Ik slaap ook alitjd met de gordijnen een stukje open en zodra de eerste fletse lichtstraal tussen de grauwe regenwolken vandaan komt ben ik wakker. Ik slaap ook niet lekker met licht aan, snoozen met die lamp aan zou ik niet kunnen. En als ik al eens in slaap val met het licht aan, als ik zit te lezen of zo, word ik altijd na een uur heel koortsachtig, gedesorienteerd en zweterig wakker.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:07 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is nog altijd tevreden over zijn wakeup light.
Snap overigens niet dat mensen wakker worden op niveau 3, ik heb 'm echt voluit staan en ik straal mijn kamer uit. Daarvan wordt ik zoals Philips zegt heerlijk wakker. En die vogeltjes. Sja er is meestal wat meer nodig om me wakker te maken
Toch wordt ik wel wakker van de ruis van het geluidje, van het piepje daarna meestal helemaal.
De lamp doet zijn kunstje toch prima en ik heb totaal geen last van defecten of whatever. Hij doet 't gewoon perfect en die giga snooze knop vind ik helemaal geniaal. Zeker omdat dan 't licht gewoon aanblijft. Geen probleem. Hij staat overigens boven mijn hoofd en aan de andere kant van mijn bed staat een wit reflecterende kast, dus hoe ik ook lig, het licht schijnt altijd in mijn gezicht.
Merk overigens dat ik ook best wel chaggy ben als ik ergens wakker werd zonder mijn ochtendlamp. Vreemd.
De constructie is niet super deglelijk maar volstaat prima. Ik heb de wake-up light nu een jaar. Ik ben er super tevreden overquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:44 schreef Haijo het volgende:
Even nieuwsgierig maar eeeh...
hoe is het nu met de bouwkwaliteit van ding? Ik hoor vrij wisselende verhalen.
je weet toch hoe laat je de wekker hebt gezet. Dan kan je toch ook wel raden hoe laat het is als de lamp vol brandtquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef northernlight81 het volgende:
Dat ding is degelijk zat. Wat ik irritant vind is dat ik 's avonds het display dim, zodat hij niet zoveel licht geeft. Maar als ik dan 's ochtend wil kijken hoe laat het is, zie ik dat niet doordat die lamp zoveel licht geeft. Als ik het display dan feller wil zetten, kan dat alleen met de snooze-knop.
Ik blijf toch altijd nog even liggen en wil dan op een gegeven moment graag zien hoe laat het is, voordat ik te laat kom. En vaak ben ik 's avonds stoned en 's ochtends gaar en dan weet ik echt niet hoe laat dat ding precies staat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:45 schreef octopussy het volgende:
[..]
je weet toch hoe laat je de wekker hebt gezet. Dan kan je toch ook wel raden hoe laat het is als de lamp vol brandt
Ik heb de tweede lichting zeg maar, en mijne bromt echt niet. Via Wehkamp is ie 99 euro, via Postbank met rentepunten heb je voor 80 euro of zo al een wake-up light.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:46 schreef shroomer het volgende:
Ik zou er graag 1 willen hebben. Maar 150 euro voor een lamp met een tijdschakelaar..
En die oude versie is ook geen optie want die heeft een bromtoon. Waarschijnlijk hebben ze dat nog expres gedaan ook(dit jaar een nieuwe die niet bromt)
Ik heb mijn nachtlampje op een tijdschakelaar gezet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:46 schreef shroomer het volgende:
Ik zou er graag 1 willen hebben. Maar 150 euro voor een lamp met een tijdschakelaar..
En die oude versie is ook geen optie want die heeft een bromtoon. Waarschijnlijk hebben ze dat nog expres gedaan ook(dit jaar een nieuwe die niet bromt)
De oude versie bromt soms. Ik heb er zelf geen last vajn, maar van 1tje van marktplaats heb je grote kans dat die weg wordt gedaan doordat die wel erg bromt. Dan heb je dus versie met en zonder radio.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:05 schreef divided het volgende:
Als ik de zomer vroeg op moet laat ik bewust me gordijnen open omdat ik dan beter wakker wordt, na alle verhalen zit ik ook zeker te overwegen om zo'n ding te kopen.
op MP staan er ook een aantal
heb je nog goede en slechte versies ?
radio etc wordt ik helemaal niet gelukkig van.
gewoon lampje en wekker.
En als je de lamp minder sterk zet? Misschien dat je je dan niet wegdraait van het licht en dat je er toch langzaam aan went en makkelijk kan op staan.. Want de tijd is weer een beetje aangebroken dat het langer donker is 's ochtends en dat gordijn een stukje open geen effect meer heeft..quote:Op donderdag 18 september 2008 11:26 schreef Arinna het volgende:
Ik heb hem ook, op zich wel tevreden over... maar dat kan ook komen doordat ik meer op eenzelfde tijdstip opsta dan eerst. Ik merk wel dat ik me wegdraai van de lamp en er dan alsnog niet echt wakkerder van word... van de radio weer wel natuurlijk. Maar dan is het lichteffect/fitter wakkerworden n beetje weg... mijn oplossing is dat ik de gordijnen die aan de andere kant van de kamer hangen een beetje opendoe, zodat ik niet aan licht kan ontkomen.
Ik heb overigens de 400lux, en die staat op 20 (volle bak dus)
Ja, ik ben wel met minder begonnen, steeds opgevoerd. Ik heb hem nu overigens weer teruggezet op 10 ofzo, aangezien dat toch niet zoveel uitmaakte. Zo heel af en toe word ik overigens wel wakker van het licht, dus misschien moet ik me eens wat meer in mijn slaapritme gaan verdiepen, die cycli van 1,5 uur in de gaten houden. Mijn werk is helaas onregelmatig dus een vast moment van opstaan is er niet altijd bij.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
En als je de lamp minder sterk zet? Misschien dat je je dan niet wegdraait van het licht en dat je er toch langzaam aan went en makkelijk kan op staan.. Want de tijd is weer een beetje aangebroken dat het langer donker is 's ochtends en dat gordijn een stukje open geen effect meer heeft..
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:14 schreef BloodyLotte het volgende:
koop ik een wakeuplight vorige week, ging ik 'm vanmorgen testen, helemaal spannend en benieuwd. word ik een uur voor 'ie begint te lopen wakker uit mezelf.figures!
morgen nieuwe poging, dan moet ik ook meteen om 7 uur uit bed.
Zo spannend vond ik het nou ook niet dat ik daardoor wakker werd. Ik was gewoon uit mezelf al wakker en uitgerust. Ook fijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:55 schreef shroomer het volgende:
[..]
Haha dan vond je het wel erg spannend ik had zoiets alleen vroeger op de dag dat ik jarig was![]()
Wat ik vanochtend had toch weer had.. anderhalf uur later dan gepland uit bed.. Had gisteren de wekker op m'n mobiel gezetin plaats van de wekker van de wake-up light aan te zetten. Geen idee waar ik met m'n hoofd zat. Maar ik werd dus niet lekker wakker
(gelukkig student
)
£ 49,- ( ca ¤ 63,- ) hier in Engeland.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:50 schreef Haijo het volgende:
OH, die is een stuk mooier! Hoe duur is die?
Hij is echt veel mooier inderdaad. Nou was dat ook geen mission impossible na die eerstequote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
OK, vanmorgen voor het eerst gewekt door mijn Lumie
Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik vind hem er veel mooier uitzien dan de Philips en hij is ook nog goedkoper. Je hebt geen natuurgeluiden, alleen een wekker met licht.
[ afbeelding ]
Kans lijkt me klein, maar een brutale persoon heeft de halve wereld enzoquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:11 schreef Keroppi het volgende:
Zou ik extra kunnen zeuren bij het service-centre dat ik voorrang krijg? Zo moeilijk kan het niet zijn om een nieuwe uit de stelling te pakken en naar mij te versturen
Dat ding heeft natuurlijk ook een gewone wekfunctie met geluid (piepjes), alleen geen natuurgeluiden zoals vogeltjes of een ruisende zee.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:42 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hij is echt veel mooier inderdaad. Nou was dat ook geen mission impossible na die eerste.
De wekgeluiden zou ik wel missen, vooral in de zomer als ik met mijn raam open slaap ben ik anders bang dat ik niet wakker wordt, omdat het al licht is buiten dan.
Bij mij duurde het 2,5 weken nadat eerst beloofd werd dat ik binnen twee weken een nieuwe zou krijgen. Dus misschien moet je nog een paar dagen wachten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:11 schreef Keroppi het volgende:
Pff vanwege de problemen met de wekgeluiden had ik mijn Wake-up light opgestuurd. Binnen twee weken zou ik een nieuwe krijgen, maar nu blijkt dat ze daar achterstand hebben en het nog wel 2 weken kan duren. En ik heb 'm NU eigenlijk nodig...
Zou ik extra kunnen zeuren bij het service-centre dat ik voorrang krijg? Zo moeilijk kan het niet zijn om een nieuwe uit de stelling te pakken en naar mij te versturen
Ik zag het in de krant staan vanmorgen.. tja, met de 30 dagen niet goed geld terug garantie van de Aldi is dat natuurlijk uit te proberenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:52 schreef Heremeteit het volgende:
Bij de Aldi hebben ze morgen een wake-up light voor 29,99 (geen Philips uiteraard). Het is helaas niet duidelijk of deze lamp ook langzaam oplicht of dat 'ie alleen aan/uit kan.
Ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:03 schreef Burdie het volgende:
Ik wil 'm ook, lees veel goede verhalen hier.
Wij hebben op de slaapkamer zo'n verduisteringsgordijn, maar die doen we helemaal nooit dicht (hoewel het fijner slaapt) omdat ik anders zo rot wakker wordquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ja.Ik vind het ook fijn om in een hele donkere kamer slapen. Opstaan wordt dan veel makkelijker als er een lampje voor je aangaat zonder dat de gordijnen open moeten.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben op de slaapkamer zo'n verduisteringsgordijn, maar die doen we helemaal nooit dicht (hoewel het fijner slaapt) omdat ik anders zo rot wakker word.
Ik ga eens zoeken waar ze betaalbaar zijn.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:52 schreef Heremeteit het volgende:
Bij de Aldi hebben ze morgen een wake-up light voor 29,99 (geen Philips uiteraard). Het is helaas niet duidelijk of deze lamp ook langzaam oplicht of dat 'ie alleen aan/uit kan.
Ik heb er één, kan niet wachten tot morgenochtend.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
*edit* ik zie al dat er een post is geweest over deze lamp
Voor de geïnteresseerden onder ons, waaronder mijzelf:
Een 'nep' wake-up light bij de Aldi: Klokradio met wake-up light. Het ziet er niet zo design uit als die Philips maar misschien net zo goed, al dan niet beter![]()
[ afbeelding ]
Ik heb er zelf geen maar ik zou best eens willen proberen of het fijner wakker worden is met dat licht. Daarnaast wel handig met een radio erin
Vandaag is de aanbieding, zal misschien wel al uitverkocht zijn![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:47 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik heb er één, kan niet wachten tot morgenochtend.Hij is best mooi, voelt degelijk aan en hij doet wat 'ie doen moet. Benieuwd of ik ervan wakker wordt, zal voor de zekerheid m'n telefoon wel zetten op een wat later tijdstip want ik ben een comateuze slaper.
Ik ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:53 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
![]()
Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Bij de mediamarkt in Utrecht waren ze al in de aanbieding voor 125 euro.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:07 schreef Burdie het volgende:
Als het goed is, is vriendlief vanavond uit z'n werk langs de mediamarkt gegaan om een wakeup light te halen voor me, dus met een beetje geluk kan ik morgen hier ook mijn ervaring delen.
Edit: vriendlief belde net dat ze bij de mediamarkt 150 euro kosten, iets duurder dan elders dus.
Ik zit nu op stand 13...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:05 schreef ThomazZ87 het volgende:
Heb m zelf op stand 10 staan.
Dat heb ik vaker gehoord. Heb jij dat Philips ding?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:05 schreef Gaurav het volgende:
Ik heb het alweer een aantal maanden, en gebruik het tevens als bureaulamp. Soms gaat het licht (niet het alarm) echter vanzelf aan. (tot nu toe 4 avonden gebeurd) Ik heb geen idee hoe dit komt, de licht-only knop blijft niet hangen.
Ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gehoord. Heb jij dat Philips ding?
Ik heb 'm vanmiddag gehaald voor 85 euroquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:14 schreef ioko het volgende:
[..]
Bij de mediamarkt in Utrecht waren ze al in de aanbieding voor 125 euro.
Das dan de oude denk ik, niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb 'm vanmiddag gehaald voor 85 euro.
Daar is 'ie prima voor geschikt. Ik heb vanmorgen geprobeerd om me te laten wekken met een klaterend beekje maar dat is niet echt gelukt, ik sliep er doorheen en werd wakker van de wekker van m'n telefoon. Het is wel zo dat ik toen sneller en makkelijker m'n bed uit kwam, onbewust werd ik dus misschien toch al eerder uit mijn diepe coma slaap gehaald.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:01 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik ook.
Ikzelf zou het puur gebruiken als relaxed licht om mee wakker te worden en eventueel radio.
Of zit er ook echt een reguliere pure wekker op?
Volgens mij blijft de tijd enzo wel altijd branden, maar met de grote snooze-button bovenop kun je bepalen hoe 'fel' deze brandt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:49 schreef robinmos het volgende:
Is het zo dat je de verlichting van het display nooit helemaal uit kan zetten?
Ai groot minpunt.quote:Op zondag 2 november 2008 21:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij blijft de tijd enzo wel altijd branden, maar met de grote snooze-button bovenop kun je bepalen hoe 'fel' deze brandt.
Nouja ik bedoel meer dat hij geen licht geeft..quote:Op zondag 2 november 2008 23:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sja, bij een gewone wekker kan je ook het display niet uit zetten he.
Wel ik de heb de Lumie Bodyclock starter vanaf gisteren ook. Vandaag uitgetest. Wekker om 8:30.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef SeLang het volgende:
Tot nu toe erg tevreden over mijn Lumie.
Met 40 Watt geeft hij toch wel genoeg licht (dit was mijn zorg voordat ik hem kocht), al was meer licht nog wat beter geweest denk ik. Lekker wakker worden zo
Overigens heb ik bij de overgang van zomer naar wintertijd mijn wekker een uur vroeger gezet, zodat mijn dag een uur eerder begint (oftewel gelijk aan de oude zomertijd). Lekker om s'morgens een uurtje extra te hebben. Bovendien stemt mijn leefritme dan beter overeen met het daglicht.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |