan het procentuele nadeel van 90%. Uitzondering lijkt me, zeker met slechts 1GB werkgeheugenquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:29 schreef Treveo het volgende:
[..]
Ik heb 1 GB werkgeheugen en Vista gebruikt nu zelf 259 MB en ik kan zien dat 822 MB in de cache zit... ik neem aan dat die SuperFetch hiervoor gezorgd heeft... Verder ondersteunt Vista mijn dual core en SATA schijf beter dan in XP.
Jezus, wat een ongelovelijke onzin. Rot gewoon op uit het Vista topic als je te stom bent het te kunnen gebruiken.quote:
Dat zijn gewoon de cijfers na het nieuwe service pak van XP, daarnaast ik gebruik zelf vista. Vorige topic nog een reactie gegeven op iemand met een vraag dus of je je grote muil even wil houden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:15 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Jezus, wat een ongelovelijke onzin. Rot gewoon op uit het Vista topic als je te stom bent het te kunnen gebruiken.
Geef mij maar een bron van die cijfers. Telegraaf.nl ofzo?quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:18 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de cijfers na het nieuwe service pak van XP, daarnaast ik gebruik zelf vista. Vorige topic nog een reactie gegeven op iemand met een vraag dus of je je grote muil even wil houden.
Bron?quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:48 schreef jackson het volgende:
[..]
XP is 90% sneller dan Vista. Het kan zijn dat bovengenoemde voordelen voor jou beter uitpakken dan het procentuele nadeel van 90%. Uitzondering lijkt me, zeker met slechts 1GB werkgeheugen
Winamp speelt muziek gewoon normaal af hierquote:Op donderdag 3 januari 2008 15:53 schreef Boschkabouter het volgende:
Is het normaal dat met Vista (Home Premium) en Winamp/WMP de muziek gewoon hapert?
Muziek staat gewoon lokaal opgeslagen, vrij nieuwe laptop.
Bij netwerk-muziek gaat het overigens nòg slechter.
quote:
Sowieso ervaring inderdaad maar hier staan wat cijders. Deze cijfers bevestigen overigens niet die 90%. Dus wat dat betreft zit ik er naast gezien dit artikel: http://core.tweakers.net/(...)-met-10-procent.htmlquote:
Dude, dat is Office.... waar zitten de rest?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:47 schreef jackson het volgende:
[..]
[..]
Sowieso ervaring inderdaad maar hier staan wat cijders. Deze cijfers bevestigen overigens niet die 90%. Dus wat dat betreft zit ik er naast gezien dit artikel: http://core.tweakers.net/(...)-met-10-procent.html
Dan nog is het verschil na SP3 een 60%
Slechts een voorbeeld... Ik weet niet naar welke rest je op zoek bent natuurlijk. Anyway, ik heb mijn mening al gegeven, dat het niet in cijfers is terug te vinden is zuur maar weet niet waar ik het vandaan had. Ik dacht het gelezen te hebben maar kan het niet vinden. Mijn ervaringen blijven daardoor hetzelfde en mijn mening ook natuurlijk. Dat je het daar niet mee eens bent is prima.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:52 schreef Treveo het volgende:
[..]
Dude, dat is Office.... waar zitten de rest?
Probeer het nog eens als SP1 uit is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:05 schreef Tuvai.net het volgende:
Vorige week had ik echter een map met icoontjes, zo'n 18000 PNG bestandjes van ieder nog geen 10 KB groot, die wou ik van een map naar een andere map kopieren. Toen ik dat deed kreeg ik dat mooie transfer-schermpje en gaf deze aan: "5 minuten resterend, transfersnelheid 120 KB/s". Probleem is echter dat de transfersnelheid maar constant bleef dalen en daardoor dus de resttijd steeds langer werd, op den duur langer dan 3 uur (!). Ik probeerde dit ook na m'n computer opnieuw opgestart te hebben zodat er geen andere programma's draaiden, maar het mocht niet baten. Na wat zoeken op Google en Microsoft.com bleek dit zelfs een vrij veelvoorkomend probleem te zijn. Komt nog eens bij dat een hoop, sommige vrij nieuwe programma's, niet werken. Visual Studio 2005, wat ik erg vaak gebruik, wil maar niet fatsoenlijk installeren op Vista.
DDR2 en hoeveel MHz?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:22 schreef trance40 het volgende:
Heb trouwens me laptop voorzien van 4gb geheugen.
Kosten me 80 euro voor 4 gig! Dat kan ik niet laten liggen.
En het gaat nog weer sneller.![]()
En zo hoort het ook.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:26 schreef RacerDKB het volgende:
BIj deze wil ik even de developers van Vista bedanken voor het verbeteren van het netwerkgebeuren in Vista tegenover XP. Daar waar ik in XP minimaal 20 minuten zat te kutten met instellingen doe ik nu gewoon rechtermuisknop, Probleem Opsporen, en Reparen, en wacht 5 tellen, en het is klaar.
En mijn excuses dat ik geen aandeel heb gespeeld in jullie salaris, maar julie toffe OS gratis heb.
Nee, maar dat zou je wel denken. Sluimeren is immers licht slapen, een slaap waaruit je zo weer wakker wordt, dus het zou logisch zijn om dat als vertaling van stand-by te nemen. Maar dat is dus niet gebeurd. Het zit zo:quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:24 schreef Oproerkraaier het volgende:
Sluimerstand is dus standby?
1 2 3 4 | Off Uit Uit Stand-by Stand-by Slaapstand Hibernate Slaapstand Sluimerstand |
1 2 3 4 5 | Windows XP Pro NVIDIA® Geforce® 7650 GS 256 MB DDR2, HDMI-interface en DVI-uitgang. (passief gekoeld) 2 GB DDR2 SDram 320 GB harde schijf SATA 300-interface |
Misschien handig om er bij te vermelden waarom je misschien naar Vista over wil en waarom je er toen der tijd vanaf bent gegaanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:30 schreef Bellerophon het volgende:
Ik zit toch weer in dubio, over de strijd tussen Vista en XP. Ik draai momenteel XP en dat gaat lekker snel. Heb trouwens onderstaande specs;
[ code verwijderd ]
Zal ik wachten op SP3 voor XP of toch weer is overstappen naar Vista (heb het al eerder gehad). Ik speel redelijk wat games, misschien handig om er ook bij te vermelden
Waarom ik terug was gegaan, was omdat ik onder XP betere snelheden behaalde met games (had toen nog 1 GB Ram) en omdat bepaalde drivers niet beschikbaar waren en dat bepaalde applicaties niet naar behoren functioneerde.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien handig om er bij te vermelden waarom je misschien naar Vista over wil en waarom je er toen der tijd vanaf bent gegaan.
Klopt, dat was 1 jaar geleden zo, nu werken veel applicaties prima onder Vista. Ik ben tot nu toe nog geen 1 applicatie tegengekomen die niet goed werkt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:29 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Waarom ik terug was gegaan, was omdat ik onder XP betere snelheden behaalde met games (had toen nog 1 GB Ram) en omdat bepaalde drivers niet beschikbaar waren en dat bepaalde applicaties niet naar behoren functioneerde.
Yep, ik merk duidelijk dat Vista beter omgaat met je geheugen en dualcore's dan XPquote:Waarom ik weer naar Vista over zou willen gaan, omdat (pin mij hier niet op vast) ik gehoord heb dat Vista beter omgaat met DualCore's dan dat XP dat doet.
Ha, wat bizar inderdaad. Mocht Windows ooit een snooze-functie krijgen, dan noemen ze dat wellicht "Winterslaap"quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, maar dat zou je wel denken. Sluimeren is immers licht slapen, een slaap waaruit je zo weer wakker wordt, dus het zou logisch zijn om dat als vertaling van stand-by te nemen. Maar dat is dus niet gebeurd. Het zit zo:
[ code verwijderd ]
quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:37 schreef Theroin. het volgende:
Toen mijn computer doodging en ik een laptop kocht zat daar dus Vista op en ik ben erg tevreden. Nog geen klachten gehad.
Ik maakte me wel ietwat zorgen door al die rampverhalen maar ik wil niet meer terug.
Weet ik niet, ik heb gewoon altijd een clean install gedaan... ik zou dus gewoon even een backup maken en dan upgrade naar Vista proberenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef Bellerophon het volgende:
Kan Vista gewoon zonder problemen over windows XP worden geinstalleerd? Zonder dat ik een back-up moet maken van een x tal bestanden?
Volgens mij haal je in XP op dit moment ietsje meer FPS (3-6 ofzo). Verder merk je er niks van die games, hoorquote:Maar merk ik het verschil dan niet als ik veel game? Bijvoorbeeld dat spellen gewoon langzamer zijn in omgang?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |