Nee. Er verandert toch niets? Of er nou een oerknal was of God, het resultaat is hetzelfde. Mijn leven verandert verder ook niet. Dus waarom zou ik mijn gedrag veranderen? Ik zou het zelfs hypocriet van mezelf vinden. Heb ik Hem al die tijd ontkent en als er dan bewijs is plotseling op mijn knieën?quote:Op woensdag 26 december 2007 06:52 schreef Harajuku. het volgende:
Zou het eigenlijk niet uitmaken en ga je verder met je leven?
Ik bedoelde dat ik dat kies, ik ga gewoon door met mijn leven. Like you said, big bang of God, I couldn't care less.quote:Op woensdag 26 december 2007 06:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Er verandert toch niets? Of er nou een oerknal was of God, het resultaat is hetzelfde. Mijn leven verandert verder ook niet. Dus waarom zou ik mijn gedrag veranderen? Ik zou het zelfs hypocriet van mezelf vinden. Heb ik Hem al die tijd ontkent en als er dan bewijs is plotseling op mijn knieën?Nee dus.
Ik wil best kennis met hem maken, maar ik ga niet in het stof kruipen. Waarom wel?
Ik begrijp het.quote:Op woensdag 26 december 2007 07:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik dat kies, ik ga gewoon door met mijn leven. Like you said, big bang of God, I couldn't care less.
Die dik gedruktequote:Op woensdag 26 december 2007 06:52 schreef Harajuku. het volgende:
Oh!quote:Op woensdag 26 december 2007 07:23 schreef Harajuku. het volgende:
Jaja, ik ziem hem.. Heb het ook maar gewoon uit je OP gehaald.
Ik zal hem verwijderen voor je!
Dat ook.quote:Op woensdag 26 december 2007 08:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik wacht dan eerst even op bewijs of god dan wel wil dat je hem of haar aanbidt
Zo zie je er ook uit, dat je een relatie met hem zou willen.quote:Op woensdag 26 december 2007 06:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de ongelovigen onder ons (maar de gelovigen mogen natuurlijk ook meedoen):
Stel: Er komt waterdicht bewijs dat God bestaat. Hij heeft het universum gemaakt en is dus direct of indirect verantwoordelijk voor jouw bestaan....
Zou je Hem aanbidden?![]()
Zou je onmiddellijk op je knieën gaan?
of
(Persoonlijk zou ik eventueel een relatie met Hem willen op basis van gelijkwaardigheid, maar ik zie geen reden tot aanbidding.)
Wat Megumi zegt. Aanklagen die idioot en zorgen dat hij de doodstraf krijgt.quote:Op woensdag 26 december 2007 06:59 schreef Megumi het volgende:
Ik zou god willen vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid mocht hij echt bestaan. Aanbidden zou ik hem zeker niet.
Beetje domme (op)stelling niet waar? Wat heeft God met de misdaden tegen de mensheid te maken dan? Zijn het de mensen zelf niet geweest die begonnen zijn?quote:Op woensdag 26 december 2007 06:59 schreef Megumi het volgende:
Ik zou god willen vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid mocht hij echt bestaan. Aanbidden zou ik hem zeker niet.
Heb je ooit wel eens over die beroemde -----vrije wil---- van mensen nagedacht? Wanneer hij ons geschapen heeft met deze vrije wil, zoals hij natuurlijk zelf ook vrij is om te doen en laten wat hij wil, waarom moet hij dan ingrijpen als het mis gaat? Omdat er zoveel mensen sterven? Omdat het zo erg is? Bullshit! Wij hebben de macht er ook NIET aan te beginnen.quote:Op woensdag 26 december 2007 09:30 schreef Nikske het volgende:
Rijkland, volgens mij is het behoorlijk erg als je de macht hebt om iets te voorkomen, maar er vervolgens gewoon een beetje naar gaat zitten kijken... Vervolgen voor grove nalatigheid dus.
Zoveel onbegrip voor die eenzame ouwe man..quote:Op woensdag 26 december 2007 09:34 schreef milagro het volgende:
nee, ik ga hem niet aanbidden.
als hij ons daarvoor geschapen heeft, als fanclub, dan is het een suffe lul.
ik zou wel wat vragen voor "meneer" hebben, dat wel, hij heeft namelijk nogal wat uit te leggen, me dunkt.
wat heeft bidden dan nog voor zinquote:Op woensdag 26 december 2007 09:43 schreef Rijkland het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens over die beroemde -----vrije wil---- van mensen nagedacht? Wanneer hij ons geschapen heeft met deze vrije wil, zoals hij natuurlijk zelf ook vrij is om te doen en laten wat hij wil, waarom moet hij dan ingrijpen als het mis gaat? Omdat er zoveel mensen sterven? Omdat het zo erg is? Bullshit! Wij hebben de macht er ook NIET aan te beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |