Daar sluit ik me helemaal bij aanquote:Op maandag 31 december 2007 12:54 schreef Jose81 het volgende:
Even voor iedereen hier:
![]()
![]()
FIJNE JAARWISSELING EN DAT 2008 MAAR EEN 'WONDERLIJK'
JAAR MAG WORDEN VOOR ONS ALLEMAAL
![]()
![]()
Maak het gezellig zodat het toch nog spontaan lijkt, kaarsjes, massage en gaan met die banaanquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Jose, hoe is het met je? Ben je al ongesteld?
Diaan, al een afspraak bij de gyn kunnen maken?
Wij zitten nu voor het eerst bewust in een 'klus'periode. Nog nooit meegemaaktWel apart, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar nou zwanger van word, op gezette tijden seks hebben. jaja, ik weet wel dat het zo werkt
maar omdat ik er nog nooit op die manier mee bezig ben geweest komt het me zo vreemd, krampachtig, onnatuurlijk voor, dat ik me niet kan voorstellen dat het resulteren kan in een zwangerschap
![]()
Ow, dat gaat op zich prima hoor. Het voelt alleen zo raar aan dat dit nou is what it takes, zeg maarquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:34 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Maak het gezellig zodat het toch nog spontaan lijkt, kaarsjes, massage en gaan met die banaan
Ik snap wat je bedoelt... bij ons heeft vooral Peaceman er moeite mee.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Wij zitten nu voor het eerst bewust in een 'klus'periode. Nog nooit meegemaaktWel apart, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar nou zwanger van word, op gezette tijden seks hebben. jaja, ik weet wel dat het zo werkt
maar omdat ik er nog nooit op die manier mee bezig ben geweest komt het me zo vreemd, krampachtig, onnatuurlijk voor, dat ik me niet kan voorstellen dat het resulteren kan in een zwangerschap
![]()
Ja, raar he, zo'n verplichte klus periode. Dat is ook helemaal niet leuk. Ik vind het in elk geval vreselijk... maar ja, het is voor het goeie doel...quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:20 schreef miss_sly het volgende:
![]()
Jaape, wat goed dat je het gewoon gaat vertellen!!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:43 schreef Jaape het volgende:
Hallo lieve dames en enkele heer van dit topic, ik sluit me volledig aan bij alle mooie wensen voor het komende jaar, dat er maar veel zwangerschappen zullen ontstaan en weinig ongelukkige wannabe ouders over blijven!!
Ik heb nog niet echt nieuws, de volgende ongesteldheid zit er alweer aan te komen denk ik alhoewel ik deze maand voor het eerst geen continue buikpijn heb gehad vanaf de eisprong. Maar dat vind ik niet zo erg want anders kwam het er op neer dat ik zo'n beetje de helft van m'n leven met buikpijn zit en dat vind ik ook zo overdreven![]()
Vind het nog steeds erg vervelend als een gesprek in mijn omgeving over (aanstaande of net geboren) kinderen gaat, dit is met name omdat ik tot nu toe angstvallig geprobeerd heb verborgen te houden dat we al graag kinderen zouden willen hebben. Uiteraard weten de mensen dicht in m'n omgevind het wel maar de rest gaat het geen reet aan vind ikDus ik ben altijd ontwijkend aan het antwoorden als me wordt gevraagd of ik al kinderen wil (en hoeveel onbeschofte mensen zijn er die je dat gewoon vragen
).
Vanaf nu heb ik me voorgenomen dat ik gewoon ga antwoorden dat we al 2 jaar aan het proberen zijn en dat het niet lukt, ik word echt al opgelucht van het idee dat ik niet meer hoef te liegen(En eerlijk gezegd ben ik ook alwel een beetje nieuwsgierig naar de reactie van mensen want zo'n antwoord verwachten ze toch niet op een ' luchtige' vraag als 'en, ben jij niet eens toe aan kinderen?'
)
Nog meer mensen die worstelen met kindertalk in de omgeving net als ik?
Nou toen ik zwanger was van Twan heb ik dus ook niets gemerkt wel dat flauwvallen maar ik dacht dat ik me te druk had gemaakt .... maar ik had daarvoor een miskraam gehad en zat gewoon te wachten totdat ik weer ongi zou worden, wat ik dus niet werd. Ik was bij de huisarts voor die tabletjes om ongi op te wekken, maar ik moest van hem eerst zwangerschapstest doen... toen bleek ik zwanger te zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:07 schreef Jose81 het volgende:
Diaan... Ja, dat is dan ook cru inderdaad!! Goed dat jullie niet gereageerd hebben... dat had ik denk ik ook niet gedaan of ik had dus gezegd dat het nogal rot overkwam. Toen ik laatst -toch een beetje tegen de verwachting in- ongesteld werd, kreeg ik vrijwel gelijk daarna een mailtje van een vriendin die dus zwanger is en ze schreef dat ze de baby nu zo goed voelde, bla bla bla... ik heb haar toen geschreven dat ik dat op dat moment gewoon niet kon hebben, dat ik zal te janken toen ik het las... want, precies ja: juist dàt is wat wij ook willen... zij had er alle begrip voor en voelde zich ook heel rot dat ze geen rekening had gehouden met ons gevoel aan de andere kant van de pc, zeg maar...![]()
Ja, stom he... ik ben dan nooit zwanger geweest, maar ik blijf dus maar denken dat het gewoon niet zo zou kunnen zijn, omdat ik dus niets merk... Dom eigenlijk, want heel veel vrouwen voelen niks zo in het begin...Ben benieuwd hoe dat hier dan ooit gaat worden; of ik het zal merken of niet....
![]()
Tally: SPANNEND, JOH! Ik ga heeeeel hard voor jullie duimen dat het allemaal meevalt... ik vind het zo rot voor jullie...
![]()
![]()
Je kan me wegdragen hoor. Tranen met tuiten. Wat ontzettend liefquote:-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Miranda
Verzonden: vrijdag 4 januari 2008 14:21
Aan: Chantal
Onderwerp: RE:
hoop dan dat er snel duidelijk heid is ..
en als ik een eitje kan geven mocht dat nodig zijn ........let me know!
Wat een fijne reactie Tallyquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:45 schreef Tally het volgende:
Vandaag weer begonnen met de clomid. Ik mag niet zwanger zijn als ik geopereerd word.
Dus klussen zit er deze maand niet in.
Er zijn een aantal collega's die van dit alles afweten.. Mn directe collega's, mn baas en de receptioniste.
Dit omdat zij ook druk bezig is en het ook niet wil lukken. Nu heeft zij een ander probleem dan dat wij hebben.
Maar ik stuur haar een mailtje krijg ik dit antwoord terug:
[..]
Je kan me wegdragen hoor. Tranen met tuiten. Wat ontzettend lief![]()
Heb je ook last van de bijwerkingen eens je de dosis Clomid voor die cyclus hebt opgebruikt of is het "alleen maar" (ik vind het zeker niet "maar", maar kan het niet anders omschrijven) tijdens de dagen dat je Clomid moet slikken?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:30 schreef miss_sly het volgende:
Vindt de gyn dat een probleem als je niet ongesteld wordt, of vind je het zelf prettiger als je wel ongesteld wordt?
Ik zou persoonlijk clomid niet zo'n fijn middel vinden om te gebruiken puur om mijn cyclus op gang te houden. Van de clomid heb ik toch best wel last, ook al heb ik maar 50 mg. Ik zou dan liever eens in de zoveel weken een duphastonkuurtje doen om ongesteld te worden. Ook niet optimaal, maar ik heb daar wel minder last van.
Dit keer ook de opvliegers van de clomid. En uiteraard het emotioneel wankele, en heel erg kribbig...arme schaap, hoewel ik echt mijn best doe om me een beetje in te houden, heeft hij best wel wat met me te stellen momenteel.
Ik heb er zo'n beetje gedurende de hele cyclus last van. De ene cyclus wat meer dan de ander. Ook aankomen is bij mij een bijwerking waar ik neit erg blij mee ben.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Heb je ook last van de bijwerkingen eens je de dosis Clomid voor die cyclus hebt opgebruikt of is het "alleen maar" (ik vind het zeker niet "maar", maar kan het niet anders omschrijven) tijdens de dagen dat je Clomid moet slikken?
volgens mij is ook dat heel verschillend per persoon. Ik heb eigenlijk alleen maar last van opvliegers... en die heb ik dan totdat ik mijn eisprong heb gehad, daarna zijn die ook verdwenen. Ik had vorige maand met 100 mg echt vreselijk veel last van opvliegers. Maar nu met 150 mg is het weer een stuk minder...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Heb je ook last van de bijwerkingen eens je de dosis Clomid voor die cyclus hebt opgebruikt of is het "alleen maar" (ik vind het zeker niet "maar", maar kan het niet anders omschrijven) tijdens de dagen dat je Clomid moet slikken?
Nee, ik heb niet getest.. en ben dit ook echt niet van plan... ik heb echt schoon genoeg van het 'mezelf voor de gek houden' en dan vervolgens weer zo'n kl*te negatieve test in handen te hebbenquote:Op zondag 6 januari 2008 18:00 schreef Diaan73 het volgende:
Jose jeetje weer zo'n lange cyclus, dat is niet fijn. Heb je al getest??In ieder geval een hele fijne vakantie en word je hopelijk niet ongi... en ben je gewoon zwanger.
Groot gelijk Jose... ik sta er ook zo een beetje in mbt testen.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:04 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet getest.. en ben dit ook echt niet van plan... ik heb echt schoon genoeg van het 'mezelf voor de gek houden' en dan vervolgens weer zo'n kl*te negatieve test in handen te hebben... Neeeee, daar begin ik niet meer aan. Scheelt ook weer een berg geld
. En als ik nou heeeeeeel lang nog niet ongesteld ben, dan zal ik er nog eens over nadenken. Maar nu eerst vakantie... en dan wil ik er niet teveel bij stil staan en ook niet verdrietig zijn omdat het weer niet zo is... zo'n test maakt het zo definitief, zeg maar... dan wacht ik nog liever gewoon af en als ik dan ongesteld word, weet ik het ook...
![]()
Haha, soms kan ik wel om mezelf lachen, hoor... hoe ik maar door blijf ratelen over zoiets 'simpels'...
Anyway, ik ben er vandoor..!! De flaptop gaat wel mee, dus mochten we daar internet kunnen krijgen.... dan kom ik misschien nog wel een keer langs gefietst!
Nou, dat heb ik dus ook altijd! Ik ben steeds echt super "bang" dat wij ook te horen krijgen dat vrienden van ons zwanger zijn... en ook al gun ik het ze wel, toch wil ik het gewoon niet horen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:53 schreef leonieke het volgende:
Jaape
Dat is tegenwoordig ook mijn grootste schrik. Dat mensen mij om die reden gaan opbellen. Elke keer als we ergens uitgenodigd worden, heb ik al schrik voor wat het zou kunnen geven.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:51 schreef Jaape het volgende:
Miss_Sly, waar is je schaap als je hem nodig hebt;-) Wat lijkt me dat toch een onzeker gedoe dat temperaturen elke keer
![]()
Ik kreeg gisteren nog zo'n 'leuke' verrassing: m'n schoonzusje belde om te zeggen dat ze weer zwanger is, dat wordt dus hun tweede kindje sinds wij aan het proberen zijn... Ik heb in m'n eentje in bed maar weer wat traantjes gelaten, ik vind het leven gewoon soms te oneerlijk. Manlief reageerde op haar opmerking dat ze het zo vervelend vond om het ons te moeten vertellen wel koel: 'ach, we beginnen er wel een beetje aan te wennen met al die zwangerschappen om ons heen'. Maar echt leuk vindt hij het ook niet natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |