Als ik een redelijke stem heb wel ja. Ach, je moet niet alles op FOK! letterlijk nemen, robert... ik hou liever van feiten. En die zijn echt niet zo heel bijzonder... Je loopt teveel achter de waan van de dag aan, robert! Daarnaast, dat ze een platencontract had is gewoon totaal irrelevantquote:Op maandag 14 januari 2008 15:43 schreef robert2006 het volgende:
[..]
bedankt voor de info, dus jij kunt via amazon of cd-shop etc cd's van jezelf aanbieden, knap hoor.
aan de info te lezen die over haar op fok geschreven wordt is haar succes daar meer dan redelijk geweest.
en ja, het verschil is er volgens mij wel dat zij de enige is die een platen-contract heeft (had) en zelfs een pauline heeft dat nooit gehad
Je kunt echt niet lezen, ik zeg n.b. dat Nathalie duidelijk overgekwalificeerd is. En dat anderen dat misschien ook zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:47 schreef Cairon het volgende:
[..]
Is dit X-factor dan?
Nee.
"Ja maar jantje heeft vorige week ook een koekje uit de koektrommel gejat, nou dan mag ik toch zeker vandaag wel een fiets meenemen!"
Je hebt totaal geen perspectief.
Een award, een zwik cd's, hits over de grens, een platencontract is heel wat anders dan "voorzichtige stapjes op pad naar idoolheid" te zetten.
Als je dat niet kan zien, dan ben je een blinde mongool.
Als het programma voor onbeschreven talent was dat nog niets gepresteerd had en geen voorgeschiedenis had wel, maar dat is het programma niet. Er wordt gezocht naar een idool, iemand die een echte carrière in Nederland kan opbouwen en die de voorkeur van het publiek geniet. Het is totaal onzinnig om daar alleen mensen aan mee te laten doen die geen ervaring hebben, dan loopt je carrière ook 9 van de 10 keer op niets uit. Daarnaast, als iemand mij uit kan leggen waarom het feit dat ze enkele hits had in Congo (!) in een groep met broers en zussen haar deelname aan idols oneerlijk maakt... graagquote:Op maandag 14 januari 2008 15:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je kunt echt niet lezen, ik zeg n.b. dat Nathalie duidelijk overgekwalificeerd is. En dat anderen dat misschien ook zijn.
ze heeft een platencontract.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:49 schreef BVO het volgende:
Ja, een hoop poespas, maar geen argumenten wáárom Nathalie niet mee zou mogen doen en anderen wel.
Dan hadden ze dat maar in het reglement moeten zetten. Ze doet niks verkeerd.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:54 schreef Cairon het volgende:
[..]
ze heeft een platencontract.
ze heeft al top tien hits gescoord.
ze heeft een behoorlijk aantal cd's al op haar naam staan.
ze heeft een award gewonnen die haar op continentaal niveau prijst.
Haar werk is zo bekend en succesvol dat ze zelfs al terug te vinden is op compilatie cd's van een of andere religieuze organisatie die voornamelijk in Europa cd's uitbrengt.
Daarom zou ze niet mee mogen doen.
Top 10 hits (vooralsnog is dit een nattevingeropmerking van je, het is enkel gespeculeer door robert) waren in een groep met een stuk of 3 broers en 3 zussen. Poepoe. Ze heeft zelf 2 relgieuze CD's gemaakt die verkopen in relgieuze- cq. gospelkringen. In geen enkele zin het popidool waar Idols zich op richt. Die ward prijst haar in Afrika ja... oke, en nu? In Nederland staat ze nog op 0, het is Dutch Idol, niet African Idol. Ook die compilatieCD's spreken religieuze cq. gospelkringen aan en dan nog wel bepaalde niches ook, zijn echt geen honderdduizende platen van over de toonbank gegaan. Daarnaast; op popgebied en qua sterrendom in Nederland is ze net zo ver als de rest, ik zie de relevantie van haar Afrikaanse onderscheidingen en hits ook niet. En ach, welke onderscheidingen mogen wel? Alice won ooit een provinciale zangwedstrijd. Dat mag wel?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:54 schreef Cairon het volgende:
[..]
ze heeft een platencontract.
ze heeft al top tien hits gescoord.
ze heeft een behoorlijk aantal cd's al op haar naam staan.
ze heeft een award gewonnen die haar op continentaal niveau prijst.
Haar werk is zo bekend en succesvol dat ze zelfs al terug te vinden is op compilatie cd's van een of andere religieuze organisatie die voornamelijk in Europa cd's uitbrengt.
Daarom zou ze niet mee mogen doen.
Ik had ook al van Tiffany en Anja gehoord. Stonden beiden op de NSFcompilatieCD.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:59 schreef Cairon het volgende:
In Nederland hadden dus al wel mensen van haar gehoord, omdat ze ook al cd's in Nederland heeft uitgegeven, en op compilatie cd's met haar successen uit het verleden terug te vinden is die in Nederland worden uitgegeven en verkocht.
maar erg KROM, zeg nou eerlijk, ik heb het dan over het platen-contract, niet over de andere bagage die ze al heeftquote:Op maandag 14 januari 2008 16:00 schreef Together het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat maar in het reglement moeten zetten. Ze doet niks verkeerd.
Je argumenten zijn op zie ik?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:07 schreef Cairon het volgende:
Mensen jullie hebben een gruwelijke plaat voor de kop.
It's like arguing with a bunch of goddamn retards.
Kom op zeg.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:07 schreef Svensational het volgende:
Zeg Cairon, zou je wellicht kunnen discussiëren zonder die beledigingen tussendoor steeds
quote:
Dan moet het ook niet moeilijk zijn ze onderuit te halen, me dunkt.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:13 schreef Cairon het volgende:
[..]
en ik zie dat jij nooit fatsoenlijke argumenten hebt gehad.
zou berget lewis adviseren om aan de volgende editie van idols mee te doen of glennis gracequote:Op maandag 14 januari 2008 16:15 schreef Maartel het volgende:
En zou iemand die in het verleden bij Kinderen Voor Kinderen zat (en dus ook in groepsverband meerdere gouden platen en hits op de naam heeft staan) als tiener wel mee mogen doen aan Idols?
Al zie ik ook wel dat het tamelijk raar zou zijn als Anouk morgen doodleuk deel zou nemen aan American Idol.. aan de andere kant zou haar hitgeschiedenis hier voor de gemiddelde amerikaan net zo boeiend zijn als voor ons 'meerdere optredens op een regionale omroep' zijn.. Een hit in congo zegt mij hier nou ook niet echt veel..
Oké, ze heeft dus meer ervaring.. ook mensen die al jaren in het vak zitten moeten nog audities aflopen in de hoop op hun 'big break'.. ik heb nooit enige regel gehoord die kandidaten op basis van hun eerdere ervaring of succes uit zou sluiten van deelname aan Idols.
Als ze dat willen moeten ze dat vooral doen, daarmee zetten ze zelf hun geloofwaardigheid als artiest op het spel.. ten eerste omdat het naar wanhopig "ijsdansen met sterren"-geschnabbel zou ruiken, maar ook omdat het natuurlijk helemaal een afgang zou zijn als zo'n Berget of Glennis de finale uiteindelijk niet zou halen, omdat nederland toch liever naar het schattige kampertje kijkt..quote:Op maandag 14 januari 2008 16:21 schreef robert2006 het volgende:
[..]
zou berget lewis adviseren om aan de volgende editie van idols mee te doen of glennis grace
waarom haalde je het er dan bij?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:53 schreef robert2006 het volgende:
dat is niet de issue
quote:Op maandag 14 januari 2008 15:11 schreef robert2006 het volgende:
[..]
ja en die stond ook al in diverse landen in de top 10..
precies, en dan kun je natuurlijk nog wel denken "zij verdient het niet om mee te doen, want ze heeft al een contract!", maar als je zo redeneert mogen mensen die al een vette bankrekening hebben ook niet meedoen aan de loterij...quote:Op maandag 14 januari 2008 17:00 schreef _Arual_ het volgende:
Wat houdt zo'n contract in? Zit het ene contract per se het andere in de weg? Ik kan me voorstellen dat het platencontract dat ze nu heeft alleen voor Kongo geldt bijvoorbeeld, ik weet niet hoe het werkt.
ja, het verschil tussen een schoolbandje en een hitsingle zie ik welquote:Op maandag 14 januari 2008 17:03 schreef robert2006 het volgende:
omg, dat haalde ik toch niet als enige erbij, ik heb meerdere malen ook aangegeven dat het vooral hierbij ging om het feit dat ze al een platen-contract heeft ten ten tijde van deelname aan idols,
de rest is bagage die niet onbelangrijk is, een award voor meest veelbelovende act van het jaar in een continent en top-10 hits etc is wat anders dan een pauline die al eeuwenlang schnabbelt in kroegen enzo en een ivar die in het schoolbandje speelt, ik neem aan dat je dat verschil wel ziet, toch.
Lul toch niet zo stom. Ten eerste is alleen de band van haar familie aangesloten bij WestCoast Studios - een onafhankelijk label dat hun platen in de Afrikaanse contrijen uitbrengt -, en heeft ze als soloartiest dus geen platencontract. Oftewel: check je bronnen eens voordat je dom mensen napraat. Ten tweede zijn ook de andere geen nieuwelingen en is dat volkomen relatief. Wat MadMaster al zegt, de muziek die ze met haar familie maakt en het zelf uitbrengen van haar gospelmuziek (Boris deed als Sofuja precies hetzelfde), is totaal iets anders dan hetgeen ze met Idols wil bereiken.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:23 schreef robert2006 het volgende:
moet eigenlijk aan mijn scriptie werken, maar goed....
weet ik niet weet ik niet, en toch denk ik dat door dit geval nathalie nooit idols gaat winnen, zal haar een biet interesseren want ze heeft inderdad heel veel reclame-zendtijd gehad voor eventuele andere platenmaatschappijen en schnabbels.
als zij nou slim zou zijn, zou ze zich terugtrekken met een hele bombastische/dramatische verklaring dat ze een echte nieuweling de kans wilt geven en iemnd anders in laat.
wint ze sympathie van het nederlandse volk en ze staat in de idols-istorie bekend als de barmhartige persoon
charlene of nicki moet gewoon winnen en nathalie eruit, klaar...
Oh ja nee... ja... dan moet ze gediskwalificeerd worden.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Liquidootje het volgende:
Ja volgens mij heb ik haar wel eens in de metro luidruchtig horen telefoneren in Amsterdam-Zuidoost.
Maar het kon ook een andere zijn hoor. Pin me er niet op aan.
Wat een succes he, als solo-artieste!quote:Nathalie meldde zich dit jaar aan voor Idols. Met een grote rugzak aan bagage. De Congolese vluchte eerst naar Duitsland, waarna haar moeder een brief schreef aan onze eigen koningin Beatrix voor asiel in Nederland. Vanuit Rotterdam richten de 3 broers en 3 zussen Makoma een band op: Makoma.
In 2002 ontving de band de African Music Award voor beste nieuwe act. Korte tijd later probeerde Nathalie het ook solo, zonder al te veel succes.
Greys. Wat ben je toch een tof wiefquote:Op maandag 14 januari 2008 20:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja nee... ja... dan moet ze gediskwalificeerd worden.
Weet het nu zeker!
quote:Op maandag 14 januari 2008 20:37 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Greys. Wat ben je toch een tof wief
Hirschi Ali (zus van Natte Ali??) is inmiddels ook alweer gerehabiliteerd ondanks misschien wat onwaarheden v.w.b. haar verleden, dus zo'n vaart zal dit ook niet lopen...quote:Op maandag 14 januari 2008 21:36 schreef Maartel het volgende:
In een interview in de Varagids zegt Nathalie dat ze 25 jaar geleden met haar ouders als baby naar nederland kwam..![]()
Is ze dan teruggegaan voor haar carrière ofzo??
Eens.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:00 schreef janimie het volgende:
wat een heisa
alleen hierom al hoop ik dat ze ver komt
Ik moet wel toegeven dat dit mede een reden is dat ze weer m'n favoriet isquote:Op maandag 14 januari 2008 23:00 schreef janimie het volgende:
wat een heisa
alleen hierom al hoop ik dat ze ver komt
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef robert2006 het volgende:
ik vind nathalie niet tof.
zo vaak als ik wil, en trouwens, zeg ik nu beledigende dingen of zo, als neil herhaaldelijk voor alles en nog wat wordt uitgemaakt zegt niemand er wat over, maar over nathalie mag niets gezegd worden? leve de democratie en vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
![]()
Hoe vaak ga je jezelf nog herhalen
Als iemand positief over Neil is en negatief over nathalie geef ze dan maar een enkeltje ggz...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:34 schreef robert2006 het volgende:
[..]
zo vaak als ik wil, en trouwens, zeg ik nu beledigende dingen of zo, als neil herhaaldelijk voor alles en nog wat wordt uitgemaakt zegt niemand er wat over, maar over nathalie mag niets gezegd worden? leve de democratie en vrijheid van meningsuiting
Ik heb je niets verboden (alsof ik daartoe in de positie ben), je bent ook niet beledigend en de democratie/vrije meningsuiting heb ik ook hoog in het vaandel staan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:34 schreef robert2006 het volgende:
zo vaak als ik wil, en trouwens, zeg ik nu beledigende dingen of zo, als neil herhaaldelijk voor alles en nog wat wordt uitgemaakt zegt niemand er wat over, maar over nathalie mag niets gezegd worden? leve de democratie en vrijheid van meningsuiting
Kijk, jij bent tenminste duidelijk...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:40 schreef Liquidootje het volgende:
Ik vind Nathalie ook niet tof. Ook niet schattig en ik ga het zo meteen nog eens herhalen.
Nee, het is of alles of niks.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:20 schreef Greys het volgende:
Ik vind haar wèl tof, maar niet schattig.
Is die keuzemogelijkheid er ook?
Over Tiffany kan ik je wel een extreem standpunt geven:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, het is of alles of niks.
Ik had jou wel wat extremer in je standpunt verwacht, Greys...
dat is niet leuk voor tiffany, niet aardig hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Over Tiffany kan ik je wel een extreem standpunt geven:![]()
![]()
![]()
![]()
Maar da's niet ontopic
Wat nou 'nou?'.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:00 schreef SunChaser het volgende:
Nou?
Is niet wijd, maar lekker op z'n tijd...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:00 schreef SunChaser het volgende:
Nou?
di·va (dev; diva’s; divaatje)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon waarom ze een diva is
quote:
Er is me nog nooit een rare uitspraak opgevallen als ze aan het zingen was!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:55 schreef Hockeylotje het volgende:
Ik begin me bij Nathalie steeds meer te ergeren aan haar uitspraak! Ik weet dat franssprekende mensen moeilijk Engels kunnen (ervaring met een lerares Engels die uit Frankrijk kwam), maar toch klinkt het gewoon niet als iemand zegt are you weady ipv ready, zulk soort dingen!
Mij welquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is me nog nooit een rare uitspraak opgevallen als ze aan het zingen was!
volgens mij hebben geen van die finalisten inspraak op hun kledingkeuze,quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:57 schreef nokwanda het volgende:
Vind haar trouwens in die stoere kleertjes veel leuker dan in al die blingblingtroep en korte rokjes.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:09 schreef janimie het volgende:
[..]
volgens mij hebben geen van die finalisten inspraak op hun kledingkeuze,
ik bedoel: nikkie die een stoer liedje van kane staat te zingen met een megastrik op dr jurk en omapanties
Ik zal er volgende keer eens wat meer op gaan letten!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:59 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Mij wel
Maar de uitspraak van vooral Neil vind ik toch wat minder goedBij Nathalie stoor ik me er niet zo aan, ook omdat het best meevalt. Maar ik zou haar best wel eens een Frans nummer willen horen zingen
.
Je zal niet de enige zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vergeef haar die mindere uitspraak maar al te graag als ze zoiets als afgelopen zaterdag neerzet.
wat ben je toch een dweper, toch wel ontroerendquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:42 schreef BVO het volgende:
De subtiele hoogtepunten uit haar optreden vond ik haar knipoog zo schuin in de camera tijdens het zingenen de hysterisch onritmische manier waarop Gordon zit te klappen tijdens het nummer.
Dat bedoel ik! Omdat het gewoon hetzelfde isquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:47 schreef Liquidootje het volgende:
Yo Wuti
oh my dat keel stemmetje klinkt net als die neger Youssou N'Dour van seven seconds
Tof liedje, maar toch echt geen stem waar je een uur naar kunt luisteren.
"Iemand die niet slecht is, feest!"quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:30 schreef Greys het volgende:
Ja dat gelukzalige hoofd van Gordon terwijl hij zat te klappen![]()
quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:35 schreef LeBeau het volgende:
[..]
"Iemand die niet slecht is, feest!"
Ik liet van de week wat Idols perfomances aan m'n zus zien. Bij Pauline zei ze "Ik ben dat Idols echt zat", maar toen ik Nathalie opzette stond ze opeens weer naast me.![]()
Ik ook hoor! Ze zijn zo geil op Charlene, maar dit vond ik toch wel de beste vocale performance van het seizoen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:52 schreef Greys het volgende:
Dat zalige gebrek aan gene op het podium, vergeleken bij haar is bv een Mirjam (wat ik echt een schattig meisje vond!) maar een schoolkamp-bonte-avond-zangeresje
Overigens kreeg ik van het nummer van Pauline kippevel...
Brenda Fassie moet ze doen met Vulindlela.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:57 schreef nokwanda het volgende:
Vind haar trouwens in die stoere kleertjes veel leuker dan in al die blingblingtroep en korte rokjes.
Ik las dat ze in Zuid Afrika populair is.
Dat verbaast me niet echt. Natuurlijk zitten er heel veel Congolezen daar en gospel is er populair. En hell!!! Daar zit wat aan gospelzangers![]()
Zou haar weleens bezig willen horen in een Rebecca Malope song als Uyincwele. Ze zou het gewoon stemtechnisch beter doen dan Zuid Afrika's eigen Gospeldivahttp://nl.youtube.com/watch?v=HW9y2Q949nI&feature=related.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |