Ik zie geen afbeelding...quote:Op dinsdag 25 maart 200801:53 schreef Qomolangma het volgende:
Het is al wat ouder en misschien al gepost, maar dit is ook wel interessant. Zou interessant zijn om een actuelere versie te zien. [afbeelding]
[afbeelding]
Nou mr. O'Leary, maak je borst maar nat. Als één sector een stevige klap zal krijgen bij de komende olie-tekorten is het de luchtvaart wel.quote:Mr O'Leary, who earned a total of ¤992,000 (£780,000) last year including ¤565,000 basic pay, said profits could halve for the coming financial year as an oil price topping $100 a barrel takes its toll. "I think it's inappropriate for managers to be awarding themselves pay increases if profits are falling," he said.
The pay freeze, which includes bonuses, will be lifted only if oil prices fall significantly and "we can see some prospect of profits being increased", said Mr O'Leary, who has a 4.2pc stake in the carrier.
Russian Oil Output May Fall for First Time in Decade in 2008quote:"Crude exports will be greatly affected because this is one of two main pipelines transporting crude to the southern terminals. We will lose about a third of crude exported through Basra," he said. Iraq exported 1.54 million barrels per day from Basra in February.
Coal Can't Fill World's Burning Appetitequote:Russian oil output may fall this year for the first time in a decade as the world's second-biggest supplier struggles with rising costs and harder-to-reach fields, Natural Resources Minister Yuri Trutnev said.
[..]
``National production has reached a plateau and onshore production appears to be in decline,'' said Ronald Smith, chief strategist at Alfa Bank, by phone in Moscow today.
En nieuws van eigen bodem.quote:Long considered an abundant, reliable and relatively cheap source of energy, coal is suddenly in short supply and high demand worldwide.
"We're at a point where we're running through the capacity," said David Khani, a coal analyst at Friedman, Billings, Ramsey Group. He compares the coal market to the oil market. For coal, he added, "it is unprecedented."
Waardeloos. Ze verspillen hier gewoon energie door waterstof te produceren met een andere energiebron (aardgas). Wat maakt het in godsnaam uit dat je in een waterstof-autootje rond kan rijden terwijl je voor datzelfde waterstof extra aardgas hebt moeten gebruiken om het te maken, in feite stoot je dus meer uit met het maken van waterstof dan dat er direct aardgas voor voertuigen wordt gebruikt. En om dan waterstof te gebruiken voor woningen en kantoren is helemaal belachelijk. Gebruik dat aardgas direct voor het verwarmen van die gebouwen, geen energie verspillen omdat waterstof zogenaamd de energiebron (/drager) van de toekomst zou zijn. Waterstof is waardeloos zo lang er geen grote hoeveelheden direct bruikbaar waterstof op de wereld zijn. Ophouden dus met dit soort energie-verspilling en doe eens wat aan energie-efficiëntie in plaats van emissie-reductie!quote:Arnhem wil de 'waterstofstad' van Nederland worden. De gemeente probeert bedrijven naar de stad te lokken die kunnen bijdragen aan de alternatieve energiebron voor auto's.
[..]
Arnhem huisvest toonaangevende waterstofbedrijven, aldus verantwoordelijk wethouder Rita Weeda. Eén bedrijf ontwikkelt waterstofgeneratoren, die aardgas omzetten naar waterstof.
[...]
De stad streeft ook naar waterstof als energie voor kantoren en woningen. In een nieuwbouwwijk wordt gewerkt aan een blok van tien woningen dat met waterstof wordt verlicht en verwarmd.
12 miljard voor alternatieve brandstoffen versus 1 biljoen voor activiteiten in Irak. Als het andersom was geweest had Amerika misschien wat kunnen doen aan die olie-verslaving. Maar blijkbaar was Irak invallen toch het beste idee, gek toch als je bedenkt hoeveel alternatieven er voor olie zijn. (quote:Since the start of this administration, the federal government has spent more than $12 billion to research, develop and promote alternative energy sources. Last year alone, the Energy Department announced more than $1 billion to spur the growth of a robust, sustainable biofuels industry — with a focus on cellulosic ethanol. We also continue to make critical investments in solar and wind power, hydrogen fuel cells, plug-in hybrid electric vehicles, cutting-edge clean coal plants and advanced nuclear power technologies. And we’re already seeing results — in our national laboratories and, more important, out in the marketplace.
(Guardian) Those who control oil and water will control the worldquote:Rice prices jumped 30 per cent to an all-time high on Thursday, raising fears of fresh outbreaks of social unrest across Asia where the grain is a staple food for more than 2.5bn people.
[..]
Global rice stocks are at their lowest since 1976.
[..]
While prices of wheat, corn and other agricultural commodities have surged since late 2006, the increase in rice prices only started in January.
quote:History may not repeat itself, but, as Mark Twain observed, it can sometimes rhyme. The crises and conflicts of the past recur, recognisably similar even when altered by new conditions. At present, a race for the world's resources is underway that resembles the Great Game that was played in the decades leading up to the First World War. Now, as then, the most coveted prize is oil and the risk is that as the contest heats up it will not always be peaceful.
[..]
The danger is not just another oil shock that impacts on industrial production, but a threat of famine. Without a drip feed of petroleum to highly mechanised farms, many of the food shelves in the supermarkets would be empty.
[..]
Oil remains at the heart of the game and, if anything, it is even more important than before. With their complex logistics and heavy reliance on air power, high-tech armies are extremely energy-intensive. According to a Pentagon report, the amount of petroleum needed for each soldier each day increased four times between the Second World War and the Gulf War and quadrupled again when the US invaded Iraq. Recent estimates suggest the amount used per soldier has jumped again in the five years since the invasion.
[..]
In this round of the Great Game, energy shortage and global warming are reinforcing each another. The result can only be a growing risk of conflict. There were around 1.65 billion people in the world when the last round was played out. At the start of the 21st century, there are four times as many, struggling to secure their future in a world being changed out of recognition by climate change. It would be wise to plan for some more of history's rhymes.
quote:OTTAWA - Gasoline-powered cars are driving humanity to the end of the oil age, leaving electric vehicles as the best weapon against global warming.
This is the major conclusion in a dramatic international report written by a former Exxon insider and released Tuesday to Canwest News Service.
"Sometime during the year 2008, humanity will probably pass the point at which it collectively consumes 1,000 barrels of crude oil every second of every day. More than half of it - and the share continues to rise - is dedicated to the movement of goods, services and people," said the analysis by physical chemist Dr. Gary Kendall, titled Plugged in: The End of the Oil Age. "Despite the pivotal role which oil is playing during the early years of the 21st century we are, without a doubt, entering the twilight of the Oil Age."
...
"We can choose to face up to this change, even embrace it, and stride purposefully towards an energy system which is clean, secure, and equitable. Or we might attempt to ignore it, eventually be overwhelmed by it, and suffer catastrophic consequences as a result of our collective lethargy."
...
He said it would be up to decision-makers to make the right choices and level the playing field for more sustainable choices.
"If politicians, business leaders, and civil society are able to summon the courage necessary to pro-actively transform our energy system, there will undoubtedly be winners and losers," said the report. "If they do not, it is extremely difficult to envision any winners at all."
quote:The planet, posits a new book by two Canadian academics, is on the cusp of a revolution in transportation that will steer people away from petroleum-fuelled vehicles and into ones that are either battery-powered or connected to electrical grids.
Transport Revolutions: Moving People and Freight without Oil, by Richard Gilbert and Anthony Perl, is one of the most thought-provoking books to cross my desk in a long while.
Gilbert is an urban issues consultant and former York University professor and municipal politician in Toronto. Perl is director of SFU's urban studies program.
Their book is an eyebrow-raiser, portraying a future that's around the corner as oil production is projected to hit a peak and start declining around 2012.
Dat worden dan weer romatisch lange vakanties met zeilschepen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:53 schreef Perrin het volgende:
Life without transport by oil is closer than we think
en een voettocht naar Rome, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 4 april 200815:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat worden dan weer romatisch lange vakanties met zeilschepen. [afbeelding]
Alleen nog maar seizoens groente etenquote:Op vrijdag 4 april 2008 15:16 schreef Perrin het volgende:
Of gezellig met paard en wagen een avondje uit, met de bakfiets boodschapjes doen..
Maar de zomer komt eraan en in de zomer doen Amerikanen niets liever dan autorijden, en wij doen lekker mee uiteraard.quote:Early data suggest U.S. oil demand in the first quarter fell by nearly 475,000 barrels a day from a year ago. That would be the biggest decline in any quarter since the drop in the fourth quarter of 2001 that followed the 9-11 attacks.
But, analysts said, sliding U.S. demand doesn't necessarily mean oil prices are heading lower, because global demand is still strong.
Ja maar voor verwarming is bijna niks nodig in de zomer dus minder verbruik van olie, denk dat pas echte weer prijs hard gaat stijgen als het weer winter word.quote:Op zondag 6 april 2008 02:02 schreef waht het volgende:
Maar de zomer komt eraan en in de zomer doen Amerikanen niets liever dan autorijden, en wij doen lekker mee uiteraard.
quote:Op vrijdag 4 april 200815:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alleen nog maar seizoens groente eten [afbeelding]
Geen aarbeien het hele jaar door meer. [afbeelding]
Fileprobleem, welk fileprobleem [afbeelding]
Niet meer met het vleigtuig op vakantie [afbeelding]
Dat wordt een flink stuk roeien voor jou indeneshia als je een keerjte nederland wilt opzoeken. [afbeelding]
Vroeger had men trapnaaimachines, gaan we dan trap computers krijgen om deze van energie te voorzien. [afbeelding]
$109,64 is de high van vandaag tot nu toe.quote:London, Apr 3 (Prensa Latina) The oil price could hit $160 a barrel as soon as next week, says ´Zapata’ George Blake, the Texan oil analyst quoted by the London-based online newsletter Money Morning.
[...]
Between 1973 and 1975, amidst a global energy crisis, global demand decreased annually by a whopping 0.01 percent. And between 1979 and 1984 consumption growth levelled, the biggest annual decrease being in 79-80 - down a devastating 0.04 percent.
Thus, demand for oil will not fall by any significant amount, even if the US goes into recession.
[...]
The last major oil frontiers were discovered as long ago as the late 1960s – the North Sea, the North Slopes of Alaska and Western Siberia.
Since then, there has been some reduction in the number of discoveries, but, more significantly, a huge reduction in their size. In the 1960s over 500 fields were discovered; in the 1970s, over 700; in the 1980s, 856; the 1990s, 510.
But in this decade just 65 oil fields have been discovered.
Of the 65 largest oil producing countries in the world, up to 54 have passed their peak of production and are now in decline, including the USA in 1970/1, Indonesia in 1997, Australia in 2000, the North Sea in 2001, and Mexico in 2004.
Meanwhile, Chinese oil demand went up by 6.5 percent in February, and their oil imports have risen by 18.1 percent. In brief, the Chinese are getting the oil, while Canada and Australia are going short.
22 maanden * 30 dagen = 660 *1.5 = 990 miljoen vaten voorraad. Zo dan hebben we veel op voorraad gehad nog.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:08 schreef waht het volgende:
Van de laatste 27 maanden was de productie slechts 5 maanden hoger dan de consumptie. De andere 22 maanden moest er uit opslag een gemiddelde van 1,5 miljoen vaten/dag worden gehaald. Globaal gezien.
quote:The UN International Fund for Agriculture predicts food riots will become common on the world scene for at least a year. The World Bank says 33 countries face unrest from higher prices in both food and energy.
Dat is juist, maar er is dus ook wat bijgekomen tijdens het productie-overschot. Er is ook alleen van de VS betrouwbare opslag-informatie, van de rest van de wereld is het gissen naar hoeveel olie er vroeger en nu in de strategische reserves zit.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
22 maanden * 30 dagen = 660 *1.5 = 990 miljoen vaten voorraad. Zo dan hebben we veel op voorraad gehad nog.
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_strategic_petroleum_reserves
Volgens wikipedia worden er ongeveer 4 miljard vaten als strategische voorraad aangehouden, deze voorraad zou volgens deze logica dan met 25% geslonken moeten zijn.
Die reserves dalen nu ook.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:38 schreef waht het volgende:
De afgelopen 17 maanden hebben de strategische olie-reserves dus flink moeten bijleveren om aan de vraag te voldoen. Het gekke is dat de reserves in de VS kennelijk van niks weten. Maar goed, de cijfers van olie-reserves in het Midden Oosten zijn ook niet betrouwbaar...
Bloombergquote:Oil Rises, Gasoline Climbs to a Record, on U.S. Supply Decline
By Mark Shenk
April 9 (Bloomberg) -- Crude oil rose above $111 a barrel in New York and gasoline surged to a record after a government report showed that U.S. supplies unexpectedly dropped.
Crude oil inventories fell 3.15 million barrels to 316 million last week, the first decline since February, the Energy Department said. A 2.3-million-barrel gain was forecast, according to a Bloomberg News survey. Supplies of gasoline and distillate fuel, including heating oil and diesel, also fell.
quote:Mahmoud Ahmadinejad told OPEC Secretary General Abdalla Salem el-Badri that the cartel "should establish a joint bank as well as having joint currency."
[..]
Meanwhile an Israeli government minister said yesterday that Israel would respond to an Iranian attack by destroying that country.
OMG dat is best hoog... ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het niet meer rendabel is om op benzine/diesel te rijden. wat zijn de prijzen bij de pomp op dit moment?quote:
nog niet nee, maar hoe lang gaat dat duren? zeker met die nieuwe regels waarin oudere autos duurder worden (niet iedereen kan ff een nieuwe kopen) en de komende KM heffing zal de situatie ook niet verbeteren. dan nog eens de hoge brandstofprijzen (die ook de gas en stroom prijzen doen stijgen)quote:Op woensdag 9 april 2008 20:46 schreef waht het volgende:
http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=937979&c=1001
1,55
Duur? Niemand rijdt er minder om.
zolang de brandstof kosten een kleine gedeelte van de totale kosten zijn zal niemand er minder omrijden hooguit een zuiniger auto kopen of minder naar de garage.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nog niet nee, maar hoe lang gaat dat duren? zeker met die nieuwe regels waarin oudere autos duurder worden (niet iedereen kan ff een nieuwe kopen) en de komende KM heffing zal de situatie ook niet verbeteren. dan nog eens de hoge brandstofprijzen (die ook de gas en stroom prijzen doen stijgen)
my 2 cnt
Langleven mij tankpas.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:35 schreef henkway het volgende:
[..]
zolang de brandstof kosten een kleine gedeelte van de totale kosten zijn zal niemand er minder omrijden hooguit een zuiniger auto kopen of minder naar de garage.
auto omruilen voor een Fiat panda is een stap en de auto-industrie zal snel met veel zuiniger auto's komen.
Ik moet het eerst zien voordat ik het geloof, dat die industrietak met veel zuinigere autos gaat komen. Als we weten dat volkswagen ooit een lupo 3 liter (3 liter voor 100 kmquote:Op woensdag 9 april 2008 21:35 schreef henkway het volgende:
auto omruilen voor een Fiat panda is een stap en de auto-industrie zal snel met veel zuiniger auto's komen.
quote:MODERN PARABLE . .
A Japanese company ( Toyota ) and an American company (Ford) decided to have a canoe race on the Missouri River. Both teams practiced long and hard to reach their peak performance before the race.
On the big day, the Japanese won by a mile.
The Americans, very discouraged and depressed, decided to investigate the reason for the crushing defeat. A management team made up of senior management was formed to investigate and recommend appropriate action.
Their conclusion was the Japanese had 8 people rowing and 1 person steering, while the American team had 8 people steering and 1 person rowing.
Feeling a deeper study was in order, American management hired a consulting company and paid them a large amount of money for a second opinion.
They advised, of course, that too many people were steering the boat, while not enough people were rowing.
Not sure of how to utilize that information, but wanting to prevent another loss to the Japanese, the rowing team's management structure was totally reorganized to 4 steering supervisors, 3 area steering superintendents, and 1 assistant superintendent steering manager.
They also implemented a new performance system that would give the 1 person rowing the boat greater incentive to work harder. It was called the 'Rowing Team Quality First Program,' with meetings, dinners, and free pens for the rower. There was discussion of getting new paddles, canoes, and other equipment, extra vacation days for practices and bonuses.
The next year the Japanese won by two miles.
Humiliated, the American management laid off the rower for poor performance, halted development of a new canoe, sold the paddles, and canceled all capital investments for new equipment. The money saved was distributed to the Senior Executives as bonuses and the next year's racing team was out-sourced to India.
Sadly, The End.
Here's something else to think about:
Ford has spent the last thirty years moving all its factories out of the US, claiming they can't make money paying American wages.
TOYOTA has spent the last thirty years building more than a dozen plants inside the US. The last quarter's results:
TOYOTA makes 4 billion in profits while Ford racked up 9 billion in losses.
Ford folks are still scratching their heads.
IF THIS WEREN'T TRUE, IT MIGHT BE FUNNY.
quote:Op donderdag 10 april 2008 09:36 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf het trouwens raar vinden dat de discussies vooral gaan over schijnoplossingen zoals biodiesel en dat soort onzin. Ze zouden de subsidies daarop direct moeten afschaffen omdat het alleen maar de inflatie aanwakkert (duurder voedsel).
Laat de benzineprijs maar lekker oplopen, dan is er tenminste een incentive voor echte oplossingen.
Doordat tegenwoordig iedereen breedband internet heeft zou je bijvoorbeeld al een heel groot % van de mensen voor bijvoorbeeld 50% vanuit huis laten werken. Dat type oplossingen dus. Een groot deel van het olieverbruik kan heel simpel vermeden worden.
Politici snappen niets van techniek en geloven de lobbyisten van de biobrandstoffen op de kleur van hun ogen.quote:Op donderdag 10 april 2008 09:36 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf het trouwens raar vinden dat de discussies vooral gaan over schijnoplossingen zoals biodiesel en dat soort onzin. Ze zouden de subsidies daarop direct moeten afschaffen omdat het alleen maar de inflatie aanwakkert (duurder voedsel).
Laat de benzineprijs maar lekker oplopen, dan is er tenminste een incentive voor echte oplossingen.
Doordat tegenwoordig iedereen breedband internet heeft zou je bijvoorbeeld al een heel groot % van de mensen voor bijvoorbeeld 50% vanuit huis laten werken. Dat type oplossingen dus. Een groot deel van het olieverbruik kan heel simpel vermeden worden.
Wat ik ook niet snap is dat ik op TV zo veel zie over twee grote problemen: dure olie en mensen met overgewicht. Well, do the maths!
Ha! Ford krijgt wat het verdient!quote:
The Shit Has Hit The Fan.quote:Rising food prices could spark worldwide unrest and threaten political stability, the UN's top humanitarian official warned yesterday after two days of rioting in Egypt over the doubling of prices of basic foods in a year and protests in other parts of the world.
[...]
"The security implications [of the food crisis] should also not be underestimated as food riots are already being reported across the globe," Holmes said. "Current food price trends are likely to increase sharply both the incidence and depth of food insecurity."
[...]
He said the prospect of food shortages over the next 20 years was so acute it had to be tackled immediately: "Climate change is a real issue and is rightly being dealt with by major global investment. However, I am concerned there
is another major issue along a similar time-scale - that of food and energy security."
Eelijk verdelen? Das geen probleem. De VS kan makkelijk een tijdje zonder voedsel, elke persoon heeft daar z'n eigen kleine opslag.quote:
quote:Crippling electricity shortages outside the industrial world are starting to play hob with a global economy that depends on Third World factories to produce First World amenities. Likewise, the blowback from US energy policies that poured a fifth of the American corn harvest into ethanol is sending grain prices soaring worldwide, raising the unwelcome prospect that millions of the poor around the planet may not be able to buy enough food to survive the coming months. Barring some improbable deus ex machina that comes along in time to bail us out of the mess we’ve made for ourselves, it’s fair to say, the limits to growth are back.
Up to this point the political leaders of the world’s industrial nations have had very little to offer in response to all this. Most seem to think that the advice allegedly given to Victorian brides on their wedding nights – “Close your eyes and think of England” – counts as a proactive energy policy. Eventually they will have to think of a better response, if only because political survival does have its appeal. Food riots in Haiti and Egypt are one thing, but when the price of food and gasoline starts putting serious pressure on the American and European middle classes, expect politicians to trip over one another in the rush to respond to the crisis.
beetje sarcastisch bedoeld, aangezien mensen niet sociaal van aard zijn, en al helemaal niet als er een voedseltekort gaat ontstaan. Die hulp aan Afrika gaat er het eerst aan, daarna wordt het pas oorlog.quote:Op donderdag 10 april 200813:02 schreef waht het volgende:
[..]
Eelijk verdelen? Das geen probleem. De VS kan makkelijk een tijdje zonder voedsel, elke persoon heeft daar z'n eigen kleine opslag. [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |