Op zich is het al grappig dat als je de koffie niet te zuipen vindt een Senseo apparaat meeneemtquote:Op donderdag 15 januari 2009 10:00 schreef Fogel het volgende:
Uit het Denemarken topic blijkt dat sommige mensen een senseo-apparaat mee hebben genomen omdat ze de lokale koffie niet te zuipen vinden.
De senseo-discussie wilde ik eigenlijk niet voeren hier, anders had ik wel eenquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Op zich is het al grappig dat als je de koffie niet te zuipen vindt een Senseo apparaat meeneemt't Is 'aardige' koffie maar zeker niet geweldig.
De koffie in de VS is op zich best aardig alleen veel weten niet hoe ze het moeten zetten.
En ... ik drink de koffie zwart, zoals het hoort.![]()
Pop!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef popolon het volgende:
Ik filter mijn water.Maar inderdaad, veel mensen zetten 't te slap.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef z80 het volgende:
I
maar zins een paar maanden is dat niet meer het geval.
Mijn schoonvader zet gewoon echte koffie. Heeft ook een senseo staan voor als ze even een makkelijk bakje willen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:00 schreef Draz het volgende:
Er zijn ook veel soorten andere koffie, ook D.E., en er zullen vast wel Denen zijn die nog gewone kannen koffie zetten, maar ik ben ze persoonlijk nog niet tegengekomen.
Hmmm, ik heb thuis gewoon een koffiezetapparaat staan. Je kan gewoon gemalen koffie krijgen, en dan een beetje experimenteren welk merk/soort je het beste smaakt, en dan een beetje stevige (in mijn geval) koffie zetten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Gummibeer79 het volgende:
Op de Filippijnen gek genoeg oplos-nescafé. Wel lokaal produkt. Niet verkeerd, maar 't is en blijft oploskoffie.
Fika! Ik vind het zo leuk dat dat een werkwoord is!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:36 schreef AKnynke het volgende:
In Zweden heerst een enorm grote koffie cultuur.
Ja, inderdaad hier (NZ) wordt ook veel flat white gedronken. Ik hou het bij een long black.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:20 schreef skippious het volgende:
Hier hebben ze in ieder geval geen koffiemelk. Meestal drinken de Australiers een flat white ofzo, in ieder geval iets met veel gewone melk. Ik kan hier wel gewoon douwe egberts kopen bij een Nederlandse winkel. Meestal drink ik Moccona aanmaakkoffie totdat m´n Nespresso hier aankomt. Als melk gebruik ik coffeemate, koffiemelk poeder.
Jij zit momenteel op de Filippijnen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hmmm, ik heb thuis gewoon een koffiezetapparaat staan. Je kan gewoon gemalen koffie krijgen, en dan een beetje experimenteren welk merk/soort je het beste smaakt, en dan een beetje stevige (in mijn geval) koffie zetten.
De meeste hotels/restaurants hebben wel brewed coffee en die is vaak wel redelijk (m.a.w., sterk genoeg). Als je niks zegt krijg je inderdaad oploskoffie. Overigens blijft men na het eten in het restaurant nooit hangen voor koffie (zoals in Nederland), maar uitgegeten meteen de rekening. En dan vervolgens koffie gaan halen in Starbucks, Seattles Best etc.
Op werk alleen maar Nescafe.
Yep, zit in Manilla voor werk/wonen/leven etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:19 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Jij zit momenteel op de Filippijnen?
Waar?
Werk?
Wat valt er voor een Nederlander daar te doen, om een beetje fatsoenlijk in je bestaan te voorzien?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Yep, zit in Manilla voor werk/wonen/leven etc.
Tja vanalles eigenlijk wel. Het best betaald is waarschijnlijk ambassadeurquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:13 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Wat valt er voor een Nederlander daar te doen, om een beetje fatsoenlijk in je bestaan te voorzien?
(Mijn echtgenote is Filippijnse, dus wellicht plannen om op termijn weer die kant op te gaan)
Moet je alleen wel op de klemtoon letten anders kijken ze je erg raar aanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:32 schreef Rosella het volgende:
[..]
Fika! Ik vind het zo leuk dat dat een werkwoord is!
Herkenbare situatiequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:53 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Moet je alleen wel op de klemtoon letten anders kijken ze je erg raar aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |