abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2008 @ 11:35:15 #201
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56173132
Floria welkom (helaas)!
Diaan aan de accupunctuur, het klinkt ook mij wel logisch in de oren en ik hoop dat het goed gaat helpen!
En miss_sly nog een ronde clomid en dan hopelijk geen IUI nodig!

Alweer een tijdje hier niet geweest, wel soms bijgelezen, soms ook niet vermijding denk ik, ik denk nog steeds zal het niet nog 'gewoon' lukken zwanger te worden?. Maar nu kom ik me toch echt weer melden, ik kom er ook niet meer omheen zelfs...
Gisteren heb ik nl. een uitgangsecho gehad voor de eerste IUI poging. Mijn baarmoeder zag er netjes uit, hij was iets gekanteld, maar dat is helemaal niet erg. Wel zag de fertiliteitsverloskundige (wat een woord ) ws. 1 poliep (was niet helemaal duidelijk) maar ze dacht niet dat dit kwaad kon. We mogen dus gewoon beginnen met clomid te slikken (vanavond de 1e) en mocht het nu niet raak zijn dan krijgen we volgende maand een echo waarbij ik eerst water in mijn baarmoeder krijg gespoten, dan kunnen ze die poliep beter bekijken.
Ook heeft ze mijn baarmoederslijmvlies opgemeten, dat was nog mooi dik (0,5 mm) wat inhield dat ik nog flink aan het menstrueren was (ja echt? ) en links zaten er 4 of 5 folikels en rechts 3. Dat vond ze een nette score.
Nu mag ik donderdag me weer melden voor een echo. Het is flink vroeg in mijn cyclus, maar omdat mijn cyclus zo kort is en nu met de clomid erbij enzo wil ze me goed in de gaten houden.
Zo een heel verhaal, maar ik moet zeggen dat ik nu wel erg blij ben dat ze me helemaal goed in de gaten houden!
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 20 januari 2008 @ 11:52:03 #202
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56173448
heee Miepes, helaas welkom terug, maar idd je kunt er niet meer omheen...

Wel fijn dat je het allemaal weet hoe het nu zit... en heel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. Spannend hoor.
Make love, not war ☮
  zondag 20 januari 2008 @ 13:57:34 #203
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_56176612
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:33 schreef Tally het volgende:
Maandag ben ik nog thuis en dinsdag wil ik eigenlijk weer gaan werken.. Maar ik kijk even hoe ik me maandag voel..
Hoewel ik vandaag niet meer dan afstoffen en afsoppen heb gedaan voel ik wel dat ook dat teveel was
En dan wil jij gaan werken? Nou... als ik jou zo hoor, kun je misschien toch maar beter een tijdje thuis blijven, ook al voel je je maandag misschien wel weer redelijk... neem niet te snel te veel hooi op je vork, he?

Marie, het is inderdaad fijn dat ze je extra in de gaten houden... eindelijk heb je dan ook het gevoel dat je niet steeds maar aan hoeft te blijven modderen, tenminste.. dat heb k zo ervaren... Ik hoop dat je geen last hebt van de Clomid.

Hier gaat alles z'n gangetje. Zit inmiddels alweer op dag 12, en ik heb vreselijk veel last van wappertjes... , niet fijn... maar het is niet anders. Sinds kort ben ik er overuit dat ik toch ook wel snel emotioneel ben, zet een programma als 'hart in aktie' aan en ik jank haast aan één stuk door. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan, maar door onder andere het verhaal van Miss_Sly (dat jij ook zo emotioneel of opvliegerig kan zijn) had ik zoiets van 'goh... volgens mij heb ik er toch meer last van dan ik dacht'. Ach, het is allemaal voor het goede doel, zeg maar.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 17:55:32 #204
5428 crew  miss_sly
pi_56203783
http://www.nu.nl/news/140(...)ns_zwangerschap.html

Het lijstje van dingen die niet goed zijn, wordt langer en langer

Dat is dus: geen sigaretten, geen alcohol, geen koffie, geen filet, geen ander lekker rood vlees, geen sushi, geen drop...nog aanvullingen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 januari 2008 @ 18:48:26 #205
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56204994
Geen leven?

Ha Marie, ik volgende je al (weer) bij wachten op het 2e streepje en het is gewoon kl*te dat je weer hier 'moet' buurten. Ik hoop dat je zeer snel weer kan verhuizen!

Overmorgen is d day voor mij en ik heb alleen maar last van 'zware' borsten en verder niets terwijl ik anders een hele rits van pms klachten heb. Vandaag was mijn temp 36,7 na 2x 36,9 dus als deze trend zich morgen weer doorzet dan weet ik hoe laat het is. Ik ben opeens zó klaar met dat gewacht.
Ik ben ook klaar metr alle mensen die vragen of ik zwanger ben 'je bent ronder in je gezicht' of zoals vandaag 'je bent een grote meid geworden' dat valt reuze mee en het komt door de Clomid, lul. Maar ja dat zeg ik dan weer niet en roep vrolijk dat zij dan iets weten wat ik niet weet en dat het het goede leven is.

Wééé ik heb zin om een potje te janken én te roken en dat terwijl ik gestopt ben.

/ziekmodus/uit
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 18:56:45 #206
5428 crew  miss_sly
pi_56205183
Och Floria, een beetje zeiken mag iedereen hier op zijn tijd hoor
Dat is helaas wel iets dat bij het hele traject komt kijken als het allemaal niet op de gewone manier gaat.

Als je temp morgen weer verder daalt, is dat inderdaad een duidelijk teken dat je menstruatie eraan komt en het niet gelukt is. Ik denk wel dat je dan kunt concluderen dat je een eisprong hebt gehad! Dat zou dan iig een goed iets zijn, ook al zou je natuurlijk liever willen dat het dan ook nog eens zou lukken.

Dat temperaturen, doe je dat iedere dag op dezelfde tijd voor je uit bed gaat en op dezelfde manier? Dat is de enige manier om een betrouwbare curve te krijgen.

Ik hoop toch voor je dat het wel gelukt is, hoor
  maandag 21 januari 2008 @ 19:08:46 #207
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56205465
Yep, ik doe dat trouw elke dag op de juiste manier. God, alleen al daarom hoop ik dat het nu raak is. Ik kan blind mijn termometer vinden en op de juiste plek stoppen en dan wachten op het piepje, kijken, noteren, verder slapen (op goede dagen!)

Ik hoop ook dat het raak, voor iedereen hier. Wat een ongelovelijk heftig proces is dit toch soms. Bah.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_56205699
Miss_sly, ik ben pas echt gaan opletten met eten en drinken toen het echt raak was. Roken moest ik mee stoppen bij de ivf, dat was een eis. Maar verder heb ik echt mn biertje of wijntje laten staan hoor. Je weet toch niet hoelang je in de molen zit. Is het in 1 keer raak, ja dan is het makkelijk om te zeggen dat je niets ongezonds hebt gedaan. Maar na 2 jaar... of zelfs nog langer... Dat is niet te doen hoor.

Wat wel raar was, ik werd zwanger toen ik aan het dieeten was. Ik was echt net een maandje bezig om alle hormoonkiloos eraf te krijgen. Ik ging heel anders eten, heel regelmatig en met veel groente en fruit. Natuurlijk kan ik niet zeggen, dat was het... Maar misschien....

Verder iedereen, dikke zoen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 19:20:44 #209
5428 crew  miss_sly
pi_56205762
Ticootje, op zich heb je daar wel gelijk in, maar ik vind dat ik dit jaar gewoon wat meer mijn best moet doen om de omstandigheden iedere poging goed te maken.
Dat wil zeggen dat ik vanaf de clomid die cyclus niet rook, drink, filet eet, rauw vlees en rauwe vis en dat ik nu dus ook de koffie in die periode laat staan. op het moment dat ik weet dat het niet gelukt is, doe ik die dingen weer allemaal wel, maar tijdens gewoon niet. Just in case enzo
pi_56208633
nou, weet je? Ik rook niet, drink niet, eet geen rauw vlees/vis, drink geen koffie... en toch nog steeds niet zwanger.

Ze moeten gewoon wat te zeuren hebben! Ik ken zat mensen die wel roken, drinken en al het andere doen wat slecht zou zijn voor je vruchtbaarheid en die raken wel (redelijk) snel zwanger... dusse... ik geloof daar niet zo in.

Zo, ik heb gesproken...
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 21:31:39 #211
5428 crew  miss_sly
pi_56208873
Het gaat ook niet om zwanger raken, maar wat je niet moet doen als je zwanger bent
  maandag 21 januari 2008 @ 22:47:33 #212
114177 Diaan73
pi_56210933
miss_sly jij houdt daar dus elke maand de tweede helft van je cylcus aan/rekening mee? Vroeger deden vrouwen van alles en ging alles ook goed. Soms vind ik deze maatschappij erg betuttelend aan het worden.

Het is toch prima dat je met al die dingen stopt op het moment dat je weet dat het raak is... dat is volgens mij nog vroeg genoeg.

Een miskraam krijgen, is volgens mij vaak ook genetisch bepaald en soms gewoon stomme pech.

Trouwens mijn collega las vandaag in de spits dat de resultaten van een IVF-behandeling steeds beter zijn... dat is positief nieuws...

Morgenvroeg trouwens om 8 uur weer naar acupunctuur.. volgens mij komt mijn eisprong eraan.. heb wat slijm vandaag..

[ Bericht 10% gewijzigd door Diaan73 op 21-01-2008 23:01:21 ]
Make love, not war ☮
pi_56213313
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:47 schreef Diaan73 het volgende:
miss_sly jij houdt daar dus elke maand de tweede helft van je cylcus aan/rekening mee? Vroeger deden vrouwen van alles en ging alles ook goed. Soms vind ik deze maatschappij erg betuttelend aan het worden.
het wordt toch niet door de maatschappij opgelegd? als er nieuwe kennis is over hoe je risico's kunt verkleinen is 't toch goed dat ze dat bekend maken? vervolgens ben je vrij om daarop je keuzes te baseren.
quote:
Het is toch prima dat je met al die dingen stopt op het moment dat je weet dat het raak is... dat is volgens mij nog vroeg genoeg.
ja volgens jou. maar volgens recent onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat alcohol dus wel al op een eerder moment verschil maakt.
ik vind 't hartstikke knap van je miss_sly. al weet ik ook niet of ik 't zo strikt zou kunnen aanpakken.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:24:56 #214
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56216387
Ik ben wel gestopt met roken, ik vond het niet kunnen om te beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen en door te blijven roken terwijl dit de vruchtbaarheid kan verminderen.
Ik ben niet gestopt met drinken, wel blijk ik min of meer bewust hoe dichter ik tegen mijn menstruatie aan zit, minder te drinken. Dus dat is dan een glas of twee per week, als ik uit eten ga dan misschien iets meer maar bij feestjes ben ik de Bob.
Koffie drink ik sporadisch, thee wel, vlees eet ik niet, verboden kazen lust ik vaak niet, sushi is héérlijk maar eet ik niet vaak dus ja...
Ik probeer niet te krampachtig te doen op dit moment, het kan nog een poos duren voor het raak is en ik heb heel sterk dat ik mijn leven niet 'on hold' wil zetten.

Even wat anders: mijn temp was vandaag weer 0.2 hoger. Gaat de goede kant op!
  Moderator dinsdag 22 januari 2008 @ 09:47:26 #215
5428 crew  miss_sly
pi_56217426
Diaan, hoe was de accupunctuur?

Floria, toch weer omhoog die temp...spannend!

Wat betreft leefgewoonten: ik moet op dag 5-9 clomid slikken. Ergens gedurende die dagen (afhankelijk van onze agenda, hebben we nog een feestje, een etentje) stop ik met roken, drinken, filet, etc, en de volgende keer dus ook met koffie. Dat hou ik vol tot ik ongesteld ben of dat ik aan mijn temperatuur merk dat er geen eisprong is geweest, zoals afgelopen maand. Dan ga ik al die dingen weer wel doen, tot de volgende ronde.

Voor mij werkt het. En vergeet niet dat het maar een jaartje is voor mij. Misschien wat langer, maar het wordt zeker geen jaaaaren meer. En dat jaartje moet ik het zo vol kunnen houden, lijkt me. En dat jaartje vind ik dat ik er iets meer moeite in mag steken om de omstandigheden iedere poging zo optimaal mogelijk te maken. En op deze manier doe ik dat wel, maar niet zodanig dat ik alle dingen die ik graag eet, drink of doe helemaal niet mag.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:45:43 #216
114177 Diaan73
pi_56220079
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:14 schreef bixister het volgende:

[..]

het wordt toch niet door de maatschappij opgelegd? als er nieuwe kennis is over hoe je risico's kunt verkleinen is 't toch goed dat ze dat bekend maken? vervolgens ben je vrij om daarop je keuzes te baseren.
[..]
Natuurlijk ben je altijd vrij... maar toch als de "maatschappij" iets vindt, zijn mensen sneller geneigd zich daar wat van aan te trekken en iets te doen of niet, omdat de "maatschappij" dat "zo" vindt.
quote:
ja volgens jou. maar volgens recent onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat alcohol dus wel al op een eerder moment verschil maakt.
ik vind 't hartstikke knap van je miss_sly. al weet ik ook niet of ik 't zo strikt zou kunnen aanpakken.
Weetje ik word soms een beetje moe van al die onderzoeken... de ene keer is dit goed (en bewezen) en de andere dat goed (en bewezen). Ik weet niet meer welk onderzoek je nu wel moet geloven. Nu bijv. dat elke dag seks goed zou zijn, terwijl sommige gynaecologen zeggen om de dag seks en als je zaad moet inleveren je 3 tot 5 dagen geen seks daarvoor mag hebben. Wat is nou waar? De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ik wil miss_sly niet afvallen, integendeel zelfs. Ik vind het ook erg knap van haar dat ze dat doet, maar ik heb voor mezelf gewoon vraagtekens of dat wat ze allemaal doet de moeite waard is. Ik zie genoeg vrouwen om me heen die nog roken of drinken als ze nog niet weten dat ze zwanger zijn en die ook gezonde kinderen krijgen. Ik heb meer het gevoel dat het je gegund is of niet... misschien denk ik ook wel te simpel of te wazig. Maar iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En ik denk dat miss_sly vooral doet wat ZIJ denkt dat goed voor haar is.

miss_sly acupunctuur ging goed, heb heel veel naalden in me gehad. De Yang (staat voor warmte, beweging)moet nu wat meer de overhand gaan krijgen om het eitje goed in de baarmoeder te krijgen en de omstandigheden goed te maken en te houden. Ik heb nu ook een aantal vragen gesteld en is me een aantal dingen wat duidelijker geworden. Volgende week weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Diaan73 op 22-01-2008 12:07:00 ]
Make love, not war ☮
pi_56220722
Wat al het gezond zijn betreft... Ik ben zo vaak vreselijk boos geworden dat er dus ook vrouwen zijn die zwaar aan de alcohol of drugs zitten die gewoon zwanger worden... Of meisjes van 13/14...
Ik vond dat zo vreselijk oneerlijk! (nog steeds)

Zwanger worden blijft gewoon een mysterie... We zullen nooit weten wat het nou was dat het die ene keer raak was. In totaal zijn er bij mij 12 embryo's teruggeplaatst. Allemaal van prima kwaliteit, alleen de laatste niet... Het ligt gewoon allemaal zo gecompliceerd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 22 januari 2008 @ 12:28:59 #218
5428 crew  miss_sly
pi_56221150
Ik vind het niet oneerlijk. Zo zit het leven nou eenmaal in elkaar. En hoe graag iemand ook een kind wil, maakt uiteindelijk niet uit. Zwanger worden en blijven is een vanzelfsprekend iets, maar ontzettend complex.

Ik doe het op deze manier omdat het voor mij goed voelt. Ik ben het ook best met Diaan eens dat er zoveel onderzoeken zijn met evenzovele resultaten die echt niet allemaal hetzelfde zeggen. Ik kijk naar de logica (voor mijn gevoel) en kijk dan waar ik me prettig bij voel. Ik kan me er iets bij voorstellen dat alcohol, tabak, caffeine minder goed zijn als je zwanger bent, dus wil ik daar rekening mee houden.
Diaan gaat naar accupuntuur.
Iemand anders doet er homeopathie bij.
Een ander doet reiki.
Een ander volgt een volledig dieet dat goede resultaten zou boeken.
Iemand doet helemaal niets tot de positieve test.

Ik probeer het dit jaar op deze manier te doen. En dan vind ik eigenlijk al dat ik het met het roken niet helemaal goed doe, want eigenlijk gevoelsmatig zou ik moeten stoppen op dag 1 van de cyclus, maar dat is me dan weer net te zwaar
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:42:04 #219
114177 Diaan73
pi_56221455
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet oneerlijk. Zo zit het leven nou eenmaal in elkaar. En hoe graag iemand ook een kind wil, maakt uiteindelijk niet uit. Zwanger worden en blijven is een vanzelfsprekend iets, maar ontzettend complex.

Ik doe het op deze manier omdat het voor mij goed voelt. Ik ben het ook best met Diaan eens dat er zoveel onderzoeken zijn met evenzovele resultaten die echt niet allemaal hetzelfde zeggen. Ik kijk naar de logica (voor mijn gevoel) en kijk dan waar ik me prettig bij voel. Ik kan me er iets bij voorstellen dat alcohol, tabak, caffeine minder goed zijn als je zwanger bent, dus wil ik daar rekening mee houden.
Diaan gaat naar accupuntuur.
Iemand anders doet er homeopathie bij.
Een ander doet reiki.
Een ander volgt een volledig dieet dat goede resultaten zou boeken.
Iemand doet helemaal niets tot de positieve test.

Ik probeer het dit jaar op deze manier te doen. En dan vind ik eigenlijk al dat ik het met het roken niet helemaal goed doe, want eigenlijk gevoelsmatig zou ik moeten stoppen op dag 1 van de cyclus, maar dat is me dan weer net te zwaar
Heel duidelijk hoor Zoals ik al zei, is dit voor jou de manier waarop je het wilt doen en dat is gewoon prima. De manier waarop is voor iedereen anders, maar wel allemaal met hetzelfde doel halen en dat is zwanger worden!! Hopelijk gaat het ons allemaal lukken dat doel te halen!! Dat is wat telt.
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 23 januari 2008 @ 17:57:27 #220
5428 crew  miss_sly
pi_56255132
En om bij het onderwerp te blijven, weer een onderzoek met bijbehorende uitkomst.

http://www.nu.nl/news/140(...)echte_leefstijl.html
pi_56268551
Dit onderzoek lijkt me niks nieuws, iedereen weet dat je beter niet kan roken en gewoon gezond kan leven en bijvoorbeeld beter geen overgewicht kan hebben. Maar ik denk dat iedereen het hier ook wel mee eens is

De onderzoeken waar Diaan denk ik meer op doelt (toch??) zijn degene waar in staat dat je van alles 'niet mag' als je zwanger wilt worden, geen koffie, geen cola, geen pijstillers etc etc. Ik ben van mening dat met mate nuttigen van dit soort dingen helmaal geen kwaad kan, dat lijkt me zelfs beter dan heel paranoia proberen zo goed en zo gezond mogelijk te leven om maar vooral zo snel mogelijk zwanger te worden, dan ben je er echt elke seconde van de dag mee bezig, dat levert weer strees op en dat schijnt toch ook niet echt gunstig te werken. Dan kan je beter af en toe gewoon een kopje koffie drinken

Waarmee ik helemaal niet zeg dat jij (of iemand anders hier) er paranoia mee omgaat hoor Miss_Sly! Ik blijf erbij dat iedereen moet doen waar die zich zelf goed bij voelt, en die grens ligt voor iedereen weer anders! En ik vind het ook knap als jij de tweede helft van je cyclus met zoveel dingen rekening kan houden. Ik vind het al veel moeite om foliumzuur te gaan slikken als ik denk dat er een kans bestaat Maar ik ben het wel eens met Diaan dat we ons niet door de maatschappij allerlei dingen moeten laten opdringen, maar gelukkig hebben we allemaal zelf hersentjes gekregen waarmee we onze eigen beslissingen kunnen afwegen
moi moi het leven is mooi
pi_56269045
Nogmaals: het gaat mij er zeker niet om als je zwanger wilt worden, en de dingen als roken, alcohol en koffie ook niet, maar als je zwanger BENT. En aangezien ik ongeveer de tweede helft van de cyclus niet weet of en wanneer ik zwanger ben, stop ik er dan mee. Als het met zwanger worden te maken had, zou ik alles dit jaar niet doen

Ik heb ook al gezegd dat iedereen moet doen waar zij zich lekker bij voelt, dat lijkt me het belangrijkste.
pi_56271073
Oh ja Miss_Sly, dat is waar ook, jij doet die die dingen voor tijdens het (mogelijk) zwanger zijn. Een hoop van die onderzoeken die gaan ook juist over het zwanger worden. Ik haalde die 2 dingen nu inderdaad een beetje door elkaar. Maar eigenlijk vind ik dat je ze ook best over een kam kan scheren, In beide gevallen zal iedereen toch echt met z'n eigen gezonde verstand moeten bepalen waar die zich wel of niet wat van aantrekt, voor en tijdens het zwanger zijn.

Eigenlijk zijn we het hier gewoon allemaal weer lekker met elkaar eens
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:14:28 #224
114177 Diaan73
pi_56275121
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:19 schreef Jaape het volgende:

Eigenlijk zijn we het hier gewoon allemaal weer lekker met elkaar eens
Make love not war
Make love, not war ☮
pi_56275173
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:14 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Make love not war

Dat doen we dan ook van harte
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:45:01 #226
114177 Diaan73
pi_56275823
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat doen we dan ook van harte
Make love, not war ☮
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:54:43 #227
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56280895
Ik mag ook weer flink gaan 'love maken' komende maand want: ongesteld!
Ik had hem al zien aankomen en dinsdagavond vreselijk gebaald en toch een paar traantjes gelaten toen ik wat 'troep' vond. Dinsdag en woensdag flink sjago geweest nu het eindelijk doorbrak was meer van 'hé hé'. Mijn temp was heden ochtend wel weer 36,7 dus dat is raar. Eigenlijk wil ik de temometer het raam uitgooien want het zegt werkelijk geen bal bij mij. Maar daar zal de gyn het vast niet mee eens zijn dus ik ga dóór! Met frisse moed weer aan de Clomid.

De paar dagen voor ik ongesteld moet worden zijn voor mij de ergste van de cyclus, die plotselinge onzekerheid en het vanalles 'voelen'. Als het dan uiteindelijk toch echt niets blijkt te zijn en ik écht ongesteld ben geworden ben ik er meestal alweer over heen en zit ik in 'what ever' modus.

Maar *(&*((&%$ volgende maand moet het raak zijn (ook voor jullie jah! Zei ze dwingend!)

x
pi_56281475
He Floria toch ontzettend jammer
Volgende maand een streepjesregen in dit topic
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:29:20 #229
114177 Diaan73
pi_56283254
Floria dat is flink balen zeg. Dikke knuffel van mij

Hoe je je voelt die laatste dagen, herken ik ook helemaal.
Make love, not war ☮
pi_56345218
Na de eerste keer hier melden, is het stil geweest rond mij, met vele redenenen...

Allereerst zou ik kort nadat ik mij hier had aangemeld ongesteld moeten worden, 14 januari om precies te zijn. En ik werd het niet, en ik werd het niet en ik voelde mij supergoed, beetje moe dat wel, maar ik voelde mij verder fijn. Na 10 dagen overtijd ( 24 januari) werd het toch wel spannend, hoewel ik veel vaker overtijd was geweest voelde het deze keer anders.

Nadat manlief wel erg ongeduldig werd, besloot ik om te testen en wat schetste mijn verbazing, 2 streepjes !!!
Ik geloofde het echt niet, ik had het zo niet verwacht, we waren net deze maand verhuisd !! Wat een geluk.
De volgende dag toch nog een test gedaan en ook daar weer een mooi kruisje dat ik zwanger was.
Goede vrienden en familie ingelicht, na 1,5 jaar eindelijk zwanger, van dat geluk moest iedereen meegenieten.
De familie heeft nogal wat ongeluk gehad de afgelopen periode, deze hadden absoluut goed nieuws nodig

Mijn beste vriendinnentje van vroeger gebeld, ik heb sinds kort weer veel contact met haar, en zij was ook zwanger, 3 dagen voor mij uitgerekend, ik 20 september en zij 17 september. Toen we wat jonger waren zeiden we altijd dat wij later samen zwanger wilde zijn, konden wij samen shoppen, lekker lummelen tijdens ons verlof. Ze kwamen gelijk langs om samen met ons het goede nieuws te vieren.

Totdat de volgende ochtend ik ineens bruin slijm begon te verliezen, het voelde niet goed. Manlief bleef voor mij positief, die dacht aan een innensteling. Toch maar de huisartsenpost gebeld,tja, het kon 2 kanten op, innensteling of beginnde miskraam...Kwestie van afwachten dus..Gedurende de dag veranderde het slijm in helder rood bloed, ik wist genoeg. Toch maar opnieuw de huisartenpost gebeld, ik moest langskomen, mede omdat ik zo ontzettend veel moest plassen. Toen kwam de mededeling waar ik heel de dag al bang voor was, beginnende miskraam...Het kon nog iets anders zijn, maar de kans was zo ontzettend klein, daar moesten we eigelijk maar niet op hopen.

En dan naar huis, afwachten is het advies..Jemig, wat is dat moeilijk zeg. Eenmaal thuis aangekomen begon ik ontzettende pijn te krijgen, krampen en pijn in mijn benen. Ik wist wat er ging gebeuren en heb het ondergaan. Manlief was beneden op de bank maar even tv gaan kijken om zijn gedachten te verzetten en ik lag boven op bed rustig te lezen, ik wist op een gegeven moment niet meer hoe ik moest gaan liggen en moest nodig naar de wc. Toen verloor ik het vruchtje...ik heb het gezien, het kwam eruit met afvegen. Of ik het had willen zien, weet ik eigelijk niet, maar ik wist wel dat het echt foute boel was.

We moesten zodra het doorzetten de huisartenpost weer bellen en dat hebben wij vannacht op maar gedaan. Het advies : rustig blijven, paracetamol nemen voor de pijn en maandag naar onze eigen huisarts.

Nu is het zondag, de dag erna. Ik voel mij eigelijk wel redelijk, ik weet dondersgoed dat er iets met het kindje niet goed is geweest en dat het daardoor niet goed is gegaan, maar moeilijk is het wel. Ik voel mij leeg...
Manlief en ik hebben elk onze eigen manier om ermee om te gaan, ik ga van alles doen om maar bezig te blijven en er niet te veel aan te denken, manlief denkt er liever aan in zijn eigen wereldje. Besloten om vandaag toch even naar Ikea te gaan, we moesten nog wat spullentjes voor ons nieuwe huisje hebben. Ik voelde mij vanmorgen goed, eigelijk niets aan de hand op wat kleine buikkrampjes na. Dat verandere snel toen we eenmaal een tijdje in de Ikea waren. Kreeg pijn in mijn benen en de buikkrampen namen flink toe. Op dit moment zit ik lekker even te relaxen en heb wat paracetamol ingenomen voor de pijn en dat werkt wel. Ik verlies echt ontzettend veel bloed, maar dat zal er wel bijhoren..??

Morgen naar de dokter en bekijken of het goed leeg is en er even over te praten of zoiets. Gelukkig gaat manlief mee. Het is bij elkaar een heel verhaal geworden, maar het is fijn om erover te praten...Verbaasd ben k nog steeds over het feit hoe blijdschap en geluk elkaar zo snel kunnen afwisselen voor verdriet en onmacht..
Leef je eigen leven, je sterft toch ook je eigen dood ;-)
  zondag 27 januari 2008 @ 19:35:54 #231
114177 Diaan73
pi_56346300
Jeetje laura wat een glijbaan aan gevoelens zeg. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe om dit een plekje te geven. Hopelijk is nu alles weg en kunnen jullie weer opnieuw beginnen. Voel jezelf niet schuldig, dit is gewoon domme pech. Dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_56347931
Laura wat een verdrietig nieuws....
Heel veel sterkte met zowel de lichamelijke als geestelijke verwerking .
  Moderator maandag 28 januari 2008 @ 09:46:29 #233
5428 crew  miss_sly
pi_56356386
Laura, wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte met de verwerking

Ik heb de laatste tijd dat ik met een prettig weemoedig gevoel terug kan denken aan de weken dat ik zwanger was. Hoewel niet alleen maar leuk, is het toch een kostbare tijd geweest die ik kan en zal koesteren

Mijn zusje krijgt morgen de IUI voor de 3e
Als ik nu met de clomid deze maand ook zwanger zou worden, zijn we bijna de hele tijd samen zwanger. LIjkt me wel echt heel erg bijzonder, samen met mijn zusje zwanger zijn

Ik moet deze week ongesteld worden en ik bedacht me dat het vrijdag al 1 februari is! Als mijn menstruatie nou wegblijft tot dan, kan ik meteen bellen voor de IUI Maar ik denk dat ik wel eerder ongesteld word, eigenlijk.
  maandag 28 januari 2008 @ 09:53:52 #234
114177 Diaan73
pi_56356507
Spannende week dus miss_sly!! Hopelijk blijft de ongi nog even weg tot vrijdag.
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 28 januari 2008 @ 10:01:11 #235
5428 crew  miss_sly
pi_56356631
Ik hoop het stiekem ook, Diaan Zou het eerste meevallertje worden in het medische traject

Jij morgen weer naar de accupuntuur? Heb je het gevoel dat het iets doet voor je?
  maandag 28 januari 2008 @ 10:29:10 #236
114177 Diaan73
pi_56357176
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoop het stiekem ook, Diaan Zou het eerste meevallertje worden in het medische traject

Jij morgen weer naar de accupuntuur? Heb je het gevoel dat het iets doet voor je?
Dat mag dan wel een keertje ja

Yeps. Ik heb het in ieder geval warmer en dat is ook de bedoeling. Verder voel ik me er erg goed bij. We zullen moeten afwachten tot mn ongi om te kijken of het geholpen heeft. Het eerste doel is de cyclus weer normaal te krijgen.....
Make love, not war ☮
  maandag 28 januari 2008 @ 20:09:02 #237
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56369397
Hai meiden, hier ook weer even een berichtje van mijn kant. We zitten nu midden in het IUI "gebeuren"... Kan ondertussen dromen hoe het ziekenhuis eruit ziet, maar het einde van deze maand IUI is in zicht!

O eerst even een voor Laura, wat een verhaal meis! Ik heb het helaas ook meegemaakt, en wens je heel veel sterkte!
En Floria ongesteld...
Miss_Sly, spannend, wachten op je menstruatie... hopelijk blijft het weg tot vrijdag!
En Diaan weer naar de accupunctuur!

Afgelopen donderdag, zaterdag en vandaag weer naar het ziekenhuis geweest om de follikels te laten opmeten. Vandaag was 1 eitje links mooi gegroeid, tot 1,8 cm en mocht ik vanavond mijn eerste spuit pregnyl zetten. Woensdag hebben we dan de inseminatie. Is niet zo heel blij, want hij moet om half 9 's morgens zijn zaad inleveren bij het lab... Dan wachten tot kwart voor 10, dan het zaad weer ophalen en om 10 uur hebben we een afspraak om te insemineren.
Ben blij dat het ziekenhuisbezoek voor deze maand er bijna op zit, even wat rust in de tent. (en dan is dit pas IUI nummer 1!)

O ja, nog even een reacite op Diaan die het er over had hoe lang de man van te voren geen zaadlozing mocht hebben wanneer hij zaad moet inleveren.
We hebben vorig jaar een sperma onderzoek gehad, en toen mocht 4 dagen van te voren geen zaadlozing hebben.
Met de IUI zei de verpleegkundige dat als de man slecht zaad had dat het dan minimaal 24 uur geleden moest zijn dat hij een zaadlozing had gehad. Met goed zaad maakte het niet uit, en dan was het ook niet erg om een keer extra te vrijen rond de eisprong, om de bevruchtingskans groter te maken!
pi_56370024
Laura, wat rot zeg!! Heel veel sterkte!!

Marie en Miss_Sly, ik ga voor jullie duimen voor een goede afloop! Spannend weer, hoor!
pi_56371397
Marie, woensdag de inseminatie, spannend hoor! En bij Miss Sly eindelijk ook concrete actie!
Ik ga heel hard voor jullie duimen, in Z&G is nog plek zat voor nieuwe zwangeren!

Ook voor de rest een .

Annemiek, is jullie donor alweer opgeknapt, is al duidelijk wanneer jullie kunnen beginnen?
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 07:40:30 #240
5428 crew  miss_sly
pi_56377581
Marie, spannend, IUI! Ik hoop zo dat het meteen goed gaat en je eindelijk naar Z&G verhuizen kunt
pi_56378035
Ik was hier alweer een poosje niet geweest en vond het eigenlijk wel tijd voor een zwangerschap. Maar ik bedoelde natuurlijk wel een blijvende zwangerschap, en niet het verdrietige verhaal van Laura Meid, heel veel sterkte, hopelijk voel je je gauw weer helemaal goed

Marie en miss_sly, ik duim voor jullie
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:32:23 #242
114177 Diaan73
pi_56379960
Marie wat spannend zeg.... heel veel succes morgen
Make love, not war ☮
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:44:10 #243
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56383108
Marie sccs

Hier zijn ze er weer jippie (not)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:27:34 #244
114177 Diaan73
pi_56384337
Hè Rottdog dat is balen zeg.... Dikke kusknuffel
Make love, not war ☮
pi_56391165
Bedankt voor jullie lieve woorden, die doen goed !!
We gaan gewoon door naar de volgende ronde !!

Rottdog balen zeg..
Marie, succes !!
Miss Sly ook succes !!
Leef je eigen leven, je sterft toch ook je eigen dood ;-)
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:15:08 #246
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56405373
Rottdog, sterkte met de .

Vanmorgen dus naar het ziekenhuis geweest. We moesten om half 9 het potje zaad van inleveren en we waren dus iets eerder in het ziekenhuis.
Daarna was het wachten met een kopje koffie tot kwart voor 10. Ze waren nog even bezig maar daarna door naar de fertiliteitsverpleegkundige en kreeg ik de inseminatie.
Het ging allemaal hartstikke goed, ik voel wel van alles in mijn buik (ik denk van de eisprong) en zit nu een dagje thuis. Lichamelijk gezien niet helemaal nodig, maar vind het wel even fijn om tot rust te komen. is nu wel aan het werk maar voelde zich ook niet helemaal top onder dit alles.
Nu begint het "lange" wachten, als ik over 2 weken nog niet menstrueer mag ik een test doen en anders moet ik bellen. Ik heb wel al voor de evt. volgende ronde een recept meegekregen.
Zo nu eerst een bakkie
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:44:28 #247
114177 Diaan73
pi_56405977
Marie... de eerste stap is gezet. Dat ze zich maar goed gaan samenvoegen, innestelen enz. zodat je over 2 weken een mooie positieve test hebt!! Sterkte met wachten.
Make love, not war ☮
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:47:30 #248
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56406043
De verpleegkundige zei dat de meesten de tweede week het ergste vonden qua wachten, nou ik zat in de auto en zei toen al tegen dat ik het nu al erg vind het wachten...
Maar ja, het wachten is niet voor niks, wat je zegt: eitje en zaadje moeten elkaar vinden, samenvoegen, innestelen enzo, daar zijn gewoon die 2 weken voor nodig!
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:54:47 #249
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56408736
Marie! Ik duim heel hard voor je! Ik hoop dat je in 1x zwanger mag zijn én dat je over negen maanden een lief, klein, babietje in je armen mag hebben!

Laura wat vreselijk verdrietig voor jullie. Ook al weet je dat er iets niet goed was en dat je daarom een miskraam kreeg, ook al weet je dat jullie het wel 'kunnen' is het gewoon niet anders dan vreselijk k.u.t. Sterkte!

Miss_sly; jij bent gewoon zwanger, hoor je me! Ik gun het je zo!

Diaan: hoe werkt dat met die acupunctuur? Zijn en speciale vruchtbaarheidspunten oid? En vertel even waar die zitten dan kunnen we met zn allen daar heel hard op gaan drukken!

Rottdog: Ook dat is niets minder dan k.u.t

Ik ben weer aan de Clomid en we zijn alweer flink aan het oefenen op project baby. Het mag wel eens raak zijn hiero. Ik kan me niet eens voorstellen hoe twee streepjes plassen voelt na al die negatieve testen. Positief denken, positief denken! Ik stel voor dat, laten we realistisch zijn, dit topic in juni opgedoekt kan worden omdat iedereen dan zwanger is. Go!
pi_56413010
Lieve meiden, ik kom jullie hier gewoon even heel veel jompels en positiviteit brengen en ik wens van harte dat het bij jullie allemaal snel eens raak is!:

Hier gaat het oke!! Begin mezelf weer een beetje te worden... het ziet ernaar uit (althans op dit moment denk ik) dat we dit jaar maar even geen poging meer doen. Zoals ik er nu tegenaan kijk in elk geval. Even terug naar genieten, genieten, genieten en weer hélémaal happy worden en dan zien we wel weer! (want ik ben soms zo veraderlijk als het weer, haha kan zo over een half jaar weer anders zijn!) Het geeft op dit moment een bepaalde rust, en daar geniet ik dan ook maar even van! maar neemt niet weg dat ik hier meelurk en gewoon versleten duimen heb van het duimen voor jullie!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')