abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55697686
Gullie ok
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_55698263
Gelukkig nieuwjaar jongens!!!!

Het kan aan mn alcoholpromillage liggen, maat ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen voorlopig. Wat is dat nou weer voor een onzin, een speler halen, die verre van een ramp is, en die dan weer 16 weken erna ofzo verkopen. Wat een grap.

En dat allemaal onder het mom 'eigen talent een kans geven'. Sorry hoor, maar zo'n flutverklaring die nu op de officiele website staat gaat er bij mij niet in.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_55699350
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 01:41 schreef the_legend_killer het volgende:

Maar hopelijk nu Ismael die een top seizoen draait
Met Aisatti weet ik het nooit. Zal vast wel een talentvolle jongen zijn, maar kan nou niet zeggen dat ik van hem achterover val. Met Perez heb je op de korte termijn meer rendement lijkt me.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55700015
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 11:37 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Met Aisatti weet ik het nooit. Zal vast wel een talentvolle jongen zijn, maar kan nou niet zeggen dat ik van hem achterover val. Met Perez heb je op de korte termijn meer rendement lijkt me.
Zeker weten, Aisatti zie ik echt geen 8 goals in 14 wedstrijden maken. Misschien dat ie wat assists aflevert maar dat kon Perez ook als de beste.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 04:36 schreef mcyodogg het volgende:

En dat allemaal onder het mom 'eigen talent een kans geven'. Sorry hoor, maar zo'n flutverklaring die nu op de officiele website staat gaat er bij mij niet in.
Dat was ook de reden dat er geen vervanger voor Alex werd gehaald en zie hoe dat uitpakte, een Da Costa die weg wil .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55700441
In Augustus 2006 kwam Perez naar Ajax

In Augustus 2007 kwam Perez naar PSV

In Januari 2008 ging Perez naar Ajax

In Augustus 2008 keert Perez weer terug bij PSV
pi_55700636
God, ik baal er écht heel erg van...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:34:23 #207
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_55700724
perez wou zelf ook weg, misschien omdat wouters hem te vaak op de bank heeft gezet
ben benieuwt voor hoeveel hij weg is gegaan, zou vast en zeker wel meer dan die 1.8 miljoen zijn
pi_55700868
Volgens mij hebben Reker en Valckx sinds kerstmis bier zitten zuipen met als gevolg dat ze niet helemaal helder in de kop zijn geweest. Had hem dan ten minste tot het einde van het seizoen gehouden.
pi_55700898
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:34 schreef Elusive het volgende:
perez wou zelf ook weg, misschien omdat wouters hem te vaak op de bank heeft gezet
ben benieuwt voor hoeveel hij weg is gegaan, zou vast en zeker wel meer dan die 1.8 miljoen zijn
Maar Wouters is nu weg als trainer. Het is de hopen dat er nog een paar ton winst gemaakt is op deze transfer, al zou het mij niet verbazen dat ze hem gewoon opnieuw voor 1,8 miljoen verkocht hebben.
pi_55701212
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar Wouters is nu weg als trainer. Het is de hopen dat er nog een paar ton winst gemaakt is op deze transfer, al zou het mij niet verbazen dat ze hem gewoon opnieuw voor 1,8 miljoen verkocht hebben.
Ja daar ben ik dus ook bang voor. En dat terwijl Ajax op een hoop centen zit waar je bang van wordt. Mag toch hopen dat ze het dubbele (minimaal!!!) voor hem hebben moeten betalen. Zij zitten omhoog voor een middenvelder én hebben een hoop centen. Zo'n situatie moeten wij toch uitbuiten?!?
pi_55701809
Wat een kutnieuws, ff een van de beste spelers verkocht aan de concurrent

Lekker wakkerworden zo.....
Patat Friet
pi_55702019
Dit mag reker natuurlijk alleen maar doen als hij zorgt voor een goede vervanger. Ben benieuwd
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:54:20 #213
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_55702035
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:53 schreef Tallie1982 het volgende:
Dit mag reker natuurlijk alleen maar doen als hij zorgt voor een goede vervanger. Ben benieuwd
Maandag schijnt 'ie gepresenteerd te worden.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_55702183
Is er nog niets bekend over het bedrag?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:09:22 #215
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55702295
Beste wensen allemaal.

Lijkt me duidelijk dat Stevens het ook niet ziet zitten om met Perez te gaan spelen volgend jaar, anders had PSV hem natuurlijk nooit laten vertrekken.

Ook denk ik dat toen Aissati bij tekende er al sprake was van een overgang van Perez naar ajax.

Ben inderdaad ook wel benieuwd naar het bedrag dat ajax nu voor Perez betaald.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_55702773
Ik zie het best gebeuren dat PSV hem ook nog teruggeeft voor 1.8 miljoen.
pi_55702857
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:34 schreef DennieXL het volgende:
Ik zie het best gebeuren dat PSV hem ook nog teruggeeft voor 1.8 miljoen.
Dat zou een van de domste dingen zijn om te doen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55702880
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:39 schreef dndiek het volgende:

[..]

Dat zou een van de domste dingen zijn om te doen
Ja, maar op de een of andere manier zie ik het wel gebeuren.
Vind het sowieso al een van de domste dingen om Pérez terug naar Ajax te laten gaan.
pi_55702897
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:40 schreef DennieXL het volgende:

[..]

Ja, maar op de een of andere manier zie ik het wel gebeuren.
Vind het sowieso al een van de domste dingen om Pérez terug naar Ajax te laten gaan.
Dat ook natuurlijk
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 16:02:55 #220
138438 crew  Pizzakoppo
pi_55703260
Rare actie van Reker, maar waar lezen jullie dat dit is gebeurt onder het mom van talent een kans geven?
pi_55703312
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Rare actie van Reker, maar waar lezen jullie dat dit is gebeurt onder het mom van talent een kans geven?
van de PSV site:
quote:
Kenneth Perez had oren naar een terugkeer bij de club waar hij eerder één seizoen speelde. PSV heeft begrip voor de wens van de speler en ziet nu tevens mogelijkheden voor een snellere ontwikkeling van eigen talenten die op dezelfde positie uit de voeten kunnen.
Ik blijf het een rare actie vinden, tenzij Ajax er veel geld voor neergelegd heeft.. Maar dat zal wel niet
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 16:13:24 #222
138438 crew  Pizzakoppo
pi_55703437
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:06 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

van de PSV site:
[..]

Ik blijf het een rare actie vinden, tenzij Ajax er veel geld voor neergelegd heeft.. Maar dat zal wel niet
Ik blijf dat heel erg raar vinden, lijkt me toch dat het een ideale situatie is om Perez de voorkeur te geven en dat af te wisselen met Aissati die je dan gewoon rustig kunt brengen gedurende het hoofdstuk Perez, maar nu ineens staat Aissati er alleen voor...

Overigens kan ik me ook haast niet voorstellen dat er niet iemand anders gehaald wordt, misschien iemand van HSV via Stevens?
pi_55703939
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:13 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik blijf dat heel erg raar vinden, lijkt me toch dat het een ideale situatie is om Perez de voorkeur te geven en dat af te wisselen met Aissati die je dan gewoon rustig kunt brengen gedurende het hoofdstuk Perez, maar nu ineens staat Aissati er alleen voor...

Overigens kan ik me ook haast niet voorstellen dat er niet iemand anders gehaald wordt, misschien iemand van HSV via Stevens?
Vincent Kompany.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:44:44 #224
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_55703976
wat een onbegrijpelijk wanbeleid...

Er moet iets meer meespelen, dat Perez niet goed in de groep ligt oid, en dat idd stevens en vergoossen hebben aangegeven niks in hem te zien

maja, mag die nu weer lekker in a'dam gaan janken als die eens wedstrijdje er naast staat.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_55703981
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:13 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

PSV (Huub) zit achter een afrikaan aan uit de 2e Bundesliga. Zal eens even zoeken hoe 'ie heet.
pi_55704130
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:44 schreef KELDER het volgende:
wat een onbegrijpelijk wanbeleid...

Er moet iets meer meespelen, dat Perez niet goed in de groep ligt oid, en dat idd stevens en vergoossen hebben aangegeven niks in hem te zien

maja, mag die nu weer lekker in a'dam gaan janken als die eens wedstrijdje er naast staat.
Ik dacht dat Stevens en Vergoossen redelijk tevreden waren met Pérez.
pi_55704320
AC Milan wil Dida nog deze transferperiode vervangen door Gomes.
Corriere dello Sport
pi_55704424
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:02 schreef Radegast het volgende:
AC Milan wil Dida nog deze transferperiode vervangen door Gomes.
Corriere dello Sport
Dan zullen ze denk ik toch een flinke duit in het zakje moeten doen.
Maar het zijn alsnog geruchten toch?
pi_55704869
Liever niet maar anders minstens 20 miljoen vragen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:39:37 #230
159022 AminBen
El Maestro
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:41:36 #231
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55705096
Nou Perez dus wel echt weg. Vreemd, maar heel erg vind ik het niet.
Nu met Simons, Aissati en Afellay bouwen aan een nieuw middenveld.

Ik denk dat Perez inderdaad niet goed lag in de groep. En dat Vergoossen/Stevens heeft aangegeven niet met hem verder te willen.

Ik vind het onwaarschijnlijk dat dit de reden is dat Aissati bijtekende. Want als hij dit wist, wist Perez en anderen het ook. En je gaat me toch niet vertellen dat hij dan opgesteld wordt, en ook nog goed speelt? Dat is toch gek.

Al met al: middenvelders zat, dus nou en. Alleen waarom Ajax helpen...waarschijnlijk omdat PSV ze niet als concurrent ziet
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:47:17 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55705230
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:41 schreef ErikT het volgende:
Nou Perez dus wel echt weg. Vreemd, maar heel erg vind ik het niet.
Nu met Simons, Aissati en Afellay bouwen aan een nieuw middenveld.

Ik denk dat Perez inderdaad niet goed lag in de groep. En dat Vergoossen/Stevens heeft aangegeven niet met hem verder te willen.

Ik vind het onwaarschijnlijk dat dit de reden is dat Aissati bijtekende. Want als hij dit wist, wist Perez en anderen het ook. En je gaat me toch niet vertellen dat hij dan opgesteld wordt, en ook nog goed speelt? Dat is toch gek.

Al met al: middenvelders zat, dus nou en. Alleen waarom Ajax helpen...waarschijnlijk omdat PSV ze niet als concurrent ziet
Onze beste speler weg en de concurrent versterken, topbeleid!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:49:36 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55705283
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Onze beste speler weg en de concurrent versterken, topbeleid!
Beste speler...je kunt het ook overdrijven. En Ajax is toch niet echt een concurrent. 1 speler gaat echt niet dat baggerteam van ze opeens goed laten spelen.
En misschien gaan anderen beter spelen als hij weg is.
pi_55705304
Bizar van Perez..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55705367
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:49 schreef ErikT het volgende:

[..]

Beste speler...je kunt het ook overdrijven. En Ajax is toch niet echt een concurrent. 1 speler gaat echt niet dat baggerteam van ze opeens goed laten spelen.
Ik denk dat Perez heel wat kan betekenen voor Ajax....
Spelverdeler enzo...maar ik ben geen echte voetbalkenner dus heel veel zal ik niet zeggen
Ik doe niet meer aan een signature
pi_55705421
Ik vind dat er hier erg gemakkelijk gedaan wordt over die transfer.

Als iemand Cocu een beetje kon vervangen wat betreft het inzicht de geniale pasjes en geweldige techniek dan was het Perez wel. Ik weet niet wie dat nou moet gaan doen hoor aangezien Aissati al het hele seizoen uit vorm is, Afellay die rent meestal teveel met de bal en van Culina Simons en Bakkal hoef je het niet te verwachten....

Maargoed als ze een fatsoenlijke vervanger halen is er niks aan de hand, maar die komt er alleen niet vrees ik

BTW: Kwam die Hongaar niet al in de winterstop?
Patat Friet
pi_55705541
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:56 schreef ganzenherder het volgende:
Ik vind dat er hier erg gemakkelijk gedaan wordt over die transfer.

Als iemand Cocu een beetje kon vervangen wat betreft het inzicht de geniale pasjes en geweldige techniek dan was het Perez wel. Ik weet niet wie dat nou moet gaan doen hoor aangezien Aissati al het hele seizoen uit vorm is, Afellay die rent meestal teveel met de bal en van Culina Simons en Bakkal hoef je het niet te verwachten....

Maargoed als ze een fatsoenlijke vervanger halen is er niks aan de hand, maar die komt er alleen niet vrees ik

BTW: Kwam die Hongaar niet al in de winterstop?
Dzsudzsák komt pas in de zomer.
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 18:06:53 #238
138438 crew  Pizzakoppo
pi_55705606
quote:

[..]

Jezus wat een kinderachtige reactie zeg, het getuigd van zowel weinig realisme als voetbalkennis om Ajax niet als concurrent te bestempelen. Wees toch eens objectief en zie dat zowel het Ajax bestuur als het PSV bestuur enorm vreemd handelt met als voordeel voor PSV het financiele aspect.

Maar inderdaad, waarschijnlijk gaat PSV heel veel beter spelen en Ajax heel veel slechter.

kindje
pi_55705892
quote:

[..]

Doe eens een reality check jongen . Perez zou je best als onze beste speler kunnen zien dit seizoen, Ajax staat in onze nek te hijgen en doorgaans gaat je elftal niet beter spelen als je 1 van je beste spelers laat vertrekken....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:30:07 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55706043
quote:

[..]

Wie is dan onze beste speler? Zeg jij het maar..Perez en de Koef zijn de enigen die hun niveau halen. En sinds wanneer is Ajax geen concurrent?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:32:18 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55706083
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Jezus wat een kinderachtige reactie zeg, het getuigd van zowel weinig realisme als voetbalkennis om Ajax niet als concurrent te bestempelen. Wees toch eens objectief en zie dat zowel het Ajax bestuur als het PSV bestuur enorm vreemd handelt met als voordeel voor PSV het financiele aspect.

Maar inderdaad, waarschijnlijk gaat PSV heel veel beter spelen en Ajax heel veel slechter.

kindje
Jouw reactie is anders ook van bedroevend niveau. Hup, naar je eigen topic
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:39:25 #242
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_55706212
Met een beetje mazzel staat Aissati op de positie van Perez tegen Ajax.
Dan zou het natuurlijk prachtig zijn als ie scoort.
Nóg mooier zou zijn als ie daarna naar Perez loopt, zijn reet laat zien en zegt dat ie slecht is.
Wat een vreselijk vervelend, verwend mannetje is die Perez toch..
Dit, dus.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:41:30 #243
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55706258
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Jezus wat een kinderachtige reactie zeg, het getuigd van zowel weinig realisme als voetbalkennis om Ajax niet als concurrent te bestempelen.
Ja.
Naar mijn mening is Ajax niet de grootste concurrent voor de titel. Wat heeft dat nou met voetbalkennis te maken? Ik vind dat ze een bedenkelijk elftal hebben en ze presteren al jaren niet goed. Er zit iets mis bij Ajax, al jaren, en Perez gaat dat echt niet in zijn eentje oplossen.
quote:
Wees toch eens objectief en zie dat zowel het Ajax bestuur als het PSV bestuur enorm vreemd handelt met als voordeel voor PSV het financiele aspect.
Waarom doet Ajax nou weer vreemd? Ten Cate is toch weg?
Van buitenaf lijkt het dat PSV iets geks doet, maar PSV kennende hebben ze hun redenen. PSV heeft al jaren zoniet decennia een goed beleid, ik heb geen reden ze opeens volledig te wantrouwen.
quote:
Als jij het zo wil lezen, dan doe je dat. Mijn post was allereerst een reactie op de in mijn ogen veel te dramatische reacties van mensen hier. Het is niet zo alsof Luc Nilis, Romario of Ronaldo naar Amsterdam is vertrokken.
quote:
kindje
En hiermee zet je vooral jezelf voor schut.
pi_55706310
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:39 schreef Buitendam het volgende:
Met een beetje mazzel staat Aissati op de positie van Perez tegen Ajax.
Dan zou het natuurlijk prachtig zijn als ie scoort.
Nóg mooier zou zijn als ie daarna naar Perez loopt, zijn reet laat zien en zegt dat ie slecht is.
Wat een vreselijk vervelend, verwend mannetje is die Perez toch..
Scoren alleen is genoeg wmb.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:44:54 #245
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55706320
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Doe eens een reality check jongen . Perez zou je best als onze beste speler kunnen zien dit seizoen, Ajax staat in onze nek te hijgen en doorgaans gaat je elftal niet beter spelen als je 1 van je beste spelers laat vertrekken....
Okee sorry. Inderdaad, het vertrek van Perez betekent het einde der tijden voor PSV. Dit jaar geen kampioen, geen CL en dat is pas het begin van de neerwaartse spiraal. We mogen in onze handjes wrijven als we in 2018 nog in de Eredivisie uitkomen.

Al dat drama hier altijd. Net als met die contracten van Gomes, Afellay, Aissati. Het bestuur deed alles fout, alles, alles. Het resultaat: Simons, Salcido, Gomes, Afellay en Aissati tekenden bij.
Wat een kutbestuur hebben we toch...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:47:10 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55706377
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:44 schreef ErikT het volgende:

[..]

Okee sorry. Inderdaad, het vertrek van Perez betekent het einde der tijden voor PSV. Dit jaar geen kampioen, geen CL en dat is pas het begin van de neerwaartse spiraal. We mogen in onze handjes wrijven als we in 2018 nog in de Eredivisie uitkomen.

Al dat drama hier altijd. Net als met die contracten van Gomes, Afellay, Aissati. Het bestuur deed alles fout, alles, alles. Het resultaat: Simons, Salcido, Gomes, Afellay en Aissati tekenden bij.
Wat een kutbestuur hebben we toch...
dat dus..
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:48:15 #247
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55706393
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wie is dan onze beste speler? Zeg jij het maar..Perez en de Koef zijn de enigen die hun niveau halen. En sinds wanneer is Ajax geen concurrent?
Ik vind dat Koevermans, Gomes en Salcido belangrijker zijn geweest.
Afellay speelde bij vlagen ook heel goed en als Simons en Farfan weer normaal gaan doen hebben we een kampioensteam. Met of zonder Perez.
En eigenlijk ben ik heel blij dat Aissati en Bakkal nu meer speeltijd gaan krijgen. PSV zit niet in een periode van oogsten, maar in een periode van zaaien. Er moet een team gebouwd worden. Zodat we over 2, 3 jaar weer eens de kwartfinale CL kunnen spelen, voordat we weer leeggekocht worden en weer opnieuw moeten beginnen.

Cocu en Alex zijn weg he. Altijd op de top kan niet voor PSV.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:49:41 #248
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55706415
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

dat dus..
Jij denkt dat alleen Perez dat verschil gaat maken?

En dan wordt mij gebrek aan realiteitszin verweten. Niet door jou, maar toch.

Ik blijf bij mijn voorspelling van het begin van het seizoen: PSV wordt kampioen. Zonder Koeman, zonder Perez.
pi_55706424
Erik overdrijf je niet een beetje . Ajax geen concurrent noemen voor de titel .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:53:25 #250
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55706488
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Erik overdrijf je niet een beetje . Ajax geen concurrent noemen voor de titel .
Heb je ze zien voetballen dit seizoen? Daar tel ik bij op de onrust (die is er eigenlijk altijd, maar waar is nou de trainer?) en dan kom ik tot deze conclusie.
AZ en Feyenoord maken meer kans. Zo zie ik het.

Maar ja, ik heb echt niet de veronderstelling dat ik een Ajacied daarvan kan overtuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')