Wie is de wetenschap tenslotte om te zeggen dat ie niet Napoleon Bonaparte is ?quote:dat er wel iets mis moet zijn dan met me omdat terwijl ik adem en mijn hart klopt er iets is in me wat niet gelijk staat aan een pennestreep op papier ? ben ik nou echt de enige die dat raar vind ? zie je zelf niet in wat je aan het doen bent wat mensen eeuwen voor jou ook deden maar dan met andere redenen maar het komt wel op hetzelfde neer ..
houd toch eens op , in wat voor wereld wil je leven ?
Ik ben napoleon, dat heb ik altijd geweten dus hoe kun jij nou zeggen dat dat niet zo is ?
Ten eerste lees je niet goed, en ten tweede vertik je het om op de rest van m'n punten in te gaan - maar dat ben ik onderhand wel gewend.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:12 schreef Summers het volgende:
Aha , dus dat is het , 27 jaar lang infrasound in de stad , dieren zijn niet gevlucht ..
Ik lees niks over poltergeist fenomenen door infrasound , ik lees niks over de toekomst voorspellen ,door infrasound ,
Houd jij het bij infrasound met jouw ervaringen en zienswijze
dan houd ik het op het paranormale .met mijn ervaringen en zienswijze .
zei de man die in mijn lange post van 11 antwoorden reageerd op maar 1 zin . practice what you preach .quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ten eerste lees je niet goed, en ten tweede vertik je het om op de rest van m'n punten in te gaan - maar dat ben ik onderhand wel gewend.
Yup, want er is simpel bewijs voor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:27 schreef Summers het volgende:
en of de zon nou om de aarde draait of de aarde om de zon iedereen is het erover eens dat de zon wel bestaat omdat je die ziet en ervaard en je kan niemand wijsmaken dat de zon niet bestaat , welke methode je ook uit de kast zou trekken om het wel of niet te kunnen bewijzen .
Was dat niet iets in de geest van "Goed oppassen jongen en luister naar je ouders, ze hebben het goed met je voor...."quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:08 schreef L.Denninger het volgende:
mij even vertelt wat het laatste is dat mijn oma van vaderskant tegen mij gezegd heeft voor ze overleed,
prima, dan geloof ik je.
Nu doe je net alsof er geen mensen bestaan die jou iets zouden kunnen vertellen wat bijv het laatste is dat je oma heeft gezegt , die mensen zijn er wel, zoek ze op zou ik zeggen .quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yup, want er is simpel bewijs voor.
Als jij nou gewoon even iets voorspelde hier zodat we je niet op je blauw ogen hoeven te geloven,
of me even vertelt wat ik hier in mijn kast heb liggen met je remote-viewende gaven,
of even aanvoelt met welk dier van welk van mijn vrienden er wat precies mis is,
of mij even vertelt wat het laatste is dat mijn oma van vaderskant tegen mij gezegd heeft voor ze overleed,
prima, dan geloof ik je.
Als je die bijzondere ervaringen hebt, is wat ze bijzonder zou maken dat er iets gebeurt waarvan ik zou zeggen dat het niet zou moeten kunnen.
Laat me nou eens iets zien waarvan ik zou zeggen dat het niet kan !
En niet "nou ik had laatst bijvoorbeeld een voorspellende droom en die kwam uit", want dat valt voor ons niet te controleren.
Vertel hier gewoon eerst eens zo'n droom als je 'm hebt, dan kijken we of ie daarna uitkomt.
Tot die tijd ben je voor mij (en veel anderen) gewoon een fantast die grote verhalen vertelt over bijzondere gaven maar weigert ze te demonstreren.
En dat kan iedereen : m'n vader is Superman, heus waar, maar hij mag 't aan niemand laten zien.
Als je mijn vorige posts lees in dit topic heb ik al uitgebreid antwoord gegeven over waarom ik als individu niemand naar het bewijs kan sturen , mijn mening is ondertussen niet veranderd dus ik ga niet twee keer hetzelfde zeggen en als het niet aankomt wat ik zeg dan heb ik in ieder geval wel mijn best gedaan , je kan het misschien nog een keer lezen maar beter kan ik het nu niet uitleggen .quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:25 schreef Knilles het volgende:
Hai, ik ben een fervent FOK!-lezer, maar heb nog nooit gereageerd.
Bij het lezen van de berichten alhier, begint het toch ernstig te jeuken bij sommige uitspraken.
Ik denk niet dat de vraag is of dat RvdB een bedrieger IS of niet, maar of je het een bedrieger VIND!
Ikzelf vind dat RvdB ondertussen wel heeft aangetoond dat hij alles uit zijn duim zuigt. Voor mij is al het 'bewijs' overtuigend genoeg.
Er zijn echter genoeg mensen die ondanks deze 'bewijzen' toch in zijn paranormale gaven blijven geloven, omdat ze de bewijzen niet overtuigend vinden, of misschien gewoon negeren. Dit zou iedereen gewoon moeten accepteren, want dat is het mooie aan een 'mening'! Mensen zouden zich ook niet zoveel moeten bemoeien met wat een ander doet of vindt.
De manier van discussieren van Summers haalt bij mij echter wel het bloed onder mijn nagels vandaan.
Summers heeft blijkbaar een aversie tegen normaal geaccepteerde manieren om bepaalde zaken aan te tonen cq te verifiëren. Dat mag natuurlijk, maar ik begrijp niet helemaal waarom.
Je redeneert eigenlijk: paranormale zaken kunnen ook alleen maar met paranormale manieren aangetoond worden. (Let op, ik leg geen woorden in je mond, ik probeer een conclusie te maken uit je verzamelde reacties in dit topic).
Naar mijn idee is dat onzin, want om maar even een paar paranormale zaken aan te tonen (die al eerder zijn genoemd) zoals levitatie of telekinese hebben direct verband op de fysieke wereld, en kunnen dus gewoon geverifieerd worden. ZELFS als je er geen controle over hebt en het maar af en toe gebeurd.
Om een voorbeeld van RvdB te gebruiken: de foto van de mudman
Het zou inderdaad best kunnen dat hij destijds een foto van een 'wezen' genomen had. Maar wanneer iemand een poppetje vind dat zelfs qua houding precies lijkt op de foto die hij genomen heeft, zul je toch zelf ook moeten toegeven dat hij dus daarover heeft gelogen. Hetzelfde natuurlijk bij meerdere foto's die hij heeft genomen, en die makkelijk gereproduceerd kunnen worden zonder 'paranormale' verklaring.
Dit zegt niet dat hij geen paranormale ervaringen heeft, maar zegt wel wat over de betrouwbaarheid van zijn uitspraken (zeker wat foto's betreft). Dit zijn zaken die RvdB zelf naar de fysieke wereld heeft getrokken, gebruik makend van een camera waarvan de werking intussen bekend is naar onze fysieke wereld.
Laat ik deze vraag eens stellen:
Je zegt dat de 'niet-gelovers' het paranormale maar moeten ervaren...Ben je zelf bereid om je eigen 'ervaringen' te spiegelen naar normaal geaccepteerde methoden om je 'ervaring' te verifiëren?
Misschien dat je dan de 'niet-gelovers' wel een reden aangeeft om hun eigen standpunt opnieuw te bekijken.
Bijkomend voordeel: je hoeft dan niet meer te discussieren over het paranormale, maar kunt iedereen gewoon naar het 'bewijs' sturen.
Biep, wrong, 1 - 0 voor de skepticiquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:28 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Was dat niet iets in de geest van "Goed oppassen jongen en luister naar je ouders, ze hebben het goed met je voor...."
Niet helemaal correct, ik 'doe niet alsof', ik stel ronduit dat die mensen niet bestaan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof er geen mensen bestaan die jou iets zouden kunnen vertellen wat bijv het laatste is dat je oma heeft gezegt
Me dunkt dat ik hier in discussie probeer te gaan met ze, maar ze verwijzen met telkens door naar iemand andersquote:die mensen zijn er wel, zoek ze op zou ik zeggen .
Nee ? En dat hele RvdB verhaal dan ?quote:Je zegt zelf dat je dan overtuigt zou zijn , nou iedereen vind dat hoor , ik ook .
voor jou zou dat het bewijs zijn ongeacht wat de wetenschap daarvan zou vinden , guess what , iedereen heeft dat .
ze gaan niet spontaan bij je aanbellen zoals jehova's dat doen .
Als je het echt wilt weten moet je er wel iets voor doen , ik zou idd een grote fantast kunnen zijn die grote verhalen verteld , iedereen zou kunnen fantaseren en of liegen en of oplichten , daarom moet je ook niks zomaar aannemen en het met eigen ogen gaan zien en of ervaren dat geld niet alleen voor het paranormale maar dat geld voor alles op deze wereld , zoek de reden achter dingen , ga zelf op onderzoek uit en neem niks zomaar aan .
Prima, zolang je maar niet met ongefundeerde onzinverhalen aan komt zetten want daar krijg ik verbale jeuk vanquote:Fuck mij en mijn verhaal JUIST , je bent intelligent genoeg om zelf de waarheid te zoeken en je bent intelligent genoeg om het zelf te gaan ervaren . Je hoeft mij niet te geloven als je maar in jezelf geloofd .
Ik op mijn beurt hoef niet geloofd te worden , als ik maar in mezelf geloof .
Maar ik ga ook mijn mond niet houden .
Fantasie is een machtig ietsquote:En vele anderen weten hopen/ denken wel al dat het bestaat en maken er gebruik van . een wereld gaat open met eindeloze mogelijkheden .
Been there, done that, got the tshirt, maar tot nu toe nog niks bijzonders opgemerkt.quote:Het is je eigen keuze , een keuze is ook gaan roepen dat mensen een fantast zijn achter je pc , je kan er ook voor kiezen om uit je stoel te komen en echt te gaan onderzoeken en met je eigen ogen gaan zien of het bestaat .
Ik beweerde ook niet dat ik dat zou weten, maar dat is gewoon een standaard uitspraak van opa's en oma's naar hun kleinkinderenquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Biep, wrong, 1 - 0 voor de skeptici
je moet toch echt bij jezelf wezenquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:11 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Niet helemaal correct, ik 'doe niet alsof', ik stel ronduit dat die mensen niet bestaan.
Ik heb net zo min reden om aan te nemen dat die mensen bestaan, dan dat ik reden heb om aan te nemen dat mijn buurman een ruimtewezen is.
Natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat ze het kunnen, en sommige mensen kunnen het zelfs zo laten lijken (shotgunning, psychologie etc.), maar als ze getest worden kunnen ze niks dat niet op trucjes gebaseerd is.
[..]
Me dunkt dat ik hier in discussie probeer te gaan met ze, maar ze verwijzen met telkens door naar iemand anders
[..]
Maar als ik gelijk heb ben jij degene die halsstarrig is he .quote:Nee ? En dat hele RvdB verhaal dan ?
Zelfs nadat ie meerdere malen door de mand gevallen is blijf je halsstarrig doen alsof er niks aan de hand is !
[..]
wat voor jou ongefundeerd is hoeft voor mij niet zo te zijn , we weten al dat ik er totaal anders over denk dan jij .quote:Prima, zolang je maar niet met ongefundeerde onzinverhalen aan komt zetten want daar krijg ik verbale jeuk van
[..]
inderdaad , fantasie is oneindig en hebben we niet voor niks gekregen .quote:Fantasie is een machtig iets
[..]
[/quote]quote:Been there, done that, got the tshirt, maar tot nu toe nog niks bijzonders opgemerkt.
De pendel-test hier in Truth liep bedroevend slecht af, en ik mag er eigenlijk niet meer over beginnen maar zo rond deze tijd zou iemand van dit forum mij haar remote-viewing gaven demonstreren - je snapt dat ik daar reikhalzend naar uitkijk !
Het is niet dat ik WIL dat het niet waar is, het gaat erom dat ik geen enkele reden heb om aan te nemen dat het WEL waar is.
Als het aan mij lag kon iedereen teleporteren, vliegen, telepathisch met elkaar communiceren en de hele rataplan, stuk goedkoper dan easyjet en mobiele telefoon-abonnementen.
Zodra remote-viewing mij gedemonstreerd is koop ik nooit meer een bioscoopkaartje !
quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:11 schreef L.Denninger het volgende:
Natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat ze het kunnen, en sommige mensen kunnen het zelfs zo laten lijken (shotgunning, psychologie etc.), maar als ze getest worden kunnen ze niks dat niet op trucjes gebaseerd is.
[..]
Het is niet dat ik WIL dat het niet waar is, het gaat erom dat ik geen enkele reden heb om aan te nemen dat het WEL waar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |