In je eerste 2 woorden geef je het al haarfijn aan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:28 schreef Yeahinho het volgende:
Achterlijke schijtclub!!
Waarom is er godverdomme een verplichte buscombi voor ons bij de bekerwedstrijd?!
Je denkt toch zeker niet dat ik me als vee in dat vakkie laat duwen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:33 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
In je eerste 2 woorden geef je het al haarfijn aan.
Wees blij dat je nog broodjes en koffie krijgt voordat jullie huilend naar huis mogen.
Die kunnen kampioen worden...dusquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:01 schreef Apoc2003 het volgende:
Op vi.nl valt zelfs te lezen dat Heerkes ook werkzaamheden blijft verrichten bij zijn oude club. Dit komt echt ontzettend amateuristisch over....
Dan kom je toch niet? Voor jou vast wel wat anderen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:40 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Je denkt toch zeker niet dat ik me als vee in dat vakkie laat duwen?
Ik háát combi's.
quote:GERT HEERKENS HOOFDTRAINER HERACLES ALMELO
2 Januari 2008
Gert Heerkens is per direct benoemd tot hoofdtrainer bij de eredivisie club Heracles uit Almelo. Samen met assistent Henrie Kruzen zal Gert heerkens trachten Hercels te behouden voor de eredivisie.
Naast zijn hoofdtrainersschap bij Heracles blijft Gert Heerkens trainer van Germanicus tot het einde van dit seizoen.
Namens het bestuur en al haar leden feliciteren wij Gert Heerkens met de benoeming van hoofdtrainer bij Heracles. Wij wensen hem veel succes bij zowel Heracles als bij Germanicus.
Eens. Helemaal als Smit aangeeft dat er zich tientallen trainers gemeld hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:01 schreef Apoc2003 het volgende:
Op vi.nl valt zelfs te lezen dat Heerkes ook werkzaamheden blijft verrichten bij zijn oude club. Dit komt echt ontzettend amateuristisch over....
Zet er maar bij in Rayquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:54 schreef RayMania het volgende:
Hier alle doelpunten van Heracles, tot nu toe. Kan in de OP gedaan worden, als jullie dat willen.
<knip>
Mooie OP hoor, Damzkieee.
Moet jij eens opletten hoe leeg het uitvak zal zijnquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:05 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan kom je toch niet? Voor jou vast wel wat anderen.
Die laatste van Quansah was geen intikker maar een solo!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:54 schreef RayMania het volgende:
Hier alle doelpunten van Heracles, tot nu toe. Kan in de OP gedaan worden, als jullie dat willen.
24-08-2007 [ afbeelding ] Ragnar Klavan (Roda JC - Heracles Almelo) 1-1
01-09-2007 [ afbeelding ] Everton Ramos Da Silva (NAC Breda - Heracles Almelo) 0-1
22-09-2007 [ afbeelding ] Everton Ramos Da Silva (Sparta Rotterdam - Heracles Almelo) 1-1
30-09-2007 [ afbeelding ] Everton Ramos Da Silva (Heracles Almelo - AZ) 1-1
30-09-2007 [ afbeelding ] Rob Maas (Heracles Almelo - AZ) 2-1
20-10-2007 [ afbeelding ] Everton Ramos Da Silva (Heracles Almelo - Vitesse) 1-0
20-10-2007 [ afbeelding ] Rob Maas (Heracles Almelo - Vitesse) 2-2
27-10-2007 [ afbeelding ] Igor Gluscevic (Excelsior - Heracles Almelo) 0-1
08-12-2007 [ afbeelding ] Igor Gluscevic (Heracles Almelo - De Graafschap) 1-0
08-12-2007 [ afbeelding ] Kwame Quansah (Heracles Almelo - De Graafschap) 2-0
16-12-2007 [ afbeelding ] Eddy Bosnar (FC Utrecht - Heracles Almelo) 3-1
22-12-2007 [ afbeelding ] Kwame Quansah (Heracles Almelo - FC Groningen) 1-0
27-12-2007 [ afbeelding ] Kwame Quansah (Heracles Almelo - Willem II) 1-0
[ afbeelding ] = Schot, intikker.
[ afbeelding ] = Kopbal.
[ afbeelding ] = Vrije Trap.
[ afbeelding ] = Speciaal (Volley, Omhaal, Lob, Stift, Hak, Solo).
[ afbeelding ] = Afstandschot.
[ afbeelding ] = Strafschop.
[ afbeelding ] = Eigen Doelpunt.
Mooie OP hoor, Damzkieee.
Groot twijfeltje, in principe dolt hij maar 1 speler, geen hele verdediging. Eigenlijk is het een solo/intikkerquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Die laatste van Quansah was geen intikker maar een solo!
Beukert
Bekendheid in Zuidoost-Drenthe.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Nooit van die coach gehoord [afbeelding]
solo/intikker kan ik me in vindenquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Groot twijfeltje, in principe dolt hij maar 1 speler, geen hele verdediging. Eigenlijk is het een solo/intikker.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:57 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zet er maar bij in Ray![]()
Die OP heb ik niet gemaakt trouwens, ik heb hem alleen ge-update. Aantal foto's werkten niet meer en tekst was niet meer up-to-date.
Kom niet op de lange zijde zittenquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:34 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe leeg het uitvak zal zijn.
En tuurlijk kom ik wel. Kutheracles.
Iddquote:
Niet om het één of het ander; maar toen is er toch niets noemenswaardigs gebeurd?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:00 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Kom niet op de lange zijde zitten
Bel maar effe naar Enschede met de vraag waarom.
nee hoor, elke verbetering wordt luidkeels toegejuichdquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:01 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Idd![]()
Vind je het erg dat ik het heb aangepast?
Martinquote:Op woensdag 2 januari 2008 18:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het wel een leuke aanstelling, als deze man kundig is waarom niet. Zijn onbekendheid nu zegt niet veel.
Jammer dat het hem niet gelukt is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
...en hielp ons bijna de klote op ook!
Maakt niet uit, bij jullie is het de trainers en het bestuur wel gelukt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Jammer dat het hem niet gelukt is.
Maar Martin Jol was ook direct eindverantwoordelijk toch? Deze man is alleen erbij gehaald omdat Heracles iemand met een papiertje moest hebben. Krüzen blijft bij ons tot het einde van het seizoen de man die de beslissingen neemt, hierdoor heeft Heracles tot de voorbereiding op het nieuwe seizoen de tijd om een hoofdtrainer te vinden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
MartinJol kwam ook als onbekende bij Roda binnen...
...en hielp ons bijna de klote op ook!
In Enschede (en alle supporters die daar zaten) hebben ze het er nog steeds overquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Niet om het één of het ander; maar toen is er toch niets noemenswaardigs gebeurd?
Jongens, denk aan de kerstgedachtequote:Op woensdag 2 januari 2008 19:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maakt niet uit, bij jullie is het de trainers en het bestuur wel gelukt.
Mijn excuses voor mijn late optreden, maar ik moest snel een nieuw deel openen vanwege de stemmingpeiling over Heerkes, the new boy on the block.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:32 schreef Damzkieee het volgende:
Trouwens, TS, kun je de OP die op Wikipedia staat gebruiken?
No prob!quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mijn excuses voor mijn late optreden, maar ik moest snel een nieuw deel openen vanwege de stemmingpeiling over Heerkes, the new boy on the block.
Was idd eindverantwoordelijk. Maar het is ook publiekelijk geheim dat hij tijdens de gewonnen bekerfinale in 97 er voor de sier bijzat en twee selectiespelers de opstelling enz hebben bepaald...quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
Maar Martin Jol was ook direct eindverantwoordelijk toch? Deze man is alleen erbij gehaald omdat Heracles iemand met een papiertje moest hebben. Krüzen blijft bij ons tot het einde van het seizoen de man die de beslissingen neemt, hierdoor heeft Heracles tot de voorbereiding op het nieuwe seizoen de tijd om een hoofdtrainer te vinden.
Tja, hij kan sowieso naar ACV. Als het nu goed gaat, heeft hij kans dat zijn naam bekend raakt bij clubs in de JL bijvoorbeeld. Mislukt het, dan moet hij in de hoofdklasse gaan proberen interessant te worden voor BVO's. Bij ACV om te beginnen dan dus.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:20 schreef Damzkieee het volgende:
TC Tubantia verwoord het trouwens wel goed: De kans dat Heerkes zijn carriere na dit seizoen besmeurd is voordat hij daadwerkelijk is begonnen is aanwezig.
Beide partijen lopen dus een groot risico.
Het lijkt me inderdaad geen man die te hard van stapel loopt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, hij kan sowieso naar ACV. Als het nu goed gaat, heeft hij kans dat zijn naam bekend raakt bij clubs in de JL bijvoorbeeld. Mislukt het, dan moet hij in de hoofdklasse gaan proberen interessant te worden voor BVO's. Bij ACV om te beginnen dan dus.
Dat werd tijd!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:35 schreef Breemz het volgende:
Oale Breemz der weer bie!
Ben benieuwd ten koste van wie het zal gaan, vrees zoals eerder gezegd dat Kwame weinig meer aan de bak zal komen.quote:Trainingskamp in het teken van andere tactiek
Door: Hendry Altena op 05-01-2008 21:37
Bron: Twentesport
Voor Heracles verloopt het trainingskamp in Mijas (Spanje) tot zover uitstekend. Trainer Hendrie Krüzen vindt dat de start van het nieuwe jaar voorspoedig is begonnen. De technische staf met Gert Heerkes erbij proberen voor de tweede seizoenshelft een andere tactiek op de mat te leggen. Trainer Hendrie Krüzen wil wat aanvallender gaan spelen met zijn ploeg en daar ligt de nadruk op tijdens het trainingskamp.
‘We willen in de toekomst wat aanvallender spelen, omdat we meer kansen moeten creëren. We hebben tot nu toe immers te weinig doelpunten gemaakt. Daarop ligt het accent deze week. We willen wat meer risico nemen, waarbij we natuurlijk achterin geconcentreerd moeten blijven', aldus Hendrie Krüzen. Ook voor de samenwerking met Gert Heerkes en Gerhard Wermink, die toegevoegd is aan de technische staf, is het trainingskamp ideaal.
Aanwinsten Gonzalo Garcia-Garcia en Martin Christensen zijn goed opgenomen binnen het team. 'Ze zijn goed opgevangen en van hun kant passen ze zich goed aan', vindt Hendrie Krüzen. 'Beide spelers zullen in onze nieuwe opzet een belangrijke rol gaan spelen.'
De ziekenboeg neemt steeds meer af. Kai Michalke is dan nog niet hersteld van een liesblessure, maar Ragnar Klavan zal vanaf morgen weer met de selectie trainen. Ook Rahim is op de goede weg terug na zijn ribblessure. Morgen(zondag) zal Heracles een oefenduel afwerken tegen de Belgische subtopper AA Gent. De wedstrijd begint om 15.00 uur in Spanje.
Inderdaad, ik snap ook niet zo goed waarom Bosnar in de pikorde onder Rahim staat.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:46 schreef Damzkieee het volgende:
3-1 voor tegen AA Gent
Eerste doelpunt van Lakic is een feit, en Ricky is terug
Maar Bosnar meteen al uit de basis gelaten nu Rahim weer fit is
Zeker een goed resultaat voor Heracles. AA Gent is een stugge tegenstander voor de Belgische opponenten.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ook al is het maar een oefenwedstrijd, toch een heel net resultaat.
Belangrijker is dat we zondag winnenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Zeker een goed resultaat voor Heracles. AA Gent is een stugge tegenstander voor de Belgische opponenten.
Waar is ze nu dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Kom ik er net achter Hanneke Mensink Heracles heeft verlaten![]()
Jammer dat ze alweer weg is bij Heerenveen
quote:
maar heb de nieuwe man al gesproken, en het kan misschien nogquote:Ex-internationals Nicole Delies en Hanneke Mensink, beiden speelsters van s.c. Heerenveen, zijn in overleg met laatstgenoemde BVO gestopt en keren terug naar hun oude club, hoofdklasser c.v.v. Oranje Nassau.
ImageDe verklaring die SC Heerenveen op haar website geeft luidt als volgt:
”Het spelen op eredivisieniveau in combinatie met werk en privé bleek in de praktijk een te zware belasting. Nicole Delies en Hanneke Mensink hebben daarom besloten afscheid te nemen van Heerenveen”.
bron tekst www.sc-heerenveen.nl
quote:Op zondag 13 januari 2008 17:34 schreef venomsnake het volgende:
Gefeliciteerd mannen.
quote:Op zondag 13 januari 2008 17:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gefeliciteerd!
Topdag voor de Griekse goden![]()
@Damzkieee: Woensdag gaat hem niet worden. Hopelijk volgende ronde een mooie loting!
Ik zou Heracles-Feyenoord ook wel leuk vinden, gooien wij ze er wel uitquote:Op zondag 13 januari 2008 18:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Heracles-Ajax zou lekker zijn. Maar goed, moeten wij ook eerst NAC maar ff zien te verslaan
Heracles-kakkies is ook mooi. In de competitie kan ik er niet heen, dus zou het mooi zijn als Heracles ze uit de beker schiet.
Succes, kansloos zijn jullie niet hoor.quote:Op zondag 13 januari 2008 21:11 schreef Yeahinho het volgende:
Godver, dit komt ons niet goed uit...
Mweh, toch welquote:Op zondag 13 januari 2008 21:41 schreef Blawh het volgende:
[..]
Succes, kansloos zijn jullie niet hoor.
Ik hoop het ook, en als Heracles speelt als vandaag dan zijn ze zeker kansloos. Maar onbewust sluipt er toch wat onderschatting in vrees ik en dan kunnen we van iedereen verliezen.quote:Op zondag 13 januari 2008 21:55 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Mweh, toch wel
topwedstrijd vandaag! Goede nieuwe spelers, het begint ergens op te lijken! Ik wil dat Heracles dit jaar boven Sparta, Excelsior en vooral VVV en De Graafschap eindigt, en dat is nog prima mogelijk! Hopenlijk zetten we de stijgende lijn door
haha, ik ben een optimistisch mens! En als fan mag ik ook best optimistisch zijn, en wat verwachten. Zolang de spelers maar beseffen dat een bekerwedstrijd tegen een van de sterkste clubs uit de eerste divisie geen walk over is. Maar ik denk dat ze dat bij Heracles nog wel weten, het is ook nog weer niet _zo_ lang geleden dat we daar zelf speelden (en in de beker aardig presteerden, ik denk aan 1-0 Ajax thuis in de gloriejaren van het grote Ajax, mijn mooiste, en koudste wedstrijd ooit ^_^)quote:Op zondag 13 januari 2008 22:09 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, en als Heracles speelt als vandaag dan zijn ze zeker kansloos. Maar onbewust sluipt er toch wat onderschatting in vrees ik en dan kunnen we van iedereen verliezen.
Wat zonde dat ze Brood zolang hebben laten zitten, die drive naar voren is echt een verademing.
Paar ton lijkt me raar aangezien Heracles toch redelijk veel geld voor hem heeft betaal, verder denk ik dat hij al weg was geweest als het een paar ton zou zijn.quote:Fulham, Derby, FC Groningen en PSV volgen Boakye
Emmanuel Boakye (foto) mag zich in de serieuze belangstelling verheugen van nogal wat clubs uit binnen- en buitenland. De rechtsback van Jong Ghana, ook in het bezit van een Nederlands paspoort, staat in de serieuze belangstelling van Fulham en Derby County. Beide Engelse clubs weten dat hij een clausule in zijn contract heeft waarin staat dat hij voor een relatief laag bedrag van een paar honderdduizend euro weg mag bij Heracles Almelo.
Boakye wil echter geen overhaaste beslissing nemen, wetende dat er ook in Nederland en Duitsland clubs zijn die hem op de voet volgen. Zo speelt er al een tijdje interesse in hem van PSV, dat overweegt om hem komende zomer in te lijven. Daarnaast denkt FC Groningen aan hem, voor het geval Bruno Silva vertrekt. De Trots van het Noorden volgde Boakye al toen hij nog onder contract bij Ajax stond.
De 22-jarige verdediger heeft voor zichzelf reeds uitgemaakt dat hij nog maximaal een halfjaar bij Heracles wil blijven.
www.sportweek.nl
Opzich deed Quansah het best goed gisteren, maar Boakye was voor mij de beste speler van 2007 bij ons, zonder twijfel.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:17 schreef venomsnake het volgende:
Lijkt me een prima opvolger voor Silva. Denk bovendien dat Boakye in de toekomst nog wel eens veel meer kan opleveren.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of Silva daadwerkelijk vertrekt.
En Boakye moet ook nog Groningen willen natuurlijk.
Wel kut voor Heracles natuurlijk als dat gebeurd.![]()
Moet je Liesveld bedanken. Zoals Atte al zei "En dan kom je gelijk met een terechte strafschop waar ik eigenlijk van opkijk want je had niet verwacht dat die man ook maar iets voor ons zou fluiten vanavond."quote:Op maandag 14 januari 2008 12:17 schreef Damzkieee het volgende:
Als jullie nu hadden gewonnen van Willem II!
Het is gewoon een uitstekende speler. Wel vaag dat Ajax hem weg doet en dan vervolgens voor een hoop geld Silva wil hebben. Boakye is in verdedigend opzicht niet slechter dan Silva. Maargoed, dat moeten ze zelf weten in A-Dam.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:19 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Opzich deed Quansah het best goed gisteren, maar Boakye was voor mij de beste speler van 2007 bij ons, zonder twijfel.
Idd.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:21 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Moet je Liesveld bedanken. Zoals Atte al zei "En dan kom je gelijk met een terechte strafschop waar ik eigenlijk van opkijk want je had niet verwacht dat die man ook maar iets voor ons zou fluiten vanavond."
Zelden heb ik iemand zo slecht/veel zien (af)fluiten. Waar zijn grens meerdere keren vrije trap voor ons vlagde gaf hij telkens voordeel Willem II. De 0-1 heb je denk ik wel meegekregen hoe Hadouir de bal kwijtraakt...
Dat had ik ook al in het Ajaxtopic gepost. Vreemd inderdaad.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het is gewoon een uitstekende speler. Wel vaag dat Ajax hem weg doet en dan vervolgens voor een hoop geld Silva wil hebben. Boakye is in verdedigend opzicht niet slechter dan Silva. Maargoed, dat moeten ze zelf weten in A-Dam.
quote:Ajax wil Robbert Schilder in de poging betrekken om Ragnar Klavan van Heracles Almelo over te nemen. De Almeloërs zien de linkspoot graag in Overrijssel terugkeren en willen, indien de juiste prijs wordt geboden, meewerken aan een vertrek van de Est. (Het Parool)
quote:Van den Bergh: "Heerkes past goed bij ons"
Gert Heerkes debuteerde zondag als hoofdtrainer van Heracles Almelo met een belangrijke zege op concurrent Sparta. Ricky van den Bergh was na afloop positief over zijn nieuwe oefenmeester.
"Het is een goede trainer en hij past goed bij ons", zegt de Heraclied in Sportweek. "We zijn goed begonnen onder hem met een super belangrijke overwinning. En we staan vier punten voor op de nummer laatst."
Met name op inzet heeft Heracles gewonnen, zo denkt Van den Bergh. "We waren veel feller dan Sparta. We zaten er vol bovenop. Na de 1-0 zakten we wel wat in, maar daarna hebben we de draad weer opgepakt."
quote:Ruud Brood moet wennen na ontslag bij Heracles
Ruud Brood (45) heeft, sinds hij een dag voor de kerstdagen van het bestuur van eredivisionist Heracles Almelo te horen kreeg dat hij het seizoen niet af mocht maken, zijn nieuwe dagritme nog niet helemaal te pakken. De muren van zijn sfeervolle eengezinswoning in Gorinchem-Oost komen soms nog letterlijk op hem af.
JAN VOLWERK
GORINCHEM
,,Ik heb sinds het begin van mijn carrière in het betaalde voetbal in 1983 tot een paar weken geleden bijna elke dag wel ergens op een voetbalveld gestaan. En dan zit je ineens thuis. Ik ga nu om de andere dag een poosje naar buiten om een beetje voor mezelf te lopen. Voor mijn gezin, mijn vrouw Cathy en onze drie kinderen Leroy, Roxanne en Ryan is het ook wennen.’’ Brood schiet in de lach en vervolgt met een brede glimlach om zijn mond: ,,Ja, zij zijn er sinds kort achter wie die man was die vroeger af en toe het vlees sneed. Gekheid natuurlijk, zo erg is het niet. Mijn gezin is altijd belangrijk geweest, maar nu ben ik ineens hele dagen thuis. En dat is anders.’’
Brood loopt nog niet met een stofzuiger door het huis. ,,Nee, dat niet. En mijn kinderen hoeven ook niet bang te zijn dat ik me nu ineens met hun opvoeding ga bemoeien. Maar we kunnen eind februari wel voor het eerst sinds mensenheugenis met vrienden op skivakantie. In het verleden mocht ik alleen uitzwaaien. Een ander voordeel is dat ik mijn dochter en mijn jongste zoon Ryan wat vaker kan zien voetballen bij GJS. En ik heb wat wedstrijden kunnen zien van het regionale zaalvoetbaltoernooi in De Oosterbliek hier om de hoek. Een mooi evenement.’’
Brood laat daar direct op volgen: ,,In mijn hart hoop ik natuurlijk dat er snel weer een nieuwe club komt. Nee, contacten zijn er nog niet. Mijn zaakwaarnemer heeft zijn handen nog vol aan de afwikkeling met Heracles. Als dat geregeld is, ga ik met hem wel om de tafel. Ik ben niet bang dat er niets meer komt. Ik ben dan nog wel pas 45, maar ik heb toch bij NAC, Helmond Sport en Heracles de nodige ervaring opgedaan. Ook op beleidsmatig gebied.’’
Brood maakt ook een zeer ontspannen indruk, maar elke keer als Heracles ter sprake komt, praat de oud-voetballer van Feyenoord, RBC, FC Den Bosch, Willem II en NAC nog steeds over ’wij’. Om zich vervolgens vijf seconden later weer te verontschuldigingen. ,,Niet zo vreemd. Ik ben niet met ruzie weggegaan. Ik heb daar anderhalf jaar intensief en met het grootste plezier gewerkt. Ik heb daar vrienden gemaakt. Tot en met de maandagmorgen voor Kerstmis was ik nog helemaal met Heracles bezig. Met de eerstvolgende cruciale wedstrijd tegen Willem II. Ik zag winstkansen. Bij ons kwamen weer een paar spelers terug, onder wie Ricky van den Bergh, en bij Willem II was Frank Demouge er niet bij. Ik was zelfs al een poosje aan het nadenken over het volgend seizoen. Onder anderen over nieuwe spelers die we misschien konden halen. Ik heb het ontslag die dag dan ook echt niet zien aankomen. Wel een paar weken daarvoor. Voor de thuiswedstrijd tegen VVV. Vanuit de media was er overdreven veel aandacht voor mijn persoon. De ontslagverhalen lagen al klaar als we zouden verliezen. Maar we wonnen die wedstrijd en het werd weer rustig.’’
,,Een vreemde gewaarwording dat ontslag,’’ verzucht Brood. ,,Ik heb nuchter en realistisch gereageerd. Maar daarna komt alles in een stroomversnelling. Je hebt even de tijd om je familie in te lichten, je doet je verhaal voor de cameras van TV Oost en je krijgt zo’n tien minuten om afscheid te nemen van spelers en leden van de technische staf met wie je zo lang hebt gewerkt. Ook de spelers waren verrast. Niemand wist ergens van.’’
Ruud Brood kijkt naar buiten en ziet dat de zon doorbreekt. ,,Ik ga zo mijn loopschoenen maar eens aantrekken.’’
Zijn vrouw heeft ook nog een ideetje. ,,En als je terugkomt, kun je misschien een poosje de vliering op. Daar liggen nog honderden niet geordende krantenknipsels over je voetballeven. Misschien kun je daar eens een systeem in aanbrengen.’’ ,,Alsjeblieft,’’ reageert Brood. ,,Dat mogen mijn kinderen later uitzoeken als ik echt ben gestopt. Er komen nog wel een paar dozen met knipsels bij.’’
Volgens mij 0-0, en volgens mij ging het over de wedstrijd tegen de Graafschap.quote:Voor de thuiswedstrijd tegen VVV. Vanuit de media was er overdreven veel aandacht voor mijn persoon. De ontslagverhalen lagen al klaar als we zouden verliezen. Maar we wonnen die wedstrijd en het werd weer rustig.’’
quote:HERACLES.NL - Heracles Almelo speelt vanavond om 20.00 uur thuis tegen FC Den Bosch. Heracles.nl blikte vooruit met trainer Gert Heerkes op de KNVB Bekerwedstrijd in de 8ste Finale.
Hoe staat de selectie ervoor?
Gert Heerkes: “Voor de wedstrijd tegen FC Den Bosch hebben we te maken met enkele lichte klachten. Björn Daelemans, Ragnar Klavan, Kwame Quansah en Everton Ramos da Silva zullen woensdagavond niet in actie komen. De rest van de selectie is helemaal fit en kan spelen”.
Wat vind je van tegenstander FC Den Bosch?
“FC Den Bosch heeft een goede en degelijke ploeg. Het elftal heeft diepgaande middenvelders, een gevaarlijke topscorer en een ervaren verdediging. Wij zullen top moeten zijn en agressief moeten spelen, want FC Den Bosch zal weinig weggeven”.
Wat verwacht je van de wedstrijd?
“We zullen net als zondag fel moeten beginnen, om de wedstrijd naar onze hand te zetten. FC Den Bosch zal compact spelen en vanuit een gesloten organisatie plaagstootjes proberen uit te delen. We zullen in de kleine ruimte goed voetbal moeten laten zien”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |