Het Poolse ras..quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:32 schreef djenneke het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen moeite hebben om de man racist te noemen. Het komt ook terug in het stukje over mevrouw Polak. "Weer een Pool minder".
Wensdenkerij.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:39 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Daar zijn ze al een tijdje uit, rassen bestaan dus gewoon niet.
Ik hanteer de definitie van de Verenigde Natiesquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het Poolse ras..
[..]
Wensdenkerij.
quote:any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, color, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life
Geef ff een rechtstreekse link want dit lijkt mij over discriminatie te gaan ipv racisme...quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik hanteer de definitie van de Verenigde Naties
[..]
Dat gaat over racistische discriminatie ja. Pure racisme (zonder het discriminatie gedeelte, maar puur op onderscheid, zonder een waarde-oordeel) is namelijk niet wat we tegenwoordig bedoelen met racisme.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Geef ff een rechtstreekse link want dit lijkt mij over discriminatie te gaan ipv racisme...
Wijs ff waar de VN hier de term racisme hanteert? http://www.un.org/Overview/rights.html
Duidelijk gevalletje van hautain fokstertje die woorden gebruikt die ze zelf niet helemaal snapt..![]()
Hoe ging het spreekwoord ook-al-weer? Beter te zwijgen en dom te lijken...
thanksquote:Op zondag 30 december 2007 00:11 schreef Jan_Klaassen het volgende:
http://www2.ohchr.org/english/law/cerd.htm voor de 'officiele' VN website. Speciaal voor hautaine fokkertjes.
Ah, het gaat dus over discriminatie. Gebruik dat woord dan ipv het bijwoord racismequote:Op zaterdag 29 december 2007 23:58 schreef djenneke het volgende:
Dat gaat over racistische discriminatie ja.
Nee, het gaat over rassendiscriminatie. Je wilt het gewoon niet begrijpen. Laat ik zo flauw zijn om er de van Dale bij te halen:quote:Op zondag 30 december 2007 09:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, het gaat dus over discriminatie. Gebruik dat woord dan ipv het bijwoord racisme![]()
Altijd handig om de juiste woorden te gebruiken in plaats van opeens het Pools ras in leven te roepen
Oh, wacht racisme klinkt zoveel erger, nee natuurlijk dan moet je dat gebruiken. Weet je wat gooi er ook maar Holocaust en genocide bij dan krijg je zeker gelijk..
Projectiequote:Op zaterdag 29 december 2007 13:48 schreef Schepseltje het volgende:
maargoed jij bent zo te horen zo'n vooringenomen linkse schreeuwer die zich graag verheven voelt boven de 'sbs kijkende tokkies die wilders stemmen'
In de interviews die Wilders vol trots op z'n site zet, komt precies hetzelfde naar voren, hoor.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:48 schreef Schepseltje het volgende:
nova (en met name clairy) zijn alleen geinteresseerd in het neerzetten van een beeld dat wilders een racist is, als je eerdere interviews bekijkt kun je dat duidelijk zien.. wilders heeft groot gelijk op dat punt
Dat kwam mede door het waanzinnig genocidaal racisme waar Serven en Kroaten zo dol op zijn. Om eens een Tweede Wereldoorlogvergelijking te gebruiken: naast Hitler had je ook Stalin nodig voor een slachtpartij.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Recent nog, in voormalig Joegoslavië ging het ontiegelijk fout.
Het Christendom kent anders ook een verheerlijking van lijden. The Passion of the Christ, een buitengewoon goedbezochte film onder christenen, was een twee uur durende perversiteit van geweld en lijden en christenen van over de hele wereld vonden het prachtig. Moeder Theresa was een pervers sadistisch wijf die graag mensen zag creperen en christenen van over de hele wereld vonden het prachtig. Christenen zien in geweld en leed een reflectie van het lijden van christus, een meer basale verheerlijking van geweld kom je niet tegen op deze planeet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:59 schreef Morendo het volgende:
Dat is waar. Maar de hele martelarencultus, de verheerlijking en legitimering van geweld, kom je ontegenzeggelijk vaker tegen bij moslims dan bij christenen en joden.
Verheerlijking van lijden en verheerlijking van geweld (tegen andersdenkenden) lijkt me niet hetzelfde.quote:Op zondag 30 december 2007 13:07 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het Christendom kent anders ook een verheerlijking van lijden.
Maar je bent met me eens dat er geen Pools ras bestaat?quote:Op zondag 30 december 2007 11:00 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, het gaat over rassendiscriminatie. Je wilt het gewoon niet begrijpen. Laat ik zo flauw zijn om er de van Dale bij te halen:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Neen. Racisme; per definite A beter dan B. Discriminatie; A en B onderscheiden.quote:Op zondag 30 december 2007 11:00 schreef djenneke het volgende:
racisme en rassendiscriminatie zijn synoniemen.
is dat een "definitie" bij de VN of een stuk verdragstekst?quote:Op zondag 30 december 2007 11:00 schreef djenneke het volgende:
Daarbij hanteer ik, zoals gezegd, de definitie van de Verenigde Naties.
Ik begrijp dat je discriminatie wil aanhalen. Ach, je bent niet de enige want ik zie het Moslimras ook voorbij komen.. Verder leven we hier niet in VN-land maar in Nederland (zie je van Dale citaat) dus kritiek op Wilders omdat hij zich niet naar jouw definities voegt is gewoon zot. Zeg dan iets over xenofobie of discriminatie.. Trouwens, wat is daar zo gek aan; als Wilders Polen wil weren is dat anders dan de andere 148 kamerleden die niet heel Afrika zomaar willen laten binnenkomen? Discriminatie naar nationaliteit?quote:Op zondag 30 december 2007 11:00 schreef djenneke het volgende:
" Ik heb het dus over Poolse afkomst. Daarop afgeven is in mijn boekje, en dat van de Verengide Naties rassendiscriminatie (cq racisme). Ik hoop dat je dit een beetje kunt volgen.
Discriminatie racisme noemen lijkt me het begin van het dwaalspoor.quote:Op zondag 30 december 2007 11:00 schreef djenneke het volgende: en voorkomt dat je op de werkelijke inhoud ingaat.
Discussieren met iemand die niet goed leest of niet wilt lezen is niet te doen. De van Dale geeft zelf ook rassendiscriminatie en racisme als synoniemen. Dat jij vindt van niet is leuk voor je, maar voegt niet veel toe. Dit wordt een discussie zonder einde natuurlijk. In plaats van over semantiek te gaan ouwehoeren kunnen we beter inhoudelijk praten.quote:Op zondag 30 december 2007 14:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maar je bent met me eens dat er geen Pools ras bestaat?
Nou dan?
[..]
Neen. Racisme; per definite A beter dan B. Discriminatie; A en B onderscheiden.
[..]
is dat een "definitie" bij de VN of een stuk verdragstekst?
Wederom geen synoniem.
[..]
Ik begrijp dat je discriminatie wil aanhalen. Ach, je bent niet de enige want ik zie het Moslimras ook voorbij komen.. Verder leven we hier niet in VN-land maar in Nederland (zie je van Dale citaat) dus kritiek op Wilders omdat hij zich niet naar jouw definities voegt is gewoon zot. Zeg dan iets over xenofobie of discriminatie.. Trouwens, wat is daar zo gek aan; als Wilders Polen wil weren is dat anders dan de andere 148 kamerleden die niet heel Afrika zomaar willen laten binnenkomen? Discriminatie naar nationaliteit?
[..]
Discriminatie racisme noemen lijkt me het begin van het dwaalspoor.
Je probeert ontzettend intelligent over te komen, maar faalt daarin hopeloos...quote:Op zondag 30 december 2007 19:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Discussieren met iemand die niet goed leest of niet wilt lezen is niet te doen. De van Dale geeft zelf ook rassendiscriminatie en racisme als synoniemen. Dat jij vindt van niet is leuk voor je, maar voegt niet veel toe. Dit wordt een discussie zonder einde natuurlijk. In plaats van over semantiek te gaan ouwehoeren kunnen we beter inhoudelijk praten.
Ik heb nooit beweerd dat er een Poolse ras bestaat. Dus daar zijn we het dan in ieder geval over eens. Ik maak zelf wel uit of ik een definitie van de VN hanteer of niet. Nederland heeft zich achter het verdrag geschaard, of jij het er nou mee eens bent of niet. Nederland is overigens wel degelijk een lidstaat.
Overigens betekent discriminatie ook niets anders dan onderscheid maken. Ook hier geldt dat de betekenis in sociale context inmiddels is veranderd. Zoals dit ook het geval is met racisme (zoals ik al eerder aangaf betekent pure racisme slechts dat men gelooft in verschillende rassen, zonder daar een waarde-oordeel aan te verbinden).
Zoals ookal eerder aangegeven, zijn de meeste antropologen en andere wetenschappers van mening dat rassen uberhaupt niet bestaan. In dat geval zou je dus sowieso niet van een ras kunnen spreken, laat staan. laat staan, wat???? Vandaar ook dat ik de VN omschrijving hanteer.
Ik probeer helemaal niet intelligent over te komen. Ik geef gewoon mijn mening. Als jij die niet intelligent vind, is dat prima hoor. Ik zeg helemaal niet dat discriminatie en racisme synoniemen van elkaar zijn. Ik zeg dat rassendiscriminatie en racisme synoniemen van elkaar zijn.quote:Op zondag 30 december 2007 20:08 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je probeert ontzettend intelligent over te komen, maar faalt daarin hopeloos...
Daarnaast, nogmaals: racisme en discriminatie verschillen van elkaar. Racisme is discriminatie op basis van ras. En er zijn weldegelijk verschillende mensen rassen op deze wereld, ondanks wat die wetenschappers en antropologen je hebben wijsgemaakt.
Zo, wat een onzin.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:54 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
nee, christenen en joden hebben een fundamenteel ander geloof, beide erkennen de scheiding van een politiek bestuur en de religie. De islam heeft dit niet.
[..]
De islam is inherent radicaal, de koran roept op tot moord en stelt dat dit het letterlijke woord van god is. Of wou je beweren dat het gewoon toeval is dat alleen islamieten de islam gewelddadig interpreteren en de christenen/joden/hindoes/boeddhisten niet.
Merkwaardig, deze reactie.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Recent nog, in voormalig Joegoslavië ging het ontiegelijk fout.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |