abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:50:35 #51
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_55796124
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:03 schreef slaveloos het volgende:
ik las ook iets over een soort schuimrubber dat je aande binnenkant vanje kast kan plakken om de pc wat stiller te maken. iemand daar ervaring mee? Werkt dat echt en gaat dat niet ten koste van koeling? Hij moet stil zijn, maar niet in de fik vliegen
Ik heb geen idee of dat adequaat werkt, ik wil het zelf ook graag weten.
Al van wat ik heb gelezen dempt het de resonantie en niet zozeer direkt het geluid.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  Moderator zaterdag 5 januari 2008 @ 16:03:12 #52
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_55796461
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Man, je hebt die link dit jaar alweer 6x gespammed. Kap er nou eens mee.
al "spam" ik hem 10.000 keer per dag, je ziet hier ook zo vaak azerty, alternate en al die andere voorbij komen en daar zeikt niemand over, ik ben zeer tevreden over deze zaak en geef daarom deze link, wat maakt het nou toch allemaal uit verder. Dit is precies wat TS zoekt dus logisch dat ik hier op uit kom toch...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 5 januari 2008 @ 16:16:47 #53
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_55796804
Software OEM Besturingssystemen -Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
CPUs Socket 775 Core 2 DuoIntel® Core™ 2 Duo E4500
Behuizingen Midi Tower -Antec Sonata III
Toetsenborden - -Logitech Cordless Desktop EX110
Moederborden Socket 775 -Intel® DG33BU
Harddisks 3,5 inch SATA -Maxtor DiamondMax 21
Geheugen DDR2-800 -GeiL 4 GB DDR2-800 Kit
DVD-drives IDE -AOpen DH16D2P

de prijs viel me nogal mee, dus ik heb het geheugen een beetje geupgraded
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:27:48 #54
117776 OFfSprngr
pi_55800322
Volgens mij kun je dan beter voor de Samsung Spinpoint HD gaan: http://tweakers.net/price(...)1-hd753lj-750gb.html

Maar uh, watvoor cpu koeler zit erop dan en watvoor voeding?, want dat zijn juist de herrie makers met je hd
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:05:36 #55
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_55803599
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:27 schreef OFfSprngr het volgende:
Volgens mij kun je dan beter voor de Samsung Spinpoint HD gaan: http://tweakers.net/price(...)1-hd753lj-750gb.html

Maar uh, watvoor cpu koeler zit erop dan en watvoor voeding?, want dat zijn juist de herrie makers met je hd
die kast schijnt volgens de mensen hier heel stil te zijn, de collers zitten daar al in, ik weet niet of ik nog een extra koeler nodig heb.
Die cpu koeler??? heb je tips???
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:22:03 #56
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55804318
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:49 schreef slaveloos het volgende:
even een eerste opzetje:

totaal 550 euro,
lijkt dit iets?
Ik moet dan nog wel een casefan en een processorfan erbij hebben denk ik
[..]
Wat wil je met die PC doen ?

Voor 599,- heb je nl al een Mac Mini, en die is helemaal stil, alleen als je heel veel CPU tijd trekt zal de fan eventjes aanspringen maar in normaal gebruik nooit.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  Moderator zaterdag 5 januari 2008 @ 20:30:29 #57
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_55804647
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:22 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Voor 599,- heb je nl al een Mac Mini, en die is helemaal stil, alleen als je heel veel CPU tijd trekt zal de fan eventjes aanspringen maar in normaal gebruik nooit.
heb je alleen wel een kutvideokaart en geen toetsenbord en geen muis en een kleine harddisk en macos
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:09:15 #58
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55806161
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

heb je alleen wel een kutvideokaart
Lekker belangrijk, een uber GPU is alleen voor kinderen die hun computer als nintendo gebruiken. Ding is goed genoeg voor waar die computer voor bedoelt is.
quote:
en geen toetsenbord en geen muis
Want dat zijn de kosten, TS heeft waarschijnlijk al een keyboard en muis van z'n huidige PC.
quote:
en een kleine harddisk
Lekker boeiend, alsof je iets op je lokale harddisk zet.
quote:
en macos
Wat een groot voordeel is. Je kan eventueel dualbooten naar windows maar waarom zou je als je een hypermodern OS als Leopard er bij krijgt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:22:21 #59
117776 OFfSprngr
pi_55809041
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:09 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, een uber GPU is alleen voor kinderen die hun computer als nintendo gebruiken. Ding is goed genoeg voor waar die computer voor bedoelt is.
[..]

Want dat zijn de kosten, TS heeft waarschijnlijk al een keyboard en muis van z'n huidige PC.
[..]

Lekker boeiend, alsof je iets op je lokale harddisk zet.
[..]

Wat een groot voordeel is. Je kan eventueel dualbooten naar windows maar waarom zou je als je een hypermodern OS als Leopard er bij krijgt.
Omdat MacOS zuigt.
.
.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:20:29 #60
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_55811309
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:22 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

ik hou niet van mac, vraag niet waarom, ik hou er gewoon niet van.
  zondag 6 januari 2008 @ 10:48:57 #61
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55818438
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:22 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Omdat MacOS zuigt.
Wat een goed onderbouwde en genuanceerde mening
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:20 schreef slaveloos het volgende:

[..]

ik hou niet van mac, vraag niet waarom, ik hou er gewoon niet van.
Je kan er nog steeds wintendo op draaien als je wilt, gewoon dual boot. (heb je bootcamp voor nodig omdat windows een stuk antiek is en niet met moderne hardware om kan gaan maar dat zit er gewoon standaard bij)
  Moderator zondag 6 januari 2008 @ 11:55:44 #62
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_55819355
dan heb je wel een vet dure pc in vergelijking met wat je er voor krijgt, kun je beter een barebone kopen als je toch heel klein wil gaan.
Ik vind MacOS ook niet prettig werken overigens, mijn vriendin heeft een Mac dus ik weet heel goed hoe het werkt. Het is gewoon mijn OS niet en dat zal voor meer mensen gelden.

Er is eigenlijk maar 1 goed OS en dat is AmigaOS, maarja, die heeft het helaas niet gehaald (al is er nu wel een nieuwe versie )
pi_55819425
Heb je wel een moederbord zonder fans? De fans die daaropzitten zijn over het algemeen erg klein en maken daardoor dus ook een teringherrie.

Moederbord zonder fans, videokaart zonder fans (silent versies) en een dikke CPU koeler op een normale (of zelfs ondergeklokte) Core 2 Duo in een stille kast en je hoort niets meer
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 6 januari 2008 @ 13:45:58 #64
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55821802
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:55 schreef djkoelkast het volgende:
dan heb je wel een vet dure pc in vergelijking met wat je er voor krijgt, kun je beter een barebone kopen als je toch heel klein wil gaan.
De TS zoekt een computer die 100% stil is, dat krijg je met bij elkaar geraapte zelfbouw rommel niet voor elkaar.
pi_55822111
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

De TS zoekt een computer die 100% stil is, dat krijg je met bij elkaar geraapte zelfbouw rommel niet voor elkaar.
Echt wel. Zoek gewoon goede degelijk spullen uit.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:14:36 #66
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55822490
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Echt wel. Zoek gewoon goede degelijk spullen uit.
Ik ben nog geen betaalbare PC kast tegengekomen zonder fans. Als jij er een weet, graag, ik zoek er nog eentje voor m'n server.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:43:51 #67
117776 OFfSprngr
pi_55823151
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wat een goed onderbouwde en genuanceerde mening
[..]

Je kan er nog steeds wintendo op draaien als je wilt, gewoon dual boot. (heb je bootcamp voor nodig omdat windows een stuk antiek is en niet met moderne hardware om kan gaan maar dat zit er gewoon standaard bij)
Dude, waarom zou ik onderbouwen als je met posts zoals dit komt?:
quote:

[..]

.
.
pi_55823272
quote:
TS zoekt een PC die stil genoeg is om de lieve vrede te bewaren. Een compleet stille PC zal op geluidsproductie misschien de lieve vrede bewaren maar als z'n vrouw/vriendin de rekening ziet dan is het toch echt gedaan met die lieve vrede
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 6 januari 2008 @ 15:10:58 #69
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55823663
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:43 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dude, waarom zou ik onderbouwen als je met posts zoals dit komt?:
Wat staat er in mijn post dan dat niet klopt ? Windows is gewoon verouderd, het is ondertussen 2008, waarom zou je nog met Windows willen werken ? Het boot niet eens op een EFI systeem! Feit is dat Microsoft al jaren lang achter de feiten aanloopt, Vista is technisch gezien niet meer dan een poging om de achterstand t.o.v. andere OS-en (en dan met name MacOS X) kleiner te maken, en de end-user-experience van Vista is volgens veel mensen die het gebruiken echt verschrikkelijk. Dus dan is je keuze tussen Win XP, een antiek OS uit 2001 en windows Vista, een OS dat iets minder verouderd is maar onbruikbaar voor veel mensen.

Wat mij betreft is Window al jaren geen serieuze optie meer, Microsoft slaat helaas elke keer de plank mis, zowel op technisch gebied als op usability. XP is antiek, Vista is geflopt, Windows 7 gaat echt niet minder lang duren dan Vista.

De enige mensen die blijven vasthouden aan Windows zijn de mensen die hun PC misbruiken als Nintendo.

Windows is momenteel gewoon een dood spoor, dude.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:15:06 #70
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55823745
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:49 schreef FJD het volgende:

[..]

TS zoekt een PC die stil genoeg is om de lieve vrede te bewaren. Een compleet stille PC zal op geluidsproductie misschien de lieve vrede bewaren maar als z'n vrouw/vriendin de rekening ziet dan is het toch echt gedaan met die lieve vrede
Dus het zit vast op die laatste 49 euro ? Voor 599,- heb je een compleet stille PC die ook nog eens lekker klein is en er goed uit ziet.

De meeste vrouwen die ik ken vallen trouwens niet zo zeer over de geluidsproductie maar over het feit dat een PC gewoon een lelijk ding is, kabelspagetti etc. Ik ken zat mensen die een iMac in de woonkamer hebben omdat dat de enige 'PC' is die vrouwlief acceptabel genoeg er vond uitzien voor in de woonkamer.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:29:00 #71
117776 OFfSprngr
pi_55824072
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:10 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wat staat er in mijn post dan dat niet klopt ? Windows is gewoon verouderd, het is ondertussen 2008, waarom zou je nog met Windows willen werken ? Het boot niet eens op een EFI systeem! Feit is dat Microsoft al jaren lang achter de feiten aanloopt, Vista is technisch gezien niet meer dan een poging om de achterstand t.o.v. andere OS-en (en dan met name MacOS X) kleiner te maken, en de end-user-experience van Vista is volgens veel mensen die het gebruiken echt verschrikkelijk. Dus dan is je keuze tussen Win XP, een antiek OS uit 2001 en windows Vista, een OS dat iets minder verouderd is maar onbruikbaar voor veel mensen.

Wat mij betreft is Window al jaren geen serieuze optie meer, Microsoft slaat helaas elke keer de plank mis, zowel op technisch gebied als op usability. XP is antiek, Vista is geflopt, Windows 7 gaat echt niet minder lang duren dan Vista.

De enige mensen die blijven vasthouden aan Windows zijn de mensen die hun PC misbruiken als Nintendo.

Windows is momenteel gewoon een dood spoor, dude.
Je kunt niet eens behoorlijk spellen spelen op OSX zelfs nog niet.
Je kunt geen cracks vinden, er is geeen behoorlijk niet RAM sleurpende bittorrent client te vinden, browsers wereken er kut op, alles wat onder je machtige apple-bar komt is verloren, doordat je alles moet mounten verlies je een hoop ruimte, iTunes zuigt (bijzaak), Macboys zijn irritant, je betaald veel meer voor Mac, je kunt niet upgraden, alleen al onderdelen als een keyboard en muis kosten een vermogen, als je aan een iMAC zit en je beeldscherm gaat dood ben je de zak, je kunt geen raid draaien vanaf een iMac, ding heeft maar 3 USB poorten.

Maar, hij's wel stil.
.
.
pi_55824155
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:29 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Maar, hij's wel stil.
En matig vorm gegeven
  zondag 6 januari 2008 @ 15:34:53 #73
117776 OFfSprngr
pi_55824194
En so what als XP ouder is dan Leopard, dat maakt het nog niet een slechter OS, alleen al om govengenoemde problemen alleen al niet.

En Vista zuigt ook.
Genoeg HTPCs en barebones die er mooier uitzien en je meer mee kunt en als ie outdated is upgrade je 'm gewoon.
.
.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:06:15 #74
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55825034
quote:

[..]

Je kunt niet eens behoorlijk spellen spelen op OSX zelfs nog niet.
Je kan dual-booten naar wintendo. Maar dat merkte ik al op, Windows is alleen voor kinderen die hun computer als nintendo gebruiken.
quote:
Je kunt geen cracks vinden,
Heb je uberhaupt gezocht ?
Voor het OS zelf en de meeste van Apple's applicaties is helemaal geen crack nodig, OS X heeft geen serial, activatie of wat dan ook voor zooi.
Voor applicaties heb je Serial Box. Daarnaast zijn er bakken software te vinden op de verschillende bittorrent trackers en is de freeware die voor OS X beschikbaar is over het algemeen van hele hoge kwaliteit.
quote:
er is geeen behoorlijk niet RAM sleurpende bittorrent client te vinden,
Transmission bijvoorbeeld, wederop, heb je uberhaupt wel gezocht ?
quote:
browsers wereken er kut op,
Nu lul je echt zwaar uit je nek.
quote:
alles wat onder je machtige apple-bar komt is verloren,
quote:
doordat je alles moet mounten verlies je een hoop ruimte,
Dat slaat echt als een lul op een drumstel, wat heeft 'alles moeten mounten' (gaat automagisch) nu met ruimte te maken ?
quote:
iTunes zuigt (bijzaak),
iTunes op Windows zuigt, iTunes op OS X roelt.
quote:

Macboys zijn irritant,
Alleen ik
quote:
je betaald veel meer voor Mac,
Dat is totale onzin, in veel gevallen is een Mac zelfs goedkoper dan een vergelijkbare PC. Bij de introductie van de Mac Pro was deze b.v. $1000 goedkoper dan een vergelijkbare Dell.
quote:
je kunt niet upgraden,
Ligt aan je systeem, een Mac Pro is qua upgrades vergelijkbaar met een PC. een iMac of Mac Mini kan je ook gewoon je RAM en HD upgraden mocht je dat willen.

Een PC kan je trouwens net zo goed niet upgraden, dat kan alleen een theorie, in de praktijk moet je vrijwel altijd alle onderdelen vervangen. (nieuw type socket voor de CPU dus nieuw mobo, oud geheugen past niet meer op je nieuwe mobo, dus nieuw RAM, AGP kaart past niet meer in nieuwe mobo, dus nieuwe GPU met PCI Express, etc. etc.)
quote:
alleen al onderdelen als een keyboard en muis kosten een vermogen,
Wat een onzin, je kan er gewoon elk USB keyboard en muis indouwen die je wilt gebruiken.

Heb je ooit wel eens een Mac gezien anders ?
quote:
als je aan een iMAC zit en je beeldscherm gaat dood ben je de zak,
Da's ook zo met elke geintegreerde PC en/of laptop, ik snap je punt niet.
quote:
je kunt geen raid draaien vanaf een iMac,

En hoeveel thuisgebruikers draaien RAID in hun desktop ? Da's echt alleen iets voor kansloze nerds. En dan ben je nog wel een loser van een nerd ook, want een echte nerd heeft gewoon een fileserver (met RAID) staan voor z'n belangrijke data. Backups van de desktop gaan lekker automatisch naar m'n fileserver met Time Machine.
quote:
ding heeft maar 3 USB poorten.
En een firefire 400 en een firewire 800. Plus 2 USB poorten in het keyboard.
quote:
Maar, hij's wel stil.
En heerlijk om mee te werken, ik nl. heb betere dingen te doen met mijn vrije tijd dan klooien met virusscanners, defragmentatie programma's, drivers die niet werken en meer van dat soort ellende.
pi_55825328
quote:

[..]

Maar, hij's wel stil.
En dat is toch wat de TS wou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')