hmm, ok. nja dat gebruik ik toch niet dusquote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef timbob het volgende:
wat kan een mac nu wel wat een pc niet kan, en andersom? wat zijn de voordelen en de nadelen?
de Mac heeft geen Home knop als je tekst aan het typen ben bv.
verder is er niet echt een verschil.
Ohja!
een sneltoets om 'm uit te zetten.. dat mis ik ook op de mac.
nee niet alleen omdat zei dat zeggenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:00 schreef SlaadjeBla het volgende:
Je staat klaar om 1400 euro uit te gaan geven omdat anderen zeggen dat een mac lekker werkt.
Apart...
moah, zoals ik al zei, ik ben geen gamer. dus daar heb ik niet echt problemen meequote:Op woensdag 26 december 2007 20:02 schreef MrDrako het volgende:
In die mac zit geen dikke videokaart, dus high end games spelen zelfs met vista/XP via bootcamp zal niet echt lekker gaan.
En het schijnt dat er ERG veel problemen zijn met de panelen, vlekken enzo.
Maar het lijkt mij ook wel een leuk ding, er zijn ook mensen die geen problemen hebben.
quote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef timbob het volgende:
wat kan een mac nu wel wat een pc niet kan, en andersom? wat zijn de voordelen en de nadelen?
verder is er niet echt een verschil.
Ohja!
een sneltoets om 'm uit te zetten.. dat mis ik ook op de mac.
Ligt er aan per model. Je hebt ook modellen met gewoon een Ati Radeon er in. Waar je toch wel redelijk wat recente games op kan spelen.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:02 schreef MrDrako het volgende:
In die mac zit geen dikke videokaart, dus high end games spelen zelfs met vista/XP via bootcamp zal niet echt lekker gaan.
Maar het lijkt mij ook wel een leuk ding, er zijn ook mensen die geen problemen hebben.
je kunt via de apple store zelf kiezen uit een aantal videokaartenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ligt er aan per model. Je hebt ook modellen met gewoon een Ati Radeon er in. Waar je toch wel redelijk wat recente games op kan spelen.
Ik zou eens een apple store/mediamarkt binnenhuppelen en er echt mee gaan werken. Of iemand in je netwerk met zo'n ding vragen of je hem een uurtje mag gebruiken.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
nee niet alleen omdat zei dat zeggenik heb er zelf ook wel wat dingen over opgezocht
![]()
het schijnt dat 't veel lekkerder werkt dan windows. veel minder onnodige rotzooi en onnodige meldingen. en 't zit veel logischer in elkaar dan windows.
Ehh? In de iMac heb je geen keus tussen de videokaart. Je hebt drie modellen (of 4, weet ik het) waarvan het goedkoopste model een Intel GMA heeft en de daarop volgende een Ati kaart.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:12 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
je kunt via de apple store zelf kiezen uit een aantal videokaarten
Helemaal mee eens. En in de Apple store kunnen ze je meer uitleggen.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:13 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik zou eens een apple store/mediamarkt binnenhuppelen en er echt mee gaan werken. Of iemand in je netwerk met zo'n ding vragen of je hem een uurtje mag gebruiken.
Ik heb er verder geen verstand van, ik gebruik geen apple, maar je klonk en klinkt als een gehyped persoon die zonder kennis van zaken zich laat leiden door wat anderen er van zeggen. Dan is 1400 euro best een dure miskoop. Je kunt het beste zelf ervaren hoe het werkt en je eigen mening vormen in de apple store/mediamarkt/bij een kennis met een apple.
Klopt, ik las hetzelfde over die beeldschermen.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:02 schreef MrDrako het volgende:
Ik heb vorige week een MBP gekocht en ik heb geen last van vlekken op het scherm.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:14 schreef classpc het volgende:
[..]
Klopt, ik las hetzelfde over die beeldschermen.
Dat ze vrijwel allemaal last hadden van die vlekken in het beeldscherm en dat daar ook geen oplossing voor was.
Eén persoon die z'n mac al 3 keer ofzo had omgeruild maar telkens weer die vlekken.
Ik weet niet of dat al is opgelost. Zo niet zou ik nog even wachten met aanschaffen van zo'n ding. Of je kiest voor een mac mini met een tft van een goed merk.
Mobiele boot parade?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een MBP gekocht en ik heb geen last van vlekken op het scherm.
Oké. Het ging vooral over de niet-laptops geloof ik.quote:
Goed idee!quote:Op woensdag 26 december 2007 20:22 schreef stefan1187 het volgende:
nja misschien heb ik me ook wel een beetje laten leiden![]()
ik denk dat ik dit weekend maar eens naar een apple store of mediamarkt ga![]()
bedankt voor jullie reacties![]()
Op mijn keyboard anders wel (vorige generatie keyboard) en op het nieuwe keyboard zit ook gewoon een home knop, dusseh, je praat poep.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef timbob het volgende:
Nouquote:Op woensdag 26 december 2007 22:39 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Op mijn keyboard anders wel (vorige generatie keyboard) en op het nieuwe keyboard zit ook gewoon een home knop, dusseh, je praat poep.
ah, die wist ik dus nog niet. handig. Wel 2 toetsen tho.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De home toets zit onder Appeltje + Pijl naar links. De end toets onder Appeltje + Pijl naar rechts. Uitzetten kun je gewoon via de powerknop of het menu. Sneller kan echt niet.
De functie van de power knop wanneer de computer aan staat moet wel aan te passen zijn lijkt me?quote:Op woensdag 26 december 2007 22:43 schreef timbob het volgende:
[..]
ah, die wist ik dus nog niet. handig. Wel 2 toetsen tho.
en onze mac mini gaat niet uit via de powerknop, maar in de slaapstand. Met het menu kan het natuurlijk wel, maar het ging mij om het feit dat ik er nog niet achter ben gekomen hoe het zonder muis moet.
dus.
Control-Option-Command-Eject met een pro keyboard.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:43 schreef timbob het volgende:
ah, die wist ik dus nog niet. handig. Wel 2 toetsen tho.
en onze mac mini gaat niet uit via de powerknop, maar in de slaapstand. Met het menu kan het natuurlijk wel, maar het ging mij om het feit dat ik er nog niet achter ben gekomen hoe het zonder muis moet.
Wireless keyboard zeker ?quote:Op woensdag 26 december 2007 22:43 schreef timbob het volgende:
[..]
Nou
Ons mac keyboard heeft geen homeknop
dus poep gaat niet op.
Of control-eject en dan enterquote:Op woensdag 26 december 2007 22:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Control-Option-Command-Eject met een pro keyboard.
Kijk, daar heb ik wat aanquote:
en wat denk je dat die schuine pijltjes doen?quote:Op donderdag 27 december 2007 12:25 schreef timbob het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik wat aan
danku.
En nee, geen wireless keyboard
het is er zo een
[ afbeelding ]
maar dan waar hier de home en end knoppen zitten, zijn het pijltjes naar linksboven en rechtsonder.
erg vreemd en vrij nutteloos dus...
Er zijn in de apple slowchat op dit moment geen imac'ers met problemenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:22 schreef classpc het volgende:
[..]
Oké. Het ging vooral over de niet-laptops geloof ik.
Stond in een artikel op T.net enige tijd terug.
Danku voor het geweldige argument. Door jou ga ik nu al mijn Macs tegen dumpprijzen in V&A te koop zetten en een Packard Bell aanschaffen.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:34 schreef Breitling het volgende:
Apple is duur. en overrated.
zeg even wanneer, dan heb ik eerste keusquote:Op donderdag 27 december 2007 12:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Danku voor het geweldige argument. Door jou ga ik nu al mijn Macs tegen dumpprijzen in V&A te koop zetten en een Packard Bell aanschaffen..
Je aast op mijn MBP zeker?quote:Op donderdag 27 december 2007 12:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
zeg even wanneer, dan heb ik eerste keus
hebbikalquote:
jaquote:Op donderdag 27 december 2007 12:27 schreef nietzman het volgende:
Hoezo, ze doen als het goed is precies hetzelfde hoor..
die pijltjes zijn gewoon symbooltjes voor home en end.
quote:Op donderdag 27 december 2007 12:43 schreef Anthraxx het volgende:
Ik denk dat ik ze maar houd.
quote:Op donderdag 27 december 2007 12:44 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
vandaar dat als ik iets type, en als ik aan het einde van de regel sta, en op die knop druk, dat m'n pagina omhoog scrollt ipv dat de cursor naar het begin vd regel gaat.
ik zit met dit toetsenbord te typen hoor, ik weet ook wel weer wat ie doet.
ben nie heulemaal achelijk.
Ah, je hebt de subtiele hints WEL opgepakt, maar het mag niks kostenquote:Op donderdag 27 december 2007 12:41 schreef E.T. het volgende:
Maar jouwes kan wel als kadootje voor Swets ofzo..
Dat keyboard heb ik ook, die pijltjes zijn gewoon de home en end knopquote:Op donderdag 27 december 2007 12:25 schreef timbob het volgende:
maar dan waar hier de home en end knoppen zitten, zijn het pijltjes naar linksboven en rechtsonder.
erg vreemd en vrij nutteloos dus...
Da's wel het idee van de home knop ja.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:44 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
vandaar dat als ik iets type, en als ik aan het einde van de regel sta, en op die knop druk, dat m'n pagina omhoog scrollt (...)
Euh, nee, althans niet in windows en volgens mij ook niet in linux. De home knop hoort je naar het begin van de regel terug te brengen. CTRL-home brengt je naar het begin van het document.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:37 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Da's wel het idee van de home knop ja.
Appeltje + Pijltje links.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Euh, nee, althans niet in windows en volgens mij ook niet in linux. De home knop hoort je naar het begin van de regel terug te brengen. CTRL-home brengt je naar het begin van het document.
Dat is een erg representatief beeld die 5 users.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn in de apple slowchat op dit moment geen imac'ers met problemen
That is so truequote:Op donderdag 27 december 2007 17:49 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat is een erg representatief beeld die 5 users.
Och, een gemiddelde steekproef heeft 1000 users en die zouden representatief moeten zijn voor alle 10 duizenden gebruikers.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:49 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat is een erg representatief beeld die 5 users.
En een topic waarin 2 van de +/- 8 mac-gebruikers problemen hebben zegt ook wel wat?quote:Op donderdag 27 december 2007 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och, een gemiddelde steekproef heeft 1000 users en die zouden representatief moeten zijn voor alle 10 duizenden gebruikers.
Dus een SC waar en stuk of 8 iMac gebruikers zitten zonder problemen zegt toch wel wat.
Ja, waarom niet? Waarom zou dat handje vol op tweakers WEL representatief zijn?quote:Op donderdag 27 december 2007 18:30 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
En een topic waarin 2 van de +/- 8 mac-gebruikers problemen hebben zegt ook wel wat?
Het ging nu specifiek over de iMac schermen. Er zijn zat maccers met problemen.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:23 schreef Breitling het volgende:
Ik heb problemen gehad met 4 macs. dit is mijn 5de die ook problemen begint te krijgen.
Maar niet in MacOS X, F8/F9/F10/F11/F12 doen in MacOS X ook niet hetzelfde als in Windows, ga je daar ook over klagen ?quote:Op donderdag 27 december 2007 16:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Euh, nee, althans niet in windows en volgens mij ook niet in linux.
Ik heb zelf een grotere gok genomen en tot nu toe nog geen spijt gehad.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:00 schreef SlaadjeBla het volgende:
Je staat klaar om 1400 euro uit te gaan geven omdat anderen zeggen dat een mac lekker werkt.
Apart...
Ik merk alleen op dat het in OSX anders werkt dan in windows en linuxquote:Op donderdag 27 december 2007 18:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar niet in MacOS X, F8/F9/F10/F11/F12 doen in MacOS X ook niet hetzelfde als in Windows, ga je daar ook over klagen ?
Het betrof hier ook problemen met de schermen van mijn imac'squote:Op donderdag 27 december 2007 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het ging nu specifiek over de iMac schermen. Er zijn zat maccers met problemen.
Heb jij ff pech.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:12 schreef Breitling het volgende:
[..]
Het betrof hier ook problemen met de schermen van mijn imac's
Druk die knop eens langer in.... Dat kan wel eens een ander effect hebben...quote:Op woensdag 26 december 2007 22:43 schreef timbob het volgende:
Weten doe je het niet nee....quote:Op woensdag 26 december 2007 20:13 schreef Anthraxx het volgende:
Ehh? In de iMac heb je geen keus tussen de videokaart. Je hebt drie modellen (of 4, weet ik het) waarvan het goedkoopste model een Intel GMA heeft en de daarop volgende een Ati kaart.
Zou ik je niet aanraden om dat te doen.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:24 schreef Hexley het volgende:
[..]
Druk die knop eens langer in.... Dat kan wel eens een ander effect hebben...
Why? Dan gaat ie toch ook uit...quote:Op donderdag 27 december 2007 20:25 schreef Breitling het volgende:
[..]
Zou ik je niet aanraden om dat te doen.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:39 schreef Elixabete het volgende:
het is gewoon heel simpel.
Mac: Voor mensen die niet met PC's om kunnen gaan en/of dat hun IQ zo laag is dat ze nooit kunnen werken met de PC en lopen te klagen dat het kut is en alleen maar fouten geeft (PC doet wat jij zegt)
PC: Voor de mensen met kennis van de computer en technologie.
Mac is ook zo duur omdat het een apperaat is voor "Gehandicapten" kan je niet met een PC om? dan ben je eigenlijk een beetje gehandicapt, en gehandicapten voorzieningen zijn redelijk prijzig.
Samenvattig: blijf lekker bij de PC en laat je niet meeslepen met die shit.
(Je kan niet voor niets Windows tegenwoordig op Mac instaleren)
Ik heb je toch al eerder gezegd dat je je snor moet gaan harsen. Ga nou eens weg met je popi jopi nonsens posts.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:39 schreef Elixabete het volgende:
Mac: Voor mensen die niet met PC's om kunnen gaan en/of dat hun IQ zo laag is dat ze nooit kunnen werken met de PC en lopen te klagen dat het kut is en alleen maar fouten geeft (PC doet wat jij zegt)
PC: Voor de mensen met kennis van de computer en technologie.
Mac is ook zo duur omdat het een apperaat is voor "Gehandicapten" kan je niet met een PC om? dan ben je eigenlijk een beetje gehandicapt, en gehandicapten voorzieningen zijn redelijk prijzig.
Samenvattig: blijf lekker bij de PC en laat je niet meeslepen met die shit.
(Je kan niet voor niets Windows tegenwoordig op Mac instaleren)
Dat is toch een subjectieve kwestie.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
nee niet alleen omdat zei dat zeggenik heb er zelf ook wel wat dingen over opgezocht
![]()
het schijnt dat 't veel lekkerder werkt dan windows. veel minder onnodige rotzooi en onnodige meldingen. en 't zit veel logischer in elkaar dan windows.
Ach man, dat hele onderhoud verhaal is een fabeltje.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:42 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De mac is juist voor mensen die productief aan de slag willen met een computer en dus geen zin hebben om onderhoud te plegen.
Bijkomend voordeel is het design en de goede software.
quote:Op donderdag 27 december 2007 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb je toch al eerder gezegd dat je je snor moet gaan harsen. Ga nou eens weg met je popi jopi nonsens posts.
Mmm, jah mensen die extreem zijn daar moet je niet naar luisteren...quote:Op donderdag 27 december 2007 20:39 schreef Elixabete het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |