zo'n regelaar is wel een goed idee, zal ik even opzoeken, thanks!quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:02 schreef Matje-1989 het volgende:
Je kunt een Zalman koeler kopen, iets van 50 euro.
Daarbij heb je een regelaar waardoor je de PC stiller kunt maken door
het knopje te draaien, en er minder toeren worden gemaakt
Bij intensief gebruik zet je deze week hoger zodat de PC wel goed gekoeld blijft.
Je hebt ook automatische koelers die zelf die regelaar bepalen.
De koeler die ik bedoel is de Cu nog wat. Die had ik zelf.
Echter denk ik dat andere koelers ook kunnen worden aangesloten op een regelaar..
Heb je een processor wel eens geluid horen maken dan?quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:56 schreef slaveloos het volgende:
ik ben toe aan een nieuwe pc, mijn oude duron 900 MHz begint nu toch een beetje onder de maat te presteren.
ik wil vooral een zo stil mogelijke pc, stille voeding, fans, harde schijven etc.
Ik ben vrij handig, kan zelf wel zo'n dingetje bouwen, dus ik wil gaarne wat advies over stille componenten.
Prestaties zijn van een minder belang, mar is bijvoorbeeld een amd processor lawaaiiger dan een pentium tegenwoordig? Is een ati chip nu stiller dan een nvidia?
Zijn er tegenwoordig merken of lijnen die speciaal selecteren op stilte?
Kun je het geratel van de harddisks smoren met een stabilisator, of kan ie dan zijn hitte niet meer kwijt, etc etc.
Any advice is welcome, maar zoals gezegd prestaties zijn van minder belang.
Als je goed luisterd....quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Heb je een processor wel eens geluid horen maken dan?
vroeger kocht je van die processoren met eraan vastzittende fans.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Heb je een processor wel eens geluid horen maken dan?
point takenquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:34 schreef slaveloos het volgende:
[..]
vroeger kocht je van die processoren met eraan vastzittende fans.
AMD maakte in die tijd aanzienlijk meer lawaai dan intel.
dus een antec sonata III met geforce 8600GT, een intel processor met standaard koeler en een zalman regelbare casefan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:19 schreef Ultralaser het volgende:
Ik heb verleden week een nieuwe pc gebouwd voor mijn zus. Passief gekoelde videokaart erin geforce 8600GT kast was een Antec Sonata III ook heel stil en de cpu koeler heb ik de standaard intel koeler gebruikt dat ding hoor je amper wat ik niet wacht had. De de moeite om nog een andere koeler aan te schaffen is niet echt nodig zorg gewoon dat je casefan stil is en je voeding.
welke? je denkt misschien wat een zeikerd met zn geluid, maar de pc staat in de woonkamer op het moment, dus om de lieve vrede te bewaren is de stilte erg belangrijkquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef Noway666 het volgende:
Die kast heb ik ook, fans daarvan hoor je amper, dus die zalman kun je alsnog later ter vervanging aanschaffen. Maar die intel stock-cooler is een lawaaibak, die heb ik vervangen door een andere.
ik bedoelde eigenlijk welke processor koeler je hebt gekozenquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef Noway666 het volgende:
De antec sonata III, ik heb de 2 revisie maar heb hem een tijdje in de woonkamer gehad, nou je moet echt weten dat ie aanstaat hoor.
Ow uuu.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik bedoelde eigenlijk welke processor koeler je hebt gekozen
Heb zelf dit weekend een nieuwe pc gebouwd met de P182 kast. Wat een stilte en een echt prachtige kast.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:55 schreef Marc H het volgende:
Geen antec sonata kast, maar de P180/182 serie kasten.
Natuurlijk is dit een stille. Er zit geen koeling in.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:55 schreef Marc H het volgende:
Geen antec sonata kast, maar de P180/182 serie kasten.
Waarom:
- Zijpanelen bestaan uit 3 lagen: 2 lagen aluminium, met een laag kunststof ertussen tegen resoneren.
- kast bestaat uit twee delen, warmte van de voeding kan niet bij de overige componenten komen, dus koeler.
- Harde schijven hangen in siliconen tegen trillingen.
enz
[ link | afbeelding ]
Heb er zelf 2 van en ze zijn STIL.
Zitten toch echt 3 120mm fans in hoorquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:38 schreef flappy het volgende:
Natuurlijk is dit een stille. Er zit geen koeling in.
zo'n hd silencer heb ik van gehoord, is dat een soort van isolatielaag om de HD heen ofzo? en wordt je HD dan ontzettend heet?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:55 schreef OFfSprngr het volgende:
Ligt eraan of je gaat gamen, plus je moet je RAM delen voor je videokaart.
Anyway; Super Flower maakt mooie voedingen van rond de 35E met een 14CM fan, scheelt je natuurlijk weer wat RPM.
Ik heb zelf trouwens een passief gekoelde MSI 8600 GTS 256MB DDR3 kaartje besteld voor ~120E.
Anders moet je sowieso ff gaan kijken bij de pricewatch van tweakers.net, kun je gelijk al de features aanklikken en filteren en zo
Zelf heb ik een Sharkoon Rebel9 Value besteld, zit een 25CM fan in de panel en een 120mm fan mee geleverd.
Ik heb hier een Thermaltake passive cpu koeler liggen en een super flower voeding met 14cm fan, zal dus een behoorlijk stil systeem zijn.
En daarnaast kun je nog een HD silencer kopen.
klikkerdeklik kan ik overal, het gaat mij om het geluid.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:30 schreef djkoelkast het volgende:
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=1312&cat=44&page=1
even wat klikkerdeklik en je hebt een rete stille en snelle pc
niet zo moeilijk doen
Die systemen worden stil gebouwd voor je met stille coolers, arctic 11db(A) bijvoorbeeld bij een core2duo, die hoor je echt niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:04 schreef slaveloos het volgende:
[..]
klikkerdeklik kan ik overal, het gaat mij om het geluid.
graag tips waarop ik moet klikkerdeklikken zodat het niet klinkt alsof er een toepolev in mijn klamer landt als ik een mailtje verstuur.
Zoals je aan de op kunt zien doe ik lang met een systeem
Ergens rond de 1000 euro, zonder inhoud.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:33 schreef slaveloos het volgende:
kostie dan?
Man, je hebt die link dit jaar alweer 6x gespammed. Kap er nou eens mee.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:30 schreef djkoelkast het volgende:
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=1312&cat=44&page=1
even wat klikkerdeklik en je hebt een rete stille en snelle pc
niet zo moeilijk doen
quote:ComponentenAantalStuksprijsTotaalprijsActiesSoftware OEM Besturingssystemen -
Microsoft Windows Vista Home Premium Windows, Nederlands, 1 Licentie 1 ¤ 99,- ¤ 99,-
CPUs Socket 775 Core 2 Duo
Intel® Core™ 2 Duo E4500 2x 2200 MHz, 2x 1024 kB, 800 MHz, Allendale 1 ¤ 115,- ¤ 115,- • Boxed Koeler (ATX Layout) Aantal: 1 » Deactiveren
Behuizingen Midi Tower -
Antec Sonata III 3 x, 4 x, 500 Watt 1 ¤ 99,- ¤ 99,- • Earthwatts 500 Watt, 4 x, 6 x Aantal: 1 » Deactiveren • Koeler 120mm 120 mm Aantal: 1 » Deactiveren
Toetsenborden - -
Logitech Cordless Desktop EX110 1 ¤ 29,- ¤ 29,- • Muis Aantal: 1 » Deactiveren
Moederborden Socket 775 -
Intel® DG33BU Intel® G33, 1.333 MHz, Socket 775 1 ¤ 99,- ¤ 99,- • Ultra DMA/133 Controller 133 MB/s, maximaal 2 apparaten Aantal: 1 » Deactiveren • Intel® ICH9 Southbridge 300 MB/s, maximaal 4 apparaten Aantal: 1 » Deactiveren • USB 2.0 Controller 60 MB/s, maximaal 127 apparaten Aantal: 1 » Deactiveren • FireWire Controller 50 MB/s, maximaal 63 apparaten Aantal: 1 » Deactiveren • Graphics Media Accelerator X3100 Graphics Media Accelerato Aantal: 1 » Deactiveren • Realtek ALC888 (HD-Audio; 6-Kanaal) 1 x, Realtek ALC888 Aantal: 1 » Deactiveren • i82566DC Aantal: 1 » Deactiveren
Harddisks 3,5 inch SATA -
Maxtor DiamondMax 21 250 GB, 8,5 / 8 / 7200, 0,22 ¤ 1 ¤ 55,- ¤ 55,-
Geheugen DDR2-533 -
Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit 2048 MB, CL4 4-4-12, 2 stuk(s), PC2 4200 1 ¤ 32,- ¤ 32,-
DVD-drives IDE -
AOpen DH16D2P 16 / 52 speed, 140 / 120 ms 1 ¤ 19,- ¤ 19,-
Ik heb geen idee of dat adequaat werkt, ik wil het zelf ook graag weten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:03 schreef slaveloos het volgende:
ik las ook iets over een soort schuimrubber dat je aande binnenkant vanje kast kan plakken om de pc wat stiller te maken. iemand daar ervaring mee? Werkt dat echt en gaat dat niet ten koste van koeling? Hij moet stil zijn, maar niet in de fik vliegen
al "spam" ik hem 10.000 keer per dag, je ziet hier ook zo vaak azerty, alternate en al die andere voorbij komen en daar zeikt niemand over, ik ben zeer tevreden over deze zaak en geef daarom deze link, wat maakt het nou toch allemaal uit verder. Dit is precies wat TS zoekt dus logisch dat ik hier op uit kom toch...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Man, je hebt die link dit jaar alweer 6x gespammed. Kap er nou eens mee.
die kast schijnt volgens de mensen hier heel stil te zijn, de collers zitten daar al in, ik weet niet of ik nog een extra koeler nodig heb.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:27 schreef OFfSprngr het volgende:
Volgens mij kun je dan beter voor de Samsung Spinpoint HD gaan: http://tweakers.net/price(...)1-hd753lj-750gb.html
Maar uh, watvoor cpu koeler zit erop dan en watvoor voeding?, want dat zijn juist de herrie makers met je hd
Wat wil je met die PC doen ?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:49 schreef slaveloos het volgende:
even een eerste opzetje:
totaal 550 euro,
lijkt dit iets?
Ik moet dan nog wel een casefan en een processorfan erbij hebben denk ik
[..]
heb je alleen wel een kutvideokaart en geen toetsenbord en geen muis en een kleine harddisk en macosquote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:22 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat wil je met die PC doen ?
Voor 599,- heb je nl al een Mac Mini, en die is helemaal stil, alleen als je heel veel CPU tijd trekt zal de fan eventjes aanspringen maar in normaal gebruik nooit.
Lekker belangrijk, een uber GPU is alleen voor kinderen die hun computer als nintendo gebruiken. Ding is goed genoeg voor waar die computer voor bedoelt is.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:30 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
heb je alleen wel een kutvideokaart
Want dat zijn de kosten, TS heeft waarschijnlijk al een keyboard en muis van z'n huidige PC.quote:en geen toetsenbord en geen muis
Lekker boeiend, alsof je iets op je lokale harddisk zet.quote:en een kleine harddisk
Wat een groot voordeel is. Je kan eventueel dualbooten naar windows maar waarom zou je als je een hypermodern OS als Leopard er bij krijgt.quote:en macos
Omdat MacOS zuigt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, een uber GPU is alleen voor kinderen die hun computer als nintendo gebruiken. Ding is goed genoeg voor waar die computer voor bedoelt is.
[..]
Want dat zijn de kosten, TS heeft waarschijnlijk al een keyboard en muis van z'n huidige PC.
[..]
Lekker boeiend, alsof je iets op je lokale harddisk zet.
[..]
Wat een groot voordeel is. Je kan eventueel dualbooten naar windows maar waarom zou je als je een hypermodern OS als Leopard er bij krijgt.
ik hou niet van mac, vraag niet waarom, ik hou er gewoon niet van.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:22 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat wil je met die PC doen ?
Voor 599,- heb je nl al een Mac Mini, en die is helemaal stil, alleen als je heel veel CPU tijd trekt zal de fan eventjes aanspringen maar in normaal gebruik nooit.
Wat een goed onderbouwde en genuanceerde meningquote:
Je kan er nog steeds wintendo op draaien als je wilt, gewoon dual boot. (heb je bootcamp voor nodig omdat windows een stuk antiek is en niet met moderne hardware om kan gaan maar dat zit er gewoon standaard bij)quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:20 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik hou niet van mac, vraag niet waarom, ik hou er gewoon niet van.
De TS zoekt een computer die 100% stil is, dat krijg je met bij elkaar geraapte zelfbouw rommel niet voor elkaar.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:55 schreef djkoelkast het volgende:
dan heb je wel een vet dure pc in vergelijking met wat je er voor krijgt, kun je beter een barebone kopen als je toch heel klein wil gaan.
Echt wel. Zoek gewoon goede degelijk spullen uit.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De TS zoekt een computer die 100% stil is, dat krijg je met bij elkaar geraapte zelfbouw rommel niet voor elkaar.
Ik ben nog geen betaalbare PC kast tegengekomen zonder fans. Als jij er een weet, graag, ik zoek er nog eentje voor m'n server.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Echt wel. Zoek gewoon goede degelijk spullen uit.
Dude, waarom zou ik onderbouwen als je met posts zoals dit komt?:quote:Op zondag 6 januari 2008 10:48 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat een goed onderbouwde en genuanceerde mening
[..]
Je kan er nog steeds wintendo op draaien als je wilt, gewoon dual boot. (heb je bootcamp voor nodig omdat windows een stuk antiek is en niet met moderne hardware om kan gaan maar dat zit er gewoon standaard bij)
quote:Op zondag 6 januari 2008 13:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De TS zoekt een computer die 100% stil is, dat krijg je met bij elkaar geraapte zelfbouw rommel niet voor elkaar.
TS zoekt een PC die stil genoeg is om de lieve vrede te bewaren. Een compleet stille PC zal op geluidsproductie misschien de lieve vrede bewaren maar als z'n vrouw/vriendin de rekening ziet dan is het toch echt gedaan met die lieve vredequote:Op zondag 6 januari 2008 13:45 schreef Aaargh! het volgende:
Wat staat er in mijn post dan dat niet klopt ? Windows is gewoon verouderd, het is ondertussen 2008, waarom zou je nog met Windows willen werken ? Het boot niet eens op een EFI systeem! Feit is dat Microsoft al jaren lang achter de feiten aanloopt, Vista is technisch gezien niet meer dan een poging om de achterstand t.o.v. andere OS-en (en dan met name MacOS X) kleiner te maken, en de end-user-experience van Vista is volgens veel mensen die het gebruiken echt verschrikkelijk. Dus dan is je keuze tussen Win XP, een antiek OS uit 2001 en windows Vista, een OS dat iets minder verouderd is maar onbruikbaar voor veel mensen.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dude, waarom zou ik onderbouwen als je met posts zoals dit komt?:
Dus het zit vast op die laatste 49 euro ? Voor 599,- heb je een compleet stille PC die ook nog eens lekker klein is en er goed uit ziet.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:49 schreef FJD het volgende:
[..]
TS zoekt een PC die stil genoeg is om de lieve vrede te bewaren. Een compleet stille PC zal op geluidsproductie misschien de lieve vrede bewaren maar als z'n vrouw/vriendin de rekening ziet dan is het toch echt gedaan met die lieve vrede
Je kunt niet eens behoorlijk spellen spelen op OSX zelfs nog niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat staat er in mijn post dan dat niet klopt ? Windows is gewoon verouderd, het is ondertussen 2008, waarom zou je nog met Windows willen werken ? Het boot niet eens op een EFI systeem! Feit is dat Microsoft al jaren lang achter de feiten aanloopt, Vista is technisch gezien niet meer dan een poging om de achterstand t.o.v. andere OS-en (en dan met name MacOS X) kleiner te maken, en de end-user-experience van Vista is volgens veel mensen die het gebruiken echt verschrikkelijk. Dus dan is je keuze tussen Win XP, een antiek OS uit 2001 en windows Vista, een OS dat iets minder verouderd is maar onbruikbaar voor veel mensen.
Wat mij betreft is Window al jaren geen serieuze optie meer, Microsoft slaat helaas elke keer de plank mis, zowel op technisch gebied als op usability. XP is antiek, Vista is geflopt, Windows 7 gaat echt niet minder lang duren dan Vista.
De enige mensen die blijven vasthouden aan Windows zijn de mensen die hun PC misbruiken als Nintendo.
Windows is momenteel gewoon een dood spoor, dude.
Je kan dual-booten naar wintendo. Maar dat merkte ik al op, Windows is alleen voor kinderen die hun computer als nintendo gebruiken.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:29 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je kunt niet eens behoorlijk spellen spelen op OSX zelfs nog niet.
Heb je uberhaupt gezocht ?quote:Je kunt geen cracks vinden,
Transmission bijvoorbeeld, wederop, heb je uberhaupt wel gezocht ?quote:er is geeen behoorlijk niet RAM sleurpende bittorrent client te vinden,
Nu lul je echt zwaar uit je nek.quote:browsers wereken er kut op,
quote:alles wat onder je machtige apple-bar komt is verloren,
Dat slaat echt als een lul op een drumstel, wat heeft 'alles moeten mounten' (gaat automagisch) nu met ruimte te maken ?quote:doordat je alles moet mounten verlies je een hoop ruimte,
iTunes op Windows zuigt, iTunes op OS X roelt.quote:iTunes zuigt (bijzaak),
Alleen ikquote:
Macboys zijn irritant,
Dat is totale onzin, in veel gevallen is een Mac zelfs goedkoper dan een vergelijkbare PC. Bij de introductie van de Mac Pro was deze b.v. $1000 goedkoper dan een vergelijkbare Dell.quote:je betaald veel meer voor Mac,
Ligt aan je systeem, een Mac Pro is qua upgrades vergelijkbaar met een PC. een iMac of Mac Mini kan je ook gewoon je RAM en HD upgraden mocht je dat willen.quote:je kunt niet upgraden,
Wat een onzin, je kan er gewoon elk USB keyboard en muis indouwen die je wilt gebruiken.quote:alleen al onderdelen als een keyboard en muis kosten een vermogen,
Da's ook zo met elke geintegreerde PC en/of laptop, ik snap je punt niet.quote:als je aan een iMAC zit en je beeldscherm gaat dood ben je de zak,
quote:je kunt geen raid draaien vanaf een iMac,
En een firefire 400 en een firewire 800. Plus 2 USB poorten in het keyboard.quote:ding heeft maar 3 USB poorten.
En heerlijk om mee te werken, ik nl. heb betere dingen te doen met mijn vrije tijd dan klooien met virusscanners, defragmentatie programma's, drivers die niet werken en meer van dat soort ellende.quote:Maar, hij's wel stil.
Als je er Vista op zet is 't gewoon een PeeCee.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:30 schreef slaveloos het volgende:
nogmaals ik wil geen MAC, hou er niet van, en heb geen zin in dit soort discussies.
Waarom zelf bouwen ? Heb je ongeveer 30 minuten 'plezier' van en dan kan je je een paar jaar lang ergeren aan je zelf bij elkaar geraapte rommel.quote:Ik vind het wel leuk om zelf een pc'tje te bouwen, en misschien krijg ik hem niet helenmaal stil, maar wil gewoon een zo stil mogelijke pc, zelf bouwen, met vista.
Snap je het niet.. wat de boer niet kent vreet-ie niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:04 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als je er Vista op zet is 't gewoon een PeeCee.
Basis principe is om zoveel mogelijk fans te verwijderen. Hoe kleiner de fan, hoe belangrijker het is dat je die er uit haalt. Moederbord en VGA kaart hebben kleine fans, die moeten dus echt weg. Kan de fan er niet af (omdat bv. je CPU dan niet genoeg koeling krijgt) dan haal je een oversized koelblok met grote fan. De grote fan kan meer lucht verplaatsen bij een lager toerental in vergelijking met een kleine fan; lager toerental is minder herrie.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:30 schreef slaveloos het volgende:
nogmaals ik wil geen MAC, hou er niet van, en heb geen zin in dit soort discussies.
Ik vind het wel leuk om zelf een pc'tje te bouwen, en misschien krijg ik hem niet helenmaal stil, maar wil gewoon een zo stil mogelijke pc, zelf bouwen, met vista.
Die tip over de MOBOfans, is een hele goeie, daar heb ik nog niet op gelet.
De optie dat iemand Windows een beter en handiger product vindt is bij jullie Apple-fanboys echt nog nooit opgekomen hequote:Op zondag 6 januari 2008 17:25 schreef de_sapje het volgende:
Snap je het niet.. wat de boer niet kent vreet-ie niet.
Da's namelijk ook onzin. Niemand die serieus een Mac geprobeerd heeft zal beweren dat Windows handiger is. Ik heb met een hele zooi verschillende OSen gewerkt en Windows is toch wel een van de meest knullige en onhandige OSen die ik ooit ben tegengekomen.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:27 schreef FJD het volgende:
De optie dat iemand Windows een beter en handiger product vindt is bij jullie Apple-fanboys echt nog nooit opgekomen he![]()
Maar daar gaat het in dit topic niet over.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Da's namelijk ook onzin. Niemand die serieus een Mac geprobeerd heeft zal beweren dat Windows handiger is. Ik heb met een hele zooi verschillende OSen gewerkt en Windows is toch wel een van de meest knullige en onhandige OSen die ik ooit ben tegengekomen.
Gast pleur op met je mac propaganda, hij wil geen mac. Volgens mij kan jij beter een nintendo kopen een echte dan, want je gedraagd je als een kleuter.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:04 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als je er Vista op zet is 't gewoon een PeeCee.
[..]
Waarom zelf bouwen ? Heb je ongeveer 30 minuten 'plezier' van en dan kan je je een paar jaar lang ergeren aan je zelf bij elkaar geraapte rommel.
Als je geen Mac wilt, kijk dan eens naar een Fujitsu Siemens Esprimo Q. Vergelijkbaar met een Mac Mini qua behuizing/afmetingen, iets lelijker, iets minder modern iets meer lawaai en wat duurder. Maar dan heb je wel een echte ouwerwetse PeeCee met nog een BIOS ipv. EFI.
Ik heb al een nintendo, een paarsequote:Op zondag 6 januari 2008 17:55 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Gast pleur op met je mac propaganda, hij wil geen mac. Volgens mij kan jij beter een nintendo kopen een echte dan, want je gedraagd je als een kleuter.
En de optie dat Mac misschien een beter en handiger product is is bij jullie ook nog nooit opgekomenquote:Op zondag 6 januari 2008 17:27 schreef FJD het volgende:
De optie dat iemand Windows een beter en handiger product vindt is bij jullie Apple-fanboys echt nog nooit opgekomen he![]()
Je kunt dan vast wel een quote van mij terug halen waarin ik Apple bash en Windows de hemel in prijs?quote:Op zondag 6 januari 2008 18:39 schreef de_sapje het volgende:
En de optie dat Mac misschien een beter en handiger product is is bij jullie ook nog nooit opgekomen
dat is een domme tip want er zijn amper moederborden die eigen ventilatoren hebben, zeker als je een goeie Gigabyte neemt dan zit er echt geen fan op. Koeler van Arctic, stulle voeding, passief gekoelde videokaart en klaar ben je. Ik heb je al een tip voor een site gegeven waar ze dit voor je doen èn gratis bouwen. Ze hebben ook live-support, kun je ook navraag doen maandag, heb je tips van de experts.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:30 schreef slaveloos het volgende:
Ik vind het wel leuk om zelf een pc'tje te bouwen, en misschien krijg ik hem niet helenmaal stil, maar wil gewoon een zo stil mogelijke pc, zelf bouwen, met vista.
Die tip over de MOBOfans, is een hele goeie, daar heb ik nog niet op gelet.
Gast, doe ff je oogkleppen af. Wij zijn niet de fanatiekelingen hier. TS vraagt om stille pc, en iemand doet de suggestie om een Mac te halen. En gelijk worden de pek met veren tevoorschijn gehaald. Ongelofelijk kinderachtig. Of die mensen die bij voorbaat schreeuwen "Nee ik wil geen Mac vraag niet waarom wanti k weet het zelf ook niet" dat is gewoon triest. Aaargh! komt tenminste nog met argumenten, het enige waarmee jullie Windows kunnen verdedigen is:quote:Op zondag 6 januari 2008 20:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Je kunt dan vast wel een quote van mij terug halen waarin ik Apple bash en Windows de hemel in prijs?
Zo moeilijk is het toch niet? TS vraagt specifiek om Windows en heel specifiek om vooral geen Apple aan te prijzen. Direct komen de fanboys weer uit hun holletje om te roepen dat TS toch echt een Apple moet kopen. Dat jullie Apple beter vinden is jullie goed recht en daar heb je vast een goede onderbouwing van maar stop toch eens met je gedragen als een f*cking jehova-getuige. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om te accepteren dat iemand anders liever Windows gebruikt? Waar hebben we het over zeg, het is niet alsof de wereld vergaat
quote:
luister arrogant mannetje, ik miep helemaal nergens.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:57 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik heb al een nintendo, een paarse
Wie is hier nu kinderachtig, TS wil een stille PC, ik doe een prima suggestie, ook binnen zijn budget maar TS gaat lopen miepen dat het logootje dat er op staat 'm niet aanstaat.
Lekker belangrijk wat voor logo er op staat, 't ding kan precies wat hij wil en meer, prima oplossing dus.
www.jehova.nlquote:Op zondag 6 januari 2008 21:37 schreef de_sapje het volgende:
Gast, doe ff je oogkleppen af. Wij zijn niet de fanatiekelingen hier. TS vraagt om stille pc, en iemand doet de suggestie om een Mac te halen. En gelijk worden de pek met veren tevoorschijn gehaald. Ongelofelijk kinderachtig. Of die mensen die bij voorbaat schreeuwen "Nee ik wil geen Mac vraag niet waarom wanti k weet het zelf ook niet" dat is gewoon triest. Aaargh! komt tenminste nog met argumenten, het enige waarmee jullie Windows kunnen verdedigen is:
Joh, het kan mij werkelijk geen fuck boeien wat jij of de TS lekker vind werken. Ik zeg alleen dat jullie hier de fanatieke nerds zijn die vastberaden Windows blijven verdedigen en Apple blijven bashen. Daarmee lok je namelijk het "fanboy" gedrag uit, het werkt gewoon averechts.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:30 schreef FJD het volgende:
[..]
www.jehova.nl
Je vindt jezelf niet een klein beetje zielig dat je bezig bent om op internet een gevecht te winnen over welk OS nu misschien beter is. TS wil gewoon geen MAC, klaar. Hij vindt het blijkbaar niet lekker werken. Je gaat toch niet dood als je iemand net niet tot het Apple-dom hebt kunnen bekeren?Dat je alleen al zo fel kunt reageren op iemands keuze voor een OS...
Je bent er anders wel erg druk mee bezigquote:Op maandag 7 januari 2008 02:13 schreef de_sapje het volgende:
Joh, het kan mij werkelijk geen fuck boeien wat jij of de TS lekker vind werken.
geinig dingetje inderdaad, rond de 3 tientjes zag ikquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:29 schreef OFfSprngr het volgende:
Themaltake Sonic Tower met een 12CM fan dr op.
ding? bedoel je die semi passieve processorkoeler, of mijn systeem?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:46 schreef Wallinator het volgende:
Denk je dat dat ding stil gaat zijn?
wat is er mis mee dan???quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:19 schreef Wallinator het volgende:
Het hele systeem.
bij deze, wat niet?quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:31 schreef djkoelkast het volgende:
Je kunt beter vragen wat niet![]()
Ok, de harddisk is ok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |