de cijfers zijn de frets; 1 is snaar op eerste fret indrukken, 2 op 2de fret etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:06 schreef Damzkieee het volgende:
TVP, heb vroeger gitaar gespeeld en hem heb nog staan. Ik moet er weer helemaal inkomen want ben alles vergeten. Hoe zat het ook weer met de tabs en de cijfers achter de noten ?(ik weet het, dit staat ook in de OP, maar ik moet een aanknopingspuntje hebben)
Bijna alles van Nirvanaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:09 schreef Petertjuhh het volgende:
Heeft iemand nog tips voor makkelijke nummers om wat akkoorden onder de knie te krijgen?
wat is je nick?quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:06 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Grappig, heb me er vanmiddag geregistreerd en geintroduceerd in het newbie-topic
Oasis gebruikt veel open akkoorden. Wonderwall, lets all make believe en morning glory bevoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:09 schreef Petertjuhh het volgende:
Heeft iemand nog tips voor makkelijke nummers om wat akkoorden onder de knie te krijgen?
keequote:
Goed luisterenquote:Op zondag 6 januari 2008 16:28 schreef junkiexp het volgende:
Ik speel nu 3 jaar gitaar maar puur voor de lol.
Akkoorden is allemaal geen probleem,alleen ik vind het wel moelijk om een een zelfde slag te spelen als er origineel in het nummer zit .
Iemand tips ?
acceptedquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:44 schreef starla het volgende:
[..]
kee
ik heb je ge-add, als je dat een probleem vindt moet je gewoon denyen
misschien moeten we maar een Fok-group beginnen daaro ofzo als er belangstelling voor is.
Lekker nummertjequote:Op zondag 6 januari 2008 22:23 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
accepted
eigenlijk zit ik vooral op UG op tabs n chords op te zoeken, er zijn daar op het forum ook wat topics voor met links voor beginners enzo, handig
zo zit ik nu al 2 dagen nonstop the needle and the damage done te spelen, heerlijk
http://www.ultimate-guita(...)_damage_done_tab.htm
Aa Cé Déééequote:Op zondag 6 januari 2008 22:35 schreef qu63 het volgende:
Ik heb net ontdekt dat smoke on the water een best simpel riffje heeft!
Heb net Guitar Pro 5.2 'gekocht', en meteen ff 55294 tabs erbij
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef starla het volgende:
[..]
Aa Cé Dééée
Aa Cé Dis Dééééé
Aa Cé Déééé, Cé Aaaaaa
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:48 schreef Dylanesque het volgende:
geef me even een dis en ik kan m ook
-edit- die tekst van deze moest dus in mn quote-post, ging ff iets fout
1 2 3 4 5 6 | 2---5---7------2---5---8---7--- 2---5---7------2---5---8---7--- 2---5---7------2---5---8---7--- 0---3---5------0---3---6---5--- 0---3---5------0---3---6---5--- |
goeie paintquote:Op zondag 6 januari 2008 23:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Barré in die open A-vorm doe je het makkelijkst op deze manier (paint ftw):
[ afbeelding ]
Ik heb em als:quote:Op zondag 6 januari 2008 23:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Barré in die open A-vorm doe je het makkelijkst op deze manier (paint ftw):
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 | -------------------------------------------------------------- 0---3---5------0---3---6---5------0---3---5------3---0---0 0---3---5------0---3---6---5------0---3---5------3---0---0 -------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------- |
Kan ook, is wel in een andere toonhoogte dan de A-C-D die net genoemd werd...quote:
1 2 3 4 5 6 | x---x---x------x---x---x---x--- x---x---x------x---x---x---x--- 0---3---5------0---3---6---5--- 0---3---5------0---3---6---5--- 0---3---5------0---3---6---5--- |
1 2 3 4 5 6 | 0---3---5------0---3---6---5---(wijsvinger) 1---4---6------1---4---7---6---(middelvinger) 2---5---7------2---5---8---7---(pink) 2---5---7------2---5---8---7---(ringvinger) 0---3---5------0---3---6---5---(duim of wijsvinger) |
Das ook de enige versie die mij lukt....maar ik ben ook een n00bquote:Op zondag 6 januari 2008 23:32 schreef qu63 het volgende:
Dan vond ik mijn versie toch makkelijker!
als n00b zijnde dus
En dan leer je 'm dus altijd fout aan...quote:Op zondag 6 januari 2008 23:25 schreef Jordy-B het volgende:
Zolang je niet met de plaat of iemand anders meespeelt, hoef je je eigenlijk niet zoveel aan te trekken van de toonhoogte...
1 2 3 4 5 6 | ----------------------------------------------------------- ----3---5----------3---6---5----------3---5------3--------- 5---3---5------5---3---6---5------5---3---5------3---5---5- 5--------------5------------------5------------------5---5- ----------------------------------------------------------- |
Het enige wat helpt is: oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.... Jammer maar helaasquote:Op maandag 7 januari 2008 09:32 schreef Damzkieee het volgende:
Na een dagje oefenen kan ik al wat pingelen (Anouk) en wat RHCP intro's. Alleen meerdere akkoorden achter elkaar (overpakken) lukt me nog slecht. Ook barré is wel erg lastig. Ik druk telkens maar 1 snaar aan, of er blijft een andere snaar hangen
Knocking on Heavens Door: http://www.ultimate-guita(...)heavens_door_crd.htmquote:Op maandag 7 januari 2008 10:22 schreef Damzkieee het volgende:
Zijn er nog makkelijke, bekende nummers die voor beginners goed te oefenen zijn?
Ziet er idd wel goed te doen uitquote:Op maandag 7 januari 2008 10:26 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Knocking on Heavens Door: http://www.ultimate-guita(...)heavens_door_crd.htm
Maakt voor eigen gebruikt toch niet zoveel uit...quote:Op maandag 7 januari 2008 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan leer je 'm dus altijd fout aan...
Officiëel gaat 'ie dus zo:
[ code verwijderd ]
![]()
Alleen dan dus een hele toon lagerquote:Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef starla het volgende:
[..]
Aa Cé Dééée
Aa Cé Dis Dééééé
Aa Cé Déééé, Cé Aaaaaa
Je zit alleen met het probleem dat als je eens met anderen wilt spelen, dat nooit goed gaat op die manier...quote:Op maandag 7 januari 2008 11:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maakt voor eigen gebruikt toch niet zoveel uit...
't is niet alsof je erg lang bezig bent om de goede versie te leren... 't zijn verdorie maar vier akkoorden.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je zit alleen met het probleem dat als je eens met anderen wilt spelen, dat nooit goed gaat op die manier...
Maar dat nummer ken ik niet, dan is het al weer een stuk lastiger, omdat je niet weet hoe het origineel moet klinkenquote:Op maandag 7 januari 2008 11:51 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ook niet moeilijk: http://www.ultimate-guita(...)een_the_rain_crd.htm
Da's waar in dit gevalquote:Op maandag 7 januari 2008 11:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is niet alsof je erg lang bezig bent om de goede versie te leren... 't zijn verdorie maar vier akkoorden.
http://www.youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKwquote:Op maandag 7 januari 2008 12:12 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Maar dat nummer ken ik niet, dan is het al weer een stuk lastiger, omdat je niet weet hoe het origineel moet klinken
Dat zijn allemaal wel dingen die het geld sowieso waard zijn en leuke thuis versterkertjes zijn. Waar je ook voor kan kijken is iets in de richting van een Toneport. Die sluit je via usb op je computer aan en dan kan je uit tig verschillende versterkers en effecten spelen en alles. Alles binnen handbereik dus en kan je gewoon over je stereo spelen. Nadeel is wel dat je dus een copmuter nodig hebt.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:45 schreef Goover het volgende:
Goed, een versterker vraag: Welke moet ik nemen?
Situatie:
Ik heb sinds vandaag gitaarles en mijn leraar heeft mij toch wel overtuigd dat het erg handig (bijna noodzakelijk) is om een versterker bij mijn gitaar te gebruiken. Ik wil graag rock/pop achtige nummer spelen. Nu ben ik eens gaan rondkijken in het grote boze versterker land en nu ben ik hopeloos verdwaald.
Mijn budget ligt onder de 200,- en het liefst rond de 150,-. Meer geld wil en kan ik nu niet uitgeven.
De volgende versterkers leken mij wel interessant:
Roland Cube 20X +- 160,-
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Orange CR15R Combo +- 125,-
[ afbeelding ]
VOX DA05 digitale gitaarversterker +- 139,-
[ afbeelding ]
Kan iemand mij een beetje helpen met mijn keuze?
Ja, heb ik ook naar zitten kijken, maar het kwam er toen op neer dat ik het niets vond. Met pech gaan vertragingen een rol spelen etc.. Ook wil ik niet altijd mijn pc aan hebben staan als ik gitaar ga spelen...quote:Op maandag 7 januari 2008 16:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal wel dingen die het geld sowieso waard zijn en leuke thuis versterkertjes zijn. Waar je ook voor kan kijken is iets in de richting van een Toneport. Die sluit je via usb op je computer aan en dan kan je uit tig verschillende versterkers en effecten spelen en alles. Alles binnen handbereik dus en kan je gewoon over je stereo spelen. Nadeel is wel dat je dus een copmuter nodig hebt.
Zit wel goed in je budget
[ afbeelding ]
Vertragingen heb je juist niet. Die krijg je door een slechte geluidskaart. En dit ding is als het ware een externe geluidskaart dan met alle functies er omheen. Maar als je inderdaad niet aan je computer vast wil zitten moet je het niet doenquote:Op maandag 7 januari 2008 16:04 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook naar zitten kijken, maar het kwam er toen op neer dat ik het niets vond. Met pech gaan vertragingen een rol spelen etc.. Ook wil ik niet altijd mijn pc aan hebben staan als ik gitaar ga spelen...
Ja, okee, maar de sustain is zo zwaar en de overgang tussen de noten is zo vloeiend dat het bijna klinkt als een ebow... En die zie ik 'm eigenlijk niet gebruiken.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijkt mij toch gewoon een gtiaar solo dan met niks bijzonders alleen vervorming eroverheen overdrive/distortion
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |