Beatrixquote:Op dinsdag 25 december 2007 14:56 schreef The_Interpreter het volgende:
Beatrix in het geweer tegen egoïsme
quote:
Bush, de president van de grootste westerse land ter wereld verdient USD 300.000 per jaar.quote:Op dinsdag 25 december 2007 16:21 schreef Strani het volgende:
Kijk ik ben geen grote voorstander van de monarchie, maar ook niet van een systeem met een president. Die zijn meestal namelijk nog veel duurder
Uh huh. En die verkiezingen elke 4 jaar kosten geen geld? Om nog maar te zwijgen van avonturen als een Irak oorlog waar Bush zijn land in stort, maar waartoe Bea de macht niet heeft? Van 1 jaar Irak-oorlog kunnen we volgens mij de monarchie betalen vanaf 1900 tot de Dag des Oordeels.quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:15 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Bush, de president van de grootste westerse land ter wereld verdient USD 300.000 per jaar.
Bea zo'n Eur 3.500.000,- En volgens mij krijgen de familie van presidenten geen geld, anders dan bij onze monarchie.
Dus, heb je hier een bron voor of heb je dit helemaal zelf verzonnen?
Nee ik heb daar geen bron voor nodig. Zoals in de post onder de jouwe al werd weergegeven komt er bij een president meer kijken dan alleen zijn salaris. Mij maak je niet wijs dat Bush naast zijn salaris nog vele miljoenen dollars per jaar kost.quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:15 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Bush, de president van de grootste westerse land ter wereld verdient USD 300.000 per jaar.
Bea zo'n Eur 3.500.000,- En volgens mij krijgen de familie van presidenten geen geld, anders dan bij onze monarchie.
Dus, heb je hier een bron voor of heb je dit helemaal zelf verzonnen?
Verkiezingen kun je laten samenvallen met de 2e kamer verkiezingen, dus meerkosten zijn niet zo hoog.quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uh huh. En die verkiezingen elke 4 jaar kosten geen geld? Om nog maar te zwijgen van avonturen als een Irak oorlog waar Bush zijn land in stort, maar waartoe Bea de macht niet heeft? Van 1 jaar Irak-oorlog kunnen we volgens mij de monarchie betalen vanaf 1900 tot de Dag des Oordeels.
De beveiliging van alle leden van het koningshuis kost de Nederlandse staat op jaarbasis gemiddeld 100 miljoen Euro. Heb ik ooit eens bij NOVA gezien geloof ik.quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:54 schreef Fides het volgende:
Alleen het salaris meenemen om de kosten van de koningin/president te berekenen is natuurlijk achtrelijk. Ik wil niet eens weten wat de huisvestings/beveiliging/etc.-kosten zijn van een president/koningin. Zal elkaar allemaal niet zo veel ontlopen.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 16:21 schreef Strani het volgende:
Trouwens, Beatrix heeft in deze gewoon gelijk, jullie zijn een stelletje egoistische k***zakken geworden daar in NL
Amerika moet oorlog voeren om hun economie opgang te houden.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:39 schreef ACT-F het volgende:
Een goede bestuurder mag wat kosten. Of wil je zo'n debiel als Bush die al het belastinggeld verbrandt met oorlogje voeren?
Even voor de goede orde: Bea is geen bestuurderquote:Op dinsdag 25 december 2007 23:39 schreef ACT-F het volgende:
Een goede bestuurder mag wat kosten. Of wil je zo'n debiel als Bush die al het belastinggeld verbrandt met oorlogje voeren?
Het is heel moeilijk om in jouw ogen iets goeds te doen of niet?quote:
Klopt, komt door de vele problemen met allochtonen die geen interesse hebben in Nederland en zich niet willen aanpassen aan de geldende gebruiken. Nederlanders denken en zeggen dan maar: "bekijk het maar, rot liever op"quote:Op dinsdag 25 december 2007 16:21 schreef Strani het volgende:
Trouwens, Beatrix heeft in deze gewoon gelijk, jullie zijn een stelletje egoistische k***zakken geworden daar in NL
Bea is denk ik ook wel heel 'down' met onze gekleurde medemens. Ze zal gerust enkele zwarte schoonmakers in dienst hebben.quote:Op woensdag 26 december 2007 03:03 schreef Ippon het volgende:
Wanneer wordt er eens opengestaan voor onze cultuur?
Beatrix heeft makkelijk praten vanuit haar zeer comfortabele "zonder zorgen" positie. Ze verheerlijkt hiermee de multicultuur met de boodschap dat wij Nederlanders ons dus nog meer moeten aanpassen aan de levensgewoonten en normen van degenen die hun origine niet in Nederland hebben.
Nou ik dacht het dus niet! Het is wat mij betreft mooi genoeg geweest. De rek is er bij ons ondertussen helemaal uit en de toch al ruime tolerantie van heel veel Nederlanders heeft ondertussen de grens al lang bereikt.
Ik vind juist dat het nou eens DE HOOGSTE TIJD wordt dat anderen zich aan onze, op Westerse leest gestoelde, gebruiken, leefgewoontes, normen en waarden gaan aanpassen. Is het nou zo moelijk om in een land waar je te gast bent, en waar je een goed leven kan hebben, je aan te passen?
Mochten ze dat pertinent niet willen, waarom zijn ze dan hier? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in een land te gaan wonen waar ik mij niet thuisvoel en waar er totaal andere leefgewoontes, gebruiken, normen en waarden gehanteerd worden dan waar ik voor sta.
Het is de omgekeerde wereld dat WIJ ons moeten integreren en aanpassen in de gebruiken van de allochtone medemensen, maar zo kan het toch gewoon niet zijn?
Genoeg is genoeg.
-edit- Nutteloosquote:Op woensdag 26 december 2007 03:03 schreef Ippon het volgende:
Beatrix heeft makkelijk praten vanuit haar zeer comfortabele "zonder zorgen" positie. Ze verheerlijkt hiermee de multicultuur met de boodschap dat wij Nederlanders ons dus nog meer moeten aanpassen aan de levensgewoonten en normen van degenen die hun origine niet in Nederland hebben.
Nou ik dacht het dus niet! Het is wat mij betreft mooi genoeg geweest. De rek is er bij ons ondertussen helemaal uit en de toch al ruime tolerantie van heel veel Nederlanders heeft ondertussen de grens al lang bereikt.
Ik vind juist dat het nou eens DE HOOGSTE TIJD wordt dat anderen zich aan onze, op Westerse leest gestoelde, gebruiken, leefgewoontes, normen en waarden gaan aanpassen. Is het nou zo moelijk om in een land waar je te gast bent, en waar je een goed leven kan hebben, je aan te passen?
Mochten ze dat pertinent niet willen, waarom zijn ze dan hier? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in een land te gaan wonen waar ik mij niet thuisvoel en waar er totaal andere leefgewoontes, gebruiken, normen en waarden gehanteerd worden dan waar ik voor sta.
Het is de omgekeerde wereld dat WIJ ons moeten integreren en aanpassen in de gebruiken van de allochtone medemensen, maar zo kan het toch gewoon niet zijn?
Genoeg is genoeg.
Dan heb je het niet over een president maar over een dictator. Een President in beschaafde landen (dus dan bedoel ik niet de VS) dient namelijk nog steeds constitutioneel te regeren.quote:Op woensdag 26 december 2007 09:44 schreef Ippon het volgende:
Deze toespraak bewijst dat Nederland beter af is met een president. Eentje die heel streng is voor figuren die zich niet willen aanpassen.
Dat ben ik niet met jou eens.quote:Op woensdag 26 december 2007 10:30 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hai Geert.
Waarom zouden mensen zich moeten aanpassen aan jouw leefgewoontes? Moeten we dan allemaal hetzelfde doen? Daarnaast zijn die mensen geen "gast" maar wonen ze hier ook gewoon, met net zo veel rechten als jij en ik. Beatrix zegt toch ook, dat men binnen de grenzen van de wet moet blijven? Nou, zolang dat gebeurt, wie ben jij dan om die mensen jouw leefgewoonten op te dringen?Boerenkoolmentaliteit
Wat wij toelaatbaar vinden, dat is in wetten vastgelegd, en volgens Bea moeten mensen zich daar ook gewoon aan houden. Wat is dan nog het probleem? Het evil masterplan van "de" Moslims om ons allemaal over te nemen? Volgens mij geef je ze dan veel te veel credits. De gemiddelde Moslim is gewoon net als de gemiddelde Christen of ongelovige zijn leven aan het leven. Laat ze lekker.quote:Op woensdag 26 december 2007 10:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met jou eens.
Laat ik het zo zeggen: ga jij eens naar een streng Islamitisch land en kijk eens hoe ver je daar komt met je typisch Westerse gewoonten.
Je eigen cultuur meenemen, prima, maar dan wel binnen de grenzen van wat wij als Nederlanders toelaatbaar vinden. En inderdaad: we zijn al tolerant genoeg geweest. Moslims zijn erop uit hun religie in de hele wereld te verspreiden en ik vind dat we hen met z'n allen een halt moeten toeroepen. Verdraagzaamheid en discussie ok, maar als er niet met de ander te discussiëren valt, moeten we overgaan tot andere strategieën.
Nederland is maar een klein land. En we zien op globaal niveau dat de invloed van niet westerse culturen toeneemt. Zowel in negatief als positief opzicht. Een gedegen kennis van die andere culturen is denk ik van vitaal belang. En het is best mogelijk in een niet al te verre toekomst dat we ons zullen moeten aanpassen aan die andere culturen. In plaats van zij aan ons.quote:Op woensdag 26 december 2007 03:03 schreef Ippon het volgende:
Genoeg is genoeg.
In Duitsland, Italië en Israël is de president meer bedoeld als ceremoniële functie, dus ik weet niet met welke staatsvorm Nederland beter af is.quote:Op woensdag 26 december 2007 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan heb je het niet over een president maar over een dictator. Een President in beschaafde landen (dus dan bedoel ik niet de VS) dient namelijk nog steeds constitutioneel te regeren.
Ik geloof dat jij een hele andere toespraak hebt gehoord.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:04 schreef RZero het volgende:
Een walgelijke vertoning weer. Autochtoon blank is de veroorzaker van alle problemen en moet maar zijn mond houden. Dat is de samenvatting van de linkse propaganda speech genaamd de kerstrede.
Zum kotzen.
Asjeblieft:quote:Op woensdag 26 december 2007 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
Wie geeft alvast een voorzetje uit de kersttoespraak van 2016, onder minister-president Geert Wilders?
quote:Het is wat mij betreft mooi genoeg geweest. De rek is er bij ons ondertussen helemaal uit en de toch al ruime tolerantie van heel veel Nederlanders heeft ondertussen de grens al lang bereikt.
Ik vind juist dat het nou eens DE HOOGSTE TIJD wordt dat anderen zich aan onze, op Westerse leest gestoelde, gebruiken, leefgewoontes, normen en waarden gaan aanpassen.
Genoeg is genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |