Ohhh tegenovergestelde van Nederland dusquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:27 schreef bendk het volgende:
Denemarken is rust, ruimte en menselijke beschaving
http://fredalanmedforth.b(...)utzgeld-muslime.htmlquote:
dankje voor de tips.quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:26 schreef bendk het volgende:
[ code verwijderd ]
Ga eens naar:
+Ringkøbing, prachtig -zeer oud- stadje met veel historie
+Søndering -vlakbij Ringkøbing- Ieder jaar wordt er tientallen zandsculpturen gebouwd door internationale kunstenaars, zeer mooi allemaal
+veel musea in de driehoek -zie mijn eerdere tekst-
+Esbjerg, daar staan meeeetershoge beelden aan de kust, de 3 wachters. De stad heeft een leuk centrum
+de stranden langs de kust zijn mooi voor lange wandelingen
+trek vooral de dorpsjes in, daar vind je vooral de oorsprong van denemarken en haar gastvrije en fijne bewoners
+kijk eens in telefoongids naar een nederlandse naam bij je in de buurt, zeer waarschijnlijk een nl boer en ga er eens een kijkje nemen, dat vinden ze leuk
+openbaar vervoer is ok
+ga in dk zoveel mogelijk fietsen om te genieten van de deense aardige mensen en de natuur
+99% spreekt engels, tip is, zeg dat je uit Holland komt !
+neem een klein woordenboekje mee
+ er rijden tussen nederland en denemarken nachtbussen en nachttreinen, je betaalt iets van 40 euro -dacht ik- voor een kaartje. Misschien kun je met de trein ook je fiets meenemen.
+ veel plezier en ontdekkingen toegewenst
Denk ook dat het een beetje hetzelfde is als wanneer een Deen in NL duits gaat spreken, moeten we ook niets van hebben tot ze melden dat ze deen zijn, dan is het ineens geen probleem meer. Stukje gebrek aan vertrouwen in onze taal als we denken met een native speaker te makken te hebben misschien ? Misschien dat de uitspraak van engels door nederlanders teveel op engels als door duitsers gesproken lijkt, stukje afkeer nog ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:40 schreef Draz het volgende:
Over het algemeen is de relatie tussen Denen en Nederlanders gewoon goed. Hoe dit komt weet ik niet, maar Denen hebben een bepaalde sympathie voor Nederland.
beiden vrij laag dus, ik had gevreesd (omdat denemarken als duur aangeschreven staat) dat het daar richting de 1.5 per liter ging zijn, dan is een tankje volgooien wel ff beter in duitslandquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:29 schreef TallMan het volgende:
@Atmozz, benzine wisselt hier behoorlijk van dagdeel naar dagdeel. Als je naar Jutland gaat zit er bij de afrit naar Sønderborg 5 km DK in een UnoX die meestal vrij scherp geprijst is. Ik heb pas nog getankt voor 8 dkk (1,07 ongeveer) maar hij kan ook makkelijk op 8.80 staan (1,17).
Die weet ik wel.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:29 schreef TallMan het volgende:
Prijzen als je richting Kopenhagen gaat vanaf Puttgarten weet ik echt niet.
Als je via Jylland (Kolding etc.) rijdt richting Odense, heb je geen tolbrug(gen).quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Eindbestemming van me is Odensee, vind alleen geen info over eventueel bruggen waar ik tol moet betalen & over moet. Volgnes mijn gps niets, maar ik betrouw die niet 100%
Vanzelfsprekend vragen Denen mij wel eens waarom ik naar Denemarken ben geemigreerd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:40 schreef Draz het volgende:
Over het algemeen is de relatie tussen Denen en Nederlanders gewoon goed. Hoe dit komt weet ik niet, maar Denen hebben een bepaalde sympathie voor Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |