Bron: AT5quote:Amsterdam Dakar Challenge afgelast
Donderdag 10 januari 2008
De Amsterdam Dakar Challenge, een alternatief voor de echte woestijnrace, is voorlopig afgelast. Dit vanwege de terreurdreiging in Mauretanië.
De laatste honderd deelnemers zouden op 16 februari vertrekken, maar door de huidige gespannen situatie in het Afrikaanse land en op advies van het ministerie van Buitenlandse Zaken blijven ze thuis. Eerder werd de Dakar Rally om dezelfde reden afgelast.
De trip wordt waarschijnlijk uitgesteld tot het najaar. De organisatie komt wel met een alternatief voor de rijders: de Siberia Challenge.
niet grappigquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:39 schreef Koebus het volgende:
Hier een foto van de Dakar winnaar 2008.
http://www.fotobewaren.nl/foto/dakar-2008-winnaar-72904.html
dan nog is t nie grappigquote:Op donderdag 17 januari 2008 00:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Helaas treft het wel precies het heikele punt waar alles op dit moment om draait.
Oh?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:03 schreef Klonk het volgende:
Dan volg je berichtgeving niet goedEr wordt volgens mij serieus gepraat over een start in een of ander Oostblokland en dan verder naar Dubai en omgeving.
Dan is het gewoon lariekoek. Zomaar wat in het wilde weg gaan roepen en dan "opeens" niet meer weten waar het vandaan komt. Jaja, waar heb ik het meer gezien . . .quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:14 schreef Klonk het volgende:
daar moet ik met schaamte toegeven dat ik dat niet meer weet, ergens op internet, ik geloof op de site van het AD of autoweek ofzo![]()
doe is normaal kut jongquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:53 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Dan is het gewoon lariekoek. Zomaar wat in het wilde weg gaan roepen en dan "opeens" niet meer weten waar het vandaan komt. Jaja, waar heb ik het meer gezien . . .![]()
linkje?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:33 schreef Geqxon het volgende:
Goed nieuws, de eerste Dakar voertuigen worden tegen dumpprijzen op Marktplaats gezet.
waar weet je dit allemaal van alleskids ?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:41 schreef Alleskids het volgende:
Dakar 2009 ( bijna zeker)
De keuring en ceremoniele start in Lissabon (een contractuele verplichting en practisch voor de Europese delenemers) begin december om daarna de overtocht te maken naar Argentinie. Om in januari van Argentinie naar Chili te trekken, onder andere door de Atacama woestijn in Chili, waar 30 % vande proeven zal plaats hebben.
Afrika zal ook in 2010 worden vermeden, mede op aandringen van Mitsubishi.
De Dakar Series, als opwarmertje voor Dakar, en wellicht dat er enige prijzen en voorkeurs behandelingen te winnen zijn voor Dakar 2009, zal in april in Hongarije en Roemenie plaats hebben, en de tweede rally in september, van Portugal naar Marokko, dus een soort van goedmakertje voor Dakar 2008.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |