quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
http://www.jaeger-lecoult(...)r-compressor-memovox
Bedoel je deze?
Dan zou ik persoonlijk ook voor de Portugueser gaan.
Nou niet per se dat ik te jong ben, maar een portugueser kan ook nog als ik 40 ben. Een Memovox vind ik zelf meer iets voor mensen tot een jaar of 40 omdat het een wat enerverendere/sportievere klok is. Ook lijkt de memovox me wat steviger en ruboster voor semi-studentikoos gebruikquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:02 schreef StateOfMind het volgende:
En waarom zou je te jong zijn voor een IWC? Je koopt zo'n horloge natuurlijk voor jezelf uiteindelijk.
Een Rolex vind ik persoonlijk een te bekend merk. Ik hoef niet per se in de kroeg te worden aangesproken over mn horloge. Daarbij komt ook nog mijn gedachte dat als een gast van 23 een rolex omheeft iedereen denkt dat je een nepper om hebt.....maar daar kan ik verkeerd over denken!quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:39 schreef Adsum het volgende:
Doe dan een Rolex, kan onder een pak, bij een jong iemand en je slaat er ook absoluut geen modderfiguur mee...
Volgens een juwelier die vrijwel alle (dure) merken verkoopt, loopt Seiko lichtjaren vooruit wat betreft techniek. Hij zei, dat als je voor kwaliteit wil gaan, dat Seiko de beste keus is. Daarom geeft Seiko ook zo lang garantie op hun produkten.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:52 schreef Flatus het volgende:
6000 euro voor een seiko. w00t
Tja, wat is een voorsprong door techniek. Het spring-drive systeem is inderdaad een mooi systeem maar andere zaken laten weer wat te wensen over.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:00 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Volgens een juwelier die vrijwel alle (dure) merken verkoopt, loopt Seiko lichtjaren vooruit wat betreft techniek. Hij zei, dat als je voor kwaliteit wil gaan, dat Seiko de beste keus is. Daarom geeft Seiko ook zo lang garantie op hun produkten.
Enige probleem, dat Seiko heeft is, dat ze last hebben van dezelfde problemen, dat sommige japanse automerken hebben. Ze missen de publieke opinie. Vrijwel iedereen die er ooit 1 gekocht heeft, zal nog een keer 1 tje van dezelfde merk kopen. Maar velen zullen het niet eens overwegen, omdat het japans is.
Wel aardig, vergis je alleen niet dat door de vorm van de kast hij niet voor iedereen is geschikt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:25 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie hiervan als cadeauo voor me vriendin?
Wel aardig, dus je weet betere alternatieven? Aangezien ze iemand met stijl is, moet het ook een stijlvol horloge zijnquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:27 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Wel aardig, vergis je alleen niet dat door de vorm van de kast hij niet voor iedereen is geschikt.
Daar zit nou het verschil. Ik zou waarschijnlijk voor de Phaeton gaan. Ik ben namelijk iemand die verder kijkt dan een merk. Wat de alledaagse man op straat vindt interesseert mij niet zoveel. ik vind het alleen jammer als ze denigrerend doen. Dat heb ik ook met mijn Honda Accord. Maar kenners daarentegen weten dat soort dingen meestal wel te herkennen. In andere woorden ik maak een goede koop en dat vind ik iets belangrijker dan imago.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:21 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Tja, wat is een voorsprong door techniek. Het spring-drive systeem is inderdaad een mooi systeem maar andere zaken laten weer wat te wensen over.
Qua 100% mechanische uurwerken vind ik Seiko nu niet echt heel vernieuwend optreden. Seiko is kwalitatief natuurlijk dik in orde, maar om het de beste keus te noemen, nee dat gaat me te ver.
Ik denk dat het ook niet te maken met het 'japanse imago'
Ik ben van mening dat het vooral met de prijsrange te maken heeft van Seiko. Van pak en beet 50 euro tot 6000 euro. Het is een imagokwestie. Voor dat geld koop je liever een prestigeus merk, een Seiko blijft tenslotte een Seiko ondanks de kwaliteit en techniek.
Zie het een beetje als een Volkswagen Phaeton, hele goede auto maar voor hetzelfde geld heb je een A8 of een 7-serie of zelfs een Maserati Quattroporte.
Als je de ingang aan de Houttil neemt is het wel een interessante etalage! Tag heuerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:13 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik ben destijds bij Ibink geweest, niet bij Oudes. Ik denk ook dat kipkarel bij Ibink is geweeest aangezien er bij Oudes groot Oudes op de gevel staat en bij Ibink Ibink...je zal ze dus niet erg snel door de war halen. Daarbij heeft Ibink voor de horloge liefhebber er veel interessantere etalage. Bij Oudes is er niet 1 horloge te zien aan de buiten kant. Binnen weet ik het niet...
Ik heb mij Speedy daar overigens niet vandaan...
Ikzelf heb een kinetick horloge van seiko. bevalt me prima. maar 6000 euro voor een seiko wist ik niet dat die bestond.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:00 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Volgens een juwelier die vrijwel alle (dure) merken verkoopt, loopt Seiko lichtjaren vooruit wat betreft techniek. Hij zei, dat als je voor kwaliteit wil gaan, dat Seiko de beste keus is. Daarom geeft Seiko ook zo lang garantie op hun produkten.
Enige probleem, dat Seiko heeft is, dat ze last hebben van dezelfde problemen, dat sommige japanse automerken hebben. Ze missen de publieke opinie. Vrijwel iedereen die er ooit 1 gekocht heeft, zal nog een keer 1 tje van dezelfde merk kopen. Maar velen zullen het niet eens overwegen, omdat het japans is.
Het bekende van Rolex heeft zijn voor en nadelen ja. Kleeft ook een imago aan...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nou niet per se dat ik te jong ben, maar een portugueser kan ook nog als ik 40 ben. Een Memovox vind ik zelf meer iets voor mensen tot een jaar of 40 omdat het een wat enerverendere/sportievere klok is. Ook lijkt de memovox me wat steviger en ruboster voor semi-studentikoos gebruik
[..]
Een Rolex vind ik persoonlijk een te bekend merk. Ik hoef niet per se in de kroeg te worden aangesproken over mn horloge. Daarbij komt ook nog mijn gedachte dat als een gast van 23 een rolex omheeft iedereen denkt dat je een nepper om hebt.....maar daar kan ik verkeerd over denken!
Het is wel veel geld. maar het is wel nog haalbaar. niet onbereikbaar ofzo.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:10 schreef Adsum het volgende:
Ach, voor de een is ¤ 200,- voor een horloge al veel, de ander kijkt niet op van ¤ 4000,-...
De adviesprijs is 5500 eigenlijk Ik had het nog een keer opgezocht: Het is dezequote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:27 schreef Flatus het volgende:
[..]
Ikzelf heb een kinetick horloge van seiko. bevalt me prima. maar 6000 euro voor een seiko wist ik niet dat die bestond.
Een memovox staat nog hoog op mijn verlanglijstje en ik word 38 dit jaarquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nou niet per se dat ik te jong ben, maar een portugueser kan ook nog als ik 40 ben. Een Memovox vind ik zelf meer iets voor mensen tot een jaar of 40 omdat het een wat enerverendere/sportievere klok is. Ook lijkt de memovox me wat steviger en ruboster voor semi-studentikoos gebruik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |