abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55651066
Alvast maar een nieuwe geopend en nu echt ff koffie plus peuk.

Moet deel 200 zijn, foutje op deze vroege zondagmiddag
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:41 schreef Metro2005 het volgende:
Mogge. Topspin, die vragen over 'the secret' stel ik mezelf ook weleens. Is talent aangeboren? heb je een aanleg voor bepaalde dingen of is alles aangeleerd. Ik vind dat een moeilijk te beantwoorden vraag moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat sommige dingen wel deels aanleg zijn maar ik denk ook dat je je leven voor een groot deel zelf bepaald, alhoewel er ook weer een hoop maatschappelijke dingen tegen kunnen zitten of gewoon deels pech. Het is de manier waarop je met die tegenslagen (of voordelen) omgaat die bepalen of je succesvol gaat zijn in je leven. En ook succesvol is weer een relatief begrip. Iemand die een klein huisje heeft, weinig aan materiele zaken bezit kan zichzelf vreselijk succesvol benoemen omdat hij of zij gezond is en bv in een mooi natuurgebied woont, terwijl een ander zichzelf pas succesvol ziet als zijn 5e ferrari op de oprit van zijn villa staat.

relativeren en gelukkig zijn met wat je hebt en je eigen realistische levensdoelen stellen is denk ik erg belangrijk.
Status symbolen zijn het al snel als het gaat om grote dure huizen en snelle dure auto's. Een soort van imago dat aangemeten wordt waardoor mensen met het idee leven dat hun leven meer betekend door al die luxe en welvaart. Vergelijking met anderen die meer of minder hebben. Daarnaast natuurlijk het vermaak-gehalte als je binnen 5 seconde op de 100 zit maar ook dat lijkt me iets waar je aan gaat wennen naar verloop van tijd.

In mijn ogen is welvaart een soort van gewenning vaak en zorgt het in een aantal gevallen voor een zucht naar meer net zoals bij andere verslavingen zoals alcohol waar je steeds meer van nodig hebt om dronken te worden. Die ene dure auto is in het begin geweldig en na 100 keer rijden begint het al snel gewoon te worden en wordt er vanzelf weer gezocht naar iets nieuws.

Spullen maken denk ik tijdelijk gelukkig zolang de nieuwigheid nog aanwezig is. En voor sommigen boeit het dan helemaal niet en wie weet zijn dat wel de rijkste mensen omdat ze niet constant streven naar meer en meer.
quote:
Op zondag 30 december 2007 12:19 schreef nokwanda het volgende:
Echt realiseren wat je allemaal hebt en er echt oprecht blij mee zijn is de sleutel.

Er is een verschil tussen talent en iets echt heel goed kunnen. De omstandigheden in je leven aangrijpen om die dingen te ontwikkelen die aangeboren zijn maakt dat talent veranderd in iets dat je goed kunt. Combinatie tussen aangeboren talenten en hard werken en kansen ZIEN en GRIJPEN. Sta negatief in het leven en je zult geen kansen zien en slachtofferig je hoofd buigen en alles an je voorbij laten gaan. of je zal niet echt blij zijn met de aangeboden kansen. Positief in het leven staan brengt dus ook vel blijdschap met zich mee omdat je van alle kanten wat plukt en wat leert. Het maakt dat je meer ziet en meer proeft. Want hoe meer je je hoofd optilt, hoe meer je kunt zien wat er om je heen is. Kansen, zaken die er al zijn, zaken die kunnen zijn. Dat zal je dus ook meer instaat stellen om talenten te ontwikkelen in de breedte.
En het zal je ook meer in staat stellen om zaken die niet helemaal gan zoals verwacht voor lief te nemen en verder te gaan met andere dingen. De ervaring van wat er mis ging ligt dan gewoon even op de schap in de kast en kan eventueel later wel eens ingezet worden.

kleine aanvulling: Ook negatieve ervaringen kunnen net het gereedschap zijn om een talent te ontwikkelen dat dan later wel voor iets positiefs kan worden ingezet. Tenminste... dat is mijn persoonlijke ervaring
Bij mezelf merk ik dat ik tijdens positieve dagen meer zie van het leven, de wereld lijkt groter omdat ik me meer focus op mogelijkheden inplaats van zaken die fout of niet mogelijk zijn. Ergernissen verdwijnen dan ook omdat het positieve meer aandacht krijgt. Soms kan ik me aan alles en iedereen ergeren en is het pure verbitterdheid en dan maak ik het mezelf moeilijk maar dan is het ook zo dat die dagen vanzelf gaan alsof ik geen echte controle over heb. Dan zit het negatieve diep geworteld vanaf het begin van de dag. Life sucks om vervolgens alleen te kijken naar alles wat niet deugt, een grote zwarte duisternis.

Vaak maak ik het ook mezelf moeilijk maar goed daar werk ik nog aan. Dan ben ik met plezier ergens mee bezig en vraag ik me af of ik wel echt plezier beleef om vervolgens te twijfelen aan het leven en zodoende weer richting negatief te gaan. Waarom testen of het okey is als het okey overkomt? Kan bij alles twijfelen of het wel in orde is maar zo zal niets in orde zijn als er twijfel is.

[ Bericht 41% gewijzigd door Topspin op 30-12-2007 14:26:44 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_55651915
deel 200 als afsluiting van dit jar. Is wel een leuk nummer
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_55652333
quote:
Op zondag 30 december 2007 14:15 schreef nokwanda het volgende:
deel 200 als afsluiting van dit jar. Is wel een leuk nummer
Een soort van millenium viering hier
pi_55652658
Lijkt me wel wat als gezamelijk goed voornemen:
Zoveel mogelijk al gedane zaken positief bekijken, ervaren, of de positieve les eruit ervaren en vandaaruit oogjes open houden voor alle nieuwe kansen die het nieuwe jaar biedt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55653450
Inderdaad een goed voornemen Positief en optimistisch, een andere optie is toch slechter in veel gevallen.

Uitgaan dat het klopt is hier ook belangrijk. Alles dat geweest is zelfs het meest negatieve hoorde erbij en klopt dus, de huidige situatie in het heden klopt ook en vanuit die kloppende situatie verder werken. Afgebroken opleiding is geen mislukking maar inzicht dat het niet bij me past, kan beter vroeg achter de conclusie komen dat het niet past dan nooit erachter komen.

3 keer kloppen.

Denken klopt.
Gevoel klopt.
Doen klopt.

En vanuit die flow verder werken zonder te twijfelen of het klopt. Denken klopt, dus niet sleutelen aan denken, doorgaan met denken op deze manier. Gevoel klopt een beetje, niet twijfelen eraan maar verder leven. Doen klopt enigszins maar kan beter, vanuit enigszins kloppende situatie opbouwen zonder twijfel. Terugval is hier een zaak van twijfelen aan alles, steeds maar twijfelen. Het is zoals het is en het is in orde en daarmee basta. Keuze's hoeven niet perfect te zijn zolang ze maar passend zijn. Manier van denken en kijken naar de wereld eist geen aanpassing of onderzoek wanneer het goed aanvoelt anders blijf ik bezig met zaken waar ik bijster weinig aan heb. Kan m'n hele leven bezig zijn met denken of het denken klopt maar zo zal het nooit kloppen. Liever doen dan denken en dat is wellicht mijn grootste streven, doen zonder teveel denken. Denken leidt vanzelf tot twijfel.

2008 zonder twijfel. Genoeg twijfel gehad tot 2020.
pi_55653810
boe !

heb nog heel wat te doen.

ik passeer hier altijd met veel pret en in 2008 hoop ik wat meer te posten
Werewolf
pi_55653910
Waar ga je nieuwjaar vieren Sara?
pi_55654097
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:10 schreef Topspin het volgende:
Waar ga je nieuwjaar vieren Sara?
met familie die ik verafschuw. maaaaaar.... het leuke komt nog, we rijden met 2 auto's dus ik kan altijd naar huis als ik het beu ben

offeuh, ik kan Nieuwjaar vieren op FOK!
Werewolf
pi_55654309
Wij zijn ook gewoon lekker thuis hier ivm alle katten. Misschien dat ik na het vuurwerk nog even de hort op ga. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet. Heb weinig zin om met de naknallen de stad in te lopen/fietsen. Niks voor mij. Ben ook te lui.

Sara; wel lekker als je met je eigen auto bent zodat je de vrijheid hebt om em te peren als je het beu bent.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55654390
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:16 schreef sararaats het volgende:

[..]

met familie die ik verafschuw. maaaaaar.... het leuke komt nog, we rijden met 2 auto's dus ik kan altijd naar huis als ik het beu ben

offeuh, ik kan Nieuwjaar vieren op FOK!
Ik vier het ook met familie dit jaar, wie weet volgend jaar op stap maar de drukte in het uitgaansleven trekt me niet meer zo erg. Denk dat het een film of tv avond gaat zijn met een hapje en drankje.

Millenium gevierd op een kasteel met vrienden maar dat viel toen vies tegen, had er wat heel anders van voorgesteld. Muziek niet mijn smaak, bier niet mijn smaak en ook het kasteel niet. Had een reusachtig kasteel voorgesteld en het leek net een huis dat groot uitgevallen was. Millenium viering was ook de laatste keer dat ik buiten huis heb gevierd.

FOK! zal ik niet zijn met oud op nieuw, nieuwjaarsdag wellicht even mocht ik niet in coma liggen 1 januari
pi_55654516
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:22 schreef nokwanda het volgende:
Wij zijn ook gewoon lekker thuis hier ivm alle katten. Misschien dat ik na het vuurwerk nog even de hort op ga. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet. Heb weinig zin om met de naknallen de stad in te lopen/fietsen. Niks voor mij. Ben ook te lui.

Sara; wel lekker als je met je eigen auto bent zodat je de vrijheid hebt om em te peren als je het beu bent.
dat wel en daar ben ik blij om. ik mag naar de zus van m'n moeder gaan als ik het beu ben.

oh verdraaid, ik zou nog graag wat knallers hebben voor oudjaar. moet ik wel m'n ID meepakken want ze kunnen me wel eens jonger schatten dan ik ben hihi
Werewolf
pi_55659098
pi_55659478
quote:
In dat kader is dit ook wel een leuke
http://www.dumpert.nl/med(...)elen_doe_je_zo_.html
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55659755
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

In dat kader is dit ook wel een leuke
http://www.dumpert.nl/med(...)elen_doe_je_zo_.html
Geweldig

Vraag me wel af of je niet beter door de politie opgepakt kunt worden en die boete van 200 euro moet betalen inplaats van in de schijnwerpers gezet te worden
pi_55660329
idd. EW stuurde me deze door en zei dat ook al
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55660410
In Polen stuurt de politie kerstkaarten met gelukkige nieuwjaarswensen naar mensen die veel overtredingen maken, ook zo'n vreemde manier van aanpak. Een soort van dankbaarheid omdat ze veel geld in het laadje brengen of iets dergelijks.

Ben nu Johnny Cash aan het luisteren deze ene laatste dag van het jaar, morgen feestdag en dan ga ik morgen eens genieten van aanwezigheid van familie, vooral oma die al op leeftijd is, je weet maar nooit wanneer het de laatste keer is dat je het kunt vieren met iemand.

Vrienden stuur ik morgen een nieuwjaarsgroet via mail en dan volgend jaar misschien stappen mocht ik eraan toe zijn. Zie mezelf niet zo snel in de drukte vertoeven maar zeg nooit nooit denk ik.
pi_55660700
Hier hebben ze dat toch ook ergens geprobeerd als test met de bedoeling dat landelijk in te voeren
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55661020

" Bedankt voor uw overtredingen, we zijn u erg dankbaar voor onze extra nieuwjaarsbonus, een gelukkig en snel nieuwjaar tegen alle regels in"

Edit: Kan natuurlijk zijn dat de boodschap anders is gebracht, denk van wel maar zo'n boodschap lijkt me wel wat. Vooral niet aan de regels houden, wij worden tenslotte rijk ervan. Wie weet dat mensen dan wel matigen met alles wanneer ze beseffen dat de staat slapend rijk wordt ervan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Topspin op 30-12-2007 19:53:30 ]
pi_55666020
Vamp? Vaaahaaaaaamp, kom es even hier.
VAAAAAAHAAAAAMPPP
[SC] Deel 85. Zonder de poepjes van Ziggy en oud en nieuw!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55673140
Ja?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55673148
quote:
Op maandag 31 december 2007 06:57 schreef vamperotica het volgende:
Ja?
mogguh
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55673151
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:01 schreef nokwanda het volgende:

[..]

mogguh
pi_55673163
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:04 schreef vamperotica het volgende:

[..]

jah, grrrraag, 3dubbele dosis.
Had de wekker op 8.15 uur gezet. Alleen had ik per ongeluk ook weer iets raars met de tijdsafstelling gedaan waardoor de wekker al om 5.15 ging. Heb hem nog 3x op snooze gedrukt en bedacht me dat 8 uur slaap toch echt wel genoeg moest zijn. Pas toen ik was aangekleed en beneden kwam realiseerde ik me dat het pas 5.45 was

En dit is niet de eerste keer dat ik dit doe
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55673166
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:09 schreef nokwanda het volgende:

[..]

jah, grrrraag, 3dubbele dosis.
Had de wekker op 8.15 uur gezet. Alleen had ik per ongeluk ook weer iets raars met de tijdsafstelling gedaan waardoor de wekker al om 5.15 ging. Heb hem nog 3x op snooze gedrukt en bedacht me dat 8 uur slaap toch echt wel genoeg moest zijn. Pas toen ik was aangekleed en beneden kwam realiseerde ik me dat het pas 5.45 was

En dit is niet de eerste keer dat ik dit doe
Muts.
Mijn wekker stond ook op 5.15.... Moest zin bed uit ( en dan gaat mijn wekker...Logisch toch?)
En mijn wektijd was eik ook 8.15 maar als ik eenmaal wakker ben ben ik meestal ook wakker ( ja duhuh)
pi_55673177
Had niet verwacht dat er iemand wakker was op dit tijdstip

Vannacht hond mee naar bed genomen voor de eerste keer maar dat doe ik dus nooit meer, gekke geluiden die hij maakt en dan ook nog dat hij probeert het hele bed voor zichzelf in te winnen, hij was me dus echt aan het wegduwen de hele tijd.

0600 opgestaan en koffie gezet. Amper geslapen maar goed, laatste dag van het jaar.

Voelde weer dat aparte gevoel voor het opstaan, de kamer die 100 keer groter lijkt in het donker.

Tijd voor koffie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')