abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:37:21 #51
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55699963
Feest
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_55702192
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand ervaring met de compatibiliteit van iwork met office?
Goh, lijkt mij voor eenvoudige documenten wel redelijk goed te zitten, alhoewel 't volgens mij niet de bedoeling is om zonder dubbel-check te gaan exporteren van 't ene naar 't andere.

Heb een paar screens gemaakt van een document dat ik regelmatig gebruik (Pages en Keynote nog geen ervaring mee).

Origineel idee (onduidelijk maar maakt niet uit):

Gezien de layout (of het gebrek daaraan), dit komt uit Excel. Had gewoon echt geen zin om er meer tijd dan dit in te stoppen. Duurde al lang genoeg.

Hetzelfde gemaakt van scratch in Numbers (en met der tijd bijgewerkt) (duurde veel minder lang):

Het is een vrij duidelijk document (mits correct ingevult ) om wat aandelen te volgen, dus de formules zijn meestal waarde x - waarde y, en daar een percentage van, van individuele kolommen en de totaalstand.

Om te zien wat 't geeft als mijn 30 dagen iWork aflopen het document geëxporteerd naar Excel (je kan 't niet gewoon openen, je moet 't Numbers laten omzetten). Numbers geeft zelf wat foutmeldingen maar die zijn belange niet exhaustief.

Het exportdocument geopend in Excel 2004:

Op 't eerste zicht dus perfect omgezet, ook de formules werken nog maar dit is dan ook een relatief eenvoudig document.
Mijn pa gebruikt op zijn werk (dus in windows) iets superingewikkeld met een dashboard, macro's en dergelijke, en dat draait volledig in de soep in Numbers. Ook in Excel voor de mac werkt dat bestand niet 100%, maar wel een pak beter.
pi_55702317
Oja, en een gelukkig nieuwjaar sletjes!
pi_55702714
Wat een drama , kut iPhone .

Anysim wil 'm maar niet simlockvrij maken .
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:50:30 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55703037
Ik en bij exporteren naar word alleen tegengekomen dat de uitlijning rondom plaatjes niet helemaal goed gaat.
Maar als ik dat dan in Mac-office goed zet en door mail, zien de windows-office geruikers nog steeds neit helemaal hoe het hoort.
Nou kwam dit wel van een Apple-template, dus dat kan ook schelen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55703257
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:32 schreef JoMo0 het volgende:
Wat een drama , kut iPhone .

Anysim wil 'm maar niet simlockvrij maken .
Schiet mij maar lek . Anysim lukte niet , updaten naar 1.1.2. en simlockvrij zonder Anysim ?
pi_55703665
Iemand enig idee wanneer office 2008 NL uit komt? 16januari komt de US versie uit, maar daar zal wel geen NL spelling controle bij zitten?
pi_55704137
Of zouden ze hem nu multilingual maken? Dat stoort me ook zo bij Windows. Zelf heb ik een Engelstalige Windows maar soms is het handig als je even de taal kunt switchen om te zien hoe een bepaald iets in het Nederlands heet om je klant mee te helpen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55704282
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:53 schreef DaFrenk het volgende:
Of zouden ze hem nu multilingual maken? Dat stoort me ook zo bij Windows. Zelf heb ik een Engelstalige Windows maar soms is het handig als je even de taal kunt switchen om te zien hoe een bepaald iets in het Nederlands heet om je klant mee te helpen.
Ben bang van niet... Apple doet het wat dat betreft een stuk handiger... Gewoon alle talen als spellingcontrole beschikbaar. Voor MS Office moet je dan een aparte CD hebben, genaamd proofing tools. Maar die is volgens mij niet beschikbaar voor particulieren...

Ik zou zelf het liefst de EN versie van Office 2008 hebben, inclusief de NL spellingscontrole.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:00:17 #60
27699 Ravage
thinking about you
pi_55705502
Nog ff een vraagje: wordt bij jullie de lader van je MacBook ook erg heet?
i'm not living, i'm just killing time
pi_55705589
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef Ravage het volgende:
Nog ff een vraagje: wordt bij jullie de lader van je MacBook ook erg heet?
Ja mijn oude en nieuwe worden beide lekker warm
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_55705605
Jep. Hier ook erg heet. En vonken, dat kan hij ook goed.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:09:52 #63
27699 Ravage
thinking about you
pi_55705664
Ha en jullie leven blijkbaar nog, dus dan maak ik me geen zorgen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:20:28 #64
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55708541
Zeg is er een soort van programma zoals Treesize voor OSX? Dat je dus kan zien waar op je computer de grootste files staan.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 januari 2008 @ 20:26:22 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:43:41 #66
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_55709100
Verdomme, mijn Office installatie blijft in een 'upgrade-loopje' hangen; elke keer alles verwijderd met het Remove Office tooltje en tijdens de installatie geeft hij ook aan dat er geen oude versie. Maar zodra ik na de installatie een programma probeer te openen, moet ik linken naar een bestand uit een oude Office installatie die er dus niet is (Test Drive is ook allang weg, eerste keer wel vergeten).

Vaag dus. Ik kan er ook niks over vinden op internet zo snel. Kan het een bug zijn, of maak ik een fout die niemand maakt ? Zal ik dan alleen een upgrade CD hebben ?? (ik heb de orginele CD niet meegekregen, maar een kopietje)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:03:26 #67
27699 Ravage
thinking about you
pi_55709582
Jeej.. ben erg blij met m'n macbook.. Had niet veel tijd nodig om aan Leopard te wennen, en t werkt allemaal erg goed.

Vooral scrollen met 2 vingers en Spaces zijn aangename verbeteringen

Moet nog wel ff wennen aan de functietoetsen, in Firefox is bijvoorbeeld CTRL vervangen door command (cmd+T = nieuwe tab) maar soms ook niet (ctrl+tab is van tab wisselen)
pi_55710619
Wie had hier ook alweer die coole ikea tafel met lichtjes?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:22:05 #69
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55711477
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:03 schreef Ravage het volgende:
Jeej.. ben erg blij met m'n macbook.. Had niet veel tijd nodig om aan Leopard te wennen, en t werkt allemaal erg goed.

Vooral scrollen met 2 vingers en Spaces zijn aangename verbeteringen

Moet nog wel ff wennen aan de functietoetsen, in Firefox is bijvoorbeeld CTRL vervangen door command (cmd+T = nieuwe tab) maar soms ook niet (ctrl+tab is van tab wisselen)
Waarom gebruik je dan geen Camino? Die doet niets vaags met toetsen enzo en is gewoon gebaseerd op Firefox.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 januari 2008 @ 22:25:58 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55711556
Gewoon surfen met Safari
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:27:38 #71
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55711600
Precies. Safari .
pi_55715067
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ben net terug uit Parijs en heb daar nog met de iPhone gespeeld, erg vet ding. Die van mij is helaas niet gekocht, de verkoper zei dat het niet kon, en daarna hebben ze het niet meer geprobeerd.
  woensdag 2 januari 2008 @ 08:38:58 #73
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55716595
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 01:37 schreef super-muffin het volgende:

Ben net terug uit Parijs en heb daar nog met de iPhone gespeeld, erg vet ding. Die van mij is helaas niet gekocht, de verkoper zei dat het niet kon, en daarna hebben ze het niet meer geprobeerd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55717748
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 01:37 schreef super-muffin het volgende:

Balen. Ik zou nooit de simlockvrije in Frankrijk kopen want dat is flink ingewikkeld . Je hebt een Frans adres nodig, je moet een prepaidkaartje met 100 euro beltegoed hebben . En je hebt een frans creditcard nodig voor iTunes.
pi_55718668
Ik wou em ook niet in Frankrijk kopen, want daar wassie gewoon te duur. Een vriendin zou em voor me meenemen uit NY, maar daar zei de verkoper dus dat het niet kon en het risico te groot was
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 08:38 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo heel veel geld heb ik ook niet meer hoor, sliep gewoon in een goedkoop hostelletje en heb niks gekocht op de Champs Élysées behalve een paar CD's en LP's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')