abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56030998
Tally, je redt het wel!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56031078
Ik red het ook wel..
Maar ik sterf nu al af van de zenuwen
En ik moet nog een dag
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:03:17 #153
5428 crew  miss_sly
pi_56031536
Moet je morgen nog werken, Tally?
Zo vervelend he, dat je aan die zenuwen zo ontzettend weinig kunt doen, er is zo moeilijk tegen te vechten. Ik hoop dat het in z'n geheel meevalt voor je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56031659
Ja ik moet morgen nog werken..
Heb ik allemaal xpres gedaan zodat ik nog iets anders heb om aan te denken..
Maar ik ben eigenlijk alleen aanwezig op het werk

Maar ach.. Zoals ik al zei ik ben een grote meid..
En misschien ben ik de zenuwen kwijt als ik daar in het ziekenhuis ben
Ik heb dan in elk geval genoeg tijd om te slapen
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:08:18 #155
5428 crew  miss_sly
pi_56031660
Na het goede gesprek met schaap om mijn buien door de clomid uit te leggen, heb ik ook vandaag een goed gesprek gehad met een van de directeuren. Hij begon er zelf over, zeggende dat hij vond dat ik zo sterk was en dat ik er zo goed mee omging. Hij had aan mij en aan andere vrouwen wel gezien hoeveel impact een miskraam kan hebben en hij vond het knap zoals ik het deed. Dat was natuurlijk fijn om te horen, maar aangezien ik vandaag een nogal flink beetje emotioneel was, vond ik meteen dat ik ook maar een beetje boete moest doen voor mijn vervelende bui op mijn werk van met name afgelopen vrijdag.

Om het effect van de clomid uit te leggen, heb ik er maar een vergelijk bijgehaald: als je alcohol gaat drinken, en je drinkt door, wordt je dronken, dat kun je niet tegenhouden, al wil je nog zo graag. hetzelfde werkt het met de clomid, voor mij en veel andere vrouwen althans. Hij vond de vergelijking duidelijk Mijn humeur van vorige week is dus in ieder geval verklaard.

Met schaap heb ik afgesproken dat ik de volgende keer als ik aan de clomid begin, tegen mijn collega's zeg dat het weer zover is dus dat ik wel weer vervelend kan worden, maar dat dat meer zegt over mij en de hormonen dan over mijn eigenlijk heel lieve collega's.
pi_56031786
Ik heb dat meteen gedaan.. Vanaf de eerste keer dat ik clomid slikte en er achter kwam dat mn buien daardoor veranderde ben ik eerst naar de baas gestapt en toen naar mn directe collega's
Ik werkte er net en wilde niet dat ze dachten dat ik een sekreet was normaal gesproken
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:16:10 #157
5428 crew  miss_sly
pi_56031864
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:13 schreef Tally het volgende:
Ik heb dat meteen gedaan.. Vanaf de eerste keer dat ik clomid slikte en er achter kwam dat mn buien daardoor veranderde ben ik eerst naar de baas gestapt en toen naar mn directe collega's
Ik werkte er net en wilde niet dat ze dachten dat ik een sekreet was normaal gesproken
Ik werk er al wat langer, dus ze weten al dat ik zo niet ben.
Bovendien werk ik dit keer eigenlijk nogal overvallen door de buien. De vorige keer, in augustus, had ik van de clomid geen last. Ik weet nog dat ik daar zo blij over was, omdat ik 10 jaar geleden wel last had ervan. Ik dacht dus dat ik er nu beter tegen kon.
Deze keer bleek dus echter dat ik er nog steeds niet tegen kan, dus is het wel zo handig om dat ook tegen mijn collega's te zeggen, inderdaad
  maandag 14 januari 2008 @ 21:24:23 #158
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56033818
Tally, je weet dat je een keer moet maar zo'n telefoontje is dan toch onverwacht. Ik wens je a.s. woensdag heel veel sterkte en hoop voor je dat je 'savonds weer naar huis mag.

miss_sly ik heb weleens gehoord dat vrouwen ook naar homeopaat gaan om de invloed van hormonen af te zwakken, misschien is dat een optie. Dit hoorde ik trouwens pas nadat ik zelf de clomid heb gehad. Wel goed dat je het nu ook besproken hebt op je werk.

Jaape als je er voor openstaat, zou je zeker eens een afspraak moeten maken voor acupunctuur, je kan natuurlijk ook mijn ervaring morgen afwachten... Het voelt trouwens alsof ik morgen naar een feestje ga morgenvroeg nog eerst met twan en klas naar theater.

Herjo hoe ging het vandaag??

[ Bericht 6% gewijzigd door Diaan73 op 14-01-2008 21:31:10 ]
Make love, not war ☮
  maandag 14 januari 2008 @ 21:27:46 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56033915
Diaan, ik hoop heel erg dat morgen bijdraagt aan iets heel erg moois. Succes!

En de andere dames, heel veel succes met alles ook. (Weer. Potverdorie. Ik wens jullie allemaal weg hier, op naar het andere topic.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56033963
Diaan, succes morgen, ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn... toen ik met 2e ISCI bezig was heb ik me er wel wat in verdiept, las goede ervaringen met accupunctuur bij ISCI maar zover is het dus niet gekomen.

Tally, heel veel succes woensdag! Ik hoop dat het je 100% meevalt en dat je snel naar huis mag na de operatie.
pi_56044062
Tally heel veel succes morgen met de operatie!

En dank jullie wel allemaal voor het warme welkom hier

Ik zal jullie ook even weer op de hoogte houden hoe het gisteren gegaan is.
Op de echo waren drie hele kleine folikeltjes te zien in de linker eierstok en rechts helemaal niets en was ook erg rustig rechts. Dus het minimale hebben we. Nu nog afwachten of het er meer worden of dat ze alle drie goed doorgroeien want andes volgt er geen punctie. Ik was ook flink teleurgesteld (of misschien verwacht ik wel veel te veel) en erg verdrietig dat het er niet meer waren. Spreekt hier waarschijnlijk toch mijn leeftijd mee? In iedergeval mag ik morgen voor weer een echo om te kijken of ze gegroeit zijn en of er nog meer zijn .... dus wel heel erg spannend allemaal.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:22:19 #163
114177 Diaan73
pi_56048228
Ow Herjo dat is idd wat tegenvallend, ik kan me je teleurstelling wel voorstellen hoor. Hopelijk zijn ze morgen goed gegroeid en zijn er meer.

Ik ben net terug van acupunctuur... Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen.... het klinkt goed, ze gaat met mn hele energie bezig. Ik moest een aantal vragen beantwoorden en heel veel dingen leiden terug tot kou. Mn buik voelt leeg... mn diepe pols is krachtig maar de oppervlakkige niet, dat zou wel moeten. Verder adviseerde ze wel om wat af te vallen. Of in ieder geval me te houden aan 3 maaltijden per dag en tussendoor alleen water en/of thee. Dat bevordert de energie in mn lichaam maar ook het evt. zwanger worden. Door bepaalde dingen kon zij ook zeggen dat ik veel slijm in mn lichaam heb.

A.s. dinsdag moet ik weer. Ze wil me deze cyclus elke week behandelen. Volgende week krijg ik naalden in mn buik die de warmte in mn lichaam moeten terugbrengen. Onze doelstelling is de algemene conditie van mn lichaam op een hoger niveau tillen en in 1e instantie een reguliere cyclus met goede eispong zien te krijgen.

Een heel verhaal dus.... ze heeft nog meer gezegd maar dat is best wel ingewikkeld allemaal
Make love, not war ☮
pi_56056024
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:32 schreef leonieke het volgende:
Tally, ik denk aan jou

En de rest van de meiden ook bedankt!
pi_56066035
Oei balen Herjo, je had je er waarschijnlijk wat meer bij voorgesteld, hopelijk groeien ze wel goed uit allemaal en heb je er wel wat aan!

Diaan, dat klinkt inderdaad nogal ingewikkeld allemaal. Punt is natuurlijk ook dat je er zelf zo weinig verstand van hebt (althans ik wel...) dat je ook niet zo goed weet wat je ervan moet denken. Als je maar niet het idee hebt dat je daar je tijd zit te verdoen dan zit het wel goed lijkt me, kan je gewoon afwachten of het wat met je gaat doen.

Ik sta er zelf wel open voor om het een keer te proberen, alleen momenteel ga ik vrij intensief naar de fysiotherapeut toe dus omwille van mijn spaarse vrije tijd ga ik die sessies eerst even afmaken voordat ik weer naar een andere 'therapeut' ga. Hopelijk heb jij er iig profijt van

Tally, zet hem op!
moi moi het leven is mooi
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 09:10:12 #166
5428 crew  miss_sly
pi_56066262
Tally, sterkte vandaag! Ik denk aan je
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 09:12:09 #167
5428 crew  miss_sly
pi_56066290
Herjo, kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld was. Maar uiteindelijk is er maar 1 goede nodig, dus we houden hoop

Diaan, klinkt inderdaad nogal ingewikkeld. Ben benieuwd of je er iets van gaat merken ook, lichamelijk of geestelijk, behalve dat je cyclus goed gaat worden.
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:56:04 #168
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56078846
Ha allemaal,

Ik lees inmiddels alweer járen mee in oud en heb geloof ik alle high's en low's van oud 'meegemaakt'. Ik heb echter nog nooit hier gepost. Vanaf vandaag wel.

Ik ben Floria (ik doe niet aan anoniem) 27 jaar en inmiddels dik twee jaar bezig met 'project baby'. Toen 'het' na 1,5 nog niet gelukt was hebben wij de stap naar de MM gemaakt. Ik had zorgen over mijn eigen gesteldheid (zeer gebrekkige cyclus) maar ook over die van man (zeer lange medische geschiedenis). Om deze reden zijn we 'vroeg' gestart met 'project baby'. Toen had ik écht geen idee dat we twee jaar later nog steeds niets geslaagd zouden zijn.

Na een doorverwijzing naar de gyn kwam er bij mij PCOS uit (wat ik nog steeds raar vind aangezien ik alleen geen cyclus heb en verder geen symptomen, maar goed). Man is toen voor ik met de Clomid starte getest op zijn zaadkwaliteit. Dat moest ik er een beetje doordrukken aangezien de gyn steeds bleef zeggen 'zijn zaad heeft nog geen kans gehad zich te bewijzen'. Hij bleek gelijk te hebben want we hebben super zaad in huis. Yay!

Ik ben nu bezig met mijn 2e ronde Clomid 50 mg en zit nu op dag 23. Met mijn eerste x Clomid was deze 30 dagen dus helemaal mooi. Ik moet ook tempraturen maar dit slaat echt helemaal nergens op bij mij. Ik kan daar dus ook geen eisprong uit lezen maar het zal wel goed zijn. En nu wacht ik dus weer vrolijk af. Ik merk helemaal niets (ook geen bijwerkingen van de Clomid, gelukkig!) en ik moet bekennen dat we deze maand niet super gericht bezig zijn geweest ivm reizen van man. Het zou kunnen, maar zo niet dan snap ik waarom niet.

Ik vinnut opeens heel spannend. De vorige twee jaar had ik dat helemaal niet, geen vertrouwen in mijn lijf dus waaromn zou het raak zijn? en dat was het dus ook steeds niet. Maar nu zou het opeens zomaar kunnen met behulp van de Clomid en opeens voel ik zenuwvlinders. Herkenbaar?

Anyway, ik laat het hier maar eventjes bij. Tot later!

ps: Diaan, ik klikte even op je blog en wij hebben totaal deze muzieksmaak. Ik aanbid cooral Tom en Jeff totaal. ik ben bij alle concertjes van Tom dus wellicht hebben wij elkaar een x gezien?
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:05:33 #169
114177 Diaan73
pi_56079084
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:56 schreef Floria het volgende:
Heel verhaal

ps: Diaan, ik klikte even op je blog en wij hebben totaal deze muzieksmaak. Ik aanbid cooral Tom en Jeff totaal. ik ben bij alle concertjes van Tom dus wellicht hebben wij elkaar een x gezien?
Hoi Floria. Van harte welkom hier al is de reden niet leuk Die zenuwvlinders zijn wel herkenbaar Ik hoop ook voor jullie dat je snel weer uit dit topic bent.

Cool dat je totaal dezelfde muzieksmaak hebt en dat je Tom helemaal geweldig vindt. Dat hoor je niet vaak, als ze hem al kennen. Wij zullen elkaar idd wel een x hebben gezien, zo heel druk zijn zijn concerten niet (wat ook zo moet blijven ) Wij proberen ook zoveel mogelijk naar al zijn concerten te gaan maar soms lukt dat helaas niet.
Make love, not war ☮
pi_56079662
Diaan73, kan me zo voorstellen dat je het allemaal maar ingewikkeld vindt maar accupunctuur kan toch nooit geen kwaad het ondersteunt ook je energiehuishouding en das ook wel lekker. En natuurlijk hopen we dat het werkt en dat het allemaal goed gaat.

Floria, welkom hier. Ik ben zelf ook pas nieuw hier en voel me al heel erg welkom. Heerlijk om zo met lotgenoten je gevoel te delen

Miss_Sly, ja was best teleurgesteld omdat ik gehoopt had om meer of in iedergeval aan beide kanten maar goed je kan niet alles hebben he ;-)
Vanmiddag zijn we weer geweest voor een echo. En die zag er gelijk al beter uit . Heb nu 2 eitjes van 12.5 mm en een iets kleinere en rechts nu 1 van 6.5 jaja het gaat de goede kant op. Heb nu weer voor een week extra decapeptiel en gonal-f meegekregen en we nemen even de tijd om ze te laten groeien . Ik ben nu dus heeeeeel blij haha zoals dat dan gaat met onze hormonen ;-)
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:45:50 #171
114177 Diaan73
pi_56080024
Het kan idd geen kwaad, maar tijdens zo'n 1e consult is er veel abracadabra... maar komt goed. Ik hou vol en ben zelfs al begonnen met alleen 3 maaltijden. Deze cyclus moet ik alles goed in de gaten houden, ook hoe ik me voel.

Wat een goed bericht Herjo let them grow!!! Het gaat de goede kant op
Make love, not war ☮
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:04:05 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56080448
Floria, welkom!
Jammer dat het dit topic moet zijn en niet die andere meteen. Hopelijk mag je snel door!

Diaan, wat spannend, dat acupunctuur gebeuren. Hopelijk helpt het! Al is het maar doordat je geowon wat lekkerder in je vel zit!
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:54:30 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56082024
Diaan, ik vind het (zonder dat ik er verstand van heb dan...) best logisch klinken. Ik hoop dat het helpt, al is het maar als steuntje in de rug.
Floria, ik hoop dat je snel door bent naar een volgend topic!
En wat zijn er stiekem een boel mensen met PCO. Ik dacht in het begin dat het vast niet zo vaak voorkwam. Dames, ik wens jullie een mooi ei. succes allemaal.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:19:26 #174
114177 Diaan73
pi_56089734
Ja het klinkt ook wel logisch...

Trouwens dames met PCO.... mijn moeder heeft gisteren iemand gesproken die zei dat er een professor in utrecht is, die " garandeert" dat je binnen 3 maanden zwanger bent als je PCO hebt. Mn moeder gaat volgende week nvargen hoe die beste man heet..... misschien nog optie om achter de hand te hebben.
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 23:40:59 #175
5428 crew  miss_sly
pi_56090419
Welkom, Floria!
Ook al PCOS, wat komt het toch vaak voor. Wel fijn dat het zaad iig helemaal goed is!
Word je ook gemonitord mbt je eisprong? Mijn temperatuurcurve is soms ook een rommeltje, en dat is in de cylci dat ik geen eisprong heb gehad. Dat zie ik ook echt meteen. Ik hoop dat je snel door kunt naar het andere topic

Diaan, die arts wil ik ik heb er wel wat tripjes naar Utrecht voor over als het dan binnen 3 maanden gepiept is Ik hoor graag meer info als je moeder dat heeft!!

Fijn Herjo dat de echo vandaag alweer een beter beeld liet zien! Wie weet ziet het er volgende week nog beter uit.

Tally, hoe is het vandaag gegaan? Ben je al thuis, viel het mee? Een dikke voor je.

Ik had gisteren het ziekenhuis gebeld. Ik wilde vragen of ze nog een keer bloed wilde prikken om progesteron te checken, een nieuw recept voor clomid voor de volgende ronde en weten of de uitslag van mijn uitstrijkje nu eindelijk is doorgestuurd door mijn huisarts. Mijn dossier lag echter al niet meer op de poli voortplantingsgeneeskunde, maar al bij het IVF-centrum. Ze ging dat opvragen en ze zou met de gyn overleggen over het prikken en de clomid. Volgens haar moet ik eerst een afspraak hebben met de gyn en krijg ik niet zomaar een nieuw recept. Maar ik hoef helemaal niet naar de gyn, want ik weet al hoe en wat....onnodige tijdverspilling voor de gyn en voor mij. Ze zouden gisteren of vandaag terugbellen, maar ik heb nog niets gehoord morgen dus zelf nog maar even bellen.
Vandaag dag 27 en mijn temp is 1 dag 36,6 geweest, de rest allemaal 36,2-36,4. Duidelijk geen eisprong en nu zal ie zeker niet meer komen.
Mijn zusje mag volgende week voor een follikelmeting al naar de gyn voor de IUI voor hun derde kindje. De vorige twee keer was ze met de eerste IUI zwanger, dus de verwachtingen zijn hooggespannen
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:57:18 #176
114177 Diaan73
pi_56090922
Jeetje miss_sly wat een verhaal bij die gyn. Die assistentes hebben er ook weinig verstand van vind ik.

Als ik de naam heb van mn moeder, laat ik het je zeker weten.

Tally, ik hoop ook dat alles goed is gegaan vandaag en dat je nu lekker thuis aan het bijkomen bent
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 23:59:53 #177
5428 crew  miss_sly
pi_56090999
Ja, en het kan nog erger, want maandag had ik al met het IVF-centrum gebeld om dat te vragen van het uitstrijkje, en daar zeiden ze dat ze dat niet konden nakijken omdat mijn dossier bij voortplantingsgeneeskunde lag

Mja, ach, morgen bel ik dan maar zelf weer...
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:01:39 #178
114177 Diaan73
pi_56091051
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:59 schreef miss_sly het volgende:
Ja, en het kan nog erger, want maandag had ik al met het IVF-centrum gebeld om dat te vragen van het uitstrijkje, en daar zeiden ze dat ze dat niet konden nakijken omdat mijn dossier bij voortplantingsgeneeskunde lag

Mja, ach, morgen bel ik dan maar zelf weer...
Ow dat is frustrerend/vreemd.... hebben ze geen digitale patientendossiers? Zou veel makkelijker zijn....
Make love, not war ☮
pi_56098177
Welkom Floria Er zijn inderdaad een hoop mensen met PCO, ik heb het ook en heb (had, want de mijne is terug na een operatie, yeah!) ook alleen geen cyclus, verder geen enkel ander sympotoom, maar toch is dat blijkbaar genoeg om het PCO te noemen. Ach, ieder beestje moet een naampje hebben he

Diaan, die dokter in Utrecht wil ik ook wel, woon ook in Utrecht dus dat komt mooi uit Maar een arts die na PCO een zwangerschap garandeert dat bestaat natuurlijk niet, voor zover ik weet kunnen ze zwangerschappen nog steeds niet zelf maken op commando....

Let the eggs grow Herjo sorry dat rijmde gewoon te lekker

Miss_sly wat een gedoe met dat ziekenhuis nou weer he, dat vind ik nou ook altijd zo vervelend, je bent altijd net op de verkeerde afdeling ingeschreven of ze zijn je dossier kwijt of er is wel weer wat anders mis, het gaat nou gewoon nooit een keertje gewoon goed. Is trouwens niet helemaal waar want mijn operatie verliep wel helemaal voorspoedig maar ik overdrijf graag een beetje, sorry
moi moi het leven is mooi
pi_56104883
Ik ben thuis.. Gister werd ik om 18:00 uur ontslagen uit het ziekenhuis..
Dit omdat ik ontzettend eigenwijs was en niet wilde blijven..
Vanmorgen ben ik gebeld door t ziekenhuis om te vragen hoe de nacht was gegaan..
Heb geen oog dicht gedaan maar oke..

Ik heb dus een kijkoperatie gehad en tuba testen..
Dat laatste om te kijken of mijn baarmoeder werkt..
Mijn baarmoeder heeft niet de normale vorm die hij zou moeten hebben..
Maar............... is uitstekend te gebruiken voor een zwangerschap!
Mn eileider aan de linkerkant ontbreekt gewoon.. Dr hangt een zielig is wat niet volgroeit is en waar mn eierstok aan vast zit..
Normaal gesproken zouden ze deze eierstok verwijderen zodat alleen de rechter gestimuleerd word..
Maar omdat ik pas 28 ben begon ze te twijfelen en wilde ze overleggen..

6 feb moet ik terug komen.. En horen hoe nu verder..
Eerst bijkomen.. Ik ben op.. En kapot van de pijn..
Lang leven de drugs! (pijnstillers)
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:56:32 #181
114177 Diaan73
pi_56105197
Tally, goed nieuws dus En laat je nu lekker verwennen hoor.... je moet het rustig aan doen. Dat wordt spannend 6 feb.
Make love, not war ☮
pi_56105641
Ja ontzettend goed nieuws
Nu wachten op 6 feb.. O ja en op t bijkomen
Mn ouders, schoonouders en man helpen me overal bij
Echt schatten!
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:29:36 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56106261
Wat een supernieuws!
Zelfs ik voel je opluchting hier!

En nu idd lekker laten vertroetelen, pijn is niet fijn, lang leven drugs!

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 17-01-2008 16:33:56 (Even rephrasen.) ]
pi_56107166
Wat goed!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56110743
Tally, wat een goed nieuws
Nu rustig aan opknappen, lekker uitrusten, je laten vertroetelen en genieten van het goede nieuws
pi_56112049
Tally, gelukkig goed nieuws , dat verzacht de pijn hopelijk een beetje! Doe het rustig aan.

Miss Sly, er zit weinig schot is he, frustrerend allemaal.... actie in de tent verdorie!
pi_56112500
Ik had vandaag het ziekenhuis even teruggebeld. De uitslag van het uitstrijkje is gelukkig binnen. De huisarts had voor de zekerheid meerdere uitslagen gefaxt, dus eerst zei ze dat er een uitslag was, maar van 2003 dus dat was te oud. Toen keek ze op mijn verzoek nog even verder en bleek er toch die van 2005 in te zitten. Gelukkig, want dan kan ik iig met de eerste IUI beginnen. Deze uitslag was van juli 2005 en aangezien een uitstrijkje maximaal 3 jaar oud mag zijn, zal ik maar zo snel vragen om een nieuwe te maken als ik eenmaal een keer in zo'n stoel lig

Over de andere vragen moest ik teruggebeld worden door een gyn, en dat gebeurde om half 5 pas.
Morgen bloed prikken voor progesteron en receptjes halen. 2 receptjes voor 5 clomid pillen van 50 mg en een recept voor duphaston. Morgen eind van de dag word ik teruggebeld over de uitslag van de progesteronmeting. Als dat uitwijst dat er geen eisprong was, ga ik volgende cyclus 100 mg slikken en heb ik de duphaston dus nodig voor de menstruatie. Als er wel progesteron en dus een eisprong was, ga ik weer 50 mg slikken.

Morgen dus wat meer duidelijkheid weer en misschien wel snel nog even een poging om thuis nog zwanger te worden
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:12:18 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56114792
Wat is er veel gebeurt de afgelopen dagen

Dames gewoon een dikke
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:39:43 #189
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56121549
Dank jullie voor het warme welkom! Ook ik hoop dat ik hier snel weg mag zijn maar goed, jullie kennen het gevoel van 'het zal wel' wel omdat je dr gewoon niet op wil hopen omdat je dan vast weer teleurgesteld gaat worden. Ik ben héél goed in een pantsertje en heb geen enkele traan gelaten als ik bv weer eens ongesteld was, ik had het immers toch al verwacht.

Ik moet de eerste 3 maanden mezelf in de gaten dmv tempraturen van de gyn. Hij wil mij zo weinig mogelijk in het ziekenhuis zien. Ik zou het liefste wél in de gaten worden gehouden aangezien dat een hoop 'heb ik een ei' onzekerheid zou wegnemen en van mijn temp kan ik niet wijzer worden, ik zal het wel eens posten.
Maar goed, dat komt dus nog. Over deze maand heb ik een bijzonder slecht gevoel, ik heb helemaal nergens last van en 'normaal' heb ik al vanaf mijn eisprong al ontiegelijk zere borsten, nu niets. Over 5 dagen ben ik weer 30 dagen dus dan zal ik het wel zien.

Weten jullie daar iets van? De eerste x Clomid sloeg dus goed aan, is dat een garantie dat dat deze maand ook zo is of zegt dat helemaal niets?

Tally: wat fijn dat je een goed baby 'thuis' hebt! Rust lekker uit en geniet van dit goede nieuws!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 09:42:02 #190
5428 crew  miss_sly
pi_56122394
Floria, op zich zou je uit je temperatuurcurve wel een goede indicatie kunnen halen over je eisprong. Hoe ziet je curve eruit?
De vorige keer clomid in augustus deed het bij mij ook goed, want toen werd ik zelfs zwanger. Deze keer clomid lijkt het erop dat het niets gedaan heeft. Hoe het daarmee precies zit, weet ik niet, maar er zijn veel vrouwen clomid-resistent of worden dat erg snel als ze clomid slikken.

Rottdog, hoe is het met jou?

Zo, bloed is weer geprikt. Eerste keer prikte ze mis Daarna nog echt zonder overdrijven een minuut of 10 zitten kloppen op mijn aders, maar het was erg lastig weer. Zo raar, vroeger had ik daar geen last van, dat is pas sinds een klein jaar. Maar goed, uiteindelijk een goede ader gevonden en maar 1 buisje afgenomen, gelukkig. Nu dus afwachten op de uitslag
pi_56124459
Tally wat een goed nieuws Ik ben zo blij voor jou
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:34:54 #192
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56126831
Hier alles gewoon weer afwachtend geklust op het goede moment dus wie weet. Ben in mijn hoofd er ook niet echt mee bezig heb me een beetje op ons "nieuwe huis" gestort wat ik verschrikkelijk spannend vind. Vloertjes kijken, interieurs, kleuren je weet het wel alleen plas ik me deze ronde wel gek dat we nu nog niet leeg zijn hahahha
pi_56132936
Floria: Bij mij heeft de eerste clomid ontzettend goed gewerkt. Helaas de 2de maand deed het niets. Toen heb ik metformine er bij gekregen en toen werkte het weer goed.. 4 maand deed het weer niets. Clomid verhoogt en ook nog steeds de metformine en toen deed het wel wat.. Vorige maand is het ook weer goed gegaan..
Dus met de verhoogde dosis clomid en metformine lijkt het goed te gaan.

Metformine is voor diabeten.. Maar helpt ook om de clomid te stimuleren geloof ik.. Althans bij mij doet dat het wel
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 16:48:31 #194
5428 crew  miss_sly
pi_56133791
Net de uitslag van het bloedprikken gehad: geen progesteron, dus geen eisprong, zoals ik al uit mijn temp had afgelezen. Morgen Duphaston en clomid halen en dan nog even een laatste poging voor de IUI. Nu met 100 mg clomid, dus arm schaap mag zich wel vorobereiden

Ze zei nog dat als de IUI om wat voor reden ook vertraagd zou zijn ofzo, ik gewoon weer kon bellen, deden we ditzelfde met bloedprikken en receptjes gewoon nog een keer
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:37:10 #195
114177 Diaan73
pi_56134857
Miss_sly wat balen dat je geen eisprong hebt gehad op deze lage dosis Clomid... al had je het zelf ook wel verwacht....

Kun je er geen homeopathie bij doen om de reactie op de Clomid te verminderen?

Wel fijn dat hje weet hoe het de volgende keer gaat.... mocht IUI nog niet doorgaan.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 17:38:35 #196
5428 crew  miss_sly
pi_56134890
Ik ben daar niet zo in thuis, Diaan, homeopathie. Wat zou ik daarmee kunnen doen om de reactie te verminderen? Mijn collega's maken zich ook al op voor een vreselijke tijd met mij aan de dubbele dosis clomid
  zaterdag 19 januari 2008 @ 10:50:49 #197
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56149227
Oh balen miss-sly! Maar je had het zelf ook al verwacht, niet dat het dan minder balen is maar goed. Je gaat dus een hormonster worden, ai! Ik ken dat van de primolut, dáár reageerde ik heftig op! Succes!

Tally; dat is niet zo'n prettig uitzicht ik wil gewoon een half jaar Clomid slikken in de 50 mg dosis en binnen dat halfjaar zwanger worden! Ik ben benieuwd of ik een ei heb gehad!

Ik kan niet echt een mooi grafiekje posten van mijn cyclus tot zover maar hier zijn de getallen:
36,4 36,5 36,4 36,5 36,6 36,5 36,4 36,6 36,6 36,7 36,6 36,5 36,4 36,2 36,3 36,0 36,6 36,3 36,6 36,6 36,4 36,8 36,7 36,9 36,6 36,9

Wie het weet mag het zeggen! Er zitten twee dipjes in maar het tempratuurverschil is te klein om te zeggen dat dat een ei was. Wel is mijn temp de twee helft gemiddeld hoger, maar ja. Verder ben ik nu 2x 36,9 geweest en zo hoog ben ik nog nimmer geweest.
Fijn weekend!
pi_56157154
Floria en Herjo...welkom hier... ! Hopelijk voor jullie niet van al te lange duur, zullen we maar zeggen..
Floria, ik zou het je niet kunnen zeggen of je wel of geen eisprong hebt gehad. Die 36,9 is natuurlijk wel hoog, als je het vergelijkt met die 36,0... maar het is niet echt constant... Het schijnt wel zo te zijn dat je toch een eisprong kunt hebben, zonder een temperatuurstijging... mijn vriendin had dat ook... Vraag dat anders eens na bij de gyn.

Miss_Sly, mooi dat je de volgende keer wel gewoon kunt bellen voor het recept. Stom hoor, hier in het ziekenhuis doen ze daar dus nooit moeilijk om. Ik hoef ook nooit eerst weer de gyn te zien, wat is daar het nut van? Die zegt toch alleen maar 'we gaan op deze weg verder'. Maar goed, elk ziekenhuis is anders (helaas in sommige gevallen). Hopelijk heb je die volgende keer niet eens Clomid nodig....!!

Tally wat goed zeg! Echt super dat je baarmoeder wel geschikt is voor een zwangerschap..!! Enne... nu lekker uitrusten en aansterken, he?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_56159189
Uitrusten.. Ja jeetje wat moeilijk is dat zeg..
Vandaag weer eens mn bed verlaten..
Even langs mn Oma geweest.. Ze zijn er bezig met een grote verbouwing en verhuizing..
Dan heb je snel de neiging om ff mee te helpen.. Die kast sjouwen of die tafel ff goed te zetten..
Gelukkig had ik 20 moeders om me heen die steeds riepen: AFBLIJVEN!!!!
Maandag ben ik nog thuis en dinsdag wil ik eigenlijk weer gaan werken.. Maar ik kijk even hoe ik me maandag voel..
Hoewel ik vandaag niet meer dan afstoffen en afsoppen heb gedaan voel ik wel dat ook dat teveel was

En jaaaaaaaaaaaa Jose.. Is ontzettend goed nieuws
Nu kan ik eigenlijk niet wachten tot het 6 feb is.. Wil weten hoe nu verder
  zondag 20 januari 2008 @ 10:17:37 #200
114177 Diaan73
pi_56172119
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben daar niet zo in thuis, Diaan, homeopathie. Wat zou ik daarmee kunnen doen om de reactie te verminderen? Mijn collega's maken zich ook al op voor een vreselijke tijd met mij aan de dubbele dosis clomid
Een vriendin van mij zat ook zwaar onder hormonen ivm een IVF-poging. Zij is daarnaast naar een homeopaat geweest om de gevolgen van het gebruik van die hormonen af te zwakken. Je kunt natuurlijk ook eerst aanzien hoe het gaat... en evt. een keer een afspraak maken. Ook hier geldt: baat het niet, schaadt het niet.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')