abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55689315
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:

En alweer bewijs dat Ab Klink een enorme mongool is. Als dit mensen helpt, waarom dan een verbod. Maja een CDA'er hè, die gelovigen willen het liefste alles verbieden
Ab Klink is zelf een roker .
pi_55689451
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ab Klink is zelf een roker .
Hij heeft zeker aandelen bij marlboro.

Schandalig. Komt er een bedrijf dat de strijd aangaat met de machtige tabaksindustrie en rokers een minder schadelijke uitweg biedt, komt er gelijk een kutminister die het de kop indrukt.
Zelfs al zijn er nadelen aan dit ding, aan roken gaan nu duizenden per jaar dood. Hoeveel erger kan het worden?
De overheid zou dit moeten toejuichen.

Maarja, het zal wel niet verboden worden, slechts een hoop extra accijns zodat het nog wat oplevert ook zal wel meer in het straatje van de regering liggen

Erg kwalijk dit.
Als het huidige product niet deugt kun je om de tafel gaan en supersmoker overtuigen dat het product verbeterd moet worden, maar verbieden? Belachelijk. Echt BE LACH E LIJK
pi_55689488
Maareh... waarom moeten nicotine-pleisters en nicotine-kauwgom aan regels voldoen, en vergunningen enzo? En deze nicotine-dingen niet?
pi_55689531
quote:
Nicotine is een krachtig zenuwgif, vooral voor insecten. Het zit dan ook in verschillende insecticiden. Ook voor mensen is nicotine giftig: een sigaar bevat voldoende nicotine om een kleuter te doden, als de kleuter de sigaar opeet.
pi_55689550
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:55 schreef DennisMoore het volgende:
Maareh... waarom moeten nicotine-pleisters en nicotine-kauwgom aan regels voldoen, en vergunningen enzo? En deze nicotine-dingen niet?
dat zal wel komen doordat het verkocht wordt als medicijn dan?
pi_55689581
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:55 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat het geen medicijn is, het is geen hulp bij het stoppen met roken..

Wat het wel is ? Een alternatief voor de gewone sigaret.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2007 18:59:55 ]
pi_55689598
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:57 schreef LoggedIn het volgende:

dat zal wel komen doordat het verkocht wordt als medicijn dan?
Waarom moeten die pleisters en kauwgom verkocht worden als medicijn dan, en deze dingen niet?
pi_55689643
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarom moeten die pleisters en kauwgom verkocht worden als medicijn dan, en deze dingen niet?
Omdat je daar een overdosis van in kan nemen, en dat gaat je bij een e-sigaret niet lukken.
pi_55689645
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:58 schreef gelly het volgende:

het is geen hulp bij het stoppen met roken..
En toch is dat een van de gebruikte verkoopargumenten ?

Misschien kauwen mensen ook wel nicotine-kauwgom omdat ze 't lekker vinden.
pi_55689673
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En toch is dat een van de gebruikte verkoopargumenten ?
Nee, wel dat je minder gaat roken en dat het gezonder is.
quote:
Misschien kauwen mensen ook wel nicotine-kauwgom omdat ze 't lekker vinden.
Nou, ik denk het niet sprekende uit ervaring ...
pi_55689700
In ieder geval, het is logisch en consequent dat een product dat zoveel gif bevat, moet voldoen aan regels en vergunningen. Zodra dat geregeld is, kunnen ze gewoon weer verkocht worden.
pi_55689804
Eigenlijk zouden sigaretten ook als een medicijn moeten gelden dan.
pi_55689829
De verkoop is aardig aan regels gebonden toch?
  maandag 31 december 2007 @ 21:47:38 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55692998
quote:
Op zondag 30 december 2007 10:34 schreef Joachim het volgende:
Het heeft er ook mee te maken dat je op deze wijze heel gemakkelijk een overdosis nicotine binnenkrijgt.
Ik denk ook niet dat het met inkomstenverlies heeft te maken, maar meer met of het medisch verantwoord is etc.

Van wat ik er van begrijp kleven er bepaalde risico's aan het gebruik van de elektronische sigaret, en is het gevaar voor de omstaanders niet minder.

Als het echt om inkomsten ging, dan subsidieerde de staat ook geen "roken schaadt je gezondheid" campagnes, en verboden ze het roken in de horeca niet. Maar ja, de schatkist is geloof ik zo'n beetje het laatste goedpratertje van de rokers zo onderhand...., het laatste "voordeel" van roken zegmaar....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 december 2007 @ 21:53:15 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55693079
quote:
Op maandag 31 december 2007 09:05 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat klinkt gay.
In Amerika is een fag een homo.
In Engeland is het een sigaret.

Tis maar net of je liever Amerikaans Engels of Brits Engels als standaard hanteert.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55693275
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het met inkomstenverlies heeft te maken, maar meer met of het medisch verantwoord is etc.

Van wat ik er van begrijp kleven er bepaalde risico's aan het gebruik van de elektronische sigaret, en is het gevaar voor de omstaanders niet minder.

Als het echt om inkomsten ging, dan subsidieerde de staat ook geen "roken schaadt je gezondheid" campagnes, en verboden ze het roken in de horeca niet. Maar ja, de schatkist is geloof ik zo'n beetje het laatste goedpratertje van de rokers zo onderhand...., het laatste "voordeel" van roken zegmaar....
Kun je dit nader verklaren?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 31 december 2007 @ 23:24:43 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55694321
quote:
Op maandag 31 december 2007 22:06 schreef nokwanda het volgende:
Kun je dit nader verklaren?
Afhankelijk van het merk of type, kun je met een electronische sigaret veel makkelijker grote hoeveelheden nicotine inhaleren, wat het potentieel gevaarlijk maakt voor de gebruiker.

Verder is de "rook" (meer een gas eigenlijk) die je weer uitademt niet perse minder gevaarlijk - of verslavend - voor omstaanders, zeker niet als de concentratie nicotine groter is.

Het fijne weet ik er ook niet van. Maar voordat een product waarmee je bepaalde gassen inademt zomaar moet worden toegelaten, vind ik dat het testen van zo'n apparaat door een instantie geen slecht idee is. En ik denk dat het daarom gaat trouwens, niet om het "rokertje pesten" wat natuurlijk het eerste is waar de rokers aan denken.
-
pi_55695724
Zolang pseudo-nazi's als Adolf Klinkerhofen nog onze levensstijl willen en kunnen bepalen,
kun je de illusie van een Vrij Nederland het beste door de plee spoelen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 02:16:38 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55696825
Hoeveel rokers gebruiken zo'n ding eigenlijk serieus?
-
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:23:26 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55701539
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:53 schreef maartena het volgende:

[..]

In Amerika is een fag een homo.
In Engeland is het een sigaret.

Tis maar net of je liever Amerikaans Engels of Brits Engels als standaard hanteert.
en in Engelande is gay, happy
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55702011
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 02:16 schreef maartena het volgende:
Er zijn er al 100000 verkocht.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_55702325
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 02:16 schreef maartena het volgende:
Ben er nog over aan het denken. Wil eerst even meliften op de ervaringen van anderen, die behoorlijk divers zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_55702455
quote:
Op maandag 31 december 2007 23:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Afhankelijk van het merk of type, kun je met een electronische sigaret veel makkelijker grote hoeveelheden nicotine inhaleren, wat het potentieel gevaarlijk maakt voor de gebruiker.

Verder is de "rook" (meer een gas eigenlijk) die je weer uitademt niet perse minder gevaarlijk - of verslavend - voor omstaanders, zeker niet als de concentratie nicotine groter is.

Het fijne weet ik er ook niet van. Maar voordat een product waarmee je bepaalde gassen inademt zomaar moet worden toegelaten, vind ik dat het testen van zo'n apparaat door een instantie geen slecht idee is. En ik denk dat het daarom gaat trouwens, niet om het "rokertje pesten" wat natuurlijk het eerste is waar de rokers aan denken.
In de handleiding staat hoe je kunt voorkomen dat je teveel neemt. Dat is een eigen verantwoordelijkheid. Kijk... je kunt ook de ene peuk met de andere aansteken en dan krijg je ook teveel binnen in een keer.

De rook die je uitademt is misschien niet anders, het meerook effect vervalt wel omdat er geen verbranding plaatsvindt. Bij het meeroken gaat het vaak niet om de uitgeademde rook en gassen, maar meer om wat er vrij komt als je niet inhaleert. Dus wat er aan sigaret niet ingeademd de lucht in gaat.
Dra kun je met dat ding onmogelijk last van hebben als niet roker.

Het lijkt er ook op dat het ding enkel een alternatief is zodat niet rokers en minder last van hebben.

En tuurlijk is er wel sprake van rokertje pesten, ook al is dat niet de eerste insteek.
Het constante vingertje wijzen: oewww, roker... ZONDIG
Dat is het punt dat veel mensen tegen de borst stuit. En juist dat zal ervoor zorgen dat veel mensen de kont tegen de krib gooien.

Al dat gelul erover... Er zijn een heleboel dingen die schadelijk zijn voor de gezondheid en die anderen beinvloeden , maar die wel vallen onder de eigen verantwoordelijkheid. Roken ook. (neuken ook, om maar een voorbeeldje te noemen )

Vraag me wel af waarom men roken dan niet gewoon verbiedt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 17:28:26 #99
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55704827
quote:
Op maandag 31 december 2007 23:24 schreef maartena het volgende:

Verder is de "rook" (meer een gas eigenlijk) die je weer uitademt niet perse minder gevaarlijk - - voor omstaanders,
Ondertussen rijden er ook veel auto's rond en produceren fabrieken ook *dampen/gassen* die indirect gevaarlijk zijn voor de mensen. Roken is idd niet gezond maar dat eeuwige gezeur over schadelijke stoffen die de omgeving zou binnenkrijgen gaat toch nergens meer over?
Het gebruik van spaanplaat in huis kan ongezond zijn, drinken van alcolhol kan ongezond zijn, eten van aardappelen met een groen plekje kan kankerverwekkend zijn, je iets te doorgebakken biefstuk...ga zo maar door.

Volgens mij weet inmiddels iedereen wat wel en niet ongezond is en maakt men zelf een keuze.
Binnen blijven met gesloten deuren en ramen = ongezond, naar buiten gaan is ook niet zonder risico..
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 17:29:35 #100
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55704844
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:18 schreef nokwanda het volgende:

Vraag me wel af waarom men roken dan niet gewoon verbiedt.
Grappig idee, roken verbieden en blowen gedogen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')