Ken het.quote:Op woensdag 26 december 2007 01:51 schreef MUUS het volgende:
Ik klok ook nog maar wat glazen water weg anders begint tweede kerstdag niet zo grappig.
Oef..
quote:Op woensdag 26 december 2007 15:28 schreef Heidi- het volgende:
7up![]()
vanavond biefstuken Ben and Jerrys na
Vul ik het nog even aan met een laatste glaasje whisky.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik nog ééééén klein glaasje koude witte wijnOm af te kicken, straks weer werken.
Oh en we hebben ook nog een paar gevulde eitjes op
Vorig jaar op tweede kerstdag met een forse kater een 7-gangenmenu gefabriektquote:Op woensdag 26 december 2007 01:51 schreef MUUS het volgende:
Ik klok ook nog maar wat glazen water weg anders begint tweede kerstdag niet zo grappig.
Oef..
Hier sluit ik me bij aan, maar ik drink theequote:Op donderdag 27 december 2007 10:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Alleen een glasje Crystal Clear
Met de Top 2000 op de achtergrond natuurlijk
roomboter??quote:Op donderdag 27 december 2007 10:51 schreef Patries86 het volgende:
- Bolletje roomboter met hagelslag
nee, roomboter, Ze Sonja Bakkert.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:09 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
roomboter??
geen roomijs toevallig?
Vind je!? Ik heb die ook eens geprobeerd, toen die van BenJ op was bij de appiequote:Op donderdag 27 december 2007 10:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
@Heidi of wie het was: stiekem is de Haagen-Dasz strawberry-cheesecake veel lekkerder dan B&J's. Alleen niet zo extatisch hip natuurlijk
Ik vind Peace of Cake een griezelige beleving, met die drogige, korrelige cake in je mond, samen met ijs en aardbeiensmaak. Kan het zijn dat ik een 'mislukt' potje ijs had, of hoort het zo?quote:Op donderdag 27 december 2007 19:10 schreef Heidi- het volgende:
Heb gister niets na gehad, dus mss straks Peace of cake
Nee dat hoort zo. Ik houd ook niet van die structuurquote:Op donderdag 27 december 2007 21:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik vind Peace of Cake een griezelige beleving, met die drogige, korrelige cake in je mond, samen met ijs en aardbeiensmaak. Kan het zijn dat ik een 'mislukt' potje ijs had, of hoort het zo?
Nou da's mooi, dan ben ik dus niet gekquote:Op donderdag 27 december 2007 21:48 schreef Xennia het volgende:
Nee dat hoort zo. Ik houd ook niet van die structuur
Die vieze kruimels, jaquote:Op donderdag 27 december 2007 21:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee dat hoort zo. Ik houd ook niet van die structuur
Oh! Ik ben jaloers!!!!! Vlees zelf gemaakt???quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:47 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Vanavond vlaamse friet met zoervleis en een simpele salade
Ow yes! Dat ga ik morgen maken. Zo'n zin in ook.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Zelfgemaakte snert, staat nu lekker te pruttelen.
En die kip en beef natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Zelf gemaakte nasi
Hier ookquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Zelf gemaakte nasi
Ben je met een chefkok getrouwd? Als ik lees wat jij allemaal maakt zo elke dag dan vind ik dat hij weinig te klagen heeftquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:41 schreef SHE het volgende:
ik heb de boel maar wat gepimpt want meneer vond het wat saai.
Een goede relatie is geven en nemen. Hij heeft dan weer een grote lul.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:42 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ben je met een chefkok getrouwd? Als ik lees wat jij allemaal maakt zo elke dag dan vind ik dat hij weinig te klagen heeft
Oké dan is het goedquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:45 schreef SHE het volgende:
Een goede relatie is geven en nemen. Hij heeft dan weer een grote lul.
Rozijnen vergeten te halenquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga nu beginnen aan een stoofpotje met rundvlees, marrokaanse kruiden en rozijnen.
Oeh, dat ziet er mjammie uit!quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Rozijnen vergeten te halendus een stoofpotje met wortel en bier van gemaakt
.
Biologische krielaardappeltjes erbij, en zure room met knoflook en peterselie.
En dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
Jij moet echt baan krijgen voor column te maken over eten.. hehe volgens mij weet je een broodje kaas nog super tof te laten klinkenquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:26 schreef SHE het volgende:
Mijn gepimpte rosbief was godverdomme dodelijk![]()
Dus het was de extra moeite meer dan waard.
Vandaag ga ik mijn superextrabijzonderspeciale stokbroodjes kofta maken.
Men neme 2 stokbroden; harde uiteinden afsnijden.
Meng helft lamsgehakt met helft halfom; daarbij flink knof, verse peterselie, verse koriander, gemalen komijn, ras el hanout
Kneden.
Dan lepel bicarbonaat bij het vlees en laten zuigen. Dan langzaam kalfsfond erin gieten en wachten tot alles geabsorbeerd is.
De bende niet te dik op een stokkie rijgen en grillen.
franse frietjes frituren; sla snijden, tomaat snijden .
Stokbrood eerst vullen met sla en tomaat, dan de frietjes, dan kofta van de stok halen en erin plempen en dan afmaken met een flinke plens hot ketchup.
Nou; dat is dus lekker!
Uiteraardquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:52 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oh! Ik ben jaloers!!!!! Vlees zelf gemaakt???
Hier hetzelfde. De wijn vloeide rijkelijk en de hapjes bleven maar komen...........quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:17 schreef Patries86 het volgende:
Eten niet echt iets specifieks!
Borrelhapjes,fituurdingentjes, kaas, worst, chips etc
Tja verjaardag
Stoli-granaatappelsap? Hmm, moet ik ook maar eens introduceren in mijn vrindengroep, na persoonlijke testen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:42 schreef SHE het volgende:
Ik heb zin in churros
Dus er staat een pan olie op![]()
En aangezien ik een tikkie ongesteld dreig te geraken, heb ik ook een pannetje met pure chocolade au bain marie staan waar ik die lijers mooi in ga dippen.
Dit alles met een flink glas Stoli-granaatappelsap en Idols natuurlijk.
Hmm lekker had ik ook wel gelustquote:Op zondag 30 december 2007 11:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb net vers geperste jus gehad en 2 croissantjes en een stukje suikerbrood!
klinkt lekker!!!!!!! Recept aub als het kan.quote:Op zondag 30 december 2007 13:19 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..
Vanavond word het marokkaans lamsvlees met abrikozen uit de tajine met saffraanrijst. En als toetje chocoladepavlova met frambozen
Jep zal het even noteren en dan krijg je het morgen van mequote:Op zondag 30 december 2007 13:37 schreef sieske het volgende:
[..]
klinkt lekker!!!!!!! Recept aub als het kan.
'Hoe voel je je nu' is een paar deuren verder.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:15 schreef Miam het volgende:
het gaat wel..
Je zit verkeerd schatquote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:15 schreef Miam het volgende:
het gaat wel..
klinkt lekkerquote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:54 schreef Marjooow het volgende:
Een nagemaakte mc rosti burger
Men neme een hamburger, 2 rosti rondjes en bakbaconbak dit alles, doe op het laatst emmentaler kaas op de hamburger, zodat die beetje smelt, doe dit op een wit broodje en smullen maar
Nu noodlesquote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:54 schreef Marjooow het volgende:
Een nagemaakte mc rosti burger
Men neme een hamburger, 2 rosti rondjes en bakbaconbak dit alles, doe op het laatst emmentaler kaas op de hamburger, zodat die beetje smelt, doe dit op een wit broodje en smullen maar
Nu wil ik het ook. Het is precies wat ik nodig hebquote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:20 schreef Qwea het volgende:
rolletjes met slagroom
Ik was knetterstoned. excuus.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Je zit verkeerd schat
OT: Wij eten vanavond zelf gepaneerde snitsel met zelfgemaakte aardappelsalade
Ah, jij zweet ook altijd graag je griep eruit met pepers?!quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:16 schreef SHE het volgende:
Ik ben ziek![]()
Dus iets met pepers vanavond.
Ossenhaas in stukkies in een teriyaki saus; wat wilde rijst met witte kool, rode ui, veel rode pepers en een pietsje prei.
Dat moet van mijn opoequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:30 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ah, jij zweet ook altijd graag je griep eruit met pepers?!
Dat was het ja, en het was nog lekker ook (op de tuinbonen naquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat is het? Andijviestamppot, ijsbergsla en tuinbonen?
OT:
Groentelasagne met gegrilde groenten![]()
Peterselie die je bij de Turk kooptquote:Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef SHE het volgende:
Wat is turkse peterselie? Ik ken alleen platte en gekrulde peterselie.
Turkse peterselie = platte peterselie.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:02 schreef SHE het volgende:
Wat is turkse peterselie? Ik ken alleen platte en gekrulde peterselie.
Eigenlijk eet ik nooit meer zo laat, nooit meer trek, maar nu deed ik de koelkast open en sprong de carpaccio er bijna uit, dus moest het wel op!quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:59 schreef ColdFeet het volgende:
Goeie midnight snack Nynke
Ik ben dol op carpaccio.
Nee ik zou ze wel willen leren maken maar dit zijn limoendopjes van ah exellentquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:52 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je ze zelf gebakken, MDoS?
Hier een shibuya achter de kiezen en bij gebrek aan meer plum wine nu een campari-soda gemaakt, met limoen.
Eigenlijk heb ik wel zin om de sapcentrifuge nog even aan te slingeren voor een lekker appelsapje
Varkenssnuit? Het neusje van het varken heb ik nog nooit bij de slager zien liggenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef Agiath het volgende:
Ik moet echt dingen halen als varkenssnuit en indiaanse saffraan enzo.... Kben benieuwd of het gaat lukken
Het lijkt op saffraan, maar ik ben even de echte naam kwijt, carcula ofzoquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
Varkenssnuit? Het neusje van het varken heb ik nog nooit bij de slager zien liggen
Wat is het verschil tussen indiase saffraan en gewone saffraan trouwens?
Weet je heel zeker dat je koriander lust?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef Agiath het volgende:
Linzensoep met koriander.
Ik ga voor het eerst een 'complex' gerecht maken uit een kookboek, ipv knorr pakketjes
Ik moet echt dingen halen als varkenssnuit en indiaanse saffraan enzo.... Kben benieuwd of het gaat lukken
Kurkumaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:09 schreef Agiath het volgende:
[..]
Het lijkt op saffraan, maar ik ben even de echte naam kwijt, carcula ofzo
C1000 Burrito's met daarin courgette, aubergine, paprika, cahmpignons en ui. Het was te veel vulling om ze nog dicht te maken..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat zit daar allemaal in? Ziet er namelijk erg lekker uit!
Jammer van die appelmoesquote:
Ik heb dat met gember. ril ril ril.............brrrquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik weet dat smaken verschillen't was ook niet heel serieus bedoeld. Misschien meer als tip om het kruid eens voor te proeven, voordat je gaat koken. Ik kon m'n eten weggooien gisteren namelijk, omdat ik het echt niet te eten vond.
Daarbij komt, ik was er echt van geschrokken gisteravond dat ik het zo vies vond! Ik krijg de meeste dingen die ik "niet zo lekker" vind wel weg namelijk, ben niet zo'n moeilijke eter en vind bijna alles lekker. Om dan weer fysiek misselijk van iets te worden is echt een rare ervaring.
Ontopic: Nu eet ik dadels
Misschien wat teveel gebruikt? Koriander overheerst snel en dan is het niet meer lekkerquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:15 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Weet je heel zeker dat je koriander lust?
Ik maakte gisteren voor het eerst iets met verse koriander, en ik ben nog nooit zo misselijk geworden van iets.. gewoon een waarschuwing.
Ha, als ik morgen wakker zou worden met jouw smaakpapillen, dan zou ik het volgens mij niet eens merken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:39 schreef SHE het volgende:
Oeh en nu een Baileys.
Mijn enige, echte , totaal onverantwoorde zonde![]()
Ooit wil ik in een bad met Baileys.
Of begraven worden in Baileys.
Of een Baileys infuus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |