abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:50:57 #101
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65558986
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:00 schreef umbeco het volgende:
Omdat ik overweeg om voor een jaar of vijf naar Denemarken te gaan nog een paar vragen:

- Moet je in NL verzekerd blijven voor ziektekosten of kun je dat overzetten naar denemarken?
Als je echt gaat emigreren, moet je je uitschrijven in NL (en dus verzekering opzeggen) en hier in DK een nieuwe nemen. Maar dat gaat eigenlijk altijd via de werkgever naar mijn weten.
quote:
- Ik heb nog geen auto, is het handig deze in NL al te kopen of pas één als ik in denemarken ben?
Ik heb mijn Nederlandse auto ingevoerd in Denemarken. Dure bedoeling, maar auto's zijn over het algemeen razend duur hier. Ik had een financieel plaatje gemaakt, hoeveel het me zou kosten als ik de auto in NL zou verkopen, en een nieuwe hier in DK zou kopen tegenover de auto in te voeren en kijken hoeveel hij dan hier waard is. Het zal per auto verschillen, maar bij mijn auto was het bijna om het even. Ik woonde al in DK, en besloot uit praktische redenen de auto in te voeren. De invoerprocedure in niet super lastig, de auto moet echter gekeurd worden (toldsyn) voor invoer, soort APK. Daarna ga je via de overheid (skat) een procedure starten, waarbij ze de waarde van de auto gaan bepalen, en daarmee ook het bedrag dat je moet betalen (soort Nederlandse BPM). Eventuele meer info kan ik je geven als je meer wilt weten.
Kijk eens op www.bilbasen.dk wat een vergelijkbare auto hier in DK waard is. Vaak is het 1,5 tot 2 keer zoveel als in NL.
quote:
- Moet je bij registratie in denemarken inderdaad een geboortecertificaat meenemen? Of is je paspoort voldoende?
Paspoort is voldoende. Het land behoort bij de EU, en daardoor is de registratie relatief eenvoudig. Je moet echter persoonlijk naar de statsambt, en daarbij moet je aan kunnen tonen dat je over een geldige vorm van inkomsten gaat hebben. Anders mag je maar 3 maanden verblijven hier.

PS: Er zijn sites te vinden waar veel info te vinden is over verhuizen naar Denemarken, zoals deze: http://www.moving2denmark.com/
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 11:17:23 #102
45833 crew  Fogel
pi_65560124
Een Noorse reclamefilm (van het Deense toeristenbureau) over de vriendelijkheid van de Denen:
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:40:56 #103
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65561011
Naar de statsambt om een verblijfsvergunning aan te vragen, heb je voldoende eigen geld (+/- 70000 dkk) krijg je em, of als je een arbeidscontract kunt overleggen krijg je hem ook.
Met de verblijfsvergunning naar de gemeente en inschrijven. Daarmee ben je ook meteen ziektekosten verzekerd.
Daar heeft de werkgever niets mee te maken. Vaak zit er wel in collectieve pensioensregelingen een aanvullende ziektekosten verzekering die bijvoorbeeld een behandeling in een privekliniek dekt.

Wij hebben overigens onze 2 auto's in NL verkocht en in DK is er in eerste instantie 1 gekocht, inderdaad een stuk duurder, maar ik was meer kwijt geweest als ik had ingevoerd.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_65561090
Ik ga regelmatig(zeker 4 a 5 keer per jaar ) naar Denemarken omdat ik daar familie heb wonen.
Mooi land en nog mooi rustig, de natuur is dr ook nog mooi.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:57:56 #105
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65561644
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:40 schreef TallMan het volgende:
Naar de statsambt om een verblijfsvergunning aan te vragen, heb je voldoende eigen geld (+/- 70000 dkk) krijg je em, of als je een arbeidscontract kunt overleggen krijg je hem ook.
Met de verblijfsvergunning naar de gemeente en inschrijven. Daarmee ben je ook meteen ziektekosten verzekerd.
Daar heeft de werkgever niets mee te maken. Vaak zit er wel in collectieve pensioensregelingen een aanvullende ziektekosten verzekering die bijvoorbeeld een behandeling in een privekliniek dekt.
Netop.
Ik heb inderdaad 'een aanvullende verzekering', zodat ik de wachtrijen in de openbare ziekenhuizen voorbij kan, van m'n werkgever. Dat is voor beide partijen voordelig in geval van ziekte.
Daarbij zijn bijna alle behandelingen gedekt, behalve tandartsen dat is echt zo vreemd...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:21:43 #106
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65564369
Je kunt hier in Sønderjylland ook nog bouwgrond kopen voor rond de 30 euro/m2. Ik ben dan ook bezig een huis te bouwen
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:39:22 #107
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65564923
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:21 schreef TallMan het volgende:
Je kunt hier in Sønderjylland ook nog bouwgrond kopen voor rond de 30 euro/m2. Ik ben dan ook bezig een huis te bouwen
Nice! 30euro/m2 is echt niks

Ik denk dat je totaal ook minder uitbent dan een huis te kopen?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:54:15 #108
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65565427
Een huis kopen en dan moderniseren dat je niet in een jaren 70/80 badkamer/keuken zit zou me waarschijnlijk een stukje meer hebben gekost ja.

Direct na werk even langs om te kijken, de pannen zijn er gisteren opgegaan.
pi_65576952
Auto's zijn hier duur, maar dat is relatief, als je namelijk inruilt krijg je verhoudingsgewijs een hoger bedrag voor je inruil auto. De eerste aanschaf is wel hoger...

Gebruikte auto, een jaar of 10 of zo, is wel te vergelijken met nl.
nothing will change without a rebel
pi_65646483
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:42 schreef bendk het volgende:
Auto's zijn hier duur, maar dat is relatief, als je namelijk inruilt krijg je verhoudingsgewijs een hoger bedrag voor je inruil auto. De eerste aanschaf is wel hoger...

Gebruikte auto, een jaar of 10 of zo, is wel te vergelijken met nl.
Hmm... voor het geld waar ik mijn Opel Corsaatje van 8 jaar oud kocht, kon ik in NL een Mercedes of BMW kopen... dus dat ben ik niet helemaal met je eens. Autos zijn hier duur, punt. Niet relatief in tot wat je verdient maar in het algemeen. Alleen is iedereen er aan gewend en krijg je gemakkelijker een grotere lening.
Danmark: more usefull every day!
  maandag 2 februari 2009 @ 10:02:20 #111
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65647648
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:04 schreef Keksi het volgende:

[..]

Hmm... voor het geld waar ik mijn Opel Corsaatje van 8 jaar oud kocht, kon ik in NL een Mercedes of BMW kopen... dus dat ben ik niet helemaal met je eens. Autos zijn hier duur, punt. Niet relatief in tot wat je verdient maar in het algemeen. Alleen is iedereen er aan gewend en krijg je gemakkelijker een grotere lening.
Mijn huidige auto is bijna 2x zoveel waard geworden. Klinkt raar, maar ik heb dan ook een redelijke som aan invoer moeten betalen uiteindelijk moest het toch, als ik auto wilde blijven rijden hier.

Ik kan nu, na 4 jaar dat ik de auto heb, bijna meer terugkrijgen ervoor dan dat ik 4jaar terug in NL ervoor betaald heb.
Uiteindelijk zit je in 'het ritme' van de autoprijzen en betaal je meer, maar krijg je ook meer voor je oude.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:29:48 #112
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65648445
Ik denk dat auto's hier procentueel gezien ongeveer even snel devalueren als in NL, daarmee gezien krijg je misschien meer voor je oude maar absoluut moet je voor eenzelfde inruilactie nog altijd meer bijbetalen.

Voorbeeld:
Inruiler: Volvo V40 (2000) in DK: 85000 dkk, in NL: 6000 euro
Nieuwe auto: Volvo V50 in DK: 315000 dkk, in NL: 26995 euro
Bijbetalen: in DK: 230000 dkk (30800 euro), in NL: 20995 euro (157000 dkk)

Het kan ook wel beter hoor:
Inruiler: Opel Corsa uit 2000, in DK 50000 dkk in NL 4500 euro
Nieuwe auto: Opel Corsa in DK 119950 dkk, in NL 12795 euro
Bijbetaling: In DK: 69950 dkk (9400 euro), in NL: 8295 euro (62000 dkk)

*Inruilprijzen zijn groffe gemiddelden uit searches op bilbasen.dk en autotrader.nl, dit zijn uiteraard geen absolute getallen gezien de hoge variatie in km standen, motor, uitrusting waar ik even geen rekening mee wou gaan houden.
** Nieuwprijzen zijn de vanafprijzen zoals op de nationale merk website te vinden zijn.
*** Omrekenkoers is genomen op 7,45 dkk per euro welke als wisselkoers op www.froes.dk te vinden is.
pi_65682244
Moet je over een motor die je invoert ook zoveel heffingen betalen? Op internet staan voor auto's heffingen van 100 tot 180% van de waarde van de auto.

Nog een vraag over apk: is die ook jaarlijks voor auto's? Zijn motors ervan vrijgesteld?
Wordt er bij de wegenbelasting nog onderscheid gemaakt tussen benzine en diesel en zijn er kortingen voor zuinige auto's?

En de laatste vraag: wat zijn goede manieren om de taal te leren, liefst door zelfstudie. Welke methodes zijn goed bevallen?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:26:20 #114
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65682952
Ik heb even snel gekeken op www.skat.dk en daar blijkt uit dat motoren niet verschillend zijn van auto's qua invoerheffingen. Dus dat gaat naar de 180% inderdaad.

APK is elke 2 jaar voor auto's. Motoren geen idee, maar ik denk hetzelfde.
Wegenbelasting is verschillend per gebruik van de auto, zoals te vinden is op deze site (in het Deens). Daarna kan je op een andere site kijken in wat voor klasse jouw auto valt.
Er zijn zogenaamde 'gule plader', gele platen, die vergelijkbaar zijn met het grijze kenteken in Nederland.

Om de taal te leren, moet je sowieso niet alleen uit een boek leren. De uitspraak is soms heel anders dan je denkt, en dan is het goed om de uitspraak te horen. Dus een zelfstudie met CD / DVD is sowieso aan te raden, echter heb ik het ook geprobeerd, maar mij beviel het niet.
Het leren met een echte leraar / lerares die je kan corrigeren, werkt mijns inziens veeeel beter. Als je de basis kent, kun je in principe op eigen kracht verder leren zonder persé naar taalles te gaan. Enige inzicht van taalgebruik is wel gewenst, maar de talen lijken dermate op elkaar, dat hulp op een gegeven moment niet meer écht nodig is.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:38:15 #115
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65683219
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:26 schreef Draz het volgende:
Er zijn zogenaamde 'gule plader', gele platen, die vergelijkbaar zijn met het grijze kenteken in Nederland.
Deze zijn dus voor vervoer van 2 personen. Hierin heb je ook nog het onderscheid tussen de versie waarover wel BTW is betaald en de versie waarbij dat niet is gedaan. Deze laatste versie is dus alleen te gebruiken voor werk, niet prive.
Hiervan hoor je regelmatig dat ze bij b.v. ikea op de parkeerplaats controleren of er niemand is met een auto die niet prive gebruikt mag worden. Nu heb ik geen ikea in de buurt noch een auto op gele platen dus heb ik er weinig problemen mee.
pi_65687177
Als ik door denemarken rij, dan lijkt het wel dat alle auto's groter dan een sedan (dus station, minivan ed) met geel kenteken rijden..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:51:42 #117
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65688678
Het is dan ook veel te duur om een 'grote' wagen prive te rijden, en het concept leaseauto is hier toch minder ingeburgerd dan in NL.

Even een simpel rekenvoorbeeld:
C4 Picasso als privewagen vanaf 280.000 dkk, in gele platen uitvoering zonder BTW (bedrijven) 158.000 dkk gele platen met BTW 183.000 dkk. 100.000 dkk meer om een paar stoelen extra te hebben.

En mocht je gek willen doen en range rover willen rijden kost dat je 1.742.000 dkk (233.000 euro) op witte platen en met BTW op gele platen ben je 985.000 (132.000 euro) kwijt. Bijna een verdubbeling.
Hierbij is de gele platen uitvoering dan vergelijkbaar met de nederlandse prijs.

Mijn favoriete punt van de gele platen auto's is nog wel het hekwerk achter de bestuurdersstoel waardoor deze meestal niet zo ver naar achter kan (fijn als je goed 2m bent)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:57:56 #118
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65688865
Yeps, prijzen zijn best bizar, en het is ook geen toeval dat het grootste deel van de grote auto's rondom København gewoon Zweden zijn. Heel soms zie je een dure, grote auto rijden op witte Deense platen.

Een nieuwe grote auto is voor de 'gewone' mens moeilijk te betalen, en die moet terugvallen op 1 van de andere opties: tweedehands auto van 5+ jaren oud, kleinere auto, gele platen. De laatste is niet echt praktisch als je kinderen hebt. Blijven de andere 2 over.

PS: Wegenbelasting kan hier flink verschillen, als je de site bekijkt die ik in m'n vorige post gelinked heb. VW Lupo 3L is een stuk goedkoper per kwartaal dan bv de mijne die 9,5 liter per 100km verbruikt volgens de site. (haal zelf 1 op 12 tot 13)
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:07:54 #119
45833 crew  Fogel
pi_65689175
Wordt bij jullie ook de autoprijs zo berekend? (dit is de Noorse methode)
aantal pk * X (waar X relatief weinig is bij weinig pk en een stuk hoger bij veel pk)
gewicht * Y (waar Y relatief weinig is bij weinig kg en een stuk hoger bij veel kg)
aantal cc * Z (waar Y relatief weinig is bij weinig cc en een stuk hoger bij veel cc)
En dan (nettoprijs van de auto + X+Y+Z)*1,25= autoprijs. (1,25 is de 25% BTW)

Wegenbelasting is wel makkelijk, als je auto onder de 7500kg is betaal je een vast bedrag (+ een toeslag voor diesel, is een enkele honderden kroon), daarboven betaal je 2x het vaste bedrag.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:49:41 #120
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65690538
Gezien dat toen wij een tijd terug voor een tweede auto kekken een toyota aygo toch een 5-10% duurder was dan ee Citroen C1 of Peugeut 107 terwijl het toch identieke auto's zijn denk ik niet dat er zo'n formule aan ten grondslag ligt, dan hadden ze namelijk een gelijke prijs moeten meekrijgen.

Wegenbelasting (eigenaarsbelasting) gaat volgens de tabel zoals Draz die heeft gelinkt op brandstofverbruik.
pi_65736975
Op de genoemde site staat een heel stuk over belastingen in het engels: http://www.skm.dk/foreign/english/taxindenmark2008/

Ook nog een uitleg over de belasting: http://www.skm.dk/foreign/statistics/thetaxstructure.html

Ik word hier niet echt vrolijk van: de BPM van 40% in NL valt mee met de 105 en 180% die denemarken rekent.

Wat is er in Denemarken wel goedkoper dan in NL?
pi_65739003
De huizenprijzen bv, heb een woonboerderij (nedlag landbrug) gekocht, woonhuis 150 m3, stallen, grote schuur (tennisveld) grote gierput: nu als zwembad en dubbele garage op 15.000 m2 grond, prijs E.135.000,--
pi_65757641
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:58 schreef bendk het volgende:
De huizenprijzen bv, heb een woonboerderij (nedlag landbrug) gekocht, woonhuis 150 m3, stallen, grote schuur (tennisveld) grote gierput: nu als zwembad en dubbele garage op 15.000 m2 grond, prijs E.135.000,--
Let wel dat is als je op het platteland wilt wonen, zodra je ergens in een stad wilt wonen zijn ook daar de prijzen hoger dan in NL. Mijn huur bijv is E900/mnd voor 68m2 in Aarhus.
pi_65759086
het is dus een vrije keuze, geld wegbrengen of overhouden en smorgens begroet worden door de vossen en overdag jagen op de reeen of duur vlees kopen in plastic verpakking in een supermarkt.
Denemarken barst van de schitterende ongerepte natuur, daar kies ik voor...
  donderdag 5 februari 2009 @ 10:36:12 #125
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65759346
Ik ben ook van plan over een aantal jaar richting platteland te verhuizen (ook al is het niet zo plat als Nederland ), waarschijnlijk ergens in het midden van Nord-Sjælland. Hangt een beetje af van de situatie rond die tijd (schoonfamilie en werk).
Het wonen in een buitenwijk van Kopenhagen is praktisch, maar m'n vriendin en ik willen allebei over een tijdje weg uit de drukte. Ook al is onze kommune heel rustig in vergelijking met een grote stad, toch is het platteland nog een aantal keren rustiger

Ook goedkoper qua wonen e.d.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:26:14 #126
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65760650
Ik ben inmiddels bezig om een eigen huis te bouwen. Toch grappig om te bedenken dat mijn stukje grond me in nederland meer zou kosten dat mijn grond + huis bouwen hier.
pi_65761329
hoe zit het met het deense voetbal?
welke 'bekende 'profclubs zitten er in de buurt waar ik zit (west jutland)

t leek me wel leuk om eens een wedstrijd te bezoek als ik daar ben
pi_65764523
even kijken via www.google.dk en type fodbold

kan je niet verder helpen
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:44:03 #129
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65764957
Check anders even http://en.wikipedia.org/w(...)eams_.282008-2009.29

Daar staan de huidige teams tussen, Esbjerg fB en FC MidtJylland zijn het dichtste bij voor je.
pi_65789441
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:27 schreef bendk het volgende:
het is dus een vrije keuze, geld wegbrengen of overhouden en smorgens begroet worden door de vossen en overdag jagen op de reeen of duur vlees kopen in plastic verpakking in een supermarkt.
Denemarken barst van de schitterende ongerepte natuur, daar kies ik voor...
Die leeftijd heb ik nog niet bereikt Komt ook wel... (daarnaast kan ik niet ineens een huisje op het platteland betalen al zou ik het willen: heb nog vrijwel geen spaargeld voor de indskud).
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:48:35 #131
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65800892
Så er det snart fyraften.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:06:52 #132
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65801565
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:48 schreef TallMan het volgende:
Så er det snart fyraften.
Jeg har heldigvis overlevet den...

Wel 350 'slachtoffers' bij Danske Bank. Flinke impact, al viel het nog mee binnen mijn afdeling.
pi_65871869
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:06 schreef Draz het volgende:

[..]

Jeg har heldigvis overlevet den...

Wel 350 'slachtoffers' bij Danske Bank. Flinke impact, al viel het nog mee binnen mijn afdeling.
Bij de concurrent gingen er 400 banen in de productie, ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Productie is wellicht overstaffed maar administratie is understaffed... Ben alleen benieuwd of het mgt zich dat realiseert.
  maandag 9 februari 2009 @ 09:30:23 #134
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65872287
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:06 schreef Keksi het volgende:

[..]

Bij de concurrent gingen er 400 banen in de productie, ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Productie is wellicht overstaffed maar administratie is understaffed... Ben alleen benieuwd of het mgt zich dat realiseert.
Dat is altijd de grote vraag... ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.

Bij ons is het op dit moment allemaal overstaffed. Maar het is specialistisch werk, dus als het aantrekt, is het moeilijk om nieuw volk te vinden. En dat lijken ze zich te beseffen hier, gelukkig maar.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:36:07 #135
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65909356
Sneeuw

(precies als de buitenmuren metselen op de planning staat, zal deze week wel niet lukken)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:32:37 #136
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_65911008
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:36 schreef TallMan het volgende:
Sneeuw

(precies als de buitenmuren metselen op de planning staat, zal deze week wel niet lukken)
Grijs en droog hier

Al de hele winter een beetje sneeuw hier en daar... wanneer komt er nou een echt bulk van een meter of meer?

Edit 13:46 - Nu ook hier sneeuw

[ Bericht 8% gewijzigd door Draz op 10-02-2009 13:46:33 ]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:23:42 #137
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_65912645
Laat die meter sneeuw even 2 weken wegblijven, en laat de vorst ook maar wegblijven
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:42:31 #138
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_66015285
De rest van Denemarken ook alweer wit aan het worden ?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:16:54 #139
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_66025197
Nee, het was afgelopen 2 dagen wel wit (woensdag ochtend 10cm sneeuw op auto), maar nu schijnt de zon en is de lucht blauw
'T vriest wel geloof ik
pi_66029493
vanmorgen 20 cm, heb een foto rapportage gemaakt.

weet helaas niet hoe ik hier eea moet plaatsen
pi_66029567

[ Bericht 100% gewijzigd door bendk op 13-02-2009 18:24:09 ]
pi_66029589
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:21 schreef bendk het volgende:
vanmorgen 20 cm, heb een foto reportage gemaakt.

weet helaas niet hoe ik hier eea moet plaatsen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:41:39 #143
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_66037055
foto's op tinypic.com gooien en de links hier tussen [ img ] en [ /img ] tags plaatsen (spaties bij de [ img ] en [ /img ] weg halen.)
  Moderator vrijdag 13 februari 2009 @ 22:20:23 #144
45833 crew  Fogel
pi_66038760
Ik kom volgende maand waarschijnlijk even een paar dagen jullie hoofdstad onveilig maken.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:24:42 #145
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_66041643
Je doet maar, ik zit er toch ver vandaan.
pi_66041921
Ach, veel onveiliger dan het nu is kan Nørrebro toch niet worden, als ik de verhalen moet geloven.
pi_66047411

[ Bericht 100% gewijzigd door bendk op 14-02-2009 07:12:04 ]
pi_66047414

[ Bericht 100% gewijzigd door bendk op 14-02-2009 07:17:34 ]
pi_66047418
pi_66047421
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties