Status symbolen zijn het al snel als het gaat om grote dure huizen en snelle dure auto's. Een soort van imago dat aangemeten wordt waardoor mensen met het idee leven dat hun leven meer betekend door al die luxe en welvaart. Vergelijking met anderen die meer of minder hebben. Daarnaast natuurlijk het vermaak-gehalte als je binnen 5 seconde op de 100 zit maar ook dat lijkt me iets waar je aan gaat wennen naar verloop van tijd.quote:Op zondag 30 december 2007 11:41 schreef Metro2005 het volgende:
Mogge. Topspin, die vragen over 'the secret' stel ik mezelf ook weleens. Is talent aangeboren? heb je een aanleg voor bepaalde dingen of is alles aangeleerd. Ik vind dat een moeilijk te beantwoorden vraag moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat sommige dingen wel deels aanleg zijn maar ik denk ook dat je je leven voor een groot deel zelf bepaald, alhoewel er ook weer een hoop maatschappelijke dingen tegen kunnen zitten of gewoon deels pech. Het is de manier waarop je met die tegenslagen (of voordelen) omgaat die bepalen of je succesvol gaat zijn in je leven. En ook succesvol is weer een relatief begrip. Iemand die een klein huisje heeft, weinig aan materiele zaken bezit kan zichzelf vreselijk succesvol benoemen omdat hij of zij gezond is en bv in een mooi natuurgebied woont, terwijl een ander zichzelf pas succesvol ziet als zijn 5e ferrari op de oprit van zijn villa staat.
relativeren en gelukkig zijn met wat je hebt en je eigen realistische levensdoelen stellen is denk ik erg belangrijk.
Bij mezelf merk ik dat ik tijdens positieve dagen meer zie van het leven, de wereld lijkt groter omdat ik me meer focus op mogelijkheden inplaats van zaken die fout of niet mogelijk zijn. Ergernissen verdwijnen dan ook omdat het positieve meer aandacht krijgt. Soms kan ik me aan alles en iedereen ergeren en is het pure verbitterdheid en dan maak ik het mezelf moeilijk maar dan is het ook zo dat die dagen vanzelf gaan alsof ik geen echte controle over heb. Dan zit het negatieve diep geworteld vanaf het begin van de dag. Life sucks om vervolgens alleen te kijken naar alles wat niet deugt, een grote zwarte duisternis.quote:Op zondag 30 december 2007 12:19 schreef nokwanda het volgende:
Echt realiseren wat je allemaal hebt en er echt oprecht blij mee zijn is de sleutel.
Er is een verschil tussen talent en iets echt heel goed kunnen. De omstandigheden in je leven aangrijpen om die dingen te ontwikkelen die aangeboren zijn maakt dat talent veranderd in iets dat je goed kunt. Combinatie tussen aangeboren talenten en hard werken en kansen ZIEN en GRIJPEN. Sta negatief in het leven en je zult geen kansen zien en slachtofferig je hoofd buigen en alles an je voorbij laten gaan. of je zal niet echt blij zijn met de aangeboden kansen. Positief in het leven staan brengt dus ook vel blijdschap met zich mee omdat je van alle kanten wat plukt en wat leert. Het maakt dat je meer ziet en meer proeft. Want hoe meer je je hoofd optilt, hoe meer je kunt zien wat er om je heen is. Kansen, zaken die er al zijn, zaken die kunnen zijn. Dat zal je dus ook meer instaat stellen om talenten te ontwikkelen in de breedte.
En het zal je ook meer in staat stellen om zaken die niet helemaal gan zoals verwacht voor lief te nemen en verder te gaan met andere dingen. De ervaring van wat er mis ging ligt dan gewoon even op de schap in de kast en kan eventueel later wel eens ingezet worden.
kleine aanvulling: Ook negatieve ervaringen kunnen net het gereedschap zijn om een talent te ontwikkelen dat dan later wel voor iets positiefs kan worden ingezet. Tenminste... dat is mijn persoonlijke ervaring
Een soort van millenium viering hierquote:Op zondag 30 december 2007 14:15 schreef nokwanda het volgende:
deel 200 als afsluiting van dit jar. Is wel een leuk nummer
met familie die ik verafschuw. maaaaaar.... het leuke komt nog, we rijden met 2 auto's dus ik kan altijd naar huis als ik het beu benquote:Op zondag 30 december 2007 15:10 schreef Topspin het volgende:
Waar ga je nieuwjaar vieren Sara?
Ik vier het ook met familie dit jaar, wie weet volgend jaar op stap maar de drukte in het uitgaansleven trekt me niet meer zo erg. Denk dat het een film of tv avond gaat zijn met een hapje en drankje.quote:Op zondag 30 december 2007 15:16 schreef sararaats het volgende:
[..]
met familie die ik verafschuw. maaaaaar.... het leuke komt nog, we rijden met 2 auto's dus ik kan altijd naar huis als ik het beu ben
offeuh, ik kan Nieuwjaar vieren op FOK!
dat wel en daar ben ik blij om. ik mag naar de zus van m'n moeder gaan als ik het beu ben.quote:Op zondag 30 december 2007 15:22 schreef nokwanda het volgende:
Wij zijn ook gewoon lekker thuis hier ivm alle katten. Misschien dat ik na het vuurwerk nog even de hort op ga. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet. Heb weinig zin om met de naknallen de stad in te lopen/fietsen. Niks voor mij. Ben ook te lui.
Sara; wel lekker als je met je eigen auto bent zodat je de vrijheid hebt om em te peren als je het beu bent.
Geweldigquote:Op zondag 30 december 2007 18:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
In dat kader is dit ook wel een leuke
http://www.dumpert.nl/med(...)elen_doe_je_zo_.html
jah, grrrraag, 3dubbele dosis.quote:
quote:Op maandag 31 december 2007 07:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
jah, grrrraag, 3dubbele dosis.
Had de wekker op 8.15 uur gezet. Alleen had ik per ongeluk ook weer iets raars met de tijdsafstelling gedaan waardoor de wekker al om 5.15 ging. Heb hem nog 3x op snooze gedrukt en bedacht me dat 8 uur slaap toch echt wel genoeg moest zijn. Pas toen ik was aangekleed en beneden kwam realiseerde ik me dat het pas 5.45 was
En dit is niet de eerste keer dat ik dit doe![]()
whehehehe, welcome to my world.quote:Op maandag 31 december 2007 07:16 schreef Topspin het volgende:
Had niet verwacht dat er iemand wakker was op dit tijdstip
Vannacht hond mee naar bed genomen voor de eerste keer maar dat doe ik dus nooit meer, gekke geluiden die hij maakt en dan ook nog dat hij probeert het hele bed voor zichzelf in te winnen, hij was me dus echt aan het wegduwen de hele tijd.
0600 opgestaan en koffie gezet. Amper geslapen maar goed, laatste dag van het jaar.
Voelde weer dat aparte gevoel voor het opstaan, de kamer die 100 keer groter lijkt in het donker.
Tijd voor koffie![]()
Ghehehe... Lekker he.... Uit bed geduwd worden!!quote:Op maandag 31 december 2007 07:16 schreef Topspin het volgende:
Had niet verwacht dat er iemand wakker was op dit tijdstip
Vannacht hond mee naar bed genomen voor de eerste keer maar dat doe ik dus nooit meer, gekke geluiden die hij maakt en dan ook nog dat hij probeert het hele bed voor zichzelf in te winnen, hij was me dus echt aan het wegduwen de hele tijd.
0600 opgestaan en koffie gezet. Amper geslapen maar goed, laatste dag van het jaar.
Voelde weer dat aparte gevoel voor het opstaan, de kamer die 100 keer groter lijkt in het donker.
Tijd voor koffie![]()
quote:Op maandag 31 december 2007 07:24 schreef vamperotica het volgende:
Ach.... Je hoeft iig geen plens water meer in je gezicht te gooien om je ogen open te krijgen!!
quote:Op maandag 31 december 2007 07:29 schreef Topspin het volgende:
Dieren zijn aparte gevallen
Wilde de hond rond 0500 naar beneden brengen maar hij keek me zo aan alsof hij wilde zeggen laat me toch liggen hier. Die hond van mij kan zichzelf ook zwaarder maken dan hij is wanneer hij niet opgetild wilt worden. Ook vaker als hij met zijn hoofd op mijn onderbeen ligt lijkt zijn kop 10 kg te wegen.
Even douchen nu, ff opfrissen en dan nieuwe bak koffie.
Die van mij tegenwoordig AUquote:Op maandag 31 december 2007 07:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
zo'n ruw tongetje werkt prima, idd.
Meestal zijn mijn eerste woorden: Karel, rot op
Wil ie er nu al uit?quote:
Mwah.... Als ik slaap dan hek heul even nergens last van en dan ben ik die ene nanoseconde bij het ontwaken er van overtuigd dat ik best heul hendig zo uit bed kan springen....quote:Op maandag 31 december 2007 07:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wil ie er nu al uit?
De vorige was al rap. Pas maar op dat deze zijn broer niet overtreft en tijdens de nachtelijke uurtjes zijn handjes al naar buiten propt om even te zwaaien
quote:Op maandag 31 december 2007 07:38 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Mwah.... Als ik slaap dan hek heul even nergens last van en dan ben ik die ene nanoseconde bij het ontwaken er van overtuigd dat ik best heul hendig zo uit bed kan springen....![]()
Miniminimonster is gemeen trouwens..... Als ik daar, me mentaal voorbereidend op het aantrekken van mn schoenen zit te staren naar die krengen die voor me op de grond staan... Nog evne in de hoop dat ze vanzelf aan mn voeten komen... Schiet er eenblik in die ogen van dat mannetje en gritst ie een schoen voor mn neus weg... Om er grijnzend een eindje verderop mee te gaan staan....
quote:
quote:Op maandag 31 december 2007 07:53 schreef nokwanda het volgende:
Die kunnen over een tijdje, wanneer beep er is, toch ook nog
Met dat soort kramp helpt het zelfs niet als je stil op de bank kunt zittenquote:Op maandag 31 december 2007 07:55 schreef vamperotica het volgende:
[..]
![]()
Maar feestdagen enzoen hormonen
![]()
wederzijdse wensenquote:Op maandag 31 december 2007 20:29 schreef draculettetje het volgende:
ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling!
Ik ben lekker bij de zoessie!
ja hoor. de buren zaten al terug binnenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:22 schreef nokwanda het volgende:
Hey Lil.... jij ook
Heeft iedereen verder een leuke avond gehad?
Sara, nog veilig thuisgekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |