abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55891669
Het is wel een beetje doods hier.

Gisteren ben ik eindelijk eens nuttig geholpen in een gitaar winkel. Deze keer kreeg ik geen brak beginners dingetje aangeboden. Maar normale gitaren. Maar ik ben er voorlopig nog niet uit. Ik twijfel nog erg tussen de modellen en de prijsklasse.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:05:44 #152
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_55891758
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:00 schreef Goover het volgende:
Het is wel een beetje doods hier.

Gisteren ben ik eindelijk eens nuttig geholpen in een gitaar winkel. Deze keer kreeg ik geen brak beginners dingetje aangeboden. Maar normale gitaren. Maar ik ben er voorlopig nog niet uit. Ik twijfel nog erg tussen de modellen en de prijsklasse.
Vertel eens...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_55897888
Ik ben eigenlijk op zoek naar meer nummers om te oefenen/spelen, die met niet al te ingewikkelde fingerpicking toch vol en compleet klinken. Bijvoorbeeld die Needle and the Damage done die ik vorige pagina postte; doorlopende bassnaren, met ertussen en tegelijk hogere tonen voor de melodie/invulling van de ruimtes. Iemand een idee wat ik bedoel? Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een mooie tussenweg tussen simpel strummen en te ingewikkeld fingerpicken, waardoor het geheel net wat leuker klinkt
pi_55899100
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:27 schreef Dylanesque het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar meer nummers om te oefenen/spelen, die met niet al te ingewikkelde fingerpicking toch vol en compleet klinken. Bijvoorbeeld die Needle and the Damage done die ik vorige pagina postte; doorlopende bassnaren, met ertussen en tegelijk hogere tonen voor de melodie/invulling van de ruimtes. Iemand een idee wat ik bedoel? Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een mooie tussenweg tussen simpel strummen en te ingewikkeld fingerpicken, waardoor het geheel net wat leuker klinkt
Zoiets als Blackbird (Beatles)? Of is dat te simpel?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_55899180
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zoiets als Blackbird (Beatles)? Of is dat te simpel?
Nee dat is wel een beetje wat ik bedoel Zit nu op werk, maar ga 'm thuis eens proberen. Hij is zeker niet te simpel, ben maar een beginner
pi_55899650
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:05 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Vertel eens...
Mijn muzikale voorkeur gaat uit naar rock/pop (denk Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Muse. Voornamelijk Britse bandjes dus). En ik vertelde dit keer dat ik net een versterker had gekocht en dat ik nu een beetje aan het oriënteren was in de grote boze gitaar wereld.

De goede man vertelde mij dat je met de meeste gitaren altijd wel een leuke rock sound kan krijgen. (Akoestische en van die typische jazz gitaren buiten beschouwing gelaten.) Kwa uiterlijk val ik wel op de Strat's modellen vooral in het wit of zwart of blanke lak vind ik ze erg mooi. Maar ik denk dat ik eerst gewoon een 'leuk' gitaartje moet kopen, daarna kan ik altijd voor een ultiem geil modelletje gaan.

(Willekeurige voorbeeldjes)

Dus ik heb een richting. Nu nog een bedrag.. Dat is het lastige. Voor 150,- heb je een leuk gitaartje, zeker voor een beginner. Maar mijn grootste vraag is, als ik bv zoiets koop Is dat dan wat?
pi_55899861
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:27 schreef Dylanesque het volgende:
De meeste neil young nummers zijn erg leuk om te spelen; hey hey my my is bijvoorbeeld goed om je snelheid en nauwkeurigheid te oefenen.

Ik oefen zelf veel met stairway to heaven, omdat daar zoveel verschillende technieken inzitten.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:02:55 #158
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_55900081
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:44 schreef Goover het volgende:

[..]

Mijn muzikale voorkeur gaat uit naar rock/pop (denk Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Muse. Voornamelijk Britse bandjes dus). En ik vertelde dit keer dat ik net een versterker had gekocht en dat ik nu een beetje aan het oriënteren was in de grote boze gitaar wereld.

De goede man vertelde mij dat je met de meeste gitaren altijd wel een leuke rock sound kan krijgen. (Akoestische en van die typische jazz gitaren buiten beschouwing gelaten.) Kwa uiterlijk val ik wel op de Strat's modellen vooral in het wit of zwart of blanke lak vind ik ze erg mooi. Maar ik denk dat ik eerst gewoon een 'leuk' gitaartje moet kopen, daarna kan ik altijd voor een ultiem geil modelletje gaan.

(Willekeurige voorbeeldjes)
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Dus ik heb een richting. Nu nog een bedrag.. Dat is het lastige. Voor 150,- heb je een leuk gitaartje, zeker voor een beginner. Maar mijn grootste vraag is, als ik bv zoiets koop Is dat dan wat?
Je muziekstilj ligt eigenlijk net op het randje van die 2 gitaren. De linker heeft 2 humbuckers (dubbele elementen) dat is goed voor de wat zwaardere rock ala muse dus bijvorobeeld. Maar veel britpop bandjes gebruiken weer gitaren met enkele elementen zoals die rechts en in je link. Als je toch echt meer een beetje die britpop kant opwil zou ik wel voor iets kiezen met enkele elementen. Muse kan je er altijd nog wel op spelen dat is het probleem niet. Waar je ook naar kan zoeken is een model met 1 humbucker bij de brug. En dan nog 2 enkele elementen.
Meestal als je ietsje meer bijlegt zeg vanaf 200 euro heb je gelijk iets wat een stuk beter is. Onder de 200 verschilt de kwaliteit van die dingen echt enorm nog
pi_55900090
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:53 schreef Batsnek het volgende:

[..]

De meeste neil young nummers zijn erg leuk om te spelen; hey hey my my is bijvoorbeeld goed om je snelheid en nauwkeurigheid te oefenen.

Ik oefen zelf veel met stairway to heaven, omdat daar zoveel verschillende technieken inzitten.
Hey hey my my zoek ik vanavond ook even op, thnx Van Stairway to heaven kan ik het introotje al maar dan zonder de lage snaren erbij, dus puur de melodie zegmaar. Die moet ik binnenkort ook eens verder leren
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:09:25 #160
125915 Dribbel_
pi_55900236

Met zoiets kan je in jouw muziekstijl dan best een hoop
pi_55900240
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je muziekstilj ligt eigenlijk net op het randje van die 2 gitaren. De linker heeft 2 humbuckers (dubbele elementen) dat is goed voor de wat zwaardere rock ala muse dus bijvorobeeld. Maar veel britpop bandjes gebruiken weer gitaren met enkele elementen zoals die rechts en in je link. Als je toch echt meer een beetje die britpop kant opwil zou ik wel voor iets kiezen met enkele elementen. Muse kan je er altijd nog wel op spelen dat is het probleem niet. Waar je ook naar kan zoeken is een model met 1 humbucker bij de brug. En dan nog 2 enkele elementen.
Bestaan die?
quote:
Meestal als je ietsje meer bijlegt zeg vanaf 200 euro heb je gelijk iets wat een stuk beter is. Onder de 200 verschilt de kwaliteit van die dingen echt enorm nog
Tsja, als ik 1.000,- uitgeef wordt het nog leuker. Maar ik snap je punt.
pi_55900264
Behalve dat hey hey my my een schitterend nummer is, moet je akkoorden en fingerpicking met elkaar afwisselen. Ik ken zelf eigenlijk niet heel veel nummers die beide technieken heel goed met elkaar verweven, en dat is iets wat ik altijd wel wilde leren, dus daarom heb ik ook veel geoefend met dat nummer.

Een ander vraagje; hoelang hebben jullie erover gedaan om barréakkoorden onder de knie te krijgen? Ik ben zelf nu al een paar maandjes aan het kloten, en het gaat wel steeds beter. Maar toch blijf ik pijn in m'n duim houden ( zet zich af tegen de hals ), en merk ik dat mn vingers niet lenig genoeg zijn om een ingewikkeld barréakkoord te spelen.
pi_55900301
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:09 schreef Goover het volgende:

[..]

Bestaan die?
zoek en gij zult vinden.
de yamaha 121D (of 121U?) heeft 2 humbuckers en 1 single coil.
maar een brug en nek element klinkt toch altijd anders, goed nadenken en veel in winkels uitproberen ishet enige wat ik je aan kan raden.
quote:
[..]

rond de 500 euro heb je heel veel mooie gitaartjes, vooral in duitsland...
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:12:47 #164
125915 Dribbel_
pi_55900306
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:09 schreef Goover het volgende:

[..]

Bestaan die?
[..]

Ja tuurlijk voor 1000 euro heb je altijd wel wat moois maar bij de gitaren onder de 200 euro heb je soms wel iets leuks maar soms is het ook helemaal kut. Blijft lastig in die prijsklasse. Vanaf 200 kom je een beetje in de regio dat je sowieso wel waar voor je geld hebt
pi_55900333
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef Batsnek het volgende:
Behalve dat hey hey my my een schitterend nummer is, moet je akkoorden en fingerpicking met elkaar afwisselen. Ik ken zelf eigenlijk niet heel veel nummers die beide technieken heel goed met elkaar verweven, en dat is iets wat ik altijd wel wilde leren, dus daarom heb ik ook veel geoefend met dat nummer.

Een ander vraagje; hoelang hebben jullie erover gedaan om barréakkoorden onder de knie te krijgen? Ik ben zelf nu al een paar maandjes aan het kloten, en het gaat wel steeds beter. Maar toch blijf ik pijn in m'n duim houden ( zet zich af tegen de hals ), en merk ik dat mn vingers niet lenig genoeg zijn om een ingewikkeld barréakkoord te spelen.
voordat ik het zelf kon: veel te lang
de pijn in je duim: minder kracht zetten, merk je vanzelf dat het minder zeer doet. (anders actie verlagen van de snaren)
en om je vingers leniger te krijgen is ook maar 1 oplossing: oefenen
pi_55900393
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef Batsnek het volgende:
Ik ken 't nummer wel, maar nog niet vanuit een zelf-speel-standpunt, k ga 'm zeker even opzoeken
quote:
Daar ben ik ook nog mee bezig, alleen de F, Fm#, Bm, Cm#, Gm# lukken wel, maar hoe hoger hoe smaller de frets, hoe lastiger
pi_55900505
Ja ik kan het opschuiven van de A en E inmiddels wel goed. Maar als je bijvoorbeeld een C naar beneden opschuift, of een E7 dan moet je toch zo'n enorm kracht met je duim op die hals zetten wil je greep een beetje in balans blijven.

Maar ja, eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer; meer oefenen!
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:27:01 #168
201229 DJKiwi
Whaazzaaaa!
pi_55900585
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:22 schreef Batsnek het volgende:
Ja ik kan het opschuiven van de A en E inmiddels wel goed. Maar als je bijvoorbeeld een C naar beneden opschuift, of een E7 dan moet je toch zo'n enorm kracht met je duim op die hals zetten wil je greep een beetje in balans blijven.

Maar ja, eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer; meer oefenen!
Tja, blijven oefenen, heeft me toen ik er eenmaal mee aan het oefenen was ongeveer 2 maand gekost.
Wat je kan doen is een beetje met je arm tegen de kast aan drukken, dan komt er minder kracht van je duim af.
pi_55900668
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:12 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

zoek en gij zult vinden.
de yamaha 121D (of 121U?) heeft 2 humbuckers en 1 single coil.
maar een brug en nek element klinkt toch altijd anders, goed nadenken en veel in winkels uitproberen ishet enige wat ik je aan kan raden.
[..]

rond de 500 euro heb je heel veel mooie gitaartjes, vooral in duitsland...
Gevonden: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0005856-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:33:34 #170
125915 Dribbel_
pi_55900723
quote:
Dat is toch meer een rock achtige gitaar dan zou ik als ik jou was toch voor die gitaar met 1 humbucker in de brug gaan en 2 losse elementen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten
pi_55900804
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:33 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat is toch meer een rock achtige gitaar dan zou ik als ik jou was toch voor die gitaar met 1 humbucker in de brug gaan en 2 losse elementen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten
Ja dat dacht ik al...

Straks maar even langs de muziek winkel om te kijken.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:48:26 #172
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55901117
quote:
Geniale gitaar! Ik heb op een voorganger leren spelen en heb 'm nog steeds, kan me niet voorstellen dat ze er slechter op geworden zijn in de loop van de jaren
Don't let my username fool you...
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:47:15 #173
201229 DJKiwi
Whaazzaaaa!
pi_55905441
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Geniale gitaar! Ik heb op een voorganger leren spelen en heb 'm nog steeds, kan me niet voorstellen dat ze er slechter op geworden zijn in de loop van de jaren
nou met yamaha weet je het nooit
pi_55907490
ik heb nog maar weinig gitaren van yamaha vast gehad die niet lekker speelde.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:56:52 #175
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55907543
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:55 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb nog maar weinig gitaren van yamaha vast gehad die niet lekker speelde.
Sterker nog: ik heb nog nooit een Yamaha in de handen gehad die NIET lekker speelde...
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')