de cijfers zijn de frets; 1 is snaar op eerste fret indrukken, 2 op 2de fret etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:06 schreef Damzkieee het volgende:
TVP, heb vroeger gitaar gespeeld en hem heb nog staan. Ik moet er weer helemaal inkomen want ben alles vergeten. Hoe zat het ook weer met de tabs en de cijfers achter de noten ?(ik weet het, dit staat ook in de OP, maar ik moet een aanknopingspuntje hebben)
Bijna alles van Nirvanaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:09 schreef Petertjuhh het volgende:
Heeft iemand nog tips voor makkelijke nummers om wat akkoorden onder de knie te krijgen?
wat is je nick?quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:06 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Grappig, heb me er vanmiddag geregistreerd en geintroduceerd in het newbie-topic
Oasis gebruikt veel open akkoorden. Wonderwall, lets all make believe en morning glory bevoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:09 schreef Petertjuhh het volgende:
Heeft iemand nog tips voor makkelijke nummers om wat akkoorden onder de knie te krijgen?
keequote:
Goed luisterenquote:Op zondag 6 januari 2008 16:28 schreef junkiexp het volgende:
Ik speel nu 3 jaar gitaar maar puur voor de lol.
Akkoorden is allemaal geen probleem,alleen ik vind het wel moelijk om een een zelfde slag te spelen als er origineel in het nummer zit .
Iemand tips ?
acceptedquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:44 schreef starla het volgende:
[..]
kee
ik heb je ge-add, als je dat een probleem vindt moet je gewoon denyen
misschien moeten we maar een Fok-group beginnen daaro ofzo als er belangstelling voor is.
Lekker nummertjequote:Op zondag 6 januari 2008 22:23 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
accepted
eigenlijk zit ik vooral op UG op tabs n chords op te zoeken, er zijn daar op het forum ook wat topics voor met links voor beginners enzo, handig
zo zit ik nu al 2 dagen nonstop the needle and the damage done te spelen, heerlijk
http://www.ultimate-guita(...)_damage_done_tab.htm
Aa Cé Déééequote:Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef qu63 het volgende:
Ik heb net ontdekt dat smoke on the water een best simpel riffje heeft!
Heb net Guitar Pro 5.2 'gekocht', en meteen ff 55294 tabs erbij
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef starla het volgende:
[..]
Aa Cé Dééée
Aa Cé Dis Dééééé
Aa Cé Déééé, Cé Aaaaaa
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:48 schreef Dylanesque het volgende:
geef me even een dis en ik kan m ook
-edit- die tekst van deze moest dus in mn quote-post, ging ff iets fout
1 2 3 4 5 6 | 2---5---7------2---5---8---7--- 2---5---7------2---5---8---7--- 2---5---7------2---5---8---7--- 0---3---5------0---3---6---5--- 0---3---5------0---3---6---5--- |
goeie paintquote:Op zondag 6 januari 2008 23:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Barré in die open A-vorm doe je het makkelijkst op deze manier (paint ftw):
[ afbeelding ]
Ik heb em als:quote:Op zondag 6 januari 2008 23:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Barré in die open A-vorm doe je het makkelijkst op deze manier (paint ftw):
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 | -------------------------------------------------------------- 0---3---5------0---3---6---5------0---3---5------3---0---0 0---3---5------0---3---6---5------0---3---5------3---0---0 -------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------- |
Kan ook, is wel in een andere toonhoogte dan de A-C-D die net genoemd werd...quote:
1 2 3 4 5 6 | x---x---x------x---x---x---x--- x---x---x------x---x---x---x--- 0---3---5------0---3---6---5--- 0---3---5------0---3---6---5--- 0---3---5------0---3---6---5--- |
1 2 3 4 5 6 | 0---3---5------0---3---6---5---(wijsvinger) 1---4---6------1---4---7---6---(middelvinger) 2---5---7------2---5---8---7---(pink) 2---5---7------2---5---8---7---(ringvinger) 0---3---5------0---3---6---5---(duim of wijsvinger) |
Das ook de enige versie die mij lukt....maar ik ben ook een n00bquote:Op zondag 6 januari 2008 23:32 schreef qu63 het volgende:
Dan vond ik mijn versie toch makkelijker!
als n00b zijnde dus
En dan leer je 'm dus altijd fout aan...quote:Op zondag 6 januari 2008 23:25 schreef Jordy-B het volgende:
Zolang je niet met de plaat of iemand anders meespeelt, hoef je je eigenlijk niet zoveel aan te trekken van de toonhoogte...
1 2 3 4 5 6 | ----------------------------------------------------------- ----3---5----------3---6---5----------3---5------3--------- 5---3---5------5---3---6---5------5---3---5------3---5---5- 5--------------5------------------5------------------5---5- ----------------------------------------------------------- |
Het enige wat helpt is: oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.... Jammer maar helaasquote:Op maandag 7 januari 2008 09:32 schreef Damzkieee het volgende:
Na een dagje oefenen kan ik al wat pingelen (Anouk) en wat RHCP intro's. Alleen meerdere akkoorden achter elkaar (overpakken) lukt me nog slecht. Ook barré is wel erg lastig. Ik druk telkens maar 1 snaar aan, of er blijft een andere snaar hangen
Knocking on Heavens Door: http://www.ultimate-guita(...)heavens_door_crd.htmquote:Op maandag 7 januari 2008 10:22 schreef Damzkieee het volgende:
Zijn er nog makkelijke, bekende nummers die voor beginners goed te oefenen zijn?
Ziet er idd wel goed te doen uitquote:Op maandag 7 januari 2008 10:26 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Knocking on Heavens Door: http://www.ultimate-guita(...)heavens_door_crd.htm
Maakt voor eigen gebruikt toch niet zoveel uit...quote:Op maandag 7 januari 2008 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan leer je 'm dus altijd fout aan...
Officiëel gaat 'ie dus zo:
[ code verwijderd ]
![]()
Alleen dan dus een hele toon lagerquote:Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef starla het volgende:
[..]
Aa Cé Dééée
Aa Cé Dis Dééééé
Aa Cé Déééé, Cé Aaaaaa
Je zit alleen met het probleem dat als je eens met anderen wilt spelen, dat nooit goed gaat op die manier...quote:Op maandag 7 januari 2008 11:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maakt voor eigen gebruikt toch niet zoveel uit...
't is niet alsof je erg lang bezig bent om de goede versie te leren... 't zijn verdorie maar vier akkoorden.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je zit alleen met het probleem dat als je eens met anderen wilt spelen, dat nooit goed gaat op die manier...
Maar dat nummer ken ik niet, dan is het al weer een stuk lastiger, omdat je niet weet hoe het origineel moet klinkenquote:Op maandag 7 januari 2008 11:51 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ook niet moeilijk: http://www.ultimate-guita(...)een_the_rain_crd.htm
Da's waar in dit gevalquote:Op maandag 7 januari 2008 11:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is niet alsof je erg lang bezig bent om de goede versie te leren... 't zijn verdorie maar vier akkoorden.
http://www.youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKwquote:Op maandag 7 januari 2008 12:12 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Maar dat nummer ken ik niet, dan is het al weer een stuk lastiger, omdat je niet weet hoe het origineel moet klinken
Dat zijn allemaal wel dingen die het geld sowieso waard zijn en leuke thuis versterkertjes zijn. Waar je ook voor kan kijken is iets in de richting van een Toneport. Die sluit je via usb op je computer aan en dan kan je uit tig verschillende versterkers en effecten spelen en alles. Alles binnen handbereik dus en kan je gewoon over je stereo spelen. Nadeel is wel dat je dus een copmuter nodig hebt.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:45 schreef Goover het volgende:
Goed, een versterker vraag: Welke moet ik nemen?
Situatie:
Ik heb sinds vandaag gitaarles en mijn leraar heeft mij toch wel overtuigd dat het erg handig (bijna noodzakelijk) is om een versterker bij mijn gitaar te gebruiken. Ik wil graag rock/pop achtige nummer spelen. Nu ben ik eens gaan rondkijken in het grote boze versterker land en nu ben ik hopeloos verdwaald.
Mijn budget ligt onder de 200,- en het liefst rond de 150,-. Meer geld wil en kan ik nu niet uitgeven.
De volgende versterkers leken mij wel interessant:
Roland Cube 20X +- 160,-
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Orange CR15R Combo +- 125,-
[ afbeelding ]
VOX DA05 digitale gitaarversterker +- 139,-
[ afbeelding ]
Kan iemand mij een beetje helpen met mijn keuze?
Ja, heb ik ook naar zitten kijken, maar het kwam er toen op neer dat ik het niets vond. Met pech gaan vertragingen een rol spelen etc.. Ook wil ik niet altijd mijn pc aan hebben staan als ik gitaar ga spelen...quote:Op maandag 7 januari 2008 16:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal wel dingen die het geld sowieso waard zijn en leuke thuis versterkertjes zijn. Waar je ook voor kan kijken is iets in de richting van een Toneport. Die sluit je via usb op je computer aan en dan kan je uit tig verschillende versterkers en effecten spelen en alles. Alles binnen handbereik dus en kan je gewoon over je stereo spelen. Nadeel is wel dat je dus een copmuter nodig hebt.
Zit wel goed in je budget
[ afbeelding ]
Vertragingen heb je juist niet. Die krijg je door een slechte geluidskaart. En dit ding is als het ware een externe geluidskaart dan met alle functies er omheen. Maar als je inderdaad niet aan je computer vast wil zitten moet je het niet doenquote:Op maandag 7 januari 2008 16:04 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook naar zitten kijken, maar het kwam er toen op neer dat ik het niets vond. Met pech gaan vertragingen een rol spelen etc.. Ook wil ik niet altijd mijn pc aan hebben staan als ik gitaar ga spelen...
Ja, okee, maar de sustain is zo zwaar en de overgang tussen de noten is zo vloeiend dat het bijna klinkt als een ebow... En die zie ik 'm eigenlijk niet gebruiken.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijkt mij toch gewoon een gtiaar solo dan met niks bijzonders alleen vervorming eroverheen overdrive/distortion
Vertel eens...quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:00 schreef Goover het volgende:
Het is wel een beetje doods hier.
Gisteren ben ik eindelijk eens nuttig geholpen in een gitaar winkel. Deze keer kreeg ik geen brak beginners dingetje aangeboden. Maar normale gitaren. Maar ik ben er voorlopig nog niet uit. Ik twijfel nog erg tussen de modellen en de prijsklasse.
Zoiets als Blackbird (Beatles)? Of is dat te simpel?quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:27 schreef Dylanesque het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar meer nummers om te oefenen/spelen, die met niet al te ingewikkelde fingerpicking toch vol en compleet klinken. Bijvoorbeeld die Needle and the Damage done die ik vorige pagina postte; doorlopende bassnaren, met ertussen en tegelijk hogere tonen voor de melodie/invulling van de ruimtes. Iemand een idee wat ik bedoel? Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een mooie tussenweg tussen simpel strummen en te ingewikkeld fingerpicken, waardoor het geheel net wat leuker klinkt
Nee dat is wel een beetje wat ik bedoelquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zoiets als Blackbird (Beatles)? Of is dat te simpel?
Mijn muzikale voorkeur gaat uit naar rock/pop (denk Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Muse. Voornamelijk Britse bandjes dus). En ik vertelde dit keer dat ik net een versterker had gekocht en dat ik nu een beetje aan het oriënteren was in de grote boze gitaar wereld.quote:
De meeste neil young nummers zijn erg leuk om te spelen; hey hey my my is bijvoorbeeld goed om je snelheid en nauwkeurigheid te oefenen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:27 schreef Dylanesque het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar meer nummers om te oefenen/spelen, die met niet al te ingewikkelde fingerpicking toch vol en compleet klinken. Bijvoorbeeld die Needle and the Damage done die ik vorige pagina postte; doorlopende bassnaren, met ertussen en tegelijk hogere tonen voor de melodie/invulling van de ruimtes. Iemand een idee wat ik bedoel? Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een mooie tussenweg tussen simpel strummen en te ingewikkeld fingerpicken, waardoor het geheel net wat leuker klinkt
Je muziekstilj ligt eigenlijk net op het randje van die 2 gitaren. De linker heeft 2 humbuckers (dubbele elementen) dat is goed voor de wat zwaardere rock ala muse dus bijvorobeeld. Maar veel britpop bandjes gebruiken weer gitaren met enkele elementen zoals die rechts en in je link. Als je toch echt meer een beetje die britpop kant opwil zou ik wel voor iets kiezen met enkele elementen. Muse kan je er altijd nog wel op spelen dat is het probleem niet. Waar je ook naar kan zoeken is een model met 1 humbucker bij de brug. En dan nog 2 enkele elementen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Mijn muzikale voorkeur gaat uit naar rock/pop (denk Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Muse. Voornamelijk Britse bandjes dus). En ik vertelde dit keer dat ik net een versterker had gekocht en dat ik nu een beetje aan het oriënteren was in de grote boze gitaar wereld.
De goede man vertelde mij dat je met de meeste gitaren altijd wel een leuke rock sound kan krijgen. (Akoestische en van die typische jazz gitaren buiten beschouwing gelaten.) Kwa uiterlijk val ik wel op de Strat's modellen vooral in het wit of zwart of blanke lak vind ik ze erg mooi. Maar ik denk dat ik eerst gewoon een 'leuk' gitaartje moet kopen, daarna kan ik altijd voor een ultiem geil modelletje gaan.
(Willekeurige voorbeeldjes)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dus ik heb een richting. Nu nog een bedrag.. Dat is het lastige. Voor 150,- heb je een leuk gitaartje, zeker voor een beginner. Maar mijn grootste vraag is, als ik bv zoiets koop Is dat dan wat?
Hey hey my my zoek ik vanavond ook even op, thnxquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:53 schreef Batsnek het volgende:
[..]
De meeste neil young nummers zijn erg leuk om te spelen; hey hey my my is bijvoorbeeld goed om je snelheid en nauwkeurigheid te oefenen.
Ik oefen zelf veel met stairway to heaven, omdat daar zoveel verschillende technieken inzitten.
Bestaan die?quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je muziekstilj ligt eigenlijk net op het randje van die 2 gitaren. De linker heeft 2 humbuckers (dubbele elementen) dat is goed voor de wat zwaardere rock ala muse dus bijvorobeeld. Maar veel britpop bandjes gebruiken weer gitaren met enkele elementen zoals die rechts en in je link. Als je toch echt meer een beetje die britpop kant opwil zou ik wel voor iets kiezen met enkele elementen. Muse kan je er altijd nog wel op spelen dat is het probleem niet. Waar je ook naar kan zoeken is een model met 1 humbucker bij de brug. En dan nog 2 enkele elementen.
Tsja, als ik 1.000,- uitgeef wordt het nog leuker. Maar ik snap je punt.quote:Meestal als je ietsje meer bijlegt zeg vanaf 200 euro heb je gelijk iets wat een stuk beter is. Onder de 200 verschilt de kwaliteit van die dingen echt enorm nog
zoek en gij zult vinden.quote:
rond de 500 euro heb je heel veel mooie gitaartjes, vooral in duitsland...quote:[..]
Tsja, als ik 1.000,- uitgeef wordt het nog leuker. Maar ik snap je punt.
Ja tuurlijk voor 1000 euro heb je altijd wel wat moois maar bij de gitaren onder de 200 euro heb je soms wel iets leuks maar soms is het ook helemaal kut. Blijft lastig in die prijsklasse. Vanaf 200 kom je een beetje in de regio dat je sowieso wel waar voor je geld hebtquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:09 schreef Goover het volgende:
[..]
Bestaan die?
[..]
Tsja, als ik 1.000,- uitgeef wordt het nog leuker. Maar ik snap je punt.
voordat ik het zelf kon: veel te langquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef Batsnek het volgende:
Behalve dat hey hey my my een schitterend nummer is, moet je akkoorden en fingerpicking met elkaar afwisselen. Ik ken zelf eigenlijk niet heel veel nummers die beide technieken heel goed met elkaar verweven, en dat is iets wat ik altijd wel wilde leren, dus daarom heb ik ook veel geoefend met dat nummer.
Een ander vraagje; hoelang hebben jullie erover gedaan om barréakkoorden onder de knie te krijgen? Ik ben zelf nu al een paar maandjes aan het kloten, en het gaat wel steeds beter. Maar toch blijf ik pijn in m'n duim houden ( zet zich af tegen de hals ), en merk ik dat mn vingers niet lenig genoeg zijn om een ingewikkeld barréakkoord te spelen.
Ik ken 't nummer wel, maar nog niet vanuit een zelf-speel-standpunt, k ga 'm zeker even opzoekenquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef Batsnek het volgende:
Behalve dat hey hey my my een schitterend nummer is, moet je akkoorden en fingerpicking met elkaar afwisselen. Ik ken zelf eigenlijk niet heel veel nummers die beide technieken heel goed met elkaar verweven, en dat is iets wat ik altijd wel wilde leren, dus daarom heb ik ook veel geoefend met dat nummer.
Daar ben ik ook nog mee bezig, alleen de F, Fm#, Bm, Cm#, Gm# lukken wel, maar hoe hoger hoe smaller de frets, hoe lastigerquote:Een ander vraagje; hoelang hebben jullie erover gedaan om barréakkoorden onder de knie te krijgen? Ik ben zelf nu al een paar maandjes aan het kloten, en het gaat wel steeds beter. Maar toch blijf ik pijn in m'n duim houden ( zet zich af tegen de hals ), en merk ik dat mn vingers niet lenig genoeg zijn om een ingewikkeld barréakkoord te spelen.
Tja, blijven oefenen, heeft me toen ik er eenmaal mee aan het oefenen was ongeveer 2 maand gekost.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:22 schreef Batsnek het volgende:
Ja ik kan het opschuiven van de A en E inmiddels wel goed. Maar als je bijvoorbeeld een C naar beneden opschuift, of een E7 dan moet je toch zo'n enorm kracht met je duim op die hals zetten wil je greep een beetje in balans blijven.
Maar ja, eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer; meer oefenen!
Gevonden: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0005856-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferListquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
zoek en gij zult vinden.
de yamaha 121D (of 121U?) heeft 2 humbuckers en 1 single coil.
maar een brug en nek element klinkt toch altijd anders, goed nadenken en veel in winkels uitproberen ishet enige wat ik je aan kan raden.
[..]
rond de 500 euro heb je heel veel mooie gitaartjes, vooral in duitsland...
Dat is toch meer een rock achtige gitaar dan zou ik als ik jou was toch voor die gitaar met 1 humbucker in de brug gaan en 2 losse elementen. Maar dat moet je natuurlijk zelf wetenquote:
Ja dat dacht ik al...quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is toch meer een rock achtige gitaar dan zou ik als ik jou was toch voor die gitaar met 1 humbucker in de brug gaan en 2 losse elementen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten
Geniale gitaar! Ik heb op een voorganger leren spelen en heb 'm nog steeds, kan me niet voorstellen dat ze er slechter op geworden zijn in de loop van de jarenquote:
nou met yamaha weet je het nooitquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Geniale gitaar! Ik heb op een voorganger leren spelen en heb 'm nog steeds, kan me niet voorstellen dat ze er slechter op geworden zijn in de loop van de jaren
Sterker nog: ik heb nog nooit een Yamaha in de handen gehad die NIET lekker speelde...quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:55 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb nog maar weinig gitaren van yamaha vast gehad die niet lekker speelde.
Hele avond Blackbird gespeeld en nu zijn m'n vingers even naar de klotequote:Op woensdag 9 januari 2008 15:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zoiets als Blackbird (Beatles)? Of is dat te simpel?
Je maakt het jezelf wel erg moeilijk op die manier, waarom speel je gewoon niet die 3de en 5de fret op de hoge e? Dat doe ik altijd.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:58 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Hele avond Blackbird gespeeld en nu zijn m'n vingers even naar de klote![]()
("Take these....")
e|----------(3)-------------(5)-----------------------------------------|
B|---5-------8-------7-------10---------8-----8---8-----8-----8---8-----|
G|-------0-------0-------0-------0----------0-------0-------0-------0---|
D|----------------------------------------------------------------------|
A|---3-------4-------5-------6----------7-------7-------6-------6-------|
E|----------------------------------------------------------------------|
Tricky eventjes, die 8/4 en 10/6, maar hij gaat nu in z'n geheel redelijk soepel
Morgen aan Neil Young
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | B|------------|------------|------------|-------------| G|------------|------------|--12-4-9-4--|-------------| D|--12-4-9-4--|--12-6-9-6--|------------|--14-7-11-7--| A|------------|------------|------------|-------------| E|------------|------------|------------|-------------| 4x 4x 4x 4x e|-------------|-------------|--15-9-12-9--|--12-5-9-5--| B|--15-7-12-7--|--15-9-12-9--|-------------|------------| G|-------------|-------------|-------------|------------| D|-------------|-------------|-------------|------------| A|-------------|-------------|-------------|------------| E|-------------|-------------|-------------|------------| 4x 4x 4x 4x e|-------------|-------------|--15-7-12-7--|--12-5-9-5--| B|--15-7-12-7--|--15-9-12-9--|-------------|------------| G|-------------|-------------|-------------|------------| D|-------------|-------------|-------------|------------| A|-------------|-------------|-------------|------------| E|-------------|-------------|-------------|------------| 4x 4x 4x 4x e|-------------|------------|--15-7-12-7--|--12-5-9-5--| B|--15-7-12-7--|--12-5-9-5--|-------------|------------| G|-------------|------------|-------------|------------| D|-------------|------------|-------------|------------| A|-------------|------------|-------------|------------| E|-------------|------------|-------------|------------| 4x 4x 4x 4x |
Zijn Mark Knopfler (Dire Straits) en Eric Clapton niet te doen qua fingerpicking?quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:58 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
("Take these....")
Tricky eventjes, die 8/4 en 10/6, maar hij gaat nu in z'n geheel redelijk soepel
Morgen aan Neil Young
Goeie vraag, dit was de populairste/best beoordeelde tab op UG, en dan leer ik 'm mezelf zo aanquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:23 schreef starla het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf wel erg moeilijk op die manier, waarom speel je gewoon niet die 3de en 5de fret op de hoge e? Dat doe ik altijd.
Geen ideequote:Op donderdag 10 januari 2008 07:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zijn Mark Knopfler (Dire Straits) en Eric Clapton niet te doen qua fingerpicking?
Als je even oefend dan
probeer dat stuk eens uit Van Halens Eruptionquote:Op donderdag 10 januari 2008 01:09 schreef Goover het volgende:
Ik heb net een beetje zitten klooien met:
[ code verwijderd ]
En ik moet zeggen, een redelijk simpel stukje om op te leren tappen.
Als je 'even' oefend is alles te doenquote:Op donderdag 10 januari 2008 07:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zijn Mark Knopfler (Dire Straits) en Eric Clapton niet te doen qua fingerpicking?
Als je even oefend dan
Ik speel die 3 en 5 op de hoge e, ipv de 8 en 10 (wat volgens mij gewoon raar getabt is)...quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:58 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
("Take these....")
Morgen aan Neil Young
check een album van een paar jaar terug:quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:29 schreef Jordy-B het volgende:
Of Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You (TAB)...
Zie Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You (Youtube) als je het origineel niet kent.
En voor de liefhebber kwam ik deze nog tegen: Jimmy Page's 20 Greatest Studio Solo's (Youtube)
Niemand die gaat leren tappen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:09 schreef Goover het volgende:
Ik heb net een beetje zitten klooien met:
[ code verwijderd ]
En ik moet zeggen, een redelijk simpel stukje om op te leren tappen.
't is inderdaad een redelijk simpel stukje, al krijg ik er wel stijve klauwen van...quote:
Anders ik wel, en mijn rechter schouder begon te protesteren van de vage houdingquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is inderdaad een redelijk simpel stukje, al krijg ik er wel stijve klauwen van...
Is ook een manier natuurlijk...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:49 schreef Jordy-B het volgende:
Oh, ik heb na een poosje gewoon de gitaar plat neergelegd (snaren bovenop, zeg maar)...
Ik ben niet zo van de occ's. Maar als ze in een winkel hangen, dan ben ik er miss nog wel voor te porren.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:19 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan even een blik tussen de occasions werpen... Er kan niet zoveel mis zijn met les paul-achtige modellen...
Geen pickguard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |