quote:
Goh, lijkt mij voor eenvoudige documenten wel redelijk goed te zitten, alhoewel 't volgens mij niet de bedoeling is om zonder dubbel-check te gaan exporteren van 't ene naar 't andere.
Heb een paar screens gemaakt van een document dat ik regelmatig gebruik (Pages en Keynote nog geen ervaring mee).
Origineel idee (onduidelijk maar maakt niet uit):
![]()
Gezien de layout (of het gebrek daaraan), dit komt uit Excel. Had gewoon echt geen zin om er meer tijd dan dit in te stoppen. Duurde al lang genoeg.
Hetzelfde gemaakt van scratch in Numbers (en met der tijd bijgewerkt) (duurde veel minder lang):
![]()
Het is een vrij duidelijk document (mits correct ingevult

) om wat aandelen te volgen, dus de formules zijn meestal waarde x - waarde y, en daar een percentage van, van individuele kolommen en de totaalstand.
Om te zien wat 't geeft als mijn 30 dagen iWork aflopen het document geëxporteerd naar Excel (je kan 't niet gewoon openen, je moet 't Numbers laten omzetten). Numbers geeft zelf wat foutmeldingen maar die zijn belange niet exhaustief.
![]()
Het exportdocument geopend in Excel 2004:
![]()
Op 't eerste zicht dus perfect omgezet, ook de formules werken nog maar dit is dan ook een relatief eenvoudig document.
Mijn pa gebruikt op zijn werk (dus in windows) iets superingewikkeld met een dashboard, macro's en dergelijke, en dat draait volledig in de soep in Numbers. Ook in Excel voor de mac werkt dat bestand niet 100%, maar wel een pak beter.