Neuh. Onzin. Totaal onzinnig.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De vrije markt werkt prima. Ik vind het eerder kinderlijk naief dat je denkt een overheid nodig te hebben om triviale dingen voor je op te lossen. Ben je zo murw geslagen door ons sociaal democratische systeem?
Waarom wil je dan een overheid als je dingen zelf op kan (laten) lossen?quote:Op donderdag 27 december 2007 16:46 schreef Monidique het volgende:
Neuh. Onzin. Totaal onzinnig.
Ja maar niet hoe tot die samenleving te komen.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:39 schreef du_ke het volgende:
De invoering van een compleet andere inrichting van de samenleving op basis van een boekje, lijkt me reuze vergelijkbaar.
Hoezo? Een overheid is geen statisch iets, heeft op dit moment namelijk de drang om te groeien en doet dat ook al ruim een eeuw. Een overheid kan dus ook inkrimpen en voor mijn streven heb je alleen een meerderheid van de kiezers nodig, dat die er op dit moment niet is betekend niet dat die er nooit zou komen.quote:Ook jouw streven is al vrij onhaalbaar.
Ik wil geen overheid, ik reageer op de libertarische utopische ideeen van jou (en anderen). Maar dan ga je het plots weer over mij en mijn afhankelijkheid van de overheid hebben, en dat vind ik best wel een zwaktebod.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom wil je dan een overheid als je dingen zelf op kan (laten) lossen?
Dat maakt niet zo heel veel uit, de kern is goed vergelijkbaar.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar niet hoe tot die samenleving te komen.
[..]
[..]
Ok voorlopigvrij onhaalbaar dusquote:Hoezo? Een overheid is geen statisch iets, heeft op dit moment namelijk de drang om te groeien en doet dat ook al ruim een eeuw. Een overheid kan dus ook inkrimpen en voor mijn streven heb je alleen een meerderheid van de kiezers nodig, dat die er op dit moment niet is betekend niet dat die er nooit zou komen.
haha ja maar het is z'n enige argument voor het libertarisme. Dus je mot watquote:Op donderdag 27 december 2007 16:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik wil geen overheid, ik reageer op de libertarische utopische ideeen van jou (en anderen). Maar dan ga je het plots weer over mij en mijn afhankelijkheid van de overheid hebben, en dat vind ik best wel een zwaktebod.
quote:Op donderdag 27 december 2007 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha ja maar het is z'n enige argument voor het libertarisme. Dus je mot wat.
Jij zegt dat het zonder overheid niet gaat werken. Ik vraag mij dan af waarom jij denkt dat het zonder overheid niet gaat werken.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:49 schreef Monidique het volgende:
Ik wil geen overheid, ik reageer op de libertarische utopische ideeen van jou (en anderen). Maar dan ga je het plots weer over mij en mijn afhankelijkheid van de overheid hebben, en dat vind ik best wel een zwaktebod.
"Lijkt mij ook. Libertarisme en communisme zijn 't zelfde soort utopieen."quote:Op donderdag 27 december 2007 16:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij zegt dat het zonder overheid niet gaat werken. Ik vraag mij dan af waarom jij denkt dat het zonder overheid niet gaat werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |